KULT
A Rovatból

“Hamarabb voltam »jófej«, mint kövér” – inkább nem közölték a Ráskó Eszterrel készült interjút

Egy hírportál kért interjút Ráskó Esztertől, az újságíró a kérdéseket e-mailben küldte el a fiatal humoristának. Eszter végigolvasta a levelet, majd lelkiismeretesen válaszolt. Az oldal végül úgy döntött, nem teszi közzé az interjút...

Link másolása

Az interjút végül - a portál nevének említése nélkül - közölte a Dumaszínház honlapja.

Íme a teljes interjú:

Gondolom, gyermekként is jóval magasabb voltál a kortársaidtól. A humor egyfajta önvédelemként indult, hogy ne a nagydarab, duci lány legyél az osztályban, hanem a jófej? Olvastam korábban egy írásodat a WMN-en, ahol nyíltan beszéltél a korábbi ismétlődő párkapcsolati “hibáidról”. Az ember magának nehezebben ad tanácsot? El tudod-e, el lehet-e választani benned a magánéleti gondokkal küzdő lányt és a pszichológust?

- Korábban azt hittem, hogy intelligens vagyok, de sajnos nem értem a kérdést. Háziorvosom, Dr. Monroe feljegyezései szerint hamarabb voltam „jófej” mint kövér.

"
Valószínűleg ez lehet az elhízásom oka is, a rezervátumban ahol felnőttem, a látogatók sokkal szívesebben etették a vidámabb lakókat, mint a szomorú, szorongóbbakat.

A fogyasztótabletták és a Xanax nagy dózisú együttes fogyasztása miatt 2002 óta nem igazán vannak érzelmeim, ebből kifolyólag sajnos nem küzdök magánéleti gondokkal. A jelenlegi párkapcsolatomra is a „Gyere haza fiatal” program keretein belül sikerült szert tennem, annak reményében, hogy egyszer felvehetem valakivel a CSOK-ot, és vehetek végre egy jet skit. Sajnos a program végül tavaly lezárult, ezért Zsoltinak vissza kell mennie Kongóba, a téglagyárba.

29 éves vagy. Azóta sínre kerül a magánéleted, tervezel a közeljövőben családot? Megvan-e hozzá már a szerencsés egyed? :) Ha igen, elmesélhetnéd a megismerkedésetek történetét! Ő 190 cm feletti? :) Mennyire volt zavaró számodra az ismerkedésnél a magasságod, a súlyod?

- Sajnos azóta már 41 éves vagyok, mert belementem egy idő előtti szervdonor-kísérletbe, aminek kapcsán vastagbelet és szívizmot cseréltem a szomszédasszonyommal. Nagyon fontos számomra, hogy a párom magasabb legyen nálam, ezért folyamatosan várólistán vagyok egy teströvidítő programban.

A program lényege, hogy olyan nagy mennyiségű súlyfelesleget halmozunk fel, ami zsugorodásra készteti a gerincoszlopot. A szerencsésebbek évente 2-3 cm-t is veszíthetnek magasságukból.

"
Most már büszkén vállalom, hogy tavalyelőtt még 210 cm volt a testmagasságom.

Ha esetleg még az előtt lenne egy „super like”-om Tinderen, hogy elérném az áhított 175 cm-t, valószínűleg kivetetek egy darabot a combcsontomból. Párkeresésnél kulcsfontosságú a súlyom és a magasságom, legnagyobb félelmem, hogy véletlenül olyan férfival jövök össze, akinek nem férek be a csomagtartójába vagy a konyhájába. A napokban véletlenül összetörtem egy tükröt, ezért valószínűleg még 7 évig nem fogok tudni férjhez menni.

Most HR-esként dolgozol főállásban Pesten, ugye? (Szabolcson belül hová valósi vagy?) Az utcán, az állásinterjúztatás során megismernek? Volt valami érdekes sztorid?

- Igen. A kollégáim minden igyekezetem ellenére folyamatosan megismernek. Ha új emberrel találkozom, szeretek biztosra menni és találkozáskor bemutatkozom. Azért persze vannak horror sztorik, éppen egy hete mutattak be az új portásnak, tegnap mégsem köszönt vissza a Roniban.

Mennyi fellépésed van átlag egy hónapban? Tervezed-e azt, hogy főállásban is ezt csináld?

- Erre kicsit nehéz válaszolni, nem mindig szólnak, ha fellépek. Mivel a kifizetésem terményben és Fidelio újságban történik, nehéz visszaszámolnom az eddig elérteket.

Mit gondolsz, a humor a férfiak műfaja? Náluk valahogy Kormos Anetten kívül nem igazán tudta senki megvetni nőként a lábát.

- Teljes mértékben egyetértek. Anettel felesben vásároltunk az Aliexpressen egy péniszprotézist, aminek viselése stimulálja a humorközpontunkat.

Ezzel a módszerrel sem tudjuk megütni a szintet, de néha már majdnem alulról súroljuk egy 13 éves fiú humorérzékét. Bizakodóak vagyunk a jövőt illetően.

Miért pont a pszichológiát választottad? És miért érdekel a szexuálpszichológia ennyire? Mennyire prűd a magyar nép, szexuális gondokkal fel merik-e keresni a pszichológust, vagy inkább homokba dugják a fejüket?

"
- A pszichológiát természetesen azért választottam, mert elmebeteg vagyok, a szexuálpszichológiát pedig azért, hogy bosszantsam az intézeti lelkészt.

Én azt hiszem, mindkettő igaz, de arra mindig felhívom a figyelmet, hogy a kettőt egyszerre ne alkalmazzák, a szex közben a hallójáratba kerülő homok ugyanis különösen veszélyes lehet.

Nemrég egy magazinban fürdőruhás képeddel szerepeltél. Mennyire volt nehéz megbarátkoznod a tömegből kirívó testi adottságaiddal? Szoktál-e fogyókúrázni? Hol vásárolsz ruhákat? Erről van-e valami érdekes sztorid?

- Valójában pucéran kellett volna szerepelnem, de a fotós rosszul lett, ezért végül körbetekertek egy S-es estélyi ruhával, ez hat fürdőruhaként. A ruháimat adománygyűjtés keretein belül szerzem, nagy részüket a máriapócsi unitárius asszonyközösség horgolja nekem használt tanktakarókból.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: