SIKERSZTORIK
A Rovatból

Meghódítja Amerikát a Run Over Dogs

A fiatal magyar zenekar háromhetes turnéra indul az Egyesült Államokba, New Yorktól Kaliforniáig az egész országot átszelik.


Az odalépős rock n' rollt játszó Run Over Dogs 2012-ben tűnt fel, két országos tehetségkutató megnyerésével rögtön repülőrajtot vettek. Hazai rajongótáboruk építése mellett rövid időn belül külföldre is elkezdtek kacsintgatni: tavaly és tavalyelőtt Nyugat-Európát koncertezték végig, idén márciusban pedig a tengerentúlon is bemutatkoznak. A zenekar három tagjával, Czeglédi Szabolcs (Szasza) énekessel, Gál Máté basszusgitárossal és Juhász Tamás (Maxi) dobossal főleg ennek részleteiről beszélgettünk, de szóba került itthoni karrierjük alakulása is.

– Mennyire volt benne, amikor összeállt a zenekar, hogy négy évvel később túl lesztek két európai turnén és épp készültök az első amerikaira?

Szasza: Nagyjából fél év után már gondoltunk rá, az európaira legalábbis mindenképp. Kezdetben nyilván még nagyon távolinak tűnt az egész, de egyértelműen szerepelt a terveink között.

Máté: Az amerikai turnéról először talán másfél éve beszéltük, hogy milyen jó lenne összehozni. Persze nagyon sokat kellett dolgozni érte, de úgy voltunk vele, hogy mindenképp megpróbáljuk, bármennyi munkával is jár.

runoverdogs4

– Hogy zajlott a szervezés, miért pont ezeket a helyeket választottátok?

Szasza: A klubokkal én egyeztettem, Máté intézte a logisztikát, Maxi a pályázatokat, szóval tulajdonképpen az egész zenekar kivette belőle a részét. Ez egyébként általánosságban is igaz, bárhová megyünk. A szervezés úgy nézett ki a gyakorlatban, hogy kiküldtünk zenéket, egy biográfiát és az idősávot, amikor ott leszünk.

"
A visszajelzések még pozitívabbak voltak, mint az európai turné esetében: nagyobb arányban válaszoltak, és szinte mindenki azt írta, hogy várnak minket.

Ami az útvonalat illeti, az is belejátszott, hogy ezekbe a városokba egyébként is régóta el szerettünk volna jutni, így most összekötöttük a kettőt. A legjobban talán a Palm Desert-i koncertet várjuk, hiszen annál a közegnél semmi nem illik jobban a dalaink hangulatához. Mondhatni, az lesz a cseresznye a torta tetején.

Máté: Ehhez még annyit, hogy Kaliforniát nyilván semmiképp nem akartuk kihagyni, viszont New Yorkba sokkal olcsóbb a repülőjegy. Emiatt döntöttünk úgy, hogy ott kezdünk, és utána indulunk tovább a nyugati part irányába egy bérelt lakókocsival.

– Hány fős stábbal mentek ki?

Szasza: Négyünkön kívül jön velünk még egy videós, mivel ezúttal is végig dokumentálni fogjuk a turnét. A tervek szerint minimum hetente rakunk ki összefoglalókat, de lehet, hogy gyakrabban. Ezek valamelyik zenei blog közreműködésével fognak megjelenni. A sofőrünk pedig Máté bátyja lesz, aki eddig is sokszor segített már nekünk. És ha minden jól megy, Kaliforniában a menedzserünk, Robi is csatlakozik majd hozzánk.

A legutóbbi európai turnéról készített road movie:

– Milyen zenekarokkal játszotok együtt és hogy alakult ez ki?

Szasza: Ezzel kapcsolatban van egy érdekes különbség az európai és amerikai turnészervezés között. Európában úgy megy, hogy lefoglalsz egy dátumot, a hely pedig két hónapon belül melléd rak még bizonyos számú zenekart. Amerikában viszont

a klubok nyolcvan százalékában azt válaszolják pozitív visszajelzés esetén, hogy "oké, bejön a zenétek, akkor most két hétig tartjuk nektek ezt a dátumot, addig szervezzetek magatok mellé x másik együttest."

A mi esetünkben is így ment, ami sokkal több meló, viszont cserébe a saját ízlésünkre formálhatjuk az egész estét. Philadelphiában például egy nagyon szuper zenekarral, a Howlish-sal játszunk együtt, a San Francisco-Oakland-Santa Cruz térséget pedig egy másik együttessel járjuk végig, így lényegében nekik is kisebb turné lesz majd,

– Hogy találtatok rájuk?

Szasza: Voltak olyan estéim, amikor megnézegettem, ki a legnépszerűbb 10 zenekar például Oaklandben. Nyilván ezek között akadtak teljesen más stílusúak is, de utána megnéztem azt is, hol szoktak koncertezni, majd azoknak a helyeknek a többi fellépőjét és így tovább. Szóval jó sok Google-keresés kellett hozzá. Amikor összeállt egy használható lista, írtam róla mondjuk háromnak, abból válaszolt egy vagy kettő, így alakult ki lassacskán. Nem volt könnyű, de megérte, mert végül tényleg szuper együtteseket szerveztünk magunk mellé.

runoverdogs_plakat– Mit csináltok azokon a napokon, amikor nem játszotok?

Máté: Roncsderbi, rodeó, hamburger, ilyesmi... (nevet) Nyilván nem hagyjuk ki a kötelező nevezetességeket, de leginkább utazni fogunk, hiszen mégiscsak át kell majd szelnünk az egész országot.

Szasza: Egy nagyobb szünet volt az eredeti programunkban, amikor tíz napig nincs koncertünk, de azóta már ezt is töltögettük. Játszunk például Nashville-ben és San Franciscóban is, csak ezek egyelőre nincsenek rajta a plakáton.

– Számoltok ott élő magyarokkal is a koncerteken?

Szasza: Az állomások többségén akad néhány ismerős, de nem ez a jellemző.

Maxi: Illetve felvettük a kapcsolatot a New York-i Magyar Kulturális Intézettel, ha minden jól megy, az ottani promócióban ők is segítenek majd.

– Mit vártok még a turnétól azon kívül, hogy jól sikerüljenek a koncertek?

Szasza: Én mindenképp tervezem, hogy még indulás előtt írok egy csomó helyi menedzsernek és turnészervezőnek, meghívva őket a hozzájuk legközelebb eső koncertre. Már van egy listám városonként 15-20 névvel, remélhetőleg minél többen eljönnek. Ha összejön és szerencsénk lesz, akár abban is segíthetnek majd, hogy visszamehessünk.

Máté: Persze az elsődleges cél maga a turné, hogy koncertezhessünk, de mellette ott van a hosszú távú építkezés is: szeretnénk minél jobb helyeken játszani, ehhez pedig elengedhetetlenek a helyi kapcsolatok.

A Németh Juci vendégszereplésével készült Our Love klipje az első albumról:

– Anyagilag ki tudjátok hozni nyereségesre a turnét?

Szasza: A támogatások majd csak áprilisban dőlnek el, de jó esély van rá, hogy pályázaton is nyerünk plusz forrásokat. Egyébként

"
egyáltalán nincs szó hatalmas összegekről, az emberek többsége sokkal drágábbnak gondol egy ilyen turnét, mint amilyen valójában.

A repjegy megvan fejenként 130 ezer forintból oda-vissza, ennyit viszonylag könnyen össze lehet koncertezni. A lakókocsibérlés is sokkal jobban megéri annál, mintha szállodákban laknánk, a benzin pedig szintén nagyon olcsó. Tehát ha még pályázati pénzhez is jutunk, szerintem abszolút megtérülhet a dolog.

Máté: Szerencsére a Cseh Tamás Program keretében elég sok pályázatot kiírtak külföldi turnékra is még decemberben, aminek a megvalósítási időszakába éppen beleesik a miénk.

– Az itthoni ismertségetekkel és eddigi eredményeitekkel mennyire vagytok elégedettek?

Szasza: Épp nemrég beszéltük egymás között, hogy nálunk nem volt semmi robbanásszerű változás az ismertségünkben, inkább évről évre szépen lassan növekedett. Egyre többen vannak a koncertjeinken, legutóbb a lemezbemutatón már majdnem megtöltöttük az A38 hajót. Tavaly a nagyobb fesztiválokon is ott voltunk, ráadásul most bekerültünk a Nagyszínpad versenybe, aminek köszönhetően idén nyáron még több helyre eljutunk majd.

És a tavaszunk is remekül alakul: kezdődött egy Supernemmel közös vidéki turnéval, most jön az amerikai, utána pedig Erdélybe is fogunk menni. Ennél jobbat szerintem nem is kívánhatnánk. Egyébként az egészben rengeteget segít, hogy lett egy menedzserünk, aki sokkal tudatosabban kézben tartja a dolgokat.

Két klipes dal a második lemezről: Roll Down Your Cheeks és Got No God

– Nemrég a Petőfi Rádió Akusztik műsorában is játszottatok, milyen volt áthangszerelni az egyébként eléggé zúzós dalaitokat?

Szasza: Érdekes, bár én a végére már eléggé untam, hogy folyton ezt kell próbálnunk, de szerintem nagyon jól szólt a végeredmény. Igaz, utána azért különösen jól esett újra rálépni a torzítóra. De eleve minden szám akusztikus gitáron íródik meg, úgyhogy emiatt annyira nem volt nehéz dolgunk, lényegében csak vissza kellett nyúlnunk az alapokhoz. Március 6-án adja majd le a rádió, előtte pár nappal már lesz kint róla néhány videó.

Maxi: Az áthangszerelés végett egy perkással és egy zongoristával is kibővült a zenekar, nekik köszönhetően csomó szám teljesen új értelmet kapott. Emiatt is érdemes lesz meghallgatni az adást.

– Ha kapnátok egy ajánlatot külföldről, aminek a része az is, hogy költözzetek ki, mennétek?

Szasza: Megfontolnánk, és szerintem a rákövetkező héten már ott lennénk. (nevet) Jó, nyilván ez ennél bonyolultabb kérdés, de elvi szinten

"
akár Angliában, akár Amerikában el tudnám képzelni magunkat.

runoverdogs3

A londoni Venn Street-en, ami az első lemez egyik dalát is ihlette

– Itthon meg tudtok már élni zenélésből?

Szasza: Mindannyiunknak ez a fő elfoglaltsága, illetve ha van is mellette más, az szintén a zeneiparhoz kötődik. Én Szabó Benedekékkel foglalkozom menedzserként, Maxi dobot tanít, Máté hangtechnikusként dolgozik, de ezek mind rugalmas időbeosztású dolgok. Az elsődleges hangsúly a zenekaron van, mindent erre raktunk fel. És egyelőre úgy tűnik, megérte.

Ha tetszett, oszd meg ismerőseiddel!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk