KULT
A Rovatból

Nagy Ervin: rám szóltak, hogy hagyjam a kaszkadőröket is dolgozni

A sármos magyar színésszel beszélgettünk új filmje, a Kincsem apropóján.


Már mozikban minden idők legdrágább költségvetésű magyar filmje, a Kincsem. A filmet megnéztük mi is, és beszélgettünk Herendi Gábor rendezővel a produkcióról. Most a férfi főszereplőt, Nagy Ervint kérdezzük arról, mit adott neki a forgatás, örök barátságot kötött-e a lovakkal, és hogy el tudná-e magát képzelni hollywoodi mozisztárként.

- Mi motiválta arra, hogy elfogadja Blaskovich gróf szerepét? A karakter? Vagy az, hogy egy nagyszabású filmes produkcióban közreműködhetett? Esetleg az, hogy kicsit döcögősen vezetett az út ehhez a szerephez?

- Motiválni engem külön nem kellett. Az ember elvégzi a főiskolát és utána semmi másra nem vár, minthogy jöjjön egy ilyen szerep. És ha aztán eljátszik még két ilyet, akkor akár nyugdíjba is mehet. Vannak persze kisebb kitérők, kirándulások más műfajokba, de a színészt az élteti, hogy eljátszhassa a Dobó kapitányt az Egri csillagokban – és ez most valami hasonlót jelent nekem. Ritkán adatik ilyen lehetőség, úgy érzem, hogy ha a sors egy kicsit a tenyerén hord.

Visszatekintve abszolút álomszerű volt ez az elmúlt két év. A forgatás, a stáb, a sok helyszín… Közben a magánéletben is rengeteg minden történt velem. De bele tudtam magam élni, hogy milyen lehet igazi nagy sztárnak lenni, és gondoltam, hogy biztos a Matt Damon vagy a Jude Law is így csinálja, mint most én.

- A Berlinaléról hazatérve épp azt nyilatkozta, hogy ott úgy bántak önökkel, mint a sztárokkal. De hát joggal gondolhatják, hogy Nagy Ervin Magyarországon egy sztár, nem?

- Nevezhetjük magunkat így, nem is ez a fontos nekem. Inkább arra akartam utalni, hogy nem volt különbség abban, ahogy az amerikai sztárokkal és velünk bántak. Sztár vagyok a 10 milliós kis országunkban, de azért világsztár nem vagyok, sőt Európában sem ismerik a nevemet. Mégis, a Berlinalén olyan tálalást kaphattam, olyanfajta fókuszt, mint amit három órával később Richard Gere kaphatott.

kincsem_ 2015_ jelenet foto_ szabo adrienn (216)_small

A Kincsem forgatása során 97 lóra és 8 tonna zabra volt szükség

- Van ilyen álma, világsztárnak lenni?

- Persze, szívesen lennék világsztár. De a nyelvembe eléggé be vagyok zárva. Nem tudom, mi lehetne az a film, amiben szerepelhetnék, ez nyelvtudás kérdése is. Nem tudom, hogy hány és mennyire nagy filmet kell ahhoz forgatni, milyen ügynökrendszerbe kell ahhoz bekerülni, hogy az ember megvesse a lábát Hollywoodban. Nem mondok le róla, hogy nemzetközi karrierem legyen, de azt látom a kollégáimon, hogy ez a világ legnagyobb szívása, és már megint mindenki itthon van.

- Lehet, hogy ez valahol a szerencsénk, hogy a művészeinket köti az anyanyelv, különben már közülük is sokan elvándoroltak volna más országokba, mint sok más szakma képviselői...

- Sok hollywoodi szuperprodukció forog már itt Magyarországon, és van több olyan ismerősöm, aki inkább ezeken keresztül próbálkozik, mert a hátsó kapun talán könnyebb bejutni. Az egyikük a múltkor épp Jennifer Lawrence-szel forgathatott együtt. Én hiszek a vakszerencsében is, meg abban is, hogy a díjakkal felhívjuk magunkra a figyelmet. A Berlinalén Aranymedvét nyert Enyedi Ildikó filmje, és annyira jól játszik benne Szandra, hogy remélném, ez tovább repítheti őt Európa felé. De szerintem jobban figyelnek most már a magyar filmre Hollywoodban is. Két Oscar-díjat is elhoztunk az elmúlt két évben, azért ez nem sok nemzettel fordult elő.

- Mi állhat ennek a sikernek a hátterében? Több cikkben is próbálták mostanság megfejteni a titkot, de mit gondol erről Nagy Ervin, aki az újféle rendszerben és azt megelőzően is forgatott már filmeket? Van különbség?

- A színésznek nincs különbség ebben. A Kincsem esetében a kiemelt támogatású produkció miatt volt más léptékű a forgatás, ez egy óriási költségvetésű mozi.

"
De remélem is, hogy látszik a filmen a ráköltött pénz, mert eddig egymilliárdért négy lóval elfoglaltuk az egész Kárpát-medencét. Fontos, hogy azt lássák a magyar adófizetők, hogy a pénzt nem lenyúlták a készítők, az ott van a vásznon. 0731_kincsem_ lovarda_ foto_szabo adrienn_ (12)_small
kincsem_ 2015_ jelenet foto_ szabo adrienn (223)_small

A filmben Kincsem sikersztorija mellett kibontakozik egy szerelmi történet is

- Ez egy olyan film, amit a magyar nézők egyébként is jó érzéssel néznek végig, mert egy számukra kedves témát dolgoz fel?

- Igen, a dicső múltról amúgy is szívesen készít visszaemlékezéseket ez az ország. A Kincsem története pedig olyan, mint az egyik legszebb fejezet. Egy hurráhangulatú történetre alapoz: elindul egy ló és nyer mindent. Azt kellett még felépíteni, hogy mellette az én csillagom hogy száll fel, és Ervinke hogy ér révbe.

- Ervinke vagy Blaskovich gróf?

- Hát, Ervinke is. Abban az időben körülöttem is sok minden változott. A komfortzónámból való kilépést hozta el a forgatás, mert addigra egyfajta tespedés és hihetetlen belső vívódás volt rám jellemző. Ez a munka mindezt letisztázta. A férfiúi mivoltomba vetett hitemet visszahozta elég rendesen. Mind alkatilag, mind a tehetségemet, mind pedig az életkoromat tekintve azt éreztem, hogy olyan mintha felébredtem volna 10 év után.

- Nehéz elhinni, hogy egy nők által körberajongott színésznek ilyen problémája legyen...

- Az ember elkezd családot alapítani, apuka lesz, óhatatlanul kicsit leül. Más lett az életritmusom, belekényelmesedtem, lelassultam, és ez szakmailag is igaz lett rám.

"
Olyan kihívásokat jelentett nekem ez a filmfőszerep, ami miatt fel kellett magam ráznom a Csipkerózsika-álomból, és egyúttal ez volt a lehetőség, hogy visszakerüljek a ringbe. Azt éreztem ugyanis, hogy persze, voltak jó munkáim, de valahogy a férfi színészetem már nincs úgy fókuszban, kicsit "elsápadtam".

A Kincsem főszerepe újra reflektorfénybe helyezett, és meg is változott az életem.

- Akkor most úgy érzi, a helyén van?

- Én azt hiszem, hogy igen. Nem könnyebb az életem, mondhatni inkább nehezebb, de harmonikusabban élem meg a nehézségeket is.

kincsem_ 2015_ jelenet foto_ szabo adrienn (203)_small

A forgatás jó fizikumot követelt: Nagy Ervinnek nem csak lovagolnia kellett

- Most térjünk vissza a kihívásokra, amiket a film jelentett. Elnézve a jeleneteket, kellett benne futni, vívni, kicsit úszni, lovagolni meg pláne. Már csak a lövészet hiányzik, különben elmondható, hogy kész öttusa-edzőtábor lehetett a felkészülés és a forgatás.

- Férfikiképzés volt a javából. Az olyan típusú színész, mint én, aki büszke a fizikumára, arra, ha meg tudja maga oldani a dolgokat, tud például vívni, annak egy ilyen szerep egy aranybánya.

"
Volt, hogy már rám szóltak, hogy hagyjam a kaszkadőröket is dolgozni. Ilyen alkat vagyok, ha elkap a gépszíj, akkor mindent meg akarok csinálni és vakmerő is leszek.

Fáradtságot nem is éreztem a forgatás közben, hajtott az adrenalin. Minden újdonságra rácsodálkoztam, akár az új helyszíneknek, új statisztáknak is nagyon tudtam örülni. Az elején volt bennem félelem csak, az első két-három napban nem tudtam aludni az izgalomtól, mert annyira jól akartam csinálni. Aztán ahogy haladtunk előre az időben, minden egyre könnyebb lett. A végén úgy fejeztem be a forgatást, mintha egy szanatóriumból jöttem volna ki – lefogyva, kipihentem, feltöltekezve.

- Ez egy kosztümös film, XIX. századi történettel, de van benne bőven utalás a mára. Mi az, amit ezek közül kiemelne?

- Ezek stílustörések, mint ami már a moziplakáton is látszik, hogy a gróf például napszemüveget hord. Én szeretem ezeket, nekem bejön. Annyira hódít a posztmodern, hogy minden mindenből idézhető, és lehet kikacsintani. Nagyon bírnám, ha akár emiatt is a fiatalabb korosztály még inkább kedvelné a filmet. Ez is a cél, hogy a fiatalok is érezzék, hogy rájuk is gondoltak a filmkészítők. Az én személyes célom az volt, hogy alkossunk egy olyan izgalmas kalandfilmet, mint amilyen a Tulipános Fanfan volt sok évvel ezelőtt, amit gyerekkoromban láttam. Szeretném, hogy a mai fiatalok a Kincsem lóversenyei alatt ugyanúgy izguljanak, mint én izgultam annak idején a filmet nézve, hogy ki nyer.

- A Kincsem előtt hogy állt a lovakkal?

- Mindig szívesen megnéztem őket, bár tény, hogy nem nagyon üldögéltem rájuk, véletlenül sem mentem ki lovagolni. Most ez már persze egész másképp van és másképp lesz. Tavaly például elindultam a Nemzeti Vágtán és ezt idén is tervezem. Sokkal közelebb kerültem a lovakhoz a film miatt – de nem lettem fanatikus. Nem vásároltam lovat, nem költöztem vidékre.

0807_kincsem_ foto_szabo adrienn (25)_small

Nagy Ervin a filmnek köszönhetően egy életre barátságot kötött a lovakkal

- A kritika befolyásolja?

- Egyáltalán nem érdekel. Csak az számít, hogy a nézők elmenjenek megnézni a moziba a filmet.

"
Jó lenne, ha születne egy olyan mű, ami kicsit nemzetformáló. Nem kell elkönyvelni se balra, se jobbra, aki beül megnézni, jól szórakozik két órán keresztül. És azt érzi, hogy milyen jó, hogy volt egy ilyen lovunk, büszkévé válik erre a teljesítményre.

Mert büszkék lehetünk rá. Még akkor is, ha tudjuk, hogy nagy szerencse is kellett hozzá, hogy összeálljon egy ilyen vérvonal, mint Kincsemé.

- A lánya megnézi majd a filmet?

- Nem. Túl kicsi még hozzá, még csak 6 éves. Bár nagyon szeretném, hogy átélje egyszer azt a pillanatot, amikor az apukája filmbemutatóra hivatalos, de remélem, lesz még rá lehetősége.

- Mi lenne a kívánsága, miért legyen büszke önre a lánya mondjuk tíz év múlva?

- Arra, hogy elég időt töltöttem vele, és nem csak fényképről ismer, meg a tévéből.

Fotók: Szabó Adrienn / Forum Hungary


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Ilyen még nem volt: Majka versenyzője esett ki az X-Faktorból, megvan a három döntős
A rapper csapatából eddig mindig továbbjutott mindenki, most azonban Farkas Ancsi búcsúzott a versenytől. A jövő heti döntőben három versenyző küzd meg a győzelemért.
DKA – Fotó: RTL - szmo.hu
2025. november 30.



Szombat este kik küzdhetnek meg az X-Faktor fődíjáért a jövő heti fináléban.

Az elődöntőben Farkas Ancsi számára ért véget a megmérettetés, így a döntőbe Belano, Varga Imi és a Tonix Honix jutott be.

A továbbjutásról ezúttal is a székes rendszer és a nézői szavazatok döntöttek. Az este során a mentorok székeket oszthattak a továbbjutóknak.

Belano és Varga Imi viszonylag hamar biztosították a helyüket, a harmadik továbbjutó sorsáról azonban a közönség döntött: a nézők a Tonix Honixot szavazták be a döntőbe, ezzel Farkas Ancsinak kellett búcsúznia.
Ezzel megtörtént az, amire az idei évadban még nem volt példa: Majka elveszítette az egyik versenyzőjét. A rapper csapata az elődöntőig menetelt teljes létszámban.

Az este különlegességét a sztárduettek adták: Varga Imi a műsorba 15 év után a visszatérő Takács Nikolasszal, Farkas Ancsi Nikával, Belano VZS-zel, a Tonix Honix pedig az Éberkómával lépett színpadra.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Lengyel Johanna nyerte meg az idei Megasztárt
Mestere, Marics Peti szerint az énekesnővel hatalmasat nyer a hazai zeneipar. A sokat kritizált Ádám Attila a második helyig jutott.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 30.



Szombat este tartották a Megasztár idei évadának döntőjét, amely végén Lengyel Johannát hirdették ki győztesként.

A fináléban a négyes mezőnyből először Kedl Olívia, majd PYFU esett ki. A végső párbajt Lengyel Johanna nyerte Ádám Attila ellen, akit az első élő adás óta kritizáltak a zsűritagok és a nézők egyaránt.

A döntőben a versenyzők produkciói mellett a mesterek is színpadra léptek, Tóth Gabi és Curtis például közösen adtak elő egy Edda-dalt.

Lengyel Johanna 40 millió forintot nyert, emellett első saját dalát és videoklipjét Los Angelesben, a Paramount Recording Studios-ban rögzítheti. A győztes fellép a jövő évi STRAND Fesztiválon, és egy hároméves ösztöndíjat is kapott a Kodolányi János Egyetem Modern Zenei Tanszékére.

A TV2 extra jutalmat is felajánlott: a legjobb öt helyezett Rúzsa Magdi Aréna-koncertjének előprogramjában léphet fel.

Lengyel Johanna nem most kezdte a zenei pályát, Jaylenn művésznéven már évek óta aktív, saját dalai is megjelentek. A műsor alatt egy interjúban fogalmazott a céljairól:

„Nem azért jöttem, hogy nyerjek, hanem hogy megismerjem magam.”

A verseny ideje alatt nehézségekkel is meg kellett küzdenie, betegség és gyász is nehezítette a felkészülését.

Johanna mestere Marics Peti volt a tehetségkutatóban, aki a döntő végén azt mondta, az énekesnővel „hatalmasat nyer a magyar zeneipar”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Majka bocsánatot kért Gáspár Lacitól, Valkusz Milán "levizelte magát" – ilyen volt az X-Faktor negyedik élő show-ja
Tóth Andi szépségének dicsérete és a műsorvezetők poénkodása most sem maradhatott el. Majka versenyzőjét pedig még a „fantasztikus” Nika sem mentette meg a kieséstől.


Hamarosan vége az idei X-Faktornak. Már csak két mentornak van esélye a végső győzelemre, hiszen az előző héten Valkusz Milán után Gáspár Laci is elvesztette az összes versenyzőjét. Érdekes helyzet lenne, ha tiszta Majka-csapat döntő alakulna ki, azt hiszem, ilyesmire még nem volt példa.

Már megszokhattuk, hogy a két műsorvezető, Miller Dávid és Pápai Joci minden adás elején új ökörséggel áll elő. Most azt sikerült kiizzadni, hogy Dávidot egy hatalmas ajándékdoboz várta a színpadon rajta egy üzenettel, miszerint Joci ma nem tud eljönni, mert beszippantotta a SpongyaBob sorozat (nyilván a remek fordításom miatt, khm khm), ezért egy robotot küldött maga helyett. Úgyhogy legalább 5 percnyi műsoridő elment azzal, hogy a dobozban rejlő Joci robotosdit játszott.

A negyedik élő adásba minden fellépő két dallal érkezik: egy sztárduettel és egy egyéni produkcióval. Egymás után adják elő, és a két előadás után dönt a zsűri arról, hogy leülhet-e a versenyző a két mentőszék egyikére vagy sem.

Megint téma lett Tóth Andi öltözködése. Dávid szerint ma visszafogottan öltözött, Józsi szerint, mint egy mesebeli hercegnő. Az énekesnp ezt megfejelte azzal a megjegyzéssel, hogy "visszatértünk az elegáns vonalhoz". Mondjuk én még nem láttam, olyan mesebeli hercegnőt, akinek a ruhájából kibuggyan a melltartója, és az elegáns öltözködésről is mást gondolok, de lehet rossz meséket nézek. Bár az is igaz, hogy amióta a Disney megszerezte a Rocky Horror Picture Show jogait, sokak szerint a harisnyatartós Tim Curry is Disney hercegnőnek számít.

Féleértés ne essék, öltözzön Andi, ahogy akar, egészségére, csupán a hasonlatot furcsállottam. Illetve, amit kicsit helytelenítek még, hogy mindig kiemelik a szépségét, táplálva azt a szép, régi patriarchális hagyományt, hogy egy nőben a külseje a legfontosabb.

Terítékre került Laci outfitje is, Állítólag ő maga skiccelte fel ezt a ruházmányt az előző élő show alatt, Józsi szerint Songokura hasonlít.

A két műsorvezető egy rövid Hacsek és Sajó jelenetet is előadott. Dávid Joci öltözékét kommentálta így:

– Nekem ez a "tatai mátrix" a kedvencem.

– Mordor vagyok. Vagy ki vagyok, Dávid? – kérdezte Joci.

– Morpheusz!

Mint kiderült Joci nem látta a Mátrix filmeket (és nagyjából semmit sem).

Majka egy szép gesztussal bocsánatot kért Lacitól, amiért az előző adásban kicsit hevesen nekiment, és hogy kifejezze kozsói mélységű szeretetét, hozott minden mentornak ajándékba egy játékfigurát. Dávid és Joci kimaradt a szórásból, amit a rapper annyival intézett el, hogy csak annak hozott ajándékot, aki számít.

Varga Imi kezdte a szereplést, akinek Takács Nikolas lett a duettpartnere, ami valljuk be, elsőre jól hangzik. Mindketten remek énekesek. Azt viszont nem tudom nem megjegyezni, kicsit furán jött ki, amikor a két szakállas faszi duettben azt énekelte, hogy A boldogság te vagy.

Nem mondom, hogy két pasi nem vallhat egymásnak szerelmet a színpadon, ha ez a mondanivaló, de itt nyilván nem ez volt a szándék.

A másik megállapításom, hogy nekem túlságosan hasonló volt a két hangszín, számomra nem volt annyira izgalmas az előadás. Laci nem osztotta véleményemet, szerinte jól kiegészítette magát a két énekes. Külön kiemelte, milyen alázattal nyúltak a dalhoz.

„Tök jó volt, két oldalról simogatott két hang”

– ezt már Tóth Andi mondta, és szerinte Imi most komfortosabb volt a színpadon, amit Nikolas hatásának tulajdonított. Milán kicsit hiányolta az adrenalinlöketet. Úgy érzi, valamivel több kéne, de ő maga sem tudta megfogalmazni, mi.

Közben Laci szerzett játékfigurát (gondolom kiküldött valakit a Camponába bevásárolni), hogy kapjanak a műsorvezetők és Majka is (Petinek egy Jabba jutott, amiért elvetemült Star Wars-figuragyűjtőként erősen irigykedem).

Mindezzel csináltak egy kis időt Varga Iminek, hogy szusszanjon kicsit a szóló produkciója előtt. Ezúttal a United Végső vallomás című slágerét énekelte. Milán itt-ott erőtlennek érezte az előadást, mintha Imi nem lett volna mindig jelen. Andi szerint nagy volt a különbség magabiztosságban az előzőhöz képest, Imi végig lefelé nézett, bizonytalan volt. Laci egyenesen úgy érezte, mintha Imi kezdene szétesni.

Majka megfejtette a jelenséget: Imi elrontott a szöveget, és ez kizökkentette. A kritikák ellenére a versenyző széket kapott.

Egyedül Milán mondott nemet, akinek azt sikerült kiejteni a száján:

„Én most nélkülöztem, úgyhogy nem.”

Legyünk jóindulatúak, biztos szerette volna demonstrálni Imi előtt, hogy íme, még a mentorok is bakiznak.

A Tonix Honix mellé Majka tavalyi versenyzőcsapata, az Éberkóma érkezett, akik egyébként idén az online bejelentkezéseket is csinálják az X-Faktor reklámszüneteiben. Laci szerint a srácok megállták a helyüket az összeszokott csapat mellett. Andi vitatkozott vele, éppen ellenkezőleg látta. Szerinte a Tonix Honix energiaszintben "nem jött meg annyira". Milán soknak találta a 7 fellépőt, nehéz volt koncentrálni, hogy mikor kire figyeljen az ember. A refrént zseniálisnak nevezte, a bridge viszont nem tetszett neki.

Majka mellett szól, hogy nem próbálta mentegetni a mentoráltjait, elismerte a hibákat. Szerinte kicsit talán a Tonix Honix kárára ment, hogy eddig mindig székről jutottak tovább.

„Nem kell azt gondolni, hogy mindig minden a legjobb úgy, ahogy mi gondoljuk. Ha kitaláltok valamit, annak működnie kell.”

Jocinak megint becsúszott egy baki. Reklámszünet előtt így buzdította a nézőket: „Ne felejtsenek el szavazni a 2026-os X-Faktorba!” „Vagy jelentkezni” – javította ki Dávid.

Következett a rapperduó szóló produkciója. Az ének kicsit hamiskásra sikerült itt-ott, és hát bevallom, egy kezdő, 14 éves duótól kicsit indokolatlanul arrogánsnak tűnik arról énekelni, hogy "nem érdekel a kritika". Andi szóvá is tette ezt a maga kedvesen vicces módján. A dalt nem találta elég eredetinek, és szerinte a refrén is vontatott volt. Többet várna, látni akarja, hogy a fiúk is "akarják", de most túlságosan biztosra mentek.

Laci szerint elveszett az a vagányság, amiért megszerette a Tonix Honixot. A mostani éneklésük kicsit gyerekes volt. Majka azt hozta fel mentségükre, hogy míg az énekesek énekelhetnek mások által írt, régi slágereket, a rappereknek adásról-adásról most már heti két slágert kell legyártaniuk. A mentortársakat nem hatotta meg, Majkán kívül senki nem szavazott széket a srácoknak, így a Tonix Honix veszélyzónába került.

Farkas Ancsi szereplését Majka egy személyes vallomással kezdte. Mint elmondta, 8 évvel ezelőtt találkozott valakivel, aki megváltoztatta a gondolkodását arról, hogyan kell énekelni és a színpadon viselkedni. Ez a személy Veres Mónika, "Nika", aki Majka szerint "messze az ország legjobb énekesnője." Messze lehet, itt azért tudnék vitatkozni, de hát a vélemény szabad.

Pia Zadora és a szegény ember Jackója, Jermaine Jackson duettjével érkeztek, a When the Rain Begins to Fall-al. Ancsi éneklése kicsit bizonytalan volt számomra, Niki uralta a produkciót.

Andi is úgy érezte, hogy Nika kicsit beárnyékolta Ancsit. A profi énekesnő annyira erős energiákat hozott, hogy Majka versenyzője kicsit elhalványult mellette. Ancsi most énekelt először gyors, tempós számot, és Andi szerint még nem működik elég jól. Milán és Laci is kritikusan beszélt, csak abban értett egyet minden mentor, hogy Nika fantasztikus.

Következett a szóló produkció. A felvezető kisfilm különös fordulatot vett. Az, hogy Ancsi sütivel akart kedveskedni Majkával, az oké. Az viszont némileg furcsa volt, hogy mindehhez felhívta az x-faktoros énektanárát, Mártit, hogy menjen segíteni neki, ő pedig már ugrott is. Nyilván nincs semmi jobb dolga egy énektanárnak, mint hogy sütit süssön a tanítványával Majkának. Kicsit sem tűnik megrendezettnek az egész.

Ami még furább volt, amikor Márti őszintén meglepődött, amiért Majkának ízlett a süti. Mit tehettek bele?

Ancsi visszaült a retró vonatra, és ismét egy régi nagy slágert hozott. Ezúttal Koncz Zsuzsa és a Mama, kérlek került terítékre. Sokkal jobban sikerült, mint a duett,

„Látod” – kezdte az értékelést Laci „Ezt mondom nektek hetek óta: Akkor fogsz nagyot énekelni, ha nem akarsz nagyot énekelni. Ma este ez volt a legjobb éneklés” – mondta. Andinak is nagyon tetszett, tökéletesnek látta, hallotta. Milánnak viszont pont az egyszerűséggel volt baja.

A szavazásnál megint sikerült valami furát mondania: „Valahogy nem vagyok beteljesülve”.

Ezért nemmel szavazott. A többiek viszont igennel, ezért Ancsi leülhetett Varga Imi mellé.

Fura dolog ez a "sztárduett" elnevezés. Ha azt mondják, "sztár", olyan valakit várok, akinek legalább a nevét ismerem akkor is, ha soha egy számát nem hallottam. GWM például sztár, soha nem hallottam tőle semmit, de folyton szembejön minden honnan, tudok róla, hogy létezik. ByeAlexet sem hallgatok, a Kedvesemen kívül nem tudnék egy számot sem mondani tőle, de ennek ellenére elég sokat tudok róla. És ennek semmi köze ahhoz, hogy mennyire jó vagy nem jó előadó az illető. Heti szinten fedezek fel a neten olyan énekeseket, akiket nagyon jónak tartok, és soha nem hallottam róluk korábban.

Amikor felkonferálták Belano partnerét, VZS-t, nem is értettem, mi a neve. Még jó, hogy kiírták. A hiphopon belül biztos nagyszám (nem tudom), de kétségeim vannak, mennyire lehet sztárnak nevezni. Semmivel sem tűnik felkapottabbnak, mint sok olyan énekes, aki elindult a versenyben.

Mint kiderült, VZS gyerekkora óta ismeri Belanót, mindketten nyolcadik kerületiek, sőt, Belano a lemezén is szerepelt. Majkának tetszett, hogy Belano végre más stílust hozott, illetve kiemelte, nagyon jók voltak Belano duplái, amikor VZS énekelt.

„Végre volt egy olyan produkció a színpadon, ahol azt éreztem, hogy döntős akarok lenni” – mondta Laci.

Őt is abszolút meggyőzte a rapper produkciója. Milánt is meglepte, bár némi R&B-s finomságot hiányolt az éneklésből. Andi megköszönte a sok pozitív visszajelzést. Kiemelte, hogy Belano nem akar autotune-hoz nyúlni, hanem arra törekszik, hogy minél jobb legyen az éneklése.

A szóló produkcióra Belano visszatért a biztos terepre, és hozta azt, amit adásról adásra megszokhattunk tőle. Majka jogosan teszi szóvá, hogy mindig az az érzése, ha ugyanannak a dalnak a remixét hallaná. De az nyilvánvaló, hogy ez a rajongókat (és, a többi mentort) nem zavarja.

Milánnak annyira tetszett a pordukció, hogy leöntötte magát vízzel, aztán hosszasan viccelődtek azon a műsorvezetők és a mentorok, hogy Milán összehugyozta magát – erre a poénra a Megasztárban is csettintettek volna.

Belano három igent kapott (Majka nem adott neki széket, mivel az ő két versenyzője ült), így biztossá vált, hogy ő ott lesz a fináléban.

A közönség szavazatai alapján Ancsi került veszélybe. Így Imi is fellélegzhetett, már csak az a kérdés maradt hátra, hogy a Tonix Honix vagy Farkas Ancsi lesz a döntő harmadik résztvevője. Bár a srácok aranyosak, én örültem volna, ha több az énekes a fináléban. De hát Koncz Zsuzsát énekelni ma már nem trendi, úgyhogy a rapper srácok ünnepelhettek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Szentesi kolesztől az MVM Dome-ig: a Pogány Indulóról szóló HBO-dokusorozat felfedi a hirtelen jött siker sötét oldalát is
A Pogány Induló – Vajon mit mondana anya című dokumentumsorozat egészen intim módon követi a rappert. Ez nem csak egy fiatal zenész története, hanem egy generáció vallomása is egyben.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. november 30.



Korábban, a sorozat előtt nem ismertem Szirmai Marcellt, vagy ahogy a zenei életben ismerik, Pogány Indulót. A szegedi származású fiú az interneten robbant be a zeneiparba.

Egy tinédzser, aki a szentesi kollégium szobájából két év kitartó munkával megtöltött egy MVM Dome-ot 2024-ben, csupán 18 évesen.

A különleges hangú fiú utazását Tóth Olivér Márk dokumentumfilm-rendező követte 2023 óta. Már akkor elkezdte a sorozatát, amikor még nem lehetett tudni, hogy Pogány Induló valóban befut-e. A koncertek egyre nagyobbak lettek és ezzel együtt a nyomás is.

A Pogány Indulóról szóló dokumentumsorozatot nézve az az érzés fogalmazódik meg legelőször, hogy ez nem sztárportré, hanem egy természetes fejlődés. Olyan gyorsan növekedő pályát látunk, amely még nem ért a végére és talán még a csúcsán sincs.

Nem egy karrier összegzője, hanem egy indulás dokumentuma, legalább is az első epizód alapján. Nagyon hitelesnek hat az egész.

Nagyon jó kiindulópont ez a doksinak: honnan jött ez a szegedi srác, akinek dalaival mostanra több százezrek azonosulnak? A korábbi kollégiumi szoba, a szentesi fiatalkor, az iskolapadban töltött évek, összességében nem marketingfogások, hanem részét képezik annak az alapkőnek, amivel a fiatal énekes felnő.

A produkció rendezés-stílusa érzékeny, visszafogott, egészen intim közelségből követi a rappert. Nem kérdez-felelek-interjúfilm, hanem sokszor monologizál a főszereplő: beszél, rappel, verseket mond. Szinte olyan kommunikációt látunk, amiben a kamera nem kívülálló, hanem szemtanú.

A háttérben szóló zene nem egy show-elem, hanem minimalista módon így mutatják be Marci életét, saját zenéjén keresztük.

Emiatt a dokumentum ereje nem a csillogásban, hanem az őszinteségben rejlik. A sorozat nem csak egy rapper történetét meséli el, hanem sokkal inkább egy egész generáció küzdelmeit, a szegénységben és az elkeseredettség okozta drogfüggőségben.

Számomra különösen izgalmas az, hogy a sorozat nem hallgatja el nehézségeket: megmutatja a hirtelen jött népszerűség árnyoldalát is. Pogány Indulót már korábban is kritizálták, például amiatt, hogy dalaiban és színpadi mondataiban droghasználatra buzdít. 2025-ben egy kormányzati figurának is feltűnt ez: az egyik fellépésén készült videóra hivatkozva azzal vádolta, hogy hozzájárul a drogkultúra népszerűsítéséhez.

A széria nem sunnyog: láthatjuk, hogy a reflektorfény nem csupán taps, hanem súlyos felelősség is és hogy a fiatal művész életében a sikerek és a vádak sokszor kéz a kézben járnak.

Bár azért hozzá kell tenni, hogy sok kormányközeli zenész, művész is hasonló dalszövegek mellett semmi kritikát nem kap kormányoldalról. Gondolva itt Curtisre, vagy Dopemanre (akinek a neve konkrétan Drogosembert jelent angolról magyarra fordítva...).

Ez a kettősség teszi szerintem a sorozatot értékessé: nem egy felemelkedés-mese, nem egy marketingdarab, hanem valódi, nyers, korunk magyar valósága. Fiatal vidéki srác, aki az iskolapadból röpült az első nagy koncertjére, még mielőtt elvégezte volna a középiskolát, betört a zeneiparba, tele botlásokkal, tévedésekkel és kételyekkel.

Ez az a történet, amit nem szokás kimondani: hogy a siker nem old meg mindent, hanem újabb sebeket nyithat meg.

A zenei vonalat sem hanyagolja el a sorozat. A produkció és a kritika is elismeri, hogy Pogány Induló stílusa bár merőben más, mint a mai mainstream-pop/rap, mégis friss, őszinte, és közelebb hozza a rap gyökereihez a mai generációt.

Ugyanakkor, az a pikantéria, hogy minden sokkal intimebb, személyesebb, mint azt vártuk. Mint írtam, én nem ismeretem Marcit a sorozat előtt, de ahogy teltek a percek a doksiból, egyre közelebb éreztem magam egy teljesen idegenhez. Szinte voyeurista élményként éltem meg, ahogy a zeneiparba belecsöppentünk.

A kamera előtt megismerjük a barátokat, az anyával való viszonyt, a kamasz sráctól a sztárig ívelő utat.

Sokak szerint talán túl korán is jött el ez a siker, amikor még az identitás nem alakult ki, a lelkivilág képlékeny és törékeny. De szerintem épp ez az, ami fontos: dokumentálni a felnövekvő generációt valóságosan, nem idealizálva, hanem emberien. Sokszor pont ez hiányzik a médiából, amikor egy sikertörténetet vagy botrányt látunk, sosem ismerjük a háttérben megbúvó részleteket.

Összegzésként, az első rész és a sorozat eddigi előzetesei után azt mondom, a „Pogány-doksi” nem csak Pogány Induló története. Sokkal inkább tükör a mai magyar fiatalokról, a vidéki boldogulásról, a gyors siker csapdáinak, a művészet felelősségének nehézségeiről.

Eközben megismerünk egy szenvedő művészt, aki saját nyilatkozatai alapján addig fogja ezt csinálni, amíg élvezi.

A sorozat érzékeny, néha fájdalmas, de rendkívül hiteles. Aki eddig úgy gondolta, hogy a rap csak dübörgő basszus és nagy szavak, az most meglepődhet: ez a dokumentum egyszerre zenei utazás, generációs portré és önismereti tükör. Én itt leszek a többi részre.


Link másolása
KÖVESS MINKET: