Ilyen alacsony pontszámokat még egyetlen zsűri sem adott!
A tehetségkutatókat szemlélve rendszeresen elgondolkodtató kérdés, hogy miért 10 a maximális pontszám, amit a zsűri adhat, amikor úgyis 7 lesz a legrosszabb, amit valaha, valakinek adnak? Vagy miért 25, ha úgysem fogunk soha 23-nál kevesebbet látni? Miért nem egyszerűbb a sima, jól bevált iskolai osztályzatokat bevezetni: 1-től 5-ig adjanak egy jegyet, aztán hadd szóljon magáért az átlagolt eredmény.
Nos, az ezen morfondírozók szinte fellélegezhettek a Star Academy második adását nézve, ugyanis a Keresztes Ildikó, Vastag Csaba, Király Viktor és Pásztor Anna személyéből álló zsűri végre elővette szigorát és az alacsonyabb pontszámokat is.
A maximális 25-ből volt, hogy csak 14-et, sőt 10-et adtak egy-egy versenyzőnek.

Ráadásul nem kizárólag az énekhang, a színpadi mozgás vagy efféle szoros szakmai szempontok szerint, hanem egyes esetekben pedagógiai okokból igyekeztek a jelentkező villába jutása ellen lavírozni.
A zsűri természetesen nem dönt önmagában, mert ott van még a közönség applikáción keresztül leadott szavazata is, ami akár ellenkezőjére is fordíthat mindent. Így történt például, hogy a Bittersweet Symphony-t éneklő Rözge Maximot, aki annyira laza és lázadó gyerek, hogy már konkrétan szétesik, és a dala kellős közepén puszta rögtönzésből lehuppant a nézőkkel spannolni, a zsűri örvendetes 91 pontját követően egy igen sovány 14 ponttal dobta meg a közvélemény. De így húzták fel a tömeges szavazatok a Jessie J dalával fellépő Steiffert Hannának a bíráktól kapott, nem túl erős 73 pontját is egy 80 pontos megtoldással.
Videó: az elképesztően laza és emiatt elképesztően megosztó Rözge Maxim
A pontszámok, ezáltal a villába való bejutás kérdése tehát mondhatni, egészen izgalmas és kiszámíthatatlan - hasonlóképp magukhoz a jelentkezőkhöz. Legalábbis biztosan nem nevezhetünk szokványosnak egy olyan felhozatalt, amelynek egyik tagját a színpad közepén is azonnal a sírás kezdi kerülgetni, ha a családjára bízott kutyájának nevét hallja, a másik tagja
hivatásos ijesztgetős bohóc egy horrorszínházban,
a harmadik pedig úgy énekli el Máté Péter Most élsz című alkotását, hogy egyszerűen nem értjük, miért csak most állt fel a műkörmös asztalától?!
Videó: Balog Brigitta Máté Péter zenéjével az est legnagyobb sikerét tudhatja magáénak
A műsor szerkesztésébe természetesen ügyesen bele van csempészve ( = rögtön az elején elsütik, így muszáj megnézni) néhány képsor az első villalakók benti életéről, okosan kiválogatott párbeszédek és nem feltétlenül összefüggő, csak egymás mellé rakott bevágások hintik el a nézőben az érdeklődés csíráját a kis csapat iránt.
Meg kell jegyezni: örömteli végre egy olyan társaságot látni, amelyben senkinek sincs duplájára feltöltött melle vagy ajka, kétségbeesetten feltűnni akaró, rikítószín haja, vagy olyan sötét okfejtése, amitől nemhogy a tévénéző nappalijának lámpája, de még a Hold is kialszik.
Elképzelhető, hogy egy valóságshow tulajdonképpen értelmes legyen...? Kacérkodunk a gondolattal, de túl nagyot álmodni azért még nem merünk.
Nyomj egy megosztást!