Egyre tovább bonyolódik Galla Miklós Karinthy-gyűrű-ügye. Már önmagában az is felborzolta a kedélyeket, hogy azután, hogy neki ítélték az elismerést, az MTVA mégis méltatlannak találta rá – ráadásul a humorista több alkalommal is nyilvánosan foglalkozott az üggyel. Majd Galla helyett Laár Andrást tüntették ki vele, aki felajánlotta, hogy átadja azt az eredeti díjazottnak.
Így érkeztük el a tegnapi naphoz, amikor Galla Miklós nyílt levelet intézett Laár Andráshoz, amit ezzel zár:
„De Andriskám, mi tehetségesek vagyunk! Mi, mind a ketten! Te meg én! Boruljunk egymás nyakába, és szépen add ide a Karinthy-gyűrűmet! Nagyon köszönöm! Sok szeretettel üdvözöllek: Miklós”
Erre érkezett meg Laár válasza péntek reggel, amiben arról így, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha a Karinthy-gyűrűt minden hónapban valaki más viselné a L’art pour l’art társulatból. Ezt pedig azzal indokolta, hogy a díjat a L’art pour l’art Társulatban betöltött pozíciója miatt kapta, hiszen minden figurája ott született, és onnan indult.
„Ez úgy nézne ki, hogy január 1-én megkapnád tőlem a Gyűrűt, de február 1-én nem nekem adnád vissza, hanem a Robinak, aki tovább adná a Móninak március 1-én, aki áprilisban Zsolthoz továbbítaná. A Gyűrű (Drágaszág) így június elején kerülne vissza Hozzád, és akkor megint egy hónapig a Tiéd lehetne.
Ebből kitűnik, hogy nem tartom jogosnak azt az igényedet, hogy kizárólag magadnak követeld a Gyűrűt.”
– részletezte a posztban az ötletét Laár.
Egyre tovább bonyolódik Galla Miklós Karinthy-gyűrű-ügye. Már önmagában az is felborzolta a kedélyeket, hogy azután, hogy neki ítélték az elismerést, az MTVA mégis méltatlannak találta rá – ráadásul a humorista több alkalommal is nyilvánosan foglalkozott az üggyel. Majd Galla helyett Laár Andrást tüntették ki vele, aki felajánlotta, hogy átadja azt az eredeti díjazottnak.
Így érkeztük el a tegnapi naphoz, amikor Galla Miklós nyílt levelet intézett Laár Andráshoz, amit ezzel zár:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Megjelent Beton.Hofi új klipje a Pokol című dalához. A fekete-fehér videót Amerikában forgatták. A rendezésért a gitáros Kovács Geri Gerrison felelt, a producer pedig Baba Aziz volt.
A dalban Beton.Hofi több erős aktuálpolitikai utalást is tesz.
„Magyar rendőr, hogyha támad a nép, álljatok át
Ezt a nemzetet nem vághatják a vájatok át
Itthon sokan remegve várják a hatodikát
Isten óvja tőletek a 6/A-t”
– hangzik el többek között a klipben.
A dal egy másik sorában azt mondja:
„Inkább túlélésre készüljetek, ne jövőre, a posztjaitok ki írta meg előre?”
Ez már a második olyan klip, amiben Beton.Hofi kritikus hangot üt meg. Az előző május elején jött ki.
Megjelent Beton.Hofi új klipje a Pokol című dalához. A fekete-fehér videót Amerikában forgatták. A rendezésért a gitáros Kovács Geri Gerrison felelt, a producer pedig Baba Aziz volt.
A dalban Beton.Hofi több erős aktuálpolitikai utalást is tesz.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Hogy mit volt az ígéret? Guy Ritchie kalandfilmet készít fantasyelemekkel, furmányos rejtvényekkel, egy történelmi, legendás kinccsel, látványos akciókkal, változatos terepekkel (Egyiptom, London, Bécs stb.), nagy sztárokkal a főszerepben (John Krasinski, Natalie Portman) és új kalandfilmes hősökkel, akikre talán fel lehet építeni a jövőben egy franchise-t. Mit vártunk? A következő Indiana Jonest, A nemzet aranyát, A Da Vinci-kódot, ezek keverékét, vagy valami hasonlót.
S ehhez képest mit kapunk? Egy szép nagy pofára esést. Lássuk, mi minden ment itt félre!
Az örök fiatalság forrásával, illetve annak legendájával leginkább összefüggésbe hozott személy a XVI. századi spanyol felfedező, Juan Ponce de León, ő volt ugyanis az első európai, aki elérte Floridát. Lehet, hogy hallott pletykákat az ifjúság forrásáról, de nincs dokumentum, amely megerősítené, hogy ő az örök fiatalságot kereste, ehelyett inkább a földek és a hatalom megszerzésével volt elfoglalva. Történészek szerint valószínűleg a riválisai találhatták ki a történetet, hogy bolondnak állítsák be, és tönkretegyék a hírnevét.
Az ifjúság forrása mindenesetre a művészet rengeteg ágának művelőjét ihlette meg, köztük a filmeseket is. A mítosz vagy annak ilyen-olyan, egyéb műfajba oltott átirata olyan mozgóképekben tűnt fel többek között, mint A Karib-tenger kalózai – Ismeretlen vizeken (2011), a Selyemgubó (1985), a Star Trek – Űrlázadás (1998), A forrás (2006) vagy legutóbb A szer (2024).
A jó ideje évente egy filmmel jelentkező, vagyis keményen gyártószalagon dolgozó Guy Ritchie (csak az utóbbi 5 évben: Egy igazán dühös ember, Fortune-hadművelet – A nagy átverés, A szövetség, Úriemberek-sorozat, A piszkos hadviselés minisztériuma) idei menetében a régi regét helyezte modern köntösbe, de egy klasszikus kalandfilmes körítéssel.
Hogy a folyamatos forgatások között nincs idő rendesen kidolgozni, átgondolni, létrehozni egy minőségi filmet, annak pedig sajnos épp Az ifjúság forrása a legfőbb, igen szemléletes példája.
A sztori szerint a kincsvadász Luke Purdue (John Krasinski) a legújabb küldetésébe kénytelen beszervezni a húgát, Charlotte-ot (Natalie Portman), aki az apjuk halála után visszavonult a kalandozástól, hogy családot alapítson, és rendes munkát vállaljon, bár most épp válófélben van, és persze megy a vita a gyerek, Thomas (Benjamin Chivers) feletti felügyeletről. Luke azonban minden elkövet, hogy Charlotte csatlakozzon hozzá és a csapatához, Debhez (Carmen Ejogo) és Patrickhez (Laz Alonso), mivel szükség van az eszére és a tudására ahhoz, hogy megtalálják az ifjúság forrását. A kutatást a milliárdos Owen Carver (Domhnall Gleeson) pénzeli, aki halálos májrákban szenved, így az életet adó víztől várja a gyógyulását. Megindul tehát a hajsza földön-vizen-piramisban, miközben az Interpol és a thaiföldi maffia is őket üldözik, így nincs könnyű dolguk.
A fenti summárum nem is feltétlen hangzik rosszul, az igen változatos minőségű forgatókönyveket író James Vanderbilt (A sötétség leple, Az Amazonas kincse, Zodiákus, A csodálatos Pókember, Gyagyás gyilkosság 1-2, Sikoly 5-6) eredeti szkriptje azonban képtelen rendesen kiaknázni a sztoriban rejlő lehetőségeket.
Hiába áll rendelkezésére a sármja, humora (A hivatal) és fizikai adottságai, harci képességei (Jack Ryan) kapcsán is igen meggyőző John Krasinski, vagy az Oscar-díjas Natalie Portman, képtelen belőlük szórakoztató, vicces, érdekes és emlékezetes főhősöket faragni, a testvéri cívódásaik legalábbis egy idő után elég fárasztóvá válnak, és nagyjából ennyiben ki is merül a kapcsolatuk.
A gyenge párbeszédek és papírmasé karakterek (Carmen Ejogo és Laz Alonso például csak szimpla biodíszletek, mintha ott sem lennének) mellé ráadásul kevés emlékezetes akció és kép dukál itt, talán csak a tengerfelszínre emelt hajóroncson játszódó szcéna érdemel igazán említést. Írjuk ezt úgy, hogy az egyik gízai piramisban játszódik a finálé, de még ezt a klasszikus kalandfilmes terepet sem tudták rendesen kihasználni Ritchie-ék.
Egyértelműen hatalmas csalódás tehát Az ifjúság forrása, amely bátran vagy éppen pofátlanul nyúl a klasszikus kalandfilmek elemeiből, de képtelen azokból összegyúrni valami komplexet.
A poénkodni próbáló, de humortalan karakterek, a fárasztó egymásnak feszülések és a fantáziátlan akciójelenetek pedig folyamatosan kizökkentenek minket a sztori követéséből, ami, bár nem bonyolult (és még csavar is akad), még így is egy óriási katyvasznak érződik.
Nem csoda, hogy a gyártó Apple nem gondolkozott mozis bemutatóban (ahogy a júniusban érkező F1-nél), egy nagyobb költségvetésű, és cikinek persze azért nem mondható, de teljesen jellegtelen streamingfilm lett belőle.
S úgy tűnik, Guy Ritchie is ivott már a forrásból, mivel fáradhatatlan, továbbra sem áll le. Idén érkezik még egy filmmel, a Jake Gyllenhaal és Henry Cavill főszereplésével forgatott akciófilmmel, az In the Greyjel, illetve már leforgatta a Wife and Dog című thrillert is Benedict Cumberbatch-csel, Rosamund Pike-kal és Anthony Hopkinsszal. Reméljük, ezek kidolgozására már több időt fordít, az mindenesetre talán jó hír, hogy újra a saját forgatókönyveiből dolgozik.
Hogy mit volt az ígéret? Guy Ritchie kalandfilmet készít fantasyelemekkel, furmányos rejtvényekkel, egy történelmi, legendás kinccsel, látványos akciókkal, változatos terepekkel (Egyiptom, London, Bécs stb.), nagy sztárokkal a főszerepben (John Krasinski, Natalie Portman) és új kalandfilmes hősökkel, akikre talán fel lehet építeni a jövőben egy franchise-t. Mit vártunk? A következő Indiana Jonest, A nemzet aranyát, A Da Vinci-kódot, ezek keverékét, vagy valami hasonlót.
S ehhez képest mit kapunk? Egy szép nagy pofára esést. Lássuk, mi minden ment itt félre!
Az örök fiatalság forrásával, illetve annak legendájával leginkább összefüggésbe hozott személy a XVI. századi spanyol felfedező, Juan Ponce de León, ő volt ugyanis az első európai, aki elérte Floridát. Lehet, hogy hallott pletykákat az ifjúság forrásáról, de nincs dokumentum, amely megerősítené, hogy ő az örök fiatalságot kereste, ehelyett inkább a földek és a hatalom megszerzésével volt elfoglalva. Történészek szerint valószínűleg a riválisai találhatták ki a történetet, hogy bolondnak állítsák be, és tönkretegyék a hírnevét.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Hamarosan véget ér az RTL tavaszi műsorrendje, és a csatorna több változással is készül a nyári időszakra, írja a sorozatwiki.hu. Júniustól régi kedvencek búcsúznak, és új műsorok érkeznek a képernyőre.
A május 5-én indult Határtalan szerelem péntek este zárul le, akárcsak A mi kis falunk ismétlései, amelyek 21 óra körül voltak láthatók. Ezzel együtt lezárul a csatorna tavaszi műsorrendje is, így jövő héttől több műsor is új időpontban lesz látható.
A Fókusz marad a megszokott időpontban, minden hétköznap 18:55-kor kezdődik.
Hétfőtől viszont visszatér a The Floor, amely minden hétköznap este 20 órától lesz látható Szujó Zoltán műsorvezetésével.
Újdonsággal is készül a csatorna: június 2-án indul Ingatlanvadászokcímmel egy új reality, amelynek Fördős Zé lesz a házigazdája. A műsort hétköznap esténként 21:15-től vetítik. Emiatt az RTL Híradó – Késő esti kiadása is korábban, 22:35-kor fog kezdődni.
A hétvégi műsorstruktúra kevésbé változik: a Fókusz Plusz továbbra is szombatonként 19 órától látható, vasárnap pedig marad a Házon kívül 18:50-es kezdése. Ezután 20 órától A renitens eddig nem vetített részei kerülnek képernyőre, Gáspár Kata főszereplésével.
Hamarosan véget ér az RTL tavaszi műsorrendje, és a csatorna több változással is készül a nyári időszakra, írja a sorozatwiki.hu. Júniustól régi kedvencek búcsúznak, és új műsorok érkeznek a képernyőre.
A május 5-én indult Határtalan szerelem péntek este zárul le, akárcsak A mi kis falunk ismétlései, amelyek 21 óra körül voltak láthatók. Ezzel együtt lezárul a csatorna tavaszi műsorrendje is, így jövő héttől több műsor is új időpontban lesz látható.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
18+-os Vissza a jövőbe-animáció? Igen, ez a Rick és Morty, és most a 8. évaddal támadnak!
Elindult az HBO Maxon a 8. évad, ez pedig egészen váratlan eredménnyel járt. Lehet, már nem olyan vicces Dan Harmon és kompániája, mint azt gondoltuk? Ez eddig elég gyenge...
Mi lenne, ha a Vissza a jövőbe egy rajzfilmsorozat lenne? 2013-ben ez volt az alapfelvetése Justin Roilandnak, amikor is az Adult Swim csatornának bemutatta őrült agymenését.
Társnak megkapta az elképesztően kreatív és zseniális vígjáték író/rendezőt Dan Harmont és együtt kockatörténelmet alkottak.
Az Adult Swim egy felnőtteknek szóló tévécsatorna, ahol főleg humoros szkeccsműsorok, vígjátékok és rajzfilmek hódítanak. A Warner tulajdonában van, így idehaza az HBO Max keretein belül találkozhatunk Rick és Morty legújabb kalandjaival.
2013-ban a Rick és Morty egy üde, friss és rettenetesen rosszindulatú csoda volt. A humora nehezen behatárolható. Nagyon kockahumor, keverve erős szatírával, társadalomkritikával és elképesztően fekete humorral. Anno Roiland úgy képzelte el, mintha a Vissza a jövőbe Dokija és Marty (innen a Morty név) folytatnák az időutazós kalandjaikat, kiegészítve egy kevés multiverzummal és vérrel. Egy ténylegesen 18+-os felnőtt vígjáték sorozat, aminek a központi történetszála rengeteget fejlődött Dan Harmonnak köszönhetően. A két zseniális alkotó együtt, valami hihetetlen vicces dolgot rakott össze. Persze minden mesterműnek van árnyoldala,
Roilandot 2020-ban mindenhonnan kirúgták, teljesen jogosan, hiszen élettársát bántalmazta, ezért megszakadt minden kapcsolat a sorozat és az alkotó között.
Ami azért hatalmas gond, mert Roiland adta mindkét főszereplő eredeti hangját. A két karakternek olyan jellegzetes hangja volt, amit nehéz pótolni. Dan Harmon próbált tüzet oltani, hogy Roiland csak a projekt elején vett részt az alkotási folyamatban, de amióta eltávolították a produkcióból, azóta a Rick és Morty se az igazi.
Vagyis ha őszinte akarok lenni, a 8. évadjába lépett sorozat már egy jó ideje nem az elvárt szintet hozza. A cél az lenne, hogy a metahumort értelmes történet köré fűzve, kegyetlen poénokkal támadják a nézőket. Ebből az lett, hogy kapunk egy közepes történetet, egy-két ténylegesen jó poénnal és sok sallanggal. A szinkronhang-váltást már az előző évadban se lehetett észrevenni, sokan azt állítják, hogy mesterséges intelligencia segítségével érték el, hogy a két új színésznek olyan hangja legyen, mint az eredeti Roiland-féle szinkronnak.
Ez nézői szemmel teljesen indifferens. De ami ennél is fontosabb, hogy amit nézünk, az jó is legyen.
Itt az első számú, legnagyobb probléma. Nem annyira vicces már a Rick és Morty, mint az elején volt. Sokszor már munkának tekinthető nézni is. Nem úgy ülök le elé, hogy: „juj de jó, új rész!”, hanem „reméljük ez most jobb lesz mint eddig...” - és ez gond.
Dan Harmonnak is akadtak problémái, nem is kevés. Az elképesztően kreatív szakembernek köszönhetjük a Community (idehaza Balfékek keresztségre kárhoztatott) sorozatot, ami minden idők egyik legjobb vígjáték sitcomja volt. Aztán 2018-ban őt is megvádolták szexuális zaklatással és az alkoholizmusa sem segített. Igazából ekkortájt kezdett a Rick és Morty lefele menni a lejtőn. Itt jön az örök kérdés: el lehet-e különíteni a művet az alkotójától? Lehetne, ha a kettő nem kapcsolódna szervesen össze.
Az ok-okozati összefüggés egyértelmű: problémás alkotók mellett nem lesz tökéletes alkotás sem.
Hogy ezt miért kezdtem ennyire Ádámtól és Évától? Mert a Rick és Morty tökéletesen mutatja be ezt a felemás állapotot. Az animáció, a zenék, minden technikai elem évadról évadra egyre tökéletesebb, de a sorozat minősége mégis folyamatosan romlik. A tartalom egyre kevesebb, a viccek nem olyan pörgősek, nem kapunk négy másodpercenként két elmondott poént, két vizuális gaget és három rejtett apróságot, amit csak az vesz észre, aki kereste a részletekbe rejtett gyöngyszemeket.
Márpedig a Rick és Morty minden pillanata tele volt ilyen rejtett apróságokkal. A 8. évadra annyi maradt, hogy az első részre kaptunk egy féllábú Mátrix-paródiát. Nem fogja vissza magát egy másodpercre se, kegyetlen és véres, de egyre kevésbé vicces. Már nincs igazi átívelő szál sem, azt lezárták az előző szezonban. Nem tudom mivel lehetne új életet lehelni a sorozatba.
Az Adult Swim megrendelte a szériát a 12. évadig, amit valószínűleg tartani is fognak az alkotók, mert hatalmas pénzt kaptak érte.
De semmi más motivációt nem érzek az újabb és újabb évadokban és spinoffokban. Van ugyanis még egy anime-sorozata is a Rick és Mortynak, stílusosan csak Rick és Morty: Anime címmel. Ez sem rengette meg a világot 2024-ben, ahogy a következő évadok se fogják nagy valószínűséggel.
Bár ki tudja, Dan Harmon lehet, hogy önmagára talál és kapunk valami érdekeset, frisset és vicceset a 8. évadra.
Mi lenne, ha a Vissza a jövőbe egy rajzfilmsorozat lenne? 2013-ben ez volt az alapfelvetése Justin Roilandnak, amikor is az Adult Swim csatornának bemutatta őrült agymenését.
Társnak megkapta az elképesztően kreatív és zseniális vígjáték író/rendezőt Dan Harmont és együtt kockatörténelmet alkottak.
Az Adult Swim egy felnőtteknek szóló tévécsatorna, ahol főleg humoros szkeccsműsorok, vígjátékok és rajzfilmek hódítanak. A Warner tulajdonában van, így idehaza az HBO Max keretein belül találkozhatunk Rick és Morty legújabb kalandjaival.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!