"Minek nevezzelek, ha be kell mutatnom valakinek? A barátnőt még nem beszéltük meg..."
A Magácska a tagok saját bevallása szerint egy friss alternatív pop-rock formáció, könnyed, szövegcentrikus, dúdolni való dalokkal, fesztiválszínpadra hangolva. Szövegeikben mindennapi szituációk elevenednek meg, olykor szokatlanul kellemetlenkedő, őszinte pimaszsággal és (ön)iróniával.
“Általunk is megélt teljesen hétköznapi élményekről – nem ritkán férfi-női kapcsolatokról – van szó a dalokban, nem szokványos megvilágításban. Talán van benne egy kis csavar, vagy nincs, és az egész csak egy emlék befőttesüvegbe zárva. Mélységesen hisszük, hogy jó dalokkal, egyszerű, de meghökkentő szövegekkel, pimasz őszinteséggel könnyen rávehetők az emberek egy mosolyra, egy kiadós táncra, vagy közös éneklésre. Mi imádjuk, amit csinálunk, reméljük, hogy ez a túloldalon is betalál!” – mesélik magukról.
Bemutatkozó EP-jük november végén jelent meg, négy dal került rá, amelyek lazán kapcsolódnak is egymáshoz. Itt vannak egymás után, rövid kommentárokkal:
Metró
A lemez mindegyik dalára jellemző, hogy nem a klasszikus értelemben vett beteljesült szerelemről szól. Amúgy is túl sok olyan dalt írtak már, arról, hogy milyen szép vagy és amúgy is nagyon ver a szívem, amikor rád gondolok. A Metró azt a képlékeny kapcsolati átmenetet igyekszik megfogni, amikor a puszta szexualitás kibővül, és a felek már abban sem biztosak, hogy ők amúgy járnak-e, vagy még nem.
Persze ilyenkor megy a taktika, a fejszámolás, mindenki tele van kétellyel, aztán mindez letisztul, és párkapcsolatban vagy életen át tartó sértődésben végződik.
A Metróban épp az előbbi opciót éneklik meg, annyira, hogy az már az online közösség társas hálójában is párkapcsolati státusz formájában manifesztálódik. Mert ugye ami nincs fent Facebookon, az nem is létezik? Vagy ami fent van, az nem…?
Beéred velem
A zenekar elsőként megszületett dala. Egy egyedülálló fiatalúr, aki előszeretettel tölti az estéit táncos mulatókban, nem csak italozás, de udvarlás céljából is, az ötórai zárás közeledtével még mindig nem talál pártnert, mígnem a ruhatárba ballagva hirtelen leszólítja egy meglepően dekoratív hölgy. Ekkor ráeszmél: lepattanóvá vált, beérték vele. Természetesen mindez csak fikció.
Élményhostess
A lemez legkeményebb gitárriffjének ad menedéket az Élményhostess. Úszós, visszhangok és mismásolás mentes szöveg egy masszőr lány igaz életéről. Ja nem: a prostitúcióról. Megelevenedik benne a hazudozókkal, csalfákkal telített internetes kuplerájok világa, ahol a feleségek csalva, az óvszer pedig felhúzva az igazi.
Kapualj
A Kapualj szinte a Beéred velem meghosszabbítása, nagyjából 47 perccel járhatunk később, bár az utóbbi messzebbre is kikacsint. Túl vagyunk az egyezkedés apró lépcsőjének első fokán, már majdnem otthon vagyunk.
Nem egyszerű művészet a hódítás. Ezeket a csatákat nem kardokkal, hanem szavakkal vívják, és a végső ütközet gyakran a kapualjban játszódik le. Ott dől el végleg, hogy az ostrom sikerrel jár, vagy a Csele-patakba fulladunk, mint Petőfi Sándor, amikor a vonat elé ugrott 1944. június 6-án délben, azon a baljós, később fekete csütörtökként elhíresült napon. Mire eljutunk a kapualjig, általában már felkelőben van a nap, még nincs világos, de már teljesen sötét sem. Ez az az időszak, amikor szinte csak nyugdíjasok vannak a piac felé tartó trolin.
A zenekar következő koncertje február 1-jén lesz a Mika Tivadar Mulatóban, bővebb infóért KATT IDE!