KULT

"Ha már ekkora mellekkel áldott meg a jelmeztervező, azzal valamit kezdeni kell!" - ütős mondatok a Sztárban Sztárban

Volt olyan versenyző, aki a műsor történelemkönyvébe is beírta magát.


"Ez a bulivonat átszáguld a vasárnap estéken” - mondta a hang, majd elkezdődött a Sztárban Sztár 5. évada, negyedik adásának első része, ami ezúttal is közös dallal indult, majd a zsűrivel való kedélyes csevegésben teljesedett be.

„Szabikám, hadarjál ma este, a múltkor már olyan vészesen lelassultál, hogy értettük, amit mondtál!”

javasolta Papp Szabinak Tilla, aki ezen a napon valamiért bőrkesztyűben vezette a műsort, biztos otthon újrafestették a csöveket, vagy a körömlakkja nem sikerült úgy, ahogy elképzelte.

Oláh Gergő indította a bulit Komár László egyik dalával, akiről újra kiderült: elképesztően jól le tudja venni a hangszíneket és emellett a mozgásra is kiválóan oda tudott figyelni úgy, hogy az egész közben teljesen laza volt, és látszott, hogy élvezi is. Lényeg, hogy a zsűrinek tetszett a produkció, ami pontokban is kifejeződött.

„Azért jó ez a műsor, mert kiderül emberekről, akik tehetségesek, hogy még tehetségesebbek, ha különböző műfajokban próbálják ki magukat" – fogalmazta meg Claudia kicsit körülményesen azt, hogy jól vette le a karaktert a dalnok.

Stohl András is le volt nyűgözve.

„Szürke, szétcigarettázott, enyhén megfázott színed van, de egyébként nagyon jól megy a hajadhoz”– bókolt veszettül Majka az énekesnek, akinek rongylábazása 38 pontot ért végül.

Kollányi Zsuzsi Britney Spearsnek öltözött be és sokkal, de sokkal igényesebb parókát kellett volna kapnia, ez így nagyon gagyi volt. Feszültnek tűnt a produkció alatt, melyben Stohl több energiát szeretett volna látni, Majka szerint döcögős volt az ének, Papp Szabi szerint pedig kimért az egész.

Papp Szabi, úgy tűnik, minden hétre készül egy kis fejtörővel az agytekervények munkába állítására, melyeket kritikának álcáz a közönség további megzavarása érdekében.

„Te vagy a sorozatgyilkosok kedvenc eledele és a tornatanárok megrontója!”– mondott már megint valamit, amit csak ő értett.

Majka nyolcat adott, - ez korrekt, hogy végre nem tolja saját énekesét, 34 pont lett a vége.

Ekanem Bálint Emota Ray Charlest alakította, akinek kiválóan utánozható mimikája, hangja és technikája okán sejthető volt, hogy jól fogja megoldani. Úgy is lett, kiváló volt az előadás, amit természetesen a zsűri is észrevett. Kár, hogy értékelés helyett összevesztek, megérdemelt volna ennél több figyelmet is Bálint. Vagy Emota, amelyiket szereti.

Szóval Majka és Claudia a nóta után egymásnak feszültek az ügyben, hogy vajon a múlt héten azt mondta-e Majka, hogy rossz hangja van Bálintnak, vagy csak azt, hogy produkció nem volt jó. Fontos kérdés, de még fontosabb, hogy Papp Szabi okosan és elegánsan mentette a kínossá vált helyzetet, és beleszólt az egészbe. Végül mindenki 10 pontot adott, majd

Majka hozzátette: „Gratulálok, beírtad magad a Sztárban Sztár történelemkönyvébe!”

A műsor második blokkját Berkes Olivér indította, aki nem félt úgy kinézni, mint egy izgulós transzvesztita az első előadásán.

„Olyan volt, mint amikor az iskolában a menzás néni megunja a munkát, behunyja a szemét, elképzeli magának ezt a produkciót és minden fakanál életre kel! – mondta na, ki?

Hát persze, hogy Papp Szabi.

„Ha már ekkora mellekkel áldott meg a jelmeztervező, azzal valamit kezdeni kell – fogalmazta meg örökérvényű bölcsességét Stohl András. A szexizés vége 32 pont lett.

Cserpes Laura Geszti Péternek öltözött be, és előadása során a mozdulatokat nagyon jó levette sokkal lazább volt, mint néhány előadó aznap este. A hangja nyilván sohasem lesz férfihang, de a feladat nehézségéhez képest teljesen jól megoldotta azt, 37 kredit.

Horváth Tamás Freddie Mercuryvé változott, amivel egy olyan lécet rakott fel magának, ami nagyon nehezen érhető el. Egyébként amennyire lehet megugrotta, de nem a zsűri szerint. A hanggal Stohl nem volt kibékülve, de a mozgás nagyon tetszett neki, Papp Szabi pedig hol másutt, mint Sztálin legénybúcsúján érezte magát. Indokolatlan 32 pont, sokkal többet érdemelt volna.

Janicsák Veca Florence Welch bőrébe bújt, ami után a zsűri leginkább a hangját dicsérte.

„Pont annyira betegen adtad elő, mint amennyire beteg ez az egész” mondták neki, Veca végül 39 pontos lett.

A neki szánt David Bowie-ról azt mondta Pápai Joci, hogy gyermekkorában félt tőle, mert sorozatgyilkos feje van. Előadásából kiderült, hogy rengeteget dolgozott rajta, és be is jött a zsűrinek a spicces téeszelnök fazon.

Stohl András elmondása szerint nem nevetett, hanem kifejezetten élvezte a produkciót, 37 zsetonsz.

Az utolsó előtti műsorblokkban Singh Viki és Király Viktor mutatta be tudományát, mindketten lenyűgöző profizmussal. Előbbi Shaggy nótáját választotta, amiben majdnem hihetetlen, hogy milyen mélyeket hozott és természetesen most sem akarta megúszni a dalválasztást egy béna tinipop-sztárral. Stohl András teljesen elhitte, hogy férfi előadót látott, Viki 39 ponttal zárt.

Király Viktor Prince bőrébe bújt és megmutatta, mennyire profin énekel, ahogy azt is, hogy mennyire dögös tud lenni a színpadra vitt alázat.

„Nagy hatással volt rám Ilyenkor mindig megeszem az egyik ujjam” – fejtette ki Majka, amit mondani akart. Róla ekkor derült ki, hogy a műsor végére jó eséllyel elkapta a mellette ülő Papp Szabitól az „elvontizmust”, melynek során kritikái nagyközönség számára kevéssé érthetőekké válnak.

A zsűri egyöntetűen imádta a produkciót, ami a pontokban is megmutatkozott: maxpontos lett Király Viktor.

Ezek után öröké tartó összesítés következett, melybe annyi öröm azért keveredett, hogy a végén az eredmény is kiderült. Berkes Olivér és Cserpes Laura álltak a kiesés szélén, majd

Cserpes Laurának kellett búcsúznia az őrült bulikától.

Valószínűleg szomorú volt, és nem is volt valami igazságos a dolog, mert az előadása szuper volt, de reméljük, hamar felvidult, amikor eszébe jutott, hogy neki viszont másokkal ellentétben sohasem kell fizetnie a túrórudiért. Irigykedési <3


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Az év legjobban titkolt sci-fije? – Visszatért az Invázió, és te valószínűleg még mindig nem hallottál róla
Két évet ugrott az időben az AppleTV sorozata. A világ megmenekült? Az Invázió harmadik évadának nyitánya bebizonyítja: az idegenekkel a rémálom még csak most kezdődik. Hősök támadnak fel, titkok szivárognak ki, és minden pillanatban ott lappang a kérdés: tényleg vége van a fenyegetésnek? Dehogy van, itt a harmadik évad…
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. augusztus 24.



A televíziós science fiction világában ritkán akad olyan alkotás, amely egyszerre képes intim, emberi drámát és globális katasztrófát bemutatni, mégis az Invázió pontosan erre vállalkozott 2021-ben. Simon Kinberg sorozata, amely az AppleTV+ megbízásából készült, apró mozaikokból építtette fel egy idegen támadás történetét – nem világmegváltó hősökre, hanem hétköznapi emberekre fókuszálva. Ez a nézőpont kezdettől fogva a széria legerősebb sajátossága, és a harmadik évad nyitánya sem tagadja meg gyökereit:

ismét a kisemberek szemén keresztül látjuk, hogyan alakul az emberiség sorsa egy újabb, látszólag lezárt, de mégis tovább élő fenyegetés árnyékában.

Kinberg neve önmagában is sokatmondó: producerként és íróként egyaránt dolgozott remek és kevésbé sikeres projektekben. A Deadpool 2, a Légió vagy a Sherlock Holmes mellé sajnos olyan címek is feltűnnek a listáján, mint a hírhedt Fantasztikus Négyes (2015), a felejthető 355, vagy a borzalmas X-men: A sötét főnix. Ez a kettősség kíséri végig pályáját, így az Invázió esetében sem lehetett tudni előre, mire számíthatunk. Az viszont két évad alatt már bebizonyosodott, hogy a sorozat képes komoly feszültséget teremteni, miközben nem szuperhősökkel, hanem sebezhető, esendő emberekkel dolgozik.

Az első két szezon nagy erénye a több szálon futó történet volt: egy közel-keleti háborúban rekedt katona, egy japán űrmérnök személyes tragédiája, egy iráni-amerikai család menekülése és egy csapat bajban rekedt diák mind-mind más perspektívából tapasztalta meg az idegenek pusztítását, más-más kontinensen. Ahogy teltek az epizódok, a mozaikdarabok fokozatosan összeálltak, és egyre világosabbá vált, hogy az emberi sorsok közötti látszólag apró döntések globális következményekkel járhatnak.

A második évad végén egy igazi cliffhanger zárta le a történetet: két szereplő kézen fogva lépett be az idegenek anyahajójába, majd vágás, sötét, és vége az évadnak.

A harmadik szezon első része azonban rögtön keresztülhúzza a néző várakozásait. Az évadzáró katarzisa után ugyanis nem folytatódik a történet: két évet ugrunk előre az időben. Az anyahajó lezuhant, a fenyegetés papíron megszűnt, és a világ lassan próbál visszatérni a normalitásba. A hősi halottak között emlegetik Trevante Cole őrmestert (Shamier Anderson) és a fiatal Caspar Morrow-t (Billy Barratt). Csakhogy rögtön az epizód elején kiderül, nem minden az, aminek látszik: Trevante megjelenik egy térkapuban, és semmire sem emlékszik az elmúlt két évből. Innen indul újra a történet, a bizonytalanság, a katonai titkolózás és az emberi bizalmatlanság szorításában.

A forgatókönyv egyik legerősebb húzása, hogy nem próbál hosszan magyarázni, hanem szinte azonnal visszaránt a bizonytalanságba. Ismeretlen gravitációs anomáliák, eltűnő emberek, félrevezető hírszerzési jelentések – minden azt sugallja, hogy az idegenek inváziójának még messze nincs vége. Trevante és a közben felnőtté vált Jamila (India Brown) újra központi figurákká lépnek elő. Jamila bűntudattal küszködik Caspar halála miatt, ám kettejük találkozása újra beindítja az események láncolatát. Amikor katonák támadnak rájuk, menekülni kényszerülnek, és világossá válik, hogy ismét nem számíthatnak senkire – legfeljebb egymásra.

Érdekes módon a nyitány inkább szűkíti, mintsem tágítja a fókuszt.

Nem látjuk egyszerre a régi kedvenceket, a szálak nem futnak párhuzamosan. Aneesha Malik (Golshifteh Farahani) és Clark Evens (Enver Gjokaj) egyelőre még csak az előzetesekből sejthetők, de bizonyosan visszatérnek majd. Más karakterek sorsa kérdéses: Monty (Paddy Holland) újra felbukkanása sok rajongónak örömet okozna, míg Mitsuki (Shioli Kutsuna) halála talán véglegesnek tűnt a második szezonzáróban, bár az Invázió világában soha semmi sem biztos.

Az új évad első epizódja ugyan nem robban be olyan látványos erővel, mint ahogy a második évad fináléja lezárult, de ez nem is áll szándékában. Inkább felépíti az új status quót, miközben lassan, csepegtetve adja a jeleket: a veszély nem múlt el, sőt, valami sokkal komplexebb játszma van kibontakozóban. A katonai erők bizalmatlansága, a titkolózó hírszerzés, és az, hogy még a saját hősüket sem hajlandóak elfogadni, finoman reflektál a hatalom és az egyén konfliktusára. Ez a politikai árnyalat talán eddig is jelen volt a sorozatban, de most még hangsúlyosabbá válhat.

Az idegenek ábrázolása továbbra is különleges. Nem a hollywoodi sablonokra épít, nincsenek klasszikus „szürke kis emberkék” vagy túlzó CGI-szörnyek.

A lények furcsa, folyamatosan fejlődő fiziológiája egyszerre idegen és félelmetes emberi szemmel nézve. Eközben a tudományos magyarázatok ugyan sokszor sántítanak, mégis képesek megőrizni a hitelesség látszatát. Ez a balansz tartja a sorozatot a tudományos fantasztikum keretein belül, anélkül, hogy saját paródiájába fordulna. Nagy kár, hogy vizuálisan a lények gyengébbek, mint a 2025-ben elvárt színvonal.

Az Invázió harmadik évadának nyitánya tehát nem ad mindenre választ, és nem is akar azonnal sokkolni. Ehelyett egy lassan kibontakozó új krízis alapjait fekteti le. A karakterdrámákra koncentrál, ahogy eddig is, miközben apró jelekkel és rejtélyekkel teremt feszültséget. Ez a tempó talán frusztráló lehet azoknak, akik pörgős akciót keresnek, ám a sorozatot mindig is a lassabb építkezés jellemezte.

Összességében az évadnyitó ígéretesen folytatja a történetet: nem szakít a sorozat eddigi filozófiájával, miszerint a világ sorsa hétköznapi emberek apró döntésein múlik. Nem tökéletes, vannak vontatott részei, és az időugrás elsőre kicsit kizökkentheti a nézőt, de mindez hozzájárul a rejtélyhez. Egy biztos, aki hajlandó türelmesen követni a mozaikdarabokból épülő narratívát, annak ismét jutalom lesz a kitartás. Az Invázió továbbra is az egyik legkülönlegesebb idegenes sorozat az elmúlt években – talán tényleg a legjobb, amiről még nem hallottál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt Kalmár Tibor
A Rádió Bézs osztotta meg a szomorú hírt, megható sorokkal búcsúzva tőle. Kalmár több mint száznyolcvan tévéműsort rendezett.


93 éves korában elhunyt Kalmár Tibor, Jászai Mari-díjas rendező és érdemes művész. A hírt a Rádió Bézs közölte, ahol megható sorokkal emlékeztek rá.

A Facebookon azt írták: a szórakoztatás nagymestere csak 93 éves volt. Hozzátették, hogy cselekvési kedve, szelleme és humora nem volt korhoz köthető.

„Kalmár a Valahol Európában című filmben "csak" epizódszereplő volt. Ott azt kérdezte tőle a gyerekfőszereplő Kuksi, hogy "Még mindig verik őket?" Mire ő azt válaszolta, hogy "tudja a rosseb". Ezen aztán mindenki nevetett. Mi most nem nevetünk. Meghalt Kalmár Tibor, akiről mindenki azt hitte, hogy 120 évig él majd, aki több mint száznyolcvan egész estés tévéműsort rendezett, aki legnagyobbakkal dolgozott. Korai volt. Mulattattam és mulattam volt az egyik könyvének a címe. Reméljük Kalmár Tibor jól szórakozott. A közönsége egészen biztosan” – fogalmaztak a bejegyzésben.

A Szeretlek Magyarország 2018-ban készített interjút a népszerű szerző-rendezővel.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Gyökössy Zsolt
A legendás tévérendező 96 éves volt. Többek között a Szeszélyes évszakok és az MTV-n sugárzott Gálvölgyi-show-k is az ő nevéhez fűződtek.


Augusztus 21-én, 96 éves korában elhunyt Gyökössy Zsolt színházi- és televíziórendező. A szomorú hírt az IdőJel Kiadó osztotta meg a Facebookon.

Nevéhez fűződik a legendás Szeszélyes évszakok, de rengeteg más színházi és televíziós produkcióban is maradandót alkotott. Nemrég még Sztárok-Sztorik című könyvét mutatta be, amelyben pályájának emlékeit gyűjtötte össze.

„Még fél éve sincs, hogy a Jókai Szalonban együtt ünnepelhettük kötetének bemutatóját – lám, a Fennvaló még megadta neki azt a nagyszerű ajándékot, hogy ebben a maga nemében páratlan emlékezés-gyűjteményben mintegy tisztelegve nemcsak előttünk, de Előtte is felvonulhattak különleges rendezői, televíziós pályájának jólismert művészei – Antal Imrétől Máthé Erzsiig, Dörner Györgytől Latinovits Zoltánig, Alfonzótól és Bodrogi Gyulától Kabos Lászlóig és tovább. Mindnyájuk munkatársa volt – a velük megélt élményeket, a közös munka sok közös történetét örökre emlékezetes módon osztotta meg közönségével e kiadónk által útjára bocsájtott, feledhetetlen könyvében” – írta a kiadó.

Gyökössy Zsolt 1929. június 8-án született Körösladányban. 1952-ben szerezte meg rendezői diplomáját, és közel tíz éven át több magyar nagyváros színházában dolgozott. Rendezett prózai és zenés darabokat, operetteket, operát és daljátékokat is.

Budapesten a Tarka Színpad, majd a Kamara Varieté művészeti vezetőjeként tevékenykedett több mint egy évtizeden át. Később a Magyar Televízióban folytatta munkáját, ahol a főszerkesztőség vezető rendezője lett.

A Szeszélyes évszakok mellett olyan műsorok fűződnek a nevéhez, mint a Fejezetek a cirkuszlexikonból, a Gálvölgyi-show, a szilveszteri műsorok, a Kató néni kabaréja, a Hogy volt! Hogy volt?, a Sportolók a porondon és az Antal-show.


Link másolása
KÖVESS MINKET: