KULT
A Rovatból

Kevesebb idióta, több tehetség – megnéztük az X-Faktor első adását

Az X-Faktor egyik legerősebb első adását láttuk, persze önérzetes amatőrökből most sem volt hiány, és feltűnt a szlovák Catherine Tate is.


Szeptember 6-án indult az X-Faktor új évada az RTL-en. Nem tudom, megfigyeltétek-e, milyen sokat merít a műsor Coelho munkásságából. Már a műsor szlogenje is annyira mély, hogy Facebook gifért kiált: „Nálunk indul, nálad trend”. Hogy ez mit akar jelenteni? Azt speciel még nem sikerült teljes mélységében feldolgoznom, úgyhogy a helyes megfejtéseket kommentben várom.

Hasonlóan mélyenszántó bölcsességet hallhattunk mindjárt az elején Miller Dávidtól és Pápai Jocitól, az X-Faktor kapuját őrző kerberoszoktól:

Az új időszámítás elkezdődött, és idén sincs megállás.

Falvédőre vele!

Ki mit vár az új évadtól? Majka arra kíváncsi leginkább, maradt-e még akkora tehetség az országban, akitől megfagy az ereinkben a vér.

Nem tudom, pontosan mire gondol, a műsor kritikusai szerint éppen az a baj, hogy csak olyan tehetségek jönnek, akiktől megfagy az ereinkben a vér.

Tóth Andi biztosított minket, hogy eddig sem tudták semmiről sem meggyőzni a mentortársai, és idén sem fogják. Öröm lehet Andival együtt dolgozni. Poiztívum, hogy úgy érzi, a szigorúság célravezető. (Mondjuk az is biztos, hogy tavaly ő vette leginkább komolyan a feladatát.)

Valkusz Milán saját elmondása szerint tavaly nagyon bekezdett, hisz első évében győzni tudott mentorként. Azt ígérte, idén is sok sláger születik majd.

Gáspár Laci, aki nyolcadszor ül a mentor székben, numerisztikai fejtegetésbe bonyolódott arról, hogy a nyolcas elfordítva végtelen, és ő is végtelen. (Csak nehogy saját farkába harapjon.)

Nekem a türelmem végtelen, mert évről évre végignézem az adásokat.

Gonosz vagyok, mert nyilván van számomra az X-Faktorban valami bűnös élvezet, különben nem nézném újra és újra minden évben. És be kell vallanom, az idei volt talán a legjobb szezonnyitó adás, amit láttam a zenei tehetségkutató 15 éve alatt. Ahhoz vagyok szokva, hogy már az első öt percben elfog a szekunderszégyen a szereplők miatt. És még csak ezután jönnek a versenyzők.

Az elsőként színpadra álló Nagy István Zoltánt nehéz hova tenni. Zoli Desh babérjaira tör, hiszen ő is a kukásautóról szeretne betörni a sóbizniszbe.

Sajnos Azariah, a kreatív szemetesek védőszentje épp mással van elfoglalva, úgyhogy a srác kénytelen volt a mentorok kezébe tenni sorsát.

Zoliról egész sok minden kiderült azalatt, amíg a színpadon volt.

1: énekelni nem tud

2: tulajdonképpen táncolni sem

3: viszont hatalmas arc

4: nincsenek gátlásai

5: rendkívül szórakoztató

Ahogy Verebély Marcell, az X-Faktor kreatív producere mindig hangsúlyozza, ők nem a legjobb énekest keresik, hanem a legjobb előadót, és abba sok minden belefér. Most kiderült, hogy tényleg minden, így hát Zoltán négy igennel tovább jutott.

Dávid megjegyezte: „Így kell berúgni az X-Faktor ajtaját.” Szerintem pedig csak simán így kell berúgni. Laci azt monda: Te egy svédasztal vagy.

Gusztus dolga, azért én nem csipegetnék róla szívesen.

Következett egy „futottak még” válogatás, benne egy eredeti dal, melynek a szerző, Szamay Kornél, a nem túl eredeti Az X-Faktorban címet adta, de nem csak ezért nem jutott tovább. Ács Tibor tavaly rózsát hozott Majkának. Idén ajándék nem volt, csak egy népdal átköltés, amiben a kedves versenyző a makkfára küldte fel Majkát. Love is in the Air. A mentorok nem értékelték a produkciót, nem is nagyon lehetett, így a táborban idén sem találkozunk Tiborral.

Hosszas kínlódásra számítottam, de kellemes csalódás ért. Bár a 14 éves Tonix Honix duó nevét sokára értettem meg, de amint színpadra léptek, nyilván való volt, hogy színpadra születtek. Akik valami fatális véletlen folytán szokták olvasni a kritikáimat, tudják, milyen ambivalens a viszonyom a rap műfajjal, de ezt még én is szórakoztatónak találtam.

A mentorok nem győzték felmagasztalni őket. Majka szerint kincset találtak, Milán bevallotta, hogy a srácok sokkal jobbak, mint ő volt 14 évesen. Vagy mint most. Na jó, ez utóbbit nem ő mondta.

Salvador Dali neve nem sűrűn hangzik el az efféle műsorokban, ami érthető, egyrészt a spanyol festő viszonylag kevés dalt írt,

másrészt az X-Faktorra jelentkezők jelentős része nem ismeri.

Most azonban ez is megtörtént. A szomolyai rapper, Zsolt a Salvador Dali című számát hozta. Pápai Joci azonnal javasolta, hogy vegye fel művésznévnek a Dalit. A produkciót nézve én annyit írtam fel: „Nem jó”, de már megint kiderült, hogy nem értek hozzá. A mentorok nem győztek áradozni. Andi szerint ez inkább slam poetry volt, Milán szerint egy őrült művészt láthattunk. Ő tovább jutott, én pedig újragondolom az életemet.

Ezután több jelentkezőt láthattunk összevágva. Mármint a jelentkezőket nem vágták össze – sajnos –, csak a róluk készült felvételeket. Sokat elmond róluk, hogy a mentorok egyiket sem hagyták végig énekelni a dalukat. Jött Thomas, aki saját bevallása szerint egy ízben pont úgy hangzott, mint Elvis, és végül is igaza lehet, biztos vagyok benne, hogy élete során Elvis is adott ki fura hangokat. Na nem a színpadon, hanem inkább a mellékhelyiség magányában, de hát nem is ez a lényeg.

Aztán itt volt Kolompár Marianna, aki Celin Diontól énekelte a Titanicot. Azt mondta, azt szeretné elérni a hangjával, hogy ne süllyedjen el a hajó. Laci a produkció után azzal vigasztalta a hölgyet, hogy megmentette a Titanic utasait, mert az énekét meghallva inkább fel sem szálltak a hajóra. Ő persze jól megsértődött, de legalább a mikrofont nem vágta oda.

A legviccesebb azonban a Szlovákiából érkezett Tina volt, aki közölte, hogy rendkívül jó nyelvérzéke van, számos nyelven beszél. Dávid és Joci szaván fogta, és vizsgáztatni kezdték, megkérték, hogy villantsa meg kicsit poliglott énjét. Nem tudom, ismeritek-e Catherine Tate-től a tolmács jelenetet (ha nem, itt megnézhetitek angolul). No hát szó szerint ugyanezt láthattuk, csak a valóságban. Látnod kell, hogy elhidd.

Szerencsére jött a végtelenül szimpatikus, szerény megjelenésű, ám de remekül éneklő Földi Márk, és hamar feledtette velünk a bolondokat. Saját dalt hozott. Az angol szöveg saját bevallása szerint is elég alapfok, és még annak is hibás. De ennek ellenére szórakoztató és megnyerő produkciót kanyarított.

Nem idegen az X-Faktor készítőitől, hogy az adás végefelére hagyják a legnagyobb durranást. Most viszont valóságos tehetség cunamit kaptunk a műsor utolsó fél órájában. Annyira, hogy sokuknak csak pár villanás jutott, remélhetőleg, a Táborban többet látunk belőlük.

Aztán jött Keller Dea, aki tulajdonképpen kész termék. Jól énekel, van egyénisége, amit a dalokban is ki tud fejezni. Már azzal megnyert, hogy Zorán egyik dalához nyúlt. A szerelemnek múlnia kell igazán izgalmas, mai hangzást kapott. Kérdés, mi lesz a Táborban, ahol nem lehet otthon, a stúdióban előre elkészített alapot használni, azt kell elénekelni, amit ott, a helyszínen kapnak.

J. K. Rowling mostanában erősen megosztja a rajongókat, a transzneműekkel szembeni fellépése miatt. Az első adás utolsó fellépőjét ez szemmel láthatóan nem zavarta, aki Piton professzorként érkezett, és a szerepéből egy pillanatra sem esve ki Laci Megtalállak című dalát énekelte, némileg Roxfortosított szöveggel. Laci a zokogásig meghatódott az előadástól, senki sem értette igazán hogy, miért.

Mindenesetre Perszeusz továbbjutott, pedig énekben nem volt olyan erős, cserébe viszont színészileg sem.

Farkas Ancsi tavaly a Táborban esett ki, a székes feladatnál. Jót tett neki az egy év gyakorlás, mert úgy elénekelte a House of the Rising Sunt, hogy még. Rengeteget fejlődött tavaly óta, idén az egyik nagy esélyes lehet.

Összességében az X-Faktor idén berúgta az ajtót, ha tudják tartani ezt a szintet, akár még jó is lehet. Én mindenesetre drukkolok.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
A legjobb Guy Ritchie-film, amit nem Guy Ritchie rendezett – A Rajtakapva vicces, véres, szívvel teli és kegyetlen
Mintha a ’90-es években forgatták volna, csak most került elő: a Rekviem egy álomért, a Fekete hattyú, A pankrátor és A bálna rendezője bebizonyítja, hogy ehhez is ért.


Na, ezt nem vártuk Darren Aronofskytól! Az 56 éves direktor gyorsan nevet szerzett magának a szakmában, amikor néhány rövidfilm után 1998-ban megrendezte a Pi című agymenést, majd 2000-ben a Rekviem egy álomért című, a drog- és egyéb függőségekről szóló filmek közt alapműnek számító zseniális őrületet. Később Aronofsky olyan, főként művészi, független, de mindenképpen szerzői filmeket dobott össze, mint A forrás (2006), A pankrátor (2009), a Fekete hattyú (2010), az Anyám! (2017) vagy A bálna (2022), szóval igen, a kemény dráma műfaján belül mozgott többnyire, csak maximum megspékelte azt más zsánerek (sci-fi, fantasy, thriller, horror stb.) elemeivel. Egyetlen kivételt eddig maximum a 2014-es, nagy költségvetésű bibliai látványfilmje, a Noé jelentett, amely, bár sikeres lett a mozik kasszáinál, azért keményen megosztónak bizonyult mind a kritikusok, mind a nézők körében.

Szóval a fenti filmográfiát tekintve a Rajtakapva egyértelműen rendhagyónak, kitérőnek mondható Aronofsky pályáján belül, hiszen a filmet nézve olyan érzésünk támadhat, mintha a kilencvenes években Guy Ritchie és Quentin Tarantino együtt leforgattak volna egy filmet, ám az elveszett, és csak most, 30 évvel később került elő, s pattant fel a mozik vásznaira.

Nyilván azért is lehet ilyen benyomásunk, mivel a film cselekménye 1998-ban játszódik. De hogy Aronofsky ennyire ért a humorhoz is, azt nem sejtettük.

A Rajtakapva eredetileg Charlie Huston 2004-ben megjelent regénye, egyben a Henry Thompson-trilógia első kötete. Huston pedig abban a kivételes kegyben részesült, hogy ő maga írhatta át a könyvét forgatókönyvvé, amikor a Sony lecsapott a megfilmesítésre. Hustonnak persze volt már tapasztalata e téren is, hiszen sokat dolgozott a Powers (2015-2016) című sorozaton, valamint a Gothamen (2014-2019) is.

A sztori szerint Henry „Hank” Thompson (Austin Butler), egykori baseballjátékos egy súlyos és traumatikus baleset után lesérül, ezért kénytelen abbahagyni a sportot, jelenleg pedig egy New York-i kocsma csaposa, és bár van egy csini és határozottan jófej barátnője, Yvonne (Zoë Kravitz), végső soron nem éppen azt az életet éli, amit anno eltervezett. Egy nap a punk szomszédja, Russ (Matt Smith) rábízza Hankre a macskáját, Budot, mert neki el kell utaznia pár napra.

Amikor azonban nem sokkal később orosz maffiózók Hanken keresik Russt, majd félholtra verik, a srác gyanítani kezdi, hogy a szomszédja igen nagy bajba keveredett.

Valamit nagyon keresnek az oroszok, sőt, nemcsak ők, hanem a Puerto Ricó-iak (Bad Bunny) és egy kegyetlen hászid zsidó testvérpár (Liev Schreiber, Vincent D’Onofrio) is. Hank egyetlen reménye pedig az ügyben nyomozó detektív, Roman (Regina King).

Ennél többet nem szabad elárulni, de igazából nem is érdemes, vagy kvázi nem is lehet, annyira gubancos, fordulatos, sokrétű és káosszal teli a cselekmény, amelynek közepén akarata ellenére a boxzsákká avanzsáló Hank kerül, akit igen sokszor helyben hagynak a sztori során.

Ezért pedig nemcsak az meglepő, hogy Darren Aronofsky egy „gájricsis” vicces-véres-krimis, az alvilág furcsa figuráit mozgató filmet hozott össze, hanem az is, hogy Austin Butler végre egyáltalán nem a coolságát és a keménységét kiemelő figurát játszik.

Hanket ugyanis tényleg sokat vegzálják, ő pedig ezek hatására éppúgy reagál, ahogy egy átlagember tenné: kihívja a rendőrséget, bevallja, hogy fél, és eleinte próbál elmenekülni az őt üldözők/keresők elől. Amikor azonban igazán komolyra fordulnak a dolgok, és számára is több mint személyes üggyé válik a titokzatos kulcs által kinyitható „valami” utáni hajsza, sőt, még Russ is visszatér, végre kezdeményezővé válik, és megpróbálja rendbe hozni az életét. Persze ez sem jelenti azt, hogy mindig tudja, mit csinál…

A Rajtakapva első körben a kilencvenes évek atmoszférájával varázsolja el a nézőit: a ruhák, a kütyük, az akkori New York, sőt, még valahogy a film minősége is olyan, mintha konkrétan ’98-ban rögzítették volna mindezt – ez utóbbi Aronosfky állandó operatőre, Matthew Libatique szakértelmét dicséri. Ezután kapjuk meg a szórakoztató karaktereket, köztük olyanokat, akikért szívből tudunk szurkolni és olyanokat, akiket szívből tudunk gyűlölni. Majd egyre jobban bepörög a sztori is, de ne egy körmönfont történetre gondoljunk, már ami a karakterek döntéseit és cselekedeteit illeti, a dolgok alakulását sokkal inkább a rengeteg bénázás, véletlen, pech, avagy épp szerencse határozza meg.

Szóval Aronofskyhoz képest egy jóval könnyedebb, ugyanakkor egyáltalán nem súlytalan filmről van szó, amelynél a rendező most inkább a szórakoztatófaktort helyezte előtérbe a mondanivaló helyett. És ennek eleget is tesz.

Talán annyit lehet felróni neki, hogy néha identitászavaros, vagyis nem tudja, hogy vígjáték vagy komoly krimi akar lenni, mivel, bár a poénok folyamatosan érkeznek, a hangvétel néha olyan súyos, hogy eszünk ágában sincs nevetni, s ilyenkor kissé idegen testként löki ki a film szervezete az oda nem illő poénokat.

De ez legyen a legnagyobb baj, mivel Aronofsky profin levezényelt egy ilyen retró krimi-komédiát is, ami végig fenntartja a figyelmet, fergeteges jelenetekben bővelkedik, kiváló színészek alakítanak benne nagyot, és ami a legfontosabb, odafigyel a karaktereire, még a kevésbé fontosakra is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Curtis lekurvázta Herceg Erikát – Egy bántalmazóshow lett a Megasztárból
A TV2 tehetségkutatója idén minden eddiginél jobban a nézők alantas ösztöneit kívánja kiszolgálni, és a legkülönfélébb bántalmazói magatartásokat relativizálja.


Amikor néztem az X-Faktor idei első adását, csodálkoztam, hogy hová tűntek a hülyék, mert alig volt belőlük. De végül meglett a válasz:

idén mind a Megasztárba ment.

Amennyire pozitív csalódás volt az RTL műsora, annyira traumatikus élményt nyújtott a Megasztár.

Volt itt műbalhé, alpáriság, szexizmus, kolléganő lekurvázása, és ez még csak Curtis.

De ne szaladjunk így előre!

Annak idején a Megasztár volt az első modern tehetségkutató műsor a honi médiában. A Ki mit tud?-ok művházszagú vérszegénységén szocializálódott országnak valóságos kulturális sokkot jelentett, és

már akkor is sokat vitatkoztak róla, mennyire korrekt abból műsort csinálni, hogy a világ tele van önképzavaros szerencsétlenekkel, akik épp oly tehetségtelenek, mint amilyen önérzetesek.

Persze nem hibáztatom őket, első kézből tudom, milyen nehéz ez. Én például már főiskolás voltam, és még mindig meg voltam győződve róla, hogy tudok énekelni, mert amikor a bulikon zenéltünk – és itt most a zenélés szót nagyon tág értelemben használom –, és énekeltem, nem vertek meg. Az sosem tűnt fel valahogy, hogy ezeken a bulikon a közönségből úgy kábé senki sem józan.

Szóval a Megasztár megítélése már akkor sem volt egységes, de azért ott ült a zsűriben egy Presser, egy Bakács, egy Pély Barna, még az excentrikus Soma is konzit végzett.

Azóta eltelt több mint húsz év, de a TV2 megragadt a múltban. Míg az X-Faktorban idén az tűnt fel, a megszokotthoz képest mennyire kevés volt a kínos pillanat, a Megasztár úgy döntött gazember, pontosabban trash reality lesz, rosszkedvünk tele pedig le van ejtve. Az agyzsibbasztóan hosszú, reklámok nélkül is két és fél órás adásnak kb. a feléig kellett eljutni, hogy megjöjjön az első (!) értékelhető énekes. És míg 10-15 percet kapott a Tóth Gabinak a 8 általánosa miatt beszóló néni (akit ráadásul a következő adásba is visszahoznak, hogy rúgjanak bele még párat, így áldozva fel a nézettség oltárán), a továbbjutók jelentős része alig kapott egy-két percet.

Már a zsűri összetételéből is látszik, hogy a műsorkészítők a balhéfaktorra mennek rá. Tóth Gabi a Sztárban sztár leszek zsűrijében is kemény csörtéket vívott Majkával, főállású megsértődő.

Curtis az ügyeletes keménycsávó a bulvármédiában, aki tévesen vagányságnak képzeli a bunkóságot. Nyilván nem én vagyok hívatott megítélni, mennyi szakmai tudása van, mi teszi alkalmassá arra, hogy fiatal tehetségeket karoljon fel, de vannak kételyeim. Legdurvább megnyilvánulásában gyakorlatilag lekurvázta Herceg Erikát. Éppen a Tik-Tok-sztár Ildikó néni bitorolta a színpadot, aki bíztatta a mestereket, hogy kövessék be. Ekkor került sor a következő párbeszédre:

Curtis: Én csak pornósztárokat és prostituáltakat követek.

Erika: Atti, engem is követsz...

Curtis (sokat mondó hangsúllyal): Hát…

Később le is hülyézte – azért legalalább bocsánatot kért.

Marics Peti hibátlanul hozza a néha bicskanyitogatóan szemtelen, mégis szerethető ficsúr imidzset, de éppen ezért nehéz komolyan venni a mester szerepében. Legszívesebben leültetnéd egy pohár bor mellé, hogy atyaian eligazítsad kicsit az élet fontos dolgaiban.

Ráadásul amilyen lekezelően bánt Erikával a műsor első harmadában, legszívesebben adtam volna neki egy tockost.

Mindehhez ott van még Herceg Erika, aki az X-Faktorban már megmutatta, hogy képes átmenni anyatigrisbe, ha feldühítik, és most is sikerült többször kiakasztani. Igaz, ő sem megy a szomszédba egy kis passzívagresszióért.

Félreértés ne essék, Erika, Gabi és Peti zenei munkásságával nincs bajom, még ha nem is feltétlenül az én stílusom, amit képviselnek. Curtis is biztos nagyon jó rapper, vele más problémáim vannak. De ebben a műsorban az eddig látottak alapján a szakmaiság teljesen zárójelbe került.

Tóth Gabi egyébként abszolút hazaért, hiszen a Megasztárban indult a karrierje, és innen nézve sokkal inkább helyén van itt, mint anno az X-Faktorban, ahol éveken keresztül váltották egymást az ex-megasztárosok a zsűriben, hogy aztán a sokadik évadban Csobot Adél majd Tóth Andi személyében végre saját nevelésű sztár is kerüljön a zsűribe. Persze a Megasztár is a konkurenciától merít, hiszen Tóth Gabi mellett Herceg Erika és Curtis is az RTL-en veszítette el a zsűriszűzességét.

Történt némi változás a műsorvezetői posztokon, és ez sem a minőségjavítás jegyeit hordozza. Félreértés ne essék, Ördög Nórával nincs különösebb bajom, profi tévés, hozza, amit kell. De Tillát lecserélni Szépréthy Rolandra az körülbelül olyan, mint Ronaldót leküldeni a pályáról Dzsudzsák kedvéért. Értem én, hogy figyelemfelkeltő, és vannak rajongói, de egészen más ligában játszik. (Nem mellesleg a két műsorvezető szintén megfordult korábban az X-Faktorban.)

A cringe-faktort erősítették az olyan beszólások is, mint amikor egy nagyon rossz, gyorsan eltanácsolt versenyzőről Marics Peti megjegyezte:

„De az X-Faktorban elmenne a döntőig.”

Finoman szólva nem elegáns így beszólni a konkurens műsornak.

A jobb pillanatok közé tartozott, amikor Peti és Erika egymást szívatva csak azért juttattak tovább versenyzőket, hogy a másik nyakába varrják őket. Eleinte szórakoztató volt, de aztán sikerült valahogy ezt is véres drámázásba átvinni.

Kérdéseket vet fel a plus size-os öltáncos is, aki Marilyn Monroe dalára vonaglott először Marics Petin és Curtisen. Marics hiába fejezte ki folyamatosan, hogy rosszul érzi magát a szituációban, a rámenős hölgy számára a "nem" nem azt jelenti, hogy "nem", mert neki a műsorkészítők megígérték, hogy Peti „bevállalja”.

Ambivalens érzéseket váltott ki belőlem az anyuka története, aki látássérült, beteg lányával érkezett. Az ilyen műsorok kimondatlan szabály, hogy a nehézsorsú versenyzők életében csak akkor vájkálnak, ha a sztori vége happy end, vagyis a szerencsétlen jelentkező énekel egy nagyot, és meg sem áll a döntőig. Itt nagyon hamar kiderült, hogy az amúgy valóban minden tiszteletet megérdemlő anyuka énekelni nem tud.

Az egész arra volt jó, hogy láthassuk Tóth Gabit, „a zembert”, aki beszállt duettezni, és összeölelgette a beteg kislányt.

Hogy pozitívumot is mondjak, azt el kell ismerni, hogy ez a zsűri sokkal jobban működik a tavalyinál. A Rúzsa Magdi által vezetett csapat tagjai között jóformán semmi kémia nem volt. Az biztos, hogy az idei mesterek legalább kiváltanak valamit a nézőből, még ha nem is feltétlenül örömöt és tiszteletet.

Szórakoztató színt vitt a műsorba Szarka László "Bikicsunáj", aki a Megasztár 5. évadában az Alphaville Big In Japan című slágerét fordította hunglisra, és ezzel bevonult a magyar mémtörténelembe. Ezúttal a Flames of Love című dalt énekelte el úgy, hogy angolul azóta sem tanult meg. Azt kell mondjam, ezen az estén nem ő volt a legvitathatóbb továbbjutó.

A műsor végére maradt még egy meglepő fordulat: jött Krasznai Tünde, aki még 2013-ban Geszti Péter mentoráltjaként harmadik lett az X-Faktorban, de szerepelt a Celeb vagyok, ments ki innen! című műsorban is, emlékezetes pillanat volt, amikor a dzsungel közepén Fördős Zével ült egy kádban. Már akkoriban is sokat lehetett hallani zűrös (többek között úgymond "felnőttfilmes") múltjáról, és állítólag utána sem volt könnyű élete.

Az sosem volt kérdés, hogy Tünde jól énekel, így nem meglepő, hogy tovább jutott. Az már megkérdőjelezhető, hogy Tóth Gabi, aki majd elolvadt az empátiától és a szeretettől, Tünde távozása után a mestereknek – és a több ezer tévénézőnek – azért elmondta az összes sötét foltot Tünde múltjából, mert hát mi van, ha valaki nem tudja, és elfelejt csámcsogni.

Összességében a Megasztárban történt személyi változásoktól a műsor érdekesebb lett, de nem a minőség irányába léptek el, hanem az alantas ösztönök kiszolgálása felé.

Az első adásban a bántalmazás számos változatát láthattuk relativizálva, vagy egyenesen viccesnek beállítva, és ezért az sem kárpótol, hogy akadt néhány tehetség is a jelentkezők közül.

Abban reménykedem, hogy a válogatók után, amikor élesbe fordul a verseny, a negatív sallangok lenyesődnek. Bár a mesterek akkor is ugyanazok lesznek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Biztonsági okok miatt Budapesten forgatják a Fauda következő évadát
Az ötödik évad eredetileg Marseille-ben készült volna, de a készítők túl kockázatosnak ítélték a helyszínt. Az új részekben a Hamász támadásai és a háború eseményei is helyet kapnak.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 05.



A Fauda ötödik évadát eredetileg Marseille-ben forgatták volna, de a készítők végül biztonsági okok miatt Budapestre hozták a produkciót – írja a Jerusalem Post az N12 izraeli csatorna alapján.

A világszerte ismert sorozat főszereplője Lior Raz, aki Avi Issacharoffal közösen alkotta meg a történetet. A legújabb évadban a Tarantino-féle Becstelen brigantykban feltűnt Mélanie Laurent is fontos szerepet kapott volna, ezért is terveztek sok jelenetet Franciaországban.

A 2023. október 7-i események után azonban Raz és Issacharoff átírták a forgatókönyvet, hogy a Hamász támadása és a háború is megjelenjen az új részekben.

A sorozat egyik sztárja, Idan Amedi, aki énekesként is ismert, a harcok kitörése után önként jelentkezett a hadseregbe. Néhány hónappal később, 2024 elején súlyos sérülésekkel került kórházba.

A Fauda új évada 2026-ban debütál az izraeli Yes csatornán, ezt követően pedig a Netflixen is látható lesz világszerte.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Elmaradnak a Budaörsi Latinovits Színház előadásai Koós Boglárka halála miatt
A színház 27 éves művésznője vasárnap hunyt el. Az előadásokat érintő további változásokról a későbbiekben értesítik a nézőket.


Ahogy arról korábban beszámoltunk, 27 éves korában elhunyt Koós Boglára, a Budaörsi Latinovits Színház színésznője. A teátrum most közölte: a váratlan tragédia miatt komoly lépésre szánták el magukat.

„Ezekben a pillanatokban gördülne fel a függöny 2025/26-os évadunkban első alkalommal, de a ma estére és a következő napokra tervezett előadásaink elmaradnak”

– írják Facebook-oldalukon.

Hozzáteszik: „Fájdalmunk és megrendültségünk elmondhatatlan.” Tájékoztatásul azt is közlik, hogy a színház műsorát érintő változásokról nézőinket a szokásos csatornákon hamarosan értesítik. Emellett a színház profilképét is az elhunyt művész fekete-fehér képére cserélték.


Link másolása
KÖVESS MINKET: