KULT
A Rovatból

Love Bistro vagy Konyhafőnök? - újabb csata a Tv2 és az RTL között

'Míg a Konyhafőnök évek óta növelni tudja rajongótáborát, a Love Bistro címére sem biztos, hogy emlékezünk majd fél év múlva...' Kritika.

Link másolása

Augusztus 25-én startolt a Tv2 legújabb gasztro-showja, Love Bistro néven. Hírességek és párjaik vetélkednek más hírességekkel és párjaikkal és ahogyan az lenni szokott, elsősorban nagyon próbálnak bennünket szórakoztatni.

Eközben immár három hete fut az RTL Klubon a Konyhafőnök 7. évada, ahol ismét hétköznapi emberek, és nem pedig celebek vetélkednek egymással.

Két kereskedelmi adó, két gasztroműsor, egy idősáv és egy verseny a nézők kegyeiért. Egy verseny, amelynek akkor is az RTL Klub műsora lenne a győztese, ha a Love Bistro erősebb, minőségibb és szórakoztatóbb lenne. De nem feltétlenül az.

Bevallom őszintén, a Konyhafőnököt nem csupán azért kedvelem, mert szórakoztató vagy kikapcsol. Abszolút edukatív hatása van a műsornak, aminek hála már én is tudok házi tésztát gyúrni, erősen pillogok, hogy karácsonyra olyan robotgépet kaphassak, amivel ott dolgoznak a versenyzők és a séfek, és legutóbb feljegyeztem magamnak, mi a titka a tökéletes sült kacsamájnak.

Rácz Jenő (a legfiatalabb magyar Micheline-csillagos séf) és Sárközi Ákos (2014-ben szerzett Micheline-csillagot, főzött már Tom Hanksnek is) személye számomra garancia, eközben Fördős Zé munkásságát is elismerem, mert számtalanszor futottam már az ő blogjához, ha valami receptet kerestem.

Ezzel párhuzamosan a Love Bistro is nagyágyút szerződtetett, mégpedig az első Konyhafőnök műsorok sztárját, Bernáth Józsefet láthatjuk a Tv2 műsorában. Bernáth 2016-ban nem túl szépen búcsúzott az RTL Klubtól, sokáig ment is a huzavona a csatorna és a séf között. Személye egyértelműen fricska az RTL Klub felé. Az viszont már inkább kényszernek tűnik, hogy a Love Bistro kénytelen volt a versenyzők tekintetében is egy már kipróbált alapgárdához nyúlni. Cinthya Dictator, Tücsi vagy Dobó Ági már egyszer megmérettetett az rtl-es Konyhafőnök VIP-ben, a fentebb emlegetett egyszeri tévénéző pedig a sóhajtozgatások közepette azt is megjegyzi, hogy Dobó Ági az egyik korábbi Konyhafőnök VIP győzteseként eléggé nagy előnyben van.

Pozitívum, hogy a Tv2 végre-végre el tudott rugaszkodni attól, hogy a műsorvezetésre Ördög Nórát vagy Liptai Claudiát kérje fel. Az előbbi az augusztusban mindössze tíz adást megért Masterchef VIP-ben volt "létszám", az utóbbi a Séfek Séfében nem találta a helyét. Bernáth József személye pedig igazán telitalálat, ugyanis szemben az RTL Klub két, harsányabb stílust képviselő séf-sztárjával, Bernáth maga a megtestesült nyugalom és empátia.

Ezek a jelzők jól is jönnek a Love Bistro-ban, ahol

a versenyzőkről az első perctől fogva tudjuk, hogy nem profik, hogy hibázhatnak, hogy nincsenek tisztában olyan alapokkal sem, mint egy lángos receptje akár.

Bernáth és műsorvezető társa, a cukrászmester Baracskay Angéla akkor is képesek dicsérőn nyilatkozni egy ételről, ha az előzőleg be lett dobva a tálaló pultba fejjel lefelé, vagy egyértelműen emberi fogyasztásra alkalmatlan, mert annyira csípősre sikerült.

A Konyhafőnökben ellenben hétköznapi emberek versenyeznek, akiket hétről-hétre megismerhetünk, hogy aztán nemsokára jól el is felejtsük őket. Addig viszont szeretjük vagy kevésbé szeretjük őket, drukkolunk a továbbjutásukért, vagy épp ellenkezőleg, nagyon kiejtenénk őket. Egy cseppet sem hátrány, hogy ők nem celebek. A Love Bistroban hírességek versenyeznek, de - nem bántásból mondom - a 16 párból szerintem három-négyről tudja egy átlag televíziónéző, hogy amúgy kicsoda is az illető.

Így viszont az is kevésbé izgalmas, ami esetleg kiderülhet a "sztárpárok" jelleméről.

Érdekes összehasonlítani az ismeretlenekből pár nap televíziós hírnevet szerző emberekből áradó természetességet és egyes celebek túltolt, hisztis magamutogatását.

A Love Bistro első hetében például ismét felmerült bennem a kérdés, vajon miből gondolja azt bárki is, hogy Cinthya Dictator képernyőre való?

Ha a műsorok nem egyszerre, egy időben futnának, hanem az egyik mondjuk eltolva, októberben kezdődne, minden bizonnyal boldogabbak lennének a műfaj rajongói, és nagyobb kérdés lenne a verseny végkifejlete. Így bármennyire is kedves, mulatságos a Love Bistro, bármennyire is szeretjük az ismertebb embereket hétköznapi(bb) élethelyzetekben nézegetni (emberi gyarlóság, kíváncsiság a neved), hovatovább bármennyire is menő ötlet az új műsorban a licitálós feladat, a két csatorna versenyében egyértelmű, melyik lesz a győztes. Míg a Konyhafőnök évek óta növelni tudja rajongótáborát, a Love Bistro címére sem biztos, hogy emlékezünk majd fél év múlva, ahogyan nekem már most utána kellett néznem, mi is volt a címe a mindössze három hete elkezdett Masterchef VIP-nek. Nem ragad meg.

A főzés oltárán mutogatott show-elemek kapcsán bennem még egy kérdés fogalmazódott meg, és az mindkét műsorban jellemző. Valaki árulja el nekem, miért menő főzés közben dobálózni, ordibálni, hadonászni és a másikkal úgy beszélni, hogy az ténylegesen sértő és megalázó? Ez persze csak költői kérdés.

Egy dolog viszont mindkét műsor kapcsán abszolút pozitív.

A két legnagyobb hazai csatorna, miközben egymásnak feszül, szinte vérre menően igyekszik, hogy te, én, mi, a nézők ténylegesen ki tudjanak kapcsolni, le tudják tenni a stresszt, tudjanak nevetni nagyokat és alapjáraton elfeledni minden hepehupáját ennek a nem kicsit elfuserált évnek egy világjárvány árnyékában.

Ez az, amiért hálásak lehetünk, és ez az, amiért üsse kő, nézzük ezeket a műsorokat.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„A bicskei áldozatok elnézést kértek, végre, Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól” – Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiával jelentkezett
Teli van erős utalásokkal a humorista legújabb videója, amiben körülmetélik Gyöngyösi Mártont, és Karácsony Gergely is férfivá műtteti magát.

Link másolása

A régi idők Híradójának paródiájával jelentkezett Bödőcs Tibor. Az alig ötperces szösszenetben számos közéleti eseményt figurázott ki a népszerű humorista.

A humor azonban sok helyütt maró társadalomkritikát rejtett: szóba került többek között, hogy Szijjártó Péter Szergej Lavrovval együtt nevette ki az orosz börtönben meghalt Alekszej Navalnij nyitott koporsóját, hogy Orbán Viktor megtanította cipőfűzőt kötni Donald Trumpot vagy hogy a bicskei gyerekotthon áldozatai bocsánatot kértek – végre – Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól.

Ezen kívül a Vágó István-klón Bödőcs „beszámolt” arról is, hogy az amerikai nagykövetségen körülmetélték Gyöngyösi Mártont, hogy Magyar Péter eltávolíttatja Schmidt Mária-tetoválását a válláról, és megtudhattuk, hogy Karácsony Gergely férfivá műtteti magát.

A rövid videó végén, mintegy bónuszként, értesülhettünk a legújabb Rákay Philip-filmről is – ezúttal igen meglepő stílusban.

Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiája


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
95 éves lenne Audrey Hepburn, aki előre tudta, hogy meg fog halni
Az ikonikus angol-holland származású színésznő 1929-ben született és 1993-ban halt meg egy hospice házban. Kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Link másolása

Idén ünnepelné 95. születésnapját Audrey Hepburn, melynek apropóján a Blikk képgalériát közölt a híres színésznőről.

Audrey Hepburn sikeres modell is lehetett volna, ha fiatal nem happolják el a filmes szakemberek. Pályája elején modellkedésből és táncos szerepekből keresett pénzt, de 1948-ban kapta meg az első szerepét a Nederlands in zeven lessen című filmben.

Az '50-es években Angliában dolgozott, ahonann az Egyesült Államokba vezetett az útja, ahol az első világraszóló sikerét a Római vakációval szerezte. 1967-ben visszavonult a filmes szakmától, ám Steven Spielberg amerikai filmrendező felkérésére elvállalta később az Örökké című film egyik szerepét.

1992-ben derült ki, hogy vastagbélrákkal küzd. A diagnózist követően megműtötték, kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Egy hospice házban halt meg 1993. január 20-án.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Így tudta meg Kulka János, hogy a Nemzet Színésze lett – Máris sokan gratuláltak neki
A színészt egy kollégája hívta fel telefonon, és a bejelentéssel nagyon meglepte őt - árulta el Kulka János, aki nagyon köszönte a kitüntető címet.

Link másolása

Ahogy arról mi is beszámoltunk, Kulka Jánost választották a Nemzet Színészének a nemrégiben elhunyt Tordy Géza helyére.

A művészt az RTL Híradó kérdezte meg arról, honnan tudta meg a hírt:

Kulka János válasza:

"Molnár Piroska hívott, gratulált nekem. Nemzet Színésze vagy. Meglepődtem. Nagyon köszönöm, nagyon"

- árulta el a színész, majd hozzátette: sokan gratuláltak neki, sok sms-t és hívást kapott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Két órából egy érdekes, egy kínzás. Megéri? Az elátkozott Queen Mary kritika
Az elátkozott Queen Mary nem más, mint egy ügyesen összerakott zagyvaság. Hangulatos, gyönyörű, de értelmetlenül túlbonyolított horror próbálkozás.

Link másolása

A Queen Mary olyan, mintha egy erőltetett, izzadságszagú Netflix horrort néznénk. Egy szerencséje van: az alkotók komolyan gondolták és kemény munkát fektettek bele. Nem tudom, hogyan lehetne leírni Az elátkozott Queen Mary-t úgy, hogy átadjam a tapasztalataimat.

Kerek egész képet, ugyanis nem tudok írni, akkora összevisszaság az egész.

Kár érte, se a színészek, se a filmes szakemberek nem tehetnek róla, egészen máshol csúszhatott el ez a történet.

A kezdés meglepően impozáns. 1938-ban járunk egy halloween-i estélyen egy hajó fedélzetén, amely épp az új világba tart Angliából. Egy furcsa családot követünk az első osztálynak fenntartott étteremben, akikkel valami nem stimmel.

Apuka erőszakosnak tűnik, anyuka babonásnak, a gyermek pedig nem bír magával.

A párbeszédekből hamar össze lehet tenni, hogy ők bizony nem az első osztályra valók, de Halloween-re hivatkozva, álruhában sikerül elvegyülniük a gazdagok között. Természetesen lebuknak és baj-bajt követ, majd az egész egy vérengzésbe fullad.

Aztán gyors váltás és egy másik családot kezdünk el követni a jelenben, Anne (Alice Eve), Patrick (Joel Fry) és gyermekük Lukas (Lenny Rush) személyében. Szépen lassan, nem túl szájbarágósan kiderül, hogy ők mit keresnek a már szórakoztató központként működő, Los Angelesben végleg kikötött Queen Mary-n.

Valami nem stimmel az egész hajóval, egyszerre túl steril és zavaróan mocskos.

A kapitány, Bittner (Dorian Lough) is gyanúsan viselkedik, mintha titkolna valamit. Mondani sem kell, hogy a két történetszál egyszerre folyik egymás mellett, felváltva váltakozik, majd egyszer csak összefonódnak.

Nem fogok spoilerezni, mert nem is igazán tudnék. Hangulatos indításból viszonylag gyorsan elérkezünk az unalmas tucathorrorok világába. Maga a helyszín már megért volna egy értelmesebb filmet. Az atmoszféra tapintható, mind a jelen mocska és felületes sterilsége, mind a ’30-as évek elegáns nyomora. A képi világ zseniális, a vágások néha ámulatba ejtőek, a gyönyörű képekkel társulva.

Isaac Bauman operatőr képei magukért beszélnek. A kivégzések brutalitása ritkán látott moziban X karika nélkül. Nem ezen fog múlni a siker.

A kosztümök, a maszkok, a díszletek és még a CGI is rendben van, az alacsony költségvetés ellenére. Alice Eve, Joel Fry és a többi színész is jó. Ami biztos, hogy nem ezen a brigádon csúszott el a dolog. A forgatókönyvíró és a rendező azonban egyest érdemelnek - köszönjük leülhetnek.

Sokat segíthetett, hogy tényleg mindent próbáltak helyszínen felvenni, a Queen Mary hajón forgathatott a stáb, sőt még egy 3D-s szkennelést is végeztek az egész hajón, így szabadon mozoghatott az operatőr a szűk térben, digitálisan. Érdekes technológia ügyes felhasználása. Akkor mi a gond az egésszel, hogy nem úgy hivatkozom rá, hogy az év egyik legjobb horrorja? Egyszerű: ősbutaság az egész film. Nem csak unalmas, nem ijesztő, de még értelmetlen, logikátlan és zavaróan buta karakterekkel van tele.

Ennyire gyenge forgatókönyvet régen láttam. Mintha mesterséges intelligenciával írták volna,

azzal a leírással, hogy „robot csinálj nekem egy látványos, brutális horrorfilmet, naaaaagy csavarral a végén.” Hát nem jött össze, se izgalmas, se érdekes nem lett a végeredmény. Azon kívül, hogy szép és mozog a kép, sok köze nincs egy koherens történethez.

Itt senki se úgy viselkedik, mint egy élő ember. A gyilkos áldozatai megköszörülik a torkukat, miközben a kegyetlen tettes véres fejszéje még egy fejbúbban van. Aztán elkezdenek elfutni egy zsákutcába négyen! Tényleg mélységesen felháborító, hogy ezzel valaki pénzt szeretett volna szerezni. A forgatókönyvírók között nem meglepő, hogy az első filmes Stephen Oliverrel és a nem túl nagy tapasztalattal rendelkező Gary Shorreal találkozunk. Egyébként Shore rendezte is a filmet elég, ha ehhez annyit teszek hozzá, hogy előző nagyjátékfilmje Az ismeretlen Drakula mérföldekkel jobb volt ennél. Pedig az nagy szó! Aki látta, az tudja.

Ami a legrosszabb az egészben, hogy a mozi annyira szép, amennyire egy horrorfilm képes rá.

Még a felúszó feliratok, a stáblista elrendezése és a főcím is művészire sikerült. Valószínűleg itt ment félre: volt egy remek ötlet, de nem volt elég tartalom egy egész estés filmhez, ezért tóldották-fóltozták és addig csavarták művészieskedéssel, hogy a Frankenstein szörnyetege effektus történt. Lehet jobb lett volna, ha elégetik a Queen Mary-t, ahogy ezt a szörnnyel is tették. Spoiler az 1931-es Boris Karloff filmből, elnézést.

Nem ragozom tovább, rossz film a Queen Mary. Lehetett volna remek horror is, ha a forgatókönyv hozzáértő kezekben landol, vagy ha csak egy rövidfilmet készítenek az alkotók. De egy több mint kétórás misztikus kalandnál nem adott többet.

Olyan mintha megnéztük volna a Lost első és utolsó részét egymás után. Egy figyelemfelkeltő, gyönyörű, rejtélyes felvetés, ami egy kiábrándító, túlcsavart, értelmetlen badarságba csap át.

Nem ajánlom senkinek, inkább nézzetek meg mást a mozi kínálatból.


Link másolása
KÖVESS MINKET: