News here
hirdetés

KULT
A Rovatból
hirdetés

Hegyi Barbara a Partyról: A törvény miatt 18 éven felülieknek való, pedig nem hiszem, hogy amúgy tömegével érkeznének óvodások az előadásra

A népszerű színésznő a Wunderlich-ügyről is elmondta véleményét, hogy miért tartja igazságtalannak kollégája viselkedését.

Link másolása

hirdetés

Hegyi Barbarával eredetileg 2020 őszén szerettem volna beszélgetni, Az öreg hölgy látogatása bemutatója után, de akkor közbe szólt a Covid. Most egy újabb bemutató, a Party után szerencsére összejött a beszélgetés.

– Ebben az időszakban kötelező kérdés: hogy van, hogyan vészelte át eddig a Covidot?

– Én másokhoz képest szerencsés helyzetben voltam, mert szinte folyamatosan dolgozhattam.

– A Covid alatt mutatták be tavaly ősszel Az öreg hölgy látogatását, ami a drámairodalom egyik legtöbbet játszott alkotása és talán nem túlzás azt mondani, hogy Claire Zachanassian az egyik legjobb női karaktere. Nagy elődök nyomdokába léphetett, úgy mint Psota Irén, Temessy Hédi, Molnár Piroska. Rutkai Éva éppen a Vígszínházban játszotta a szerepet. Mi volt az első gondolata, amikor kiderült, hogy ön játszhatja?

– Nagyon szomorú apropója volt annak, hogy én kaptam meg, mert eredetileg Börcsök Enikő volt kiírva a szerepre, és tőle kellett átvennem a betegsége miatt. Úgyhogy örömtelinek semmiképp nem nevezném. Ráadásul tavaly októberben épp készültünk a második hullámra. Ahogy megvolt a bemutató, utána talán háromszor játszottuk még, és be kellett zárnunk. Tehát nagyon fura és szomorú körülmények között jött létre az előadás. Ennek ellenére a szerep nagyon vonzó. Annyira sokrétű, annyira sok mindent lehet belőle kihozni, ezért nagyon szeretem. Óriási kihívás, mégis nagyon jó egy ilyen erős karaktert próbálni. Ez volt az első alkalom, hogy Rudolf Péterrel, mint rendezővel dolgozhattam. Ez volt az első olyan produkció, amit maszkban kellett próbálnunk.

hirdetés
Nehéz volt megszokni a gondolatot, hogy hosszú ideig nem láthatjuk egymás arcát.

De mégis elkészült, és bevallom, nekem kicsit olyan érzés, mintha most lett volna az igazi premierje. Most lehetett remélni, hogy talán nem zárunk be, és akkor beáll az előadás abba a menetbe, amiben lennie kell.

– Szokták mondani, hogy kell 10-15 alkalom, mire egy előadás igazán kiforrja magát.

– Egy kis idő jót tesz. Kifekszi magát a szerep, mint egy ruha rásimul az emberre. Mindenki felveszi azt a repülési fokozatot, amiben lenni kell. A közönség is hozzáadja a maga reakcióit, a maga nevetését, a lélegzetvételeit, ami lök az előadás ritmusán.

– Mi a cél ilyenkor? Hogy valami teljesen újat hozzon ki a szerepből, vagy hogy minél inkább megpróbálja visszaadni azt, amit a szerző vélhetően szeretett volna?

– Is. Azt gondolom, az a fajta csalódás, az a fajta igazságkeresés – ami persze nagyon elvetemült módon jelenik meg Claire Zachanassian szándékaiban, hisz nagyon rafinált módon egy emberéletet fog követelni –, a bosszú és az igazságtétel az adott dolog. De hogy ez a nő miként van megnyomorítva, azt sokféleképpen játszották. Kívülről olyan, mintha rendben lenne, de belül nagyon nincs. Volt olyan felfogású előadás, ahol Claire nagyon meg volt kívülről is nyomorodva. Mi nem ezt az utat választottuk.

Remekül felöltöztettek. Nagyon szeretem Füzér Annie jelmezeit.

Az én Clairem még egy nő illúzióját tudja kelteni. Azt gondolhatja a néző, hogy egy vonzó nő. Csak hát a szándékaiban maga az ördög, mert ide juttatták, ez lett belőle. De ez nem feltétlenül látszik minden pillanatában, mert a megkeseredettség, a megkínzottság viszi erre az útra.

– Bevallom, nekem az volt az érzésem, Rudolf Péter nem véletlenül választotta ezt a darabot bemutatkozó rendezésnek. Kicsit benne van a színház közelmúltja. A törtető, mindenkin átgázoló nő figurájáról nem nehéz Eszenyi Enikőre asszociálni, Alfred Illben pedig kicsit a Marton ügy jelenik meg: mekkora büntetés jogos egy efféle bűnért, főleg több évtized után.

– Én nem hiszem, hogy bárki erre gondolt volna a darab kiválasztásakor. Szerintem az volt Péter célja, hogy új vezetőként minél több színésszel találkozhasson, legyen egy közös, jó hangulatú, nagy munka. Nekem legalábbis ezek a párhuzamok nem jutottak eszembe, de érdekes felvetés, fogok gondolkozni rajta.

– Akkor lehet, hogy csak én láttam bele…

– Nekünk igazából az lenne a feladatunk, hogy minél előbb túllegyünk ezeken a dolgokon, de nehezen enged az élet. Most például itt a Wunderlich-ügy… Nehéz helyzetben vagyunk, nem elég a Covid… Pedig azt kell mondjam, hogy ez például egy mondvacsinált ügy. Semmi értelme nincs, és végképp nem volt korrekt kivinni így a nyilvánosság elé. Főleg úgy, hogy most van lehetőség tárgyalni. Minden fórum adott a színházban a problémák vagy akár sérelmek orvoslására. Egyszerűen igazságtalan, hogy Wunderlich nem is próbálta megkeresni a többieket, hogy azt gondolta, nem lehet erről beszélni.

– Olyan híresztelések is megjelentek, hogy Wunderlich Józsefet letiltották, nem játszhat a színházban. Pontosan mi az igazság?

– Most kivárunk, hogy kiderüljön, mi okozta ezt az egészet, miért történhetett így. Amint konkrétumok vannak, úgy is nyilvánosságra hozza a színház.

Jóskának most pihenésre van szüksége, de persze a színház addig nem állhat le.

– Akkor térjünk is át az idei évadra, és beszéljünk a Kő című darabról, ahol egészen más szerepben, más oldaláról ismerhetjük meg, egy olyan nőt játszik, akinek menekülnie kell. Kicsit meséljen erről az előadásról, erről a szerepről.

– Az is egy fantasztikus történet, de egészen más szempontból. Mayenburg zseniálisan rakja össze ezeket az idősíkokat, furcsa időugrásokkal, egyetlen asszony szemén keresztül tulajdonképpen. Megmutatja, hogy a hazugságok hogyan szövik keresztül az egész életét, és miként nem bír szabadulni az „eredendő bűntől”. Az ottani szerepem egyszerűbb és bonyolultabb is, mivel az én szerepem az egyetlen, amelyik lineáris síkon halad előre a darabban. Tulajdonképpen egy másfél órás délutáni együttlét van felosztva 6 vagy 7 képre.

Ott az a nehézség, hogy minden egyes jelenetben ugyanazon a hőfokon kell folytatni, mint az előzőben.

– A Kő esetében is egy rendkívül nehézsorsú nőt kell megjelenítenie. Annyit talán spoiler nélkül elmondhatunk, hogy Mieze és férje a fasizmus árnyékában kénytelen eladni mindenét, hogy Amerikába meneküljön.

– Mieze esetében az igazi drámát azt jelenti, hogy mennyire más kultúrának, igényszintnek kell átengedni azt, ami az övé volt. Mit jelent a zongora? Mit jelent a neveltetés? Mit jelent az ezüst? Mit jelent késsel-villával enni? Mit jelent egy ölbe tett damaszt szalvéta? Ennek a világnak a pusztulását megélni...Az a játszani való, ahogy fokozatosan rádöbbenek, kikkel is állok szemben.

– Úgy érzem, a Kőben sokkal finomabb eszközök álltak rendelkezésére, mint Az öreghölgy esetében.

– Igen. Az öreghölgyben van egy demonstráció, hogy lám-lám, a pénzzel ennyi mindent lehet. Claire felmutatja a szegény városnak, hogy ez mind az övék lehetne, ha lenne pénzük. Más élethelyzet, más karakter, más eszközök.

– A legfrissebb Önhöz kapcsolódó színházélményem a Party. A darab alaphelyzete, hogy az Ön által játszott karaktert megválasztják a brit árnyékkormány egészségügyi miniszterének. Magyarországon az árnyékkormány, mint olyan, nem igazán ismert fogalom. Milyen rangot jelent ez pontosan?

– Ez a „ha”. „Ha” kormányra kerülünk, akkor majd...Egyfelől valami, másfelől semmi. Hoztam is meg nem is. Arra viszont jó, hogy ünnepelni lehessen a barátokkal, hitet lehessen tenni bizonyos elvek mellett. Janet reflektorfénybe kerül, de a férje rögtön lerombolja az álmait – ennyit talán elmondhatunk –, amikor kiderül, hogy magánorvoshoz ment.

Ez olyan, mint amikor az oktatási miniszterről kiderül, hogy magániskolába járatja a gyerekét.

Janet ebbe azonnal bele is bukhat akár. És ez még csak a kezdet...

– Ebben a szerepben az volt nagyon feltűnő, hogy Jane pillanatokon belül éli meg a legszélsőségesebb érzelmeket az eufóriától az öngyilkossági gondolatokig. Kívülről nézve ez mindig egy csoda.

– Ez benne az érdekes, a kihívás. Nagyon jó, mert még a kétségbeesésnek is különböző árnyalatai jelennek meg. Azért is jó, mert a darab végén a néző sok mindent átértelmez utólag. Lehet, hogy közben, az adott pillanatban nem is érti Janet bizonyos reakcióit. Utólag nyernek értelmet. Nagyon fordulatos darab, sokat lehet rajta nevetni. 70 perc az egész, egy szösszenet, de mindenkinek nagyszerű szerepe van benne.

– A Party tulajdonképpen egy politikai fricskadarab, van egy olyan kicsengése, hogy lám, ilyen a brit Munkáspárt. És miközben néztem, többször is arra gondoltam, hogy bárcsak nálunk is ilyen színvonalú lenne a politikai kritika!

– Hozzátéve, hogy ez egy magas színvonalú társaság. Tanult, diplomás emberek. Nem útszéli stílusban beszélgetnek. Kulturáltan próbálnak kommunikálni, és mindenki nagyon „politikailag korrekt”, amiről persze hamar kiderül, hogy semmi értelme.

– Sokáig törtük egyébként a fejünket a feleségemmel, hogy miért 18 éven felülieknek való az előadás. Aztán rájöttünk…

– Mert ilyen törvényt hozott a parlament, hogy a szexualitás semmilyen szinten nem jeleníthető meg tizennyolc éven aluliaknak.

Pedig nem hiszem, hogy amúgy tömegével érkeznének óvodások az előadásra.

– Mit hoz a jövő?

– Hogy a Vígszínházban lesz-e új bemutató, azt nem tudom, olyan bizonytalan a helyzet. A már meglévő darabjainkat sem tudjuk eléggé kijátszani, akkora a repertoárunk. A Pesti Magyar Színházban most újítjuk fel a Naptárlányokat, és ha minden igaz, lesz február elején egy bemutatóm az Art Színtérrel, Albee: Három magas nő című darabjában játszom.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT
Eddig 6228-an nézték meg az 560 milliós állami támogatással készült Hosszú Katinka-filmet
A filmet 52 moziban lehetett megnézni és a nyitóhétvégén 10 millió 592 ezer forint volt a bevétele.

Link másolása

hirdetés

Május 12-15. közötti 6228 néző váltott jegyet a Katinka című életrajzi dokumentumfilmre – írja a Forbes a forgalmazó Intercom közlése alapján.

A Katinka című filmhez a Nemzeti Filmintézet 560 millió forintos támogatását adott. A filmet 52 moziban lehetett megnézni és a nyitóhétvégén 10 millió 592 ezer forint volt a bevétele.

A lap hozzáteszi, hogy ez messze elmarad a szintén állami támogatásból készült hazai sikerfilmek eredményeitől: a Pesti balhét 6760-an, a Toxikomát 15.067-en, a Nagykarácsonyt pedig 20.118-an látták a nyitóhétvégén.

A dokumentumfilmek között a Katinka igen magas támogatást kapott. A 24.hu 2020-ban azt írta: „kilenc év alatt összesen nem adtak annyi támogatást dokumentumfilmekre, mint a Katinkának egyedül”.

Forrás: RTL.hu

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KULT
Ukrajna nyerte az Eurovíziós Dalfesztivált
Volodimir Zelenszkij a győzelem után úgy fogalmazott „Mindent megteszünk azért, hogy egy napon az ukrán Mariupolban láthassuk az Eurovízió résztvevőit és vendégeit”.

Link másolása

hirdetés

Az ukrán Kalush Orchestra nyerte az Eurovíziós Dalfesztivál döntőjét, ezzel szimbolikusan demonstrálva az európai közvélemény kiállását Ukrajna mellett az orosz invázió árnyékában - írja a BBC.

A zsűri szavazatai után Ukrajna 192 ponttal még a negyedik helyen állt. Ekkor a brit Sam Ryder vezetett 283 ponttal, a másodikon Svédország 258 ponttal, a harmadikon Spanyolország 231-gyel.

A pontok másik felét azonban a közönségszavazás adta, itt viszont taroltak az ukránok.

A Kalush Orchestra ugyanis 439 pontot kapott a közönségtől, így végül 631 ponttal nyerte Ukrajna az Eurovíziót.

A második helyen az Egyesült Királyság, a harmadikon pedig Spanyolország végzett.

hirdetés

A 2022-es Eurovízión eredetileg 41 ország indult volna, Oroszországot azonban kizárták az ukrajnai háború miatt.

A Kalush Orchestra tagjai csak külön engedéllyel utazhattak külföldre, ugyanis a harcra fogható ukrán férfiak nem hagyhatják el jelenleg Ukrajnát. Egyik tagjuk azonban így is otthon maradt és a fronton harcol.

A torinói döntőben az előadást a Kalush Orchestra frontembere Oleh Psziuk úgy fejezte be:

"Kérlek, segítsetek Ukrajnának, Mariupolnak! Segítsetek az Azovsztalnak most!"

A győzelem hírére Volodimir Zelenszkij ukrán elnök a Telegram-oldalán reagált.

"Bátorságunk lenyűgözi a világot, zenénk meghódítja Európát! Jövőre Ukrajna ad otthont az Eurovíziónak, története során már harmadszor. És hiszem, hogy nem utoljára. Biztos vagyok benne, hogy az ellenséggel vívott csatában sincs messze a győzelmi akkordunk. Mindent megteszünk azért, hogy egy napon az ukrán Mariupolban láthassuk az Eurovízió résztvevőit és vendégeit"

- fogalmazott Zelenszkij.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
A lebombázott Ukrajnában forgatták az Eurovízió győztes dalának a klipjét
Romokban álló városokban adják elő a győztes dalt, ami sokak szerint „Ukrajna anyjának” szól.

Link másolása

hirdetés

Ahogy arról beszámoltunk, az ukrán Kalush Orchestra nyerte az Eurovíziós Dalfesztivál döntőjét szombat este.

A zenekar azóta közzétette "Stefania" című dalhoz készült hivatalos videót is, amelyet Buha, Irpiny, Borodjanka és Hosztomel városaiban forgatták.

Videó: A dal hivatalos klipje

„Eredetileg ezt a dalt édesanyámnak címeztem, de amikor kitört a háború, a dal új jelentéseket kapott. Bár egy szó sincs benne a háborúról, sokan elkezdtek Ukrajna anyjára asszociálni” – írta az énekes, hozzátéve, hogy „a 'Stefánia' most a háborúnk himnusza, de szeretném, ha a győzelmünk himnusza lenne”.

A videoklipet egy nap alatt már több mint 5,5 millióan nézték meg.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
Így rázza Lois Griffin a Szegedi Dómnál: Magyarország nevezetes helyszínein táncolnak a Family Guy szereplői
Május 16-án a 20. évadjára készülő animációs sorozat szókimondó figurái megrohamozták a nevezetes hazai helyszíneket, hogy ott táncrevü keretében ünnepeljék a legújabb szezon érkezését.

Link másolása

hirdetés

Magyar nagyvárosok főterein szúrták ki a Family Guy szereplőit.

A huszadik évadjára készülő animációs sorozat színes és szókimondó karakterei szabályosan megrohamozták a nevezetes hazai helyszíneket, hogy ott táncrevü keretében ünnepeljék a legújabb szezon érkezését.

A Comedy Central promóvideójában láthatjuk a Griffin család fékevesztett vakációját, amely során bejárták az ország szinte minden szegletét.

Jubileumi 20. évadra készül Seth MacFarlane ikonikus rajzfilmsorozata a Comedy Centralon május 16-án. A Family Guy az ezredfordulót követő legnépszerűbb animációs szériák közé tartozik, pozícióját pedig töretlenül tartja azóta is: Magyarországon a humorcsatorna nyomán vált széles körben ismertté. A sorozat promója most elhozta a rajzolt családot úgy, ahogy még sosem láthattuk őket: ismert magyarországi nevezetességeket látogattak meg a táncoslábú Griffinék.

Miközben a família kutyája, Brian és a gyilkos kedvű kisbaba, Stewie utcazenéléssel töltötte idejét a pécsi Széchenyi téren, a legvonzóbb rajzfilmanyukák Mt. Rushmore-ján helyet kapó Lois Griffin játszotta a csábítót a Szegedi Dóm közvetlen közelében. A 20. évad kampányplakátjain továbbá a családfő, Peter és egyetlen kislánya, Meg látható a Győri Balett tagjaiként, de Griffinéknek még arra is volt ideje, hogy egy Diósgyőr meccsre is kilátogassanak.

A Family Guy 20. évadja május 16-án 22:00-tól startol a Comedy Centralon magyar szinkronnal.

hirdetés

VIDEÓ: A beharangozó


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: