KULT
A Rovatból

Liam Neeson rabul ejtett minket

A következő napokban is lesz okunk moziba menni, de Zac Efron miatt sajnos messziről kerülnünk is kell azt...
Kovács Anna Dóra - szmo.hu
2014. február 27.



A héten bemutatott filmek közül a kedvencünk nem is a nagyjátékfilmek közül került ki. A Váratlan utazásból megismert Sarah Polley rendezte azt a dokumentumfilmet, ami ezen a héten a legjobb választás. Szerintünk.

Non-stop (16)

Jaume Collet-Serra rendező tudja, hogyan kell egy igazán feszes és izgalmas thrillert készíteni: végy egy szűkösre szabott helyszínt, tegyél bele sok embert, emeld az egészet pár ezer méter magasságba, a többit pedig bízd Liam Neesonra! A történet főhőse Bill Marks légi marsall, aki egy New York – London járaton fenyegető üzenetet kap, miszerint húszpercenként megölnek egy utast, hacsak a légitársaság nem utal át 150 millió dollárt egy offshore számlára. Marks dolgát nehezíti, hogy az utasok körében rá is sokan gyanúsítottként tekintenek.

A Non-stop a kritikusokat erősen megosztotta, ám úgy tűnik, hogy a nézők viszont imádják a filmet, különösen Neeson alakítását. De ott van mellette Julianne Moore is, aki miatt szintén érdemes megnézni a sok izgalmat ígérő alkotást.

Non-Stop

Csajkeverők (16)

Ha a Non-stopra azt mondtuk, hogy érdemes jegyet váltani rá, akkor a Zac Efron nevével fémjelzett vígjátékra ennek szöges ellentéte az igaz. A történet három barátról szól, akik megígérik egymásnak, hogy szinglik maradnak. Persze ahogy arra számítani lehet, ez egyiküknek sem megy. Jason (Zac Efron) egy buliban találkozik Ellievel (Imogen Poots), Daniel (Miles Teller) eközben kerítő havernőjével Chelsea-vel (Mackenzie Davis) jön, míg Mikey (Michael B. Jordan) az őt elhagyó feleségét próbálja visszaszerezni.

A végeredmény egy klisékkel teletömött, nem is vicces, nem is szórakoztató romkom, amit valószínűleg csak Zac Efron rajongói fognak megnézni. A fiatal színész ezzel a filmjével jelentős lépést tett hátrafele a karrierjében, és csak remélni tudjuk, hogy a legközelebbi találkozás már nem lesz ennyire kínos.

AWOD_DAY_24_0513.NEF

5

6

Apáim története (12)

Talán meglepő, de a heti filmpremierek között egy dokumentumfilm az, amit a leginkább érdemes megnézni. Sarah Polley-t a magyar nézők nagy része – sajnos - még mindig csak a Váratlan utazás szereplőjeként ismeri, pedig számos elismerést gyűjtött be a kamera mindkét oldalára állva, 2008-ban pedig forgatókönyvíróként (Egyre távolabb) Oscar-díjra is jelölték.

Mostani dokumentumfilmjében saját családjának történetét meséli el, egészen pontosan azt, hogyan ismerte meg vér szerinti apját. Merthogy Sarah 28 éves koráig azt gondolta, hogy neki csak egy apja van, aki addig nevelte, ám kiderül, hogy az addigra elhunyt édesanyja hátrahagyott néhány titkot.

A történetet pedig nem csak egy, de több mesélő szemszögéből ismerhetjük meg, mivel Sarah családtagjait és közeli ismerősöket kért fel arra, meséljenek el mindent, amit tudnak. Így az Apáim története arról is mesél, hogy az igazság valahol mindig a különböző személyes emlékek között van. Erre utal a film eredeti címe (Stories We Tell), vagyis a történetek, amiket mesélünk, soha nem lehetnek tényszerű leírások, mindig ott vagyunk benne mi magunk is. Így pedig nincs is objektív igazság, főleg egy olyan történetben, ahol egyszerre két apa is lehet „igazi”.

1

Ha valaki a fenti filmekből nem talál kedvére valót, a héten bemutatott filmek között találja még a Prince Avalanche – Texas hercege (16) című amerikai vígjátékot, amely két útépítő munkás életéről szól, valamint egy családi tragédiát feldolgozó belga-francia-luxemburgi-svájci koprodukciót, a Gyermekeink (12) című filmdrámát.

Ha tetszett a moziajánló, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: