KULT
A Rovatból

Nagy Ervin: rám szóltak, hogy hagyjam a kaszkadőröket is dolgozni

A sármos magyar színésszel beszélgettünk új filmje, a Kincsem apropóján.


Már mozikban minden idők legdrágább költségvetésű magyar filmje, a Kincsem. A filmet megnéztük mi is, és beszélgettünk Herendi Gábor rendezővel a produkcióról. Most a férfi főszereplőt, Nagy Ervint kérdezzük arról, mit adott neki a forgatás, örök barátságot kötött-e a lovakkal, és hogy el tudná-e magát képzelni hollywoodi mozisztárként.

- Mi motiválta arra, hogy elfogadja Blaskovich gróf szerepét? A karakter? Vagy az, hogy egy nagyszabású filmes produkcióban közreműködhetett? Esetleg az, hogy kicsit döcögősen vezetett az út ehhez a szerephez?

- Motiválni engem külön nem kellett. Az ember elvégzi a főiskolát és utána semmi másra nem vár, minthogy jöjjön egy ilyen szerep. És ha aztán eljátszik még két ilyet, akkor akár nyugdíjba is mehet. Vannak persze kisebb kitérők, kirándulások más műfajokba, de a színészt az élteti, hogy eljátszhassa a Dobó kapitányt az Egri csillagokban – és ez most valami hasonlót jelent nekem. Ritkán adatik ilyen lehetőség, úgy érzem, hogy ha a sors egy kicsit a tenyerén hord.

Visszatekintve abszolút álomszerű volt ez az elmúlt két év. A forgatás, a stáb, a sok helyszín… Közben a magánéletben is rengeteg minden történt velem. De bele tudtam magam élni, hogy milyen lehet igazi nagy sztárnak lenni, és gondoltam, hogy biztos a Matt Damon vagy a Jude Law is így csinálja, mint most én.

- A Berlinaléról hazatérve épp azt nyilatkozta, hogy ott úgy bántak önökkel, mint a sztárokkal. De hát joggal gondolhatják, hogy Nagy Ervin Magyarországon egy sztár, nem?

- Nevezhetjük magunkat így, nem is ez a fontos nekem. Inkább arra akartam utalni, hogy nem volt különbség abban, ahogy az amerikai sztárokkal és velünk bántak. Sztár vagyok a 10 milliós kis országunkban, de azért világsztár nem vagyok, sőt Európában sem ismerik a nevemet. Mégis, a Berlinalén olyan tálalást kaphattam, olyanfajta fókuszt, mint amit három órával később Richard Gere kaphatott.

kincsem_ 2015_ jelenet foto_ szabo adrienn (216)_small

A Kincsem forgatása során 97 lóra és 8 tonna zabra volt szükség

- Van ilyen álma, világsztárnak lenni?

- Persze, szívesen lennék világsztár. De a nyelvembe eléggé be vagyok zárva. Nem tudom, mi lehetne az a film, amiben szerepelhetnék, ez nyelvtudás kérdése is. Nem tudom, hogy hány és mennyire nagy filmet kell ahhoz forgatni, milyen ügynökrendszerbe kell ahhoz bekerülni, hogy az ember megvesse a lábát Hollywoodban. Nem mondok le róla, hogy nemzetközi karrierem legyen, de azt látom a kollégáimon, hogy ez a világ legnagyobb szívása, és már megint mindenki itthon van.

- Lehet, hogy ez valahol a szerencsénk, hogy a művészeinket köti az anyanyelv, különben már közülük is sokan elvándoroltak volna más országokba, mint sok más szakma képviselői...

- Sok hollywoodi szuperprodukció forog már itt Magyarországon, és van több olyan ismerősöm, aki inkább ezeken keresztül próbálkozik, mert a hátsó kapun talán könnyebb bejutni. Az egyikük a múltkor épp Jennifer Lawrence-szel forgathatott együtt. Én hiszek a vakszerencsében is, meg abban is, hogy a díjakkal felhívjuk magunkra a figyelmet. A Berlinalén Aranymedvét nyert Enyedi Ildikó filmje, és annyira jól játszik benne Szandra, hogy remélném, ez tovább repítheti őt Európa felé. De szerintem jobban figyelnek most már a magyar filmre Hollywoodban is. Két Oscar-díjat is elhoztunk az elmúlt két évben, azért ez nem sok nemzettel fordult elő.

- Mi állhat ennek a sikernek a hátterében? Több cikkben is próbálták mostanság megfejteni a titkot, de mit gondol erről Nagy Ervin, aki az újféle rendszerben és azt megelőzően is forgatott már filmeket? Van különbség?

- A színésznek nincs különbség ebben. A Kincsem esetében a kiemelt támogatású produkció miatt volt más léptékű a forgatás, ez egy óriási költségvetésű mozi.

"
De remélem is, hogy látszik a filmen a ráköltött pénz, mert eddig egymilliárdért négy lóval elfoglaltuk az egész Kárpát-medencét. Fontos, hogy azt lássák a magyar adófizetők, hogy a pénzt nem lenyúlták a készítők, az ott van a vásznon. 0731_kincsem_ lovarda_ foto_szabo adrienn_ (12)_small
kincsem_ 2015_ jelenet foto_ szabo adrienn (223)_small

A filmben Kincsem sikersztorija mellett kibontakozik egy szerelmi történet is

- Ez egy olyan film, amit a magyar nézők egyébként is jó érzéssel néznek végig, mert egy számukra kedves témát dolgoz fel?

- Igen, a dicső múltról amúgy is szívesen készít visszaemlékezéseket ez az ország. A Kincsem története pedig olyan, mint az egyik legszebb fejezet. Egy hurráhangulatú történetre alapoz: elindul egy ló és nyer mindent. Azt kellett még felépíteni, hogy mellette az én csillagom hogy száll fel, és Ervinke hogy ér révbe.

- Ervinke vagy Blaskovich gróf?

- Hát, Ervinke is. Abban az időben körülöttem is sok minden változott. A komfortzónámból való kilépést hozta el a forgatás, mert addigra egyfajta tespedés és hihetetlen belső vívódás volt rám jellemző. Ez a munka mindezt letisztázta. A férfiúi mivoltomba vetett hitemet visszahozta elég rendesen. Mind alkatilag, mind a tehetségemet, mind pedig az életkoromat tekintve azt éreztem, hogy olyan mintha felébredtem volna 10 év után.

- Nehéz elhinni, hogy egy nők által körberajongott színésznek ilyen problémája legyen...

- Az ember elkezd családot alapítani, apuka lesz, óhatatlanul kicsit leül. Más lett az életritmusom, belekényelmesedtem, lelassultam, és ez szakmailag is igaz lett rám.

"
Olyan kihívásokat jelentett nekem ez a filmfőszerep, ami miatt fel kellett magam ráznom a Csipkerózsika-álomból, és egyúttal ez volt a lehetőség, hogy visszakerüljek a ringbe. Azt éreztem ugyanis, hogy persze, voltak jó munkáim, de valahogy a férfi színészetem már nincs úgy fókuszban, kicsit "elsápadtam".

A Kincsem főszerepe újra reflektorfénybe helyezett, és meg is változott az életem.

- Akkor most úgy érzi, a helyén van?

- Én azt hiszem, hogy igen. Nem könnyebb az életem, mondhatni inkább nehezebb, de harmonikusabban élem meg a nehézségeket is.

kincsem_ 2015_ jelenet foto_ szabo adrienn (203)_small

A forgatás jó fizikumot követelt: Nagy Ervinnek nem csak lovagolnia kellett

- Most térjünk vissza a kihívásokra, amiket a film jelentett. Elnézve a jeleneteket, kellett benne futni, vívni, kicsit úszni, lovagolni meg pláne. Már csak a lövészet hiányzik, különben elmondható, hogy kész öttusa-edzőtábor lehetett a felkészülés és a forgatás.

- Férfikiképzés volt a javából. Az olyan típusú színész, mint én, aki büszke a fizikumára, arra, ha meg tudja maga oldani a dolgokat, tud például vívni, annak egy ilyen szerep egy aranybánya.

"
Volt, hogy már rám szóltak, hogy hagyjam a kaszkadőröket is dolgozni. Ilyen alkat vagyok, ha elkap a gépszíj, akkor mindent meg akarok csinálni és vakmerő is leszek.

Fáradtságot nem is éreztem a forgatás közben, hajtott az adrenalin. Minden újdonságra rácsodálkoztam, akár az új helyszíneknek, új statisztáknak is nagyon tudtam örülni. Az elején volt bennem félelem csak, az első két-három napban nem tudtam aludni az izgalomtól, mert annyira jól akartam csinálni. Aztán ahogy haladtunk előre az időben, minden egyre könnyebb lett. A végén úgy fejeztem be a forgatást, mintha egy szanatóriumból jöttem volna ki – lefogyva, kipihentem, feltöltekezve.

- Ez egy kosztümös film, XIX. századi történettel, de van benne bőven utalás a mára. Mi az, amit ezek közül kiemelne?

- Ezek stílustörések, mint ami már a moziplakáton is látszik, hogy a gróf például napszemüveget hord. Én szeretem ezeket, nekem bejön. Annyira hódít a posztmodern, hogy minden mindenből idézhető, és lehet kikacsintani. Nagyon bírnám, ha akár emiatt is a fiatalabb korosztály még inkább kedvelné a filmet. Ez is a cél, hogy a fiatalok is érezzék, hogy rájuk is gondoltak a filmkészítők. Az én személyes célom az volt, hogy alkossunk egy olyan izgalmas kalandfilmet, mint amilyen a Tulipános Fanfan volt sok évvel ezelőtt, amit gyerekkoromban láttam. Szeretném, hogy a mai fiatalok a Kincsem lóversenyei alatt ugyanúgy izguljanak, mint én izgultam annak idején a filmet nézve, hogy ki nyer.

- A Kincsem előtt hogy állt a lovakkal?

- Mindig szívesen megnéztem őket, bár tény, hogy nem nagyon üldögéltem rájuk, véletlenül sem mentem ki lovagolni. Most ez már persze egész másképp van és másképp lesz. Tavaly például elindultam a Nemzeti Vágtán és ezt idén is tervezem. Sokkal közelebb kerültem a lovakhoz a film miatt – de nem lettem fanatikus. Nem vásároltam lovat, nem költöztem vidékre.

0807_kincsem_ foto_szabo adrienn (25)_small

Nagy Ervin a filmnek köszönhetően egy életre barátságot kötött a lovakkal

- A kritika befolyásolja?

- Egyáltalán nem érdekel. Csak az számít, hogy a nézők elmenjenek megnézni a moziba a filmet.

"
Jó lenne, ha születne egy olyan mű, ami kicsit nemzetformáló. Nem kell elkönyvelni se balra, se jobbra, aki beül megnézni, jól szórakozik két órán keresztül. És azt érzi, hogy milyen jó, hogy volt egy ilyen lovunk, büszkévé válik erre a teljesítményre.

Mert büszkék lehetünk rá. Még akkor is, ha tudjuk, hogy nagy szerencse is kellett hozzá, hogy összeálljon egy ilyen vérvonal, mint Kincsemé.

- A lánya megnézi majd a filmet?

- Nem. Túl kicsi még hozzá, még csak 6 éves. Bár nagyon szeretném, hogy átélje egyszer azt a pillanatot, amikor az apukája filmbemutatóra hivatalos, de remélem, lesz még rá lehetősége.

- Mi lenne a kívánsága, miért legyen büszke önre a lánya mondjuk tíz év múlva?

- Arra, hogy elég időt töltöttem vele, és nem csak fényképről ismer, meg a tévéből.

Fotók: Szabó Adrienn / Forum Hungary


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Áprilisban történt egy eset” - Laár András nem tér vissza a KFT zenekarba
A KFT folytatja a koncertezést az új tagokkal, a nyári fesztiválok tapasztalataira hivatkozva. A dobos úgy nyilatkozott, hogy nincs jele a kapcsolat rendeződésének Laár Andrással, ugyanakkor azt kívánják, legyen ereje kilábalni a helyzetéből.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 12.



Immár hivatalos, hogy új tagokkal bővült a KFT. Laár András áprilisi távozása után Szekeres András és Nedvig Balambér csatlakozott a zenekarhoz. A rajongók reakciója vegyes, írja a Blikk.

„Laár idén áprilisban azt mondta, többé nem jön. Jön viszont Szekeres András (ének) és Nedvig Balambér (gitár). Jó lesz. Több lesz a zene és kevesebb a bohóckodás. Ez a nyár – a számos fesztiválszereplés – bebizonyította, igazunk volt, hogy nem hagytuk abba. Köszönjük a közönség részéről megnyilvánuló nyitottságot és a nagy-nagy tapsokat” – írta Facebookon Bornai Tibor, a zenekar egyik alapítója.

A bejelentés után sokan támogatásukról biztosították az együttest, mások szerint Laár nélkül nem KFT a KFT.

„A koncerteken teljesen egyértelmű a helyzet, nagy szeretettel fogadott minket mindenhol a közönség. Természetesen nem egyszerű ez az egész, hiszen negyvennégy éven át együtt játszottunk Laár Andrissal, aki emblematikus énekese, szerzője volt a zenekarnak. Az interneten látok olyan kommenteket, amelyekből az derül ki, hogy hiányolják őt” – mondta a lapnak Márton András, a KFT dobosa, aki azt is elmesélte, hogy a történtek óta is rendszeresen fellépnek, az év végén pedig a Magyar Zene Házában adnak koncertet, míg jövőre, a zenekar alapításának 45. évfordulója alkalmából szerveznek ünnepi esteket.

„Áprilisban történt egy eset, ami miatt szakítottunk Laár Andrással, azóta egyikünk sem kereste a másikat. Nincs jele annak, hogy ez megváltozna. Szomorúan látjuk, mi van Andrissal, és a zenekar minden tagjával együtt azt kívánjuk, hogy legyen ereje kijutni ebből a helyzetből”

– tette hozzá Márton.

„Lehullott róluk a lepel, ez egy szeretet nélküli társaság. Teljesen világosan kiderült, hogy nem szeretnek engem, ehelyett érdekkapcsolat fűzte őket hozzám. Ezt régóta tudom, és nem értettem, miért van így, de most vége lett” – fogalmazott Laár András egy korábbi interjúban a szakítás kapcsán.

A zenekarnak állítólag elege lett abból, hogy az énekes késve érkezett a próbákra, és előbb távozott. Laár az elmúlt években sorban lezárt több ügyet: elvált, elhagyta az általa is alapított L’art pour l’art Társulatot, majd végleg szakított a KFT-vel is. Az együttes Magyarország második leghosszabb ideje az eredeti felállásban játszó pop-rock zenekara volt.

Laár most egy egykori Hip Hop Boyz-taggal dolgozik együtt. Kalocsai Krisztián abban is segíteni szeretne, hogy kárpótolják azokat, akik előre fizettek asztrológiai elemzésért, de a művész nem jelent meg a megbeszélt időpontban.

„Nincs semmi közünk a KFT együtteshez, így nem is szeretnénk kommentálni a körülöttük zajló eseményeket. Örömmel látjuk, hogy prosperál a zenekar” – válaszolta a Blikk kérdésére Kalocsai Krisztián Laár András nevében is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„3 éve veretünk” – Új dallal tért vissza Azahriah, itt a vemzavr!, és egy klip is hozzá Young Fly-jal
Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Hétfőn jelent meg Azahriah, azaz Baukó Attila és Young Fly, polgári nevén Schüller Ákos közös új dala vemzavr! címmel.

Az új számhoz különleges klip is készült, amelynek első felében fekete-fehér képkockák láthatók. A dalban Azahriah arról is énekel, hogyan változott meg az élete az elmúlt években.

„Sokat láttam, tapasztaltam 23 évem alatt / 3 éve veretünk, ezalatt lett a széfem full / Bocs, de a pihenésre nem érek rá”

– hallható a szövegben.

A 23 éves énekes nem most először dolgozik együtt Young Fly-jal. Korábban a Pannonia című dalon is közösen szerepeltek.

Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt Robert Redford
A világ egyik legnagyobb filmsztárja 89 évesen távozott. Színészként és rendezőként is világhírű alkotásokat tett le az asztalra. Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Ő hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.


89 éves korában meghalt Robert Redford színész és Oscar-díjas rendező – erősítette meg Cindi Berger a művész sajtósa.

„Robert Redford 2025. szeptember 16-án hunyt el otthonában, a Utah állambeli hegyekben, a Sundance-en – azon a helyen, amit szeretett, azok között, akiket szeretett. Nagyon fog hiányozni”

– közölte Berger a CNN-nel. „A család kéri a magánélet tiszteletben tartását.”

Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Rendezőként is maradandót alkotott: nevéhez fűződik többek között az Átlagemberek és a Folyó szeli ketté című díjnyertes film.

A filmkészítés iránti elkötelezettsége miatt hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.

Redford környezetvédőként is ismert volt. 1961-ben költözött Utah államba, ahol fontos szerepet vállalt a természet és az amerikai Nyugat tájainak megőrzésében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Itt a legjobban várt magyar sorozat: Bróker Marcsi olyan legenda lesz, mint Repülős Gizi vagy a Viszkis
Az RTL saját fejlesztésű sorozata profi munka nagyszerű színészekkel, de azért helyenként kiszámítható és relativizáló.


FIGYELEM! A cikk kisebb SPOILEREKET tartalmaz!

Nagyon érdekes a Bróker Marcsihoz hasonló alkotások lélektana. " A filmsorozatot valós eset ihlette, de a megjelenített események, szervezetek, karakterek és egymáshoz való viszonyaik a képzelet szülöttei" írják ki a film elején. De ez csak egy kötelező kör, ami valójában sem az alkotókat, sem a nézőket nem érdekli különösebben. Mostantól ez Bróker Marcsi története, és azok, akik látják, bármiféle kritika nélkül beveszik majd. Ugyanúgy, ahogy tényként kezelik, hogy személyesen Dobrev Klára adott utasítást 2006-ban a tüntetők szétverésére, vagy azt, hogy Freddie Mercury a 80-as évek közepén otthagyta a Queent, hogy szólókarrierbe kezdjen.

Bróker Marcsi a magyar kriminalisztika 21. századi történetének emlékezetes figurája, olyan "előkelő" társaságban forog a neve, mint a Viszkis, Tribuszerné, és lehet, ennek a sorozatnak köszönhetően egyszer majd

épp olyan hamis romantika veszi majd körbe személyét, mint Repülős Gizit vagy Rózsa Sándort. Ambrus Attila példáját látva akár még közkedvelt celeb is lehet belőle, miután kiszabadult.

Mindazonáltal jobban jár mindenki, ha a Bróker Marcsi sorozatot fikcióként kezeli, és nem kezdi el találgatni, mi benne a valóságmorzsa.

Erős alkotógárda állt össze az idei ősz legjobban várt magyar sorozatához. Ditz Edit producer és férje, Geszti Péter neve összeforrt az igényességgel. A vezető író A nyomozót vagy a Terápiát is jegyző Gigor Attila. Herendi Gábort aligha kell bemutatni bárkinek, bár meglehetősen megosztó alkotó, az vitathatatlan, hogy számos közönségsiker fűződik a nevéhez. A másik rendező, Fazekas Máté Bence pedig olyan alkotásokkal hívta fel magára a figyelmet, mint a Kilakoltatás vagy az Apám szíve.

A sorozat a végén kezdődik: tanúi lehetünk Bróker Marcsi letartóztatásának Belize-ben. Majd visszatérünk a kezdetekhez, a 90-es évek végére. Innentől a sorozat ide-oda ugrál a két idősík között, míg nem a sorozat végén össze nem találkozik a kettő.

A 90-es évek végén Marika (Bacskó Tünde) immár 25 éve dolgozik egy karcagi bankfiókban. Amikor az igazgató nyugdíjba megy, mindenki arra számít, hogy Marikát nevezik ki a helyére. Ám ahogy ilyenkor lenni szokott, inkább egy külső embert hoznak, a csinos, fiatal ám okos és agilis Angélát (Szilágyi Csenge).

Marika érthetően búskomorságba esik, amiért így átléptek rajta, főleg, mikor a fiatal kolléganő ahelyett, hogy előadná a saját ötleteit, Marikától várja az újító javaslatokat. Marika frusztrációját fokozza, hogy a családja többi tagja mind épp az álmait próbálja megvalósítani. Férje, Feri (Thuróczy Szabolcs) lángossütőt üzemeltet, lánya, Csilla (Tóth Zsófia), kozmetikai szalont nyitott. Fia, Norbi (Martinovics Máté) még érettségi előtt van, és futballistának készül – bár később kiviláglik, hogy ez sokkal inkább az apja, Feri álma, mint az övé.

Marika úgy érzi, mindenki azt várja, hogy a fix állásával és fizetésével biztosítsa a családnak a stabil hátteret azért, hogy mindenki más úgy élhesse az életét, ahogy tetszik. Pedig neki is vannak álmai: valaha stewardess szeretett volna lenni. Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve felmond a bankban, hitelt vesz fel és Kunviator néven utazási irodát nyit.

Csak hogy a kezdeti lendület gyorsan elakad. Norbi komolyan megkárosít egy helyi üzletembert, Kálmánt (Anger Zsolt), és hogy elkerüljék a feljelentést, Marikának a teljes kezdőtőkéjét oda kell adnia a férfinak. Ráadásul azzal kell szembesülnie, hogy az utazásai senkit nem érdekelnek. Bár a régi ügyfelei felkeresik új irodájában, de csak azért, mert mind azt szeretné, ha a befektetéseiket továbbra is Marika kezelné.

Az asszony eleinte hárítja, hiszen nincs engedélye ilyen tevékenységre, és az önbizalma sem elég nagy.

Ám amikor azzal kell szembesülnie, hogy teljesen csődbe megy – minden értelemben –, ha nem sikerül tőkét szereznie, beadja a derekát.

Persze szó sincs arról, hogy bárkit meg akarna károsítani: mindent precízen könyvel, szerződést ír az ügyfelekkel, a rábízott pénzt valutába fekteti, és ígéretéhez híven, a bankinál sokkal kedvezőbb kamatokat biztosít. Egészen addig, amíg el nem következik az első pénzügyi válság, amikor a bizalmukat vesztett ügyfelek egyszerre akarják kivenni a tőkéjüket. Marika régi szerelme, a gazdag vállalkozó, Gyula (Terhes Sándor) bíztatására úgy dönt, kihasználja azt a bizalmi tőkét, amit 25 év alatt szerzett Karcagon, és meggyőzi az embereket, hogy hagyják nála a pénzüket.

Innentől egyre többet kockáztat, kezd ráérezni az édes élet ízére. A városban is egyre nő a befolyása, részesedést szerez a helyi kábel tévéből, lekenyerezi a polgármestert, Sándort (Ficzere Béla), mindenki a tenyeréből eszik. De meddig lehet ezt folytatni? Marika minden krízis helyzetre azt mondja: "Megoldom!" És részben tehetségének, részben szerencsének, részben befolyásos barátoknak köszönhetően sokáig tényleg megússza a meredek szituációkat.

Miután ismerjük a sztori végét, az izgalmat nem az adja, hogy mi fog történni, hanem mikor és hogyan jutunk el odáig. Egyfajta Colombo dramaturgia: végig tudjuk, ki a bűnös, csak azt nem, hogy fog lelepleződni. Kicsit a Totál szívás is eszünkbe juthat, hisz itt is azt láthatjuk, hogy csúszik egy alapjában véve jóravaló, semmi rosszat nem akaró ember egyre mélyebbre a bűnben.

A Bróker Marcsi nagyon profin összerakott sorozat, és szórakoztató is, ugyanakkor néha az az érzésem, túlságosan rutinból készült. A szerzőknek a kisujjában van a forgatókönyvírás, viszont éppen ezért nagyon sok a panelmegoldás.

Ettől pedig sokszor kiszámíthatóvá válik a történet, és nem csak azért, mert tudjuk, hogy a végén Bróker Marcsit le fogják csukni.

Amikor például az elején Marika megérkezik a bankba, és csodálkozva szembesül az új, fiatal kolléganővel, Angélával, azonnal tudhatjuk, hogy Marika nem fogja megkapni az igazgatói kinevezését. Vagy amikor a lánya, Csilla észreveszi, hogy valaki lopja a hajfestéket a szalonból, nyilvánvaló, hogy ennek hamarosan jelentősége lesz.

Ugyanakkor vannak nagyon szépen felépített pillanatok is. Például amikor több részen keresztül várjuk, hogy mikor találkozhat az immár letartóztatot Marcsi a családjával, és ők hogyan fogadják majd.

A karakterek elég jól ki vannak dolgozva, a legkisebb epizódszereplő is próbál több lenni egyszerű, kétdimenziós papírfiguránál. Amihez persze kellenek a remek színészek is, akiknek a játéka sok esetben – nyilván szándékosan – a profi és a civil szereplő határán mozog, ami valahogy hihetőbbé teszi az egészet.

Két nagyon finom, érzékeny alakítást láthatunk. Az egyik a főszereplő, Bacskó Tünde, akinek szívből kívánom, hogy meghozza ez a sorozat a kiugrást, mert kiváló színésznő, és izgalmas lenne látni, mire képes más típusú szerepekben. Az ő megformálásában Bróker Marcsi nem egy megátalkodott bűnöző, hanem egy gyarló, sokszor önmagát is becsapó, hús-vér nő. Anya, feleség. Egy olyan ember, akin kicsit átlépett a történelem, aki még abban szocalizálódott, hogy ha jó vagy és szorgalmasan dolgozol, akkor szép lassan felérhetsz a szamárlétra tetejére. Csakhogy közben megváltozott a világ, és kiadták a jelszót: fiatalítani kell. Bróker Marcsi lehetne akárki, aki néhány rossz döntés és kísértés hatására rossz irányba indul. Lehetne a szomszédunk, a kolléganőnk, az anyukánk.

A másik alakítás, amit kiemelnék, Thuróczy Szabolcsé. Szabolcs az egyik legtöbbet foglalkoztatott színészünk, nagyon ismert, nagyon népszerű, és lássuk be, sokszor nagyon hasonló szerepeket osztanak rá. Ő a hőbörgésre hajlamos, kicsit vagy nagyon alkoholista, erőszakos, de azért szerethető családapa. Thuróczy mégis képes mélységet vinni a sablonokba. Amikor az ember azt várná, hogy robbanjon, visszakapcsol, és ettől sokkal nagyobb feszültséget teremt. Az pedig, ahogy a feleségét a börtönben meglátogató, időskori Ferit játssza, annyira finom, hogy szavakat sem találok rá. Bacskó és Thuróczy olyan kémiát teremt az idősödő házaspár között – akik a beszélőn épp csak egymás kisujját érinthetik meg –, am igazán különleges.

A Bróker Marcsi fő kérdése, amit el kell döntenünk magunkban, hogy mi az, ami még megbocsátható akár magánéleti, akár társadalmi szinten.

Sokszor volt az az érzésem, hogy a sorozat nagyon relativizálni próbálja Bróker Marcsi bűneit, és bár nyilván nem menthetőek fel az ügyfelei sem, akik kapzsiságtól vezetve, a nagyobb hozam reményében vitték hozzá a pénzt "okosba", nem pedig a bankba, azért alapvetően ők mégiscsak áldozatok.

A sorozat nagy erénye a korábrázolás, ami a zenék kiválasztásánál kezdődik. Elhihetitek, hogy nem vagyok, és soha nem is voltam különösebben nagy rajongója sem a Carpe Diemnek, sem az Animal Cannibalsnak.

Mégis, amikor az első rész elején meghallottam az Álomhajót, olyan volt, mint egy régi ismerőssel találkozni.

Mondjuk egy olyan osztálytárssal, akivel régen utáltátok egymást, és most mégis örültök, ha összefuttok. Instant odavarázsolta az ezredforduló hangulatát, és a készítők gondosan ügyeltek rá, hogy a korszak benne legyen minden díszletben és kellékben is. Szóval a hozzám hasonló X-eknek már csak nosztalgiából is érdemes megnézni a 6 epizódos minisorozatot.

A színészekre nem lehet panasz, mindenki hozza, amit kell. A rendezők jó érzékkel vegyítettek az ismeretlenebb szereplők közé ismerős arcokat. Cseke Katinka a városi tévé vezetőjének szerepében vagy Rezes Judit mint ügyvéd üdítő színfolt, akárcsak a Kálmánt alakító Anger Zsolt vagy a polgármester bőrébe bújt Ficzere Béla, akit szerencsére egyre többet láthatunk egyre nagyobb szerepekben a tévében és a filmvásznon. Kicsit sajnálom, hogy a Norbi barátnőjét, Anitát játszó Mosolygó Sárának nincs igazán lehetősége megmutatni, mit tud. Az esetek többségében a háttérben van, alig mond néhány szót.

De még így is képes érzékeltetni azt a lelki változást, ami a gimnazista lányból időközben édesanyává érő nőben végbement.

Bróker Marcsi története egyelőre csak az RTL+ premiumon streamelve érhető el. Akinek van lehetősége, mindenképpen nézzen bele, szerintem ott fog ragadni, de reméljük, hogy idővel a tv programban is találkozhatunk vele.


Link másolása
KÖVESS MINKET: