Kár volt ByeAlex mű/valódi balhéjával elrontani az X-Faktor első adását
Tudom, hogy amint az már megszokott a tévéműsorok esetén, most is lesznek a Facebookon és a cikkek alatt "nincsistévém", "sosenemisnézektévét" tárgyú kommetek, amelyekből rendszerint az is kiderül, hogy a szerzőjük állítása szerint bár 20 éve nem néz tévét, mégis egészen jól vágja, mi megy a tévében, és el is mondja róla a véleményét.
És az olyan népszerű műsorok, mint az X-Faktor vagy egy valóságshow, mágnesként vonzzák ezeket a megjegyzéseket.
Máris itt van például ByeAlex Facebook-oldalán egy hozzászólás, pontosan a fenti szellemben: "Kicsit lemaradtam, nem tudom mikor műsör megy most, jelenleg, de ez az ember. Mire veri magát nem értem. Remélem többet nem lesz zsűri mert nagyon undorító a viselkedése, és rinyáló gép. Szánalmas."
Az X-Faktort a 2010-es indulása óta nézem, mert érdekel, mi történik, hogyan épül fel a műsor, kik a mentorok, milyen produkciók jutnak be. Az első széria alatt, amelyet Ördög Nóra és Sebestyén Balázs vezetett, és amelyben Geszti Péter, Keresztes Ildikó, Malek Miklós és Nagy Feró volt a négy mentor, együtt szörnyülködtem Malek Miklóssal pár olyan jelöltön, aki méltatlanul jutott be, vagy éppen egyetértően bólogattam, ha úgy gondoltam, Nagy Ferónak igaza volt.
És az volt az az évad, amelyben feltűnt Wolf Kati, Király L. Norbert, Janicsák Veca, Muri Enikő, Takács Nikolasz és a későbbi nyertes, Vastag Csaba.
Emiatt tartottam is attól, hogy az idei évad mentorai az elsőkhöz képest súlytalanok lesznek.
Az oké, hogy különböző egyéniségek. Egy ilyen műsorba ez kell. De vajon lesznek-e annyira erős karakterek, hogy hétről hétre elvigyék a show-t? És tudnak-e majd olyan bölcs tanácsokat adni a mentoráltjaiknak, mint az első széria mentorai? Ez a show végére kiderül.
Miután valahogyan átvészeltem az első perceket a felvezető videóval, benne Istenes Bence és Kiss Ramóna modoros poénkodásával, ami annyira volt csak kínos és erőltetett, mint amikor Oszvald Marika 53 évesen bakfist játszva ugrált egy operettelőadáson, vártam a zsűriként válogató mentorokat, és azokat, akik azért jelentkeztek az X-Faktorba, mert szentül meg voltak győződve arról, hogy nekik ott a helyük a színpadon.
Sikerült úgy összevágni a műsort, hogy az első háromnegyed órában nem akadt egyetlen ember sem, aki valóban tudott volna énekelni. Na nem úgy, hogyan az ember otthon a fürdőszobában szokott. Hanem úgy, amire muszáj odafigyelni, ami miatt már nem csak háttérként szól az X-Faktor, amíg csetelünk vagy átpörgetjük a közösségi oldalakat,
hanem ami miatt felkapjuk a fejünket, és bólogatunk, hogy igen, ez az, na, itt egy picit hamis, de ez igazi éneklés, csengő hangon. Ez a produkció először egy csodálatos hangú lánynak, Valensky Miriamnak sikerült.
VIDEÓ: Valensky Miriam a zsűritagoknak is tetszett:
Amúgy volt minden, ami a szokásos szórakoztató válogatóhoz kell: "Karibi Lányok" egy UFO számmal, a "40 éves belül 20" napszemüveges férfi, aki a büfében kapott hideg italra fogta, hogy elcsuklott a hangja, a nő, akit a párja biztat a szereplésre, mert hisz benne, és akit egy mentor egy mondattal a porba sújtott. Kisebb drámák, csalódott arcok, vagy éppen a vereséget nyugtázó vidám mosolyok. És egy olyan produkció, amit nehéz volt értelmezni.
És a szokásos pikírt megjegyzések a zsűri tagjaitól "Örülök neki, hogy ezt a dalt választottad, és köszönöm szépen, de pokoli volt." "Ő volt a legrosszabb eddig."
A második, akire oda lehetett figyelni, az a srác volt, aki kiállt a zsűri elé egy gitárral, és Kispál és a Borzot énekelt. Nem volt teljesen tiszta az ének, ám a kisugárzása és a lendülete továbbjuttatta.
A metálos csávók először végtelenül ellenszenvesek voltak, de a produkció - nyugodtan lehet érte kritizálni, ízlések és pofonok, ugye - kifejezetten tetszett.
És akkor jött a cuki, szemüveges, romantikus mérnök. Na, ezután robbant ki a konfliktus, ami szerintem lehúzta az adás hangulatát, és ami után már képtelenség volt kizárólag a jelöltekre figyelni.
Szóval az X-Faktor 2017-es évadának első adásában megérkezett Domján Dénes, aki saját szerzeményével igyekezett elkápráztatni Radics Gigit, ByeAlexet, Gáspár Lacit és Puskás Petit. Édes volt a produkciója, pont olyan, mint amikor gimiben az egyik ismerősömnek egy fiú este szerenádot adott az ablak alatt, de a zsűri tagjait nem sikerült meggyőznie.
Ráadásul egymás után jelentették ki, hogy ez Alex Kedvesem című dalára, illetve magára Alexra emlékezteti őket, és viccelődtek is ezen.

VIDEÓ: Domján Dénes előadása és a poénkodás Alex-szel:
Domján Dénes nem jutott tovább, és amikor lement a színpadról, már látszott, hogy Alex elkomorodott. Egyre sértődöttebb lett az arckifejezése, Gáspár Laci figyelte is a reakcióit.
És miközben a zsűri tagjai Alex érzelmeivel voltak elfoglalva, mellékesen énekelt egy lány. Aki pont azért ment oda, hogy az előadásával kapjon egy esélyt. Nem adták meg neki. Jött egy másik jelölt, és még mindig nem a produkciókra figyeltünk, hanem arra, hogy mi történik a zsűri tagjai között, oldódik-e végre a feszültség, és leszállnak-e végre mindannyian a témáról, hogy azzal foglalkozzanak, amiért ott ülnek: a versenyzőkkel.
Teljesen feleslegesnek tartom leírni és a végtelenségig ragozni Puskás Peti, Radics Gigi, Gáspár Laci és Alex szavait. Azon sem szeretnék rágódni, mennyire volt spontán a kifakadás, vagy mennyire lehetett megjátszott, mennyire lovallta bele magát Alex a sértődöttségbe, mennyire nem, és mennyire voltak a nézők szerint tapintatlanok vagy éppen viccesek a többiek. Ezt mindenki döntse el maga.
VIDEÓ: A konfliktus kibontakozása:
Az azért jó volna, ha ehhez hasonló konfliktusok nem akasztanák meg a műsort. És a fókusz a versenyzőkön maradna. Ha róluk szólna az X-Faktor. Minimum azért, hogy ne biodíszletnek érezzék magukat a show alatt.