KULT
A Rovatból

Clint Eastwood egyetlen dolgot tud, de azt nagyon – megnéztük A csempészt

A napokban mutatták be Clint Eastwood 40. rendezését. Az igazi nagyágyúkat felvonultató film megtörtént esetet dolgoz fel: egy 90 éves drogfutár életébe nyújt betekintést.


Jáj, nehéz ez, több oldalnyi mondanivalóm lenne, és akkor még nem is beszéltem a filmről. Azért igyekszem rövid(ebb)re fogni.

Clint Eastwood színészként kicsit olyan mint az X-Faktor a zenészeknek, bizonyos szint fölött illik lenézni.

Bármennyire is szeretném magamat a bizonyos szint fölött látni, sosem tudtam teljes szívvel osztani ezt a nézetet.

Eastwood nyilván nem olyan értelemben jó színész, mint mondjuk Robert De Niro vagy Dustin Hoffman, nem ezerarcú átváltozó zseni. Clint Eastwood egy dolgot tud hozni, azt viszont nagyon: az intelligens (dörzsölt), jóképű keményfiút. És ezt hitelesen. Még soha, egy film alatt sem kiáltottam fel így: „Baszki, Clint, egy jóképű, intelligens keményfiú nem ilyen, hiteltelen amit csinálsz!” És ez működik a spagetti westernekben – A jó a rossz és a csúf mára egyértelműen filmklasszikusnak számít –, működik Dirty Harryként, és működik a Kelly hőseiben, és szívesen megnézem.

Egyébként kicsit elszégyelltem magam. Valamiért meg voltam róla győződve róla, hogy Clint Eastwoodnak alig maroknyi rendezése van. Egy mentségem van, hogy legalább ellenőriztem a dolgot, mielőtt hülyeségeket irkálok össze, így meglepődve konstatáltam, hogy 40 cím szerepel az IMDb-n a a filmográfiájában rendezőként.

Túl sok rendezését eddig nem láttam. A Nincs bocsánat volt az első, és meg kell mondanom, nem tetszett, emlékszem, Schilling Árpival, aki akkoriban színjátszókör-féleséget vezetett a giminkben, milyen lekicsinylően beszélgettünk róla, hogy 4 Oscart is bezsebelt. Akkoriban sok kritikus az egekbe dicsérte a filmet, amiért felrúgja a hagyományos kategóriákat – a hős cowboy egy kiégett öregember, a párbajhős rövidlátó, a főhős legjobb barátja egy exrabszolga. De hát lássuk be, Sergio Leone után azért ez már nem akkora truváj, Clintnek pedig bőven volt alkalma tanulni tőle.

Az Űrcowboyok vagy a Millió dolláros baby viszont rendben volt, semmivel nem rosszabbak, mint akármelyik hollywoodi film, és ami Eastwood mellett szól: minden filmjén érezni, van mondanivalója a világról, és ez egyáltalán nem magától értetődő.

Eastwoodnak van egy trükkje, ami önmagában sokat segít abban, hogy a filmjei népszerűek legyenek: mindig felkér maga mellé 3-4 nagy nevet, ami egyben magabiztosságot is sugall.

Nem fél attól, hogy a többi sztár mellett elhalványul. Ez A csempész esetében sincs másként.

Amikor megnéztem a szereplőgárdát, már tudtam, hogy ezt a filmet látni akarom. Akinek legjobban megörültem, az Dianne Wiest volt. Wiest a 80-as években Woody Allen kedvenc színésznői közé tartozott. A legemlékezetesebb alakítást talán a Hannah és nővéreiben nyújtotta, de feltűnt a Kairó bíbor rózsájában, a Szeptemberben és A rádió aranykorában is. Érdekes, hogy a 90-es évek elején Woody Allen egy interjúban azt mondta, Dianne Wiest azok közé a színészek közé tartozik, akikkel bármikor szívesen együtt dolgozik, ennek ellenére az 1994-es Lövések a Broadwayn volt az utolsó közös munkájuk. De más kultikus filmekben is feltűnt a hölgy, például az Ollókezű Edwardban és Az őrült nők ketrece amerikai verziójában, valamint a Madárfészekben is.

Azután ott van Andy Garcia, akit még az Aki legyőzte Al Caponéban szerettem meg. A Keresztapa III. egykori ifjú maffiózója mostanra elég öreg lett ahhoz, hogy ő játszhassa a mexikói kartellfőnököt.

Laurence Fishburn olyan név, aki a hozzám hasonló, régebb óta fiataloknak is ismerős, ha máshonnan nem, a Mátrixból, a fiatalok pedig olyan szuperhősös filmekben is láthatták, mint az Acélember, vagy legutóbb A hangya és a darázs.

Eastwood biztosra ment, a fiatalabb generáció is találhat kedvencet Bradley Cooper személyében. Egy DEA ügynököt alakít, akárcsak Michael Peña, akit a Hangya-filmek lökött Luis-ja után fura komoly szerepben látni – tehetségét mutatja, hogy sokáig fel sem ismertem, annyira más itt.

Leo Sharp, az igazi "Tata"

A történet középpontjában Earl Stone, egy koreai háborút megjárt veterán áll. Earl 90 éves. Szinte minden idejét és pénzét a kertészetének szenteli, sásliliomai különösen híresek. Eközben viszont elhanyagolta az emberi kapcsolatait. Felesége elhagyta, lánya teljesen elidegenedett tőle, miután Earl elfedkezett az esküvőjéről. Egyedül unokája tart ki mellette. Earl csődbe megy, és miután családja nem látja szívesen, nagyon úgy tűnik, nincs kiút a bajból, szó szerint nem maradt semmije a teherautóján kívül. Ám ekkor megkörnyékezi az egyik mexikói kartell, azt akarják, legyen a drogfutáruk. Az öreg némi vívódás után belemegy. Azzal álltatja magát, hogy csak egyszeri alkalom – de persze nem tud ellenállni a könnyű kereset csábításának.

Hamar kiderül, hogy ő az ideális drogcsempész.

A kora miatt eleve senki sem gyanakszik rá, ehhez járul még az, hogy büntetlen előéletű háborús veterán, sőt, mint egy-egy jelenetből kiderül, az is erősen mellette szól, hogy fehér amerikai férfi.

Az egyik jelenetben például az őt kísérő két mexikóit meglehetősen erőszakosan számon kéri a rend őre, hogy mit keresnek a környéken. Amikor Earl közli, hogy neki dolgoznak, néhány perc alatt sikerül elsimítania a konfliktust.

Az öreg azon kapja magát, hogy amint elkezd pénzt keresni, szépen az élete is helyrebillen. Új autót vesz a régi roncshalmaz helyett. Megmenti a házát és a kertészetét, pénzt ad a háborús veteránok leégett törzshelyének felújítására, fizeti az unokája egyetemi tanulmányait és az esküvőjét. Próbál helyrehozni mindent. Bár volt felesége (Dianne Wiest) megjegyzi az egyik jelenetben: "Nem kell meggazdagodnod csak azért, hogy visszafogadjunk" – valójában pont az ellenkezőjét látjuk. Talán azért, mert Earl csak a pénzzel képes gondoskodni másokról, ezzel tudja kifejezni a törődését, de tény, hogy minél jobban fut a szekér, annál közelebb kerül a szeretteihez.

Ám ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, általában nem is az. Hamarosan konfliktusba kerül a kartellel. A főnököt megölik, az új góré pedig nehezen tűri, hogy Earl nem hajlandó fegyelmezetten követni az utasításokat, hanem a saját szabályai szerint akar dolgozni. Ahelyett, hogy egyenesen leszállítaná az árut, kerülőket tesz, ha kedve úgy tartja, megáll kurvázni. A drogügyekkel foglalkozó hatóság, a DEA is a sarkában liheg. Amikor Earl az egyik „üzleti út” közben megtudja, hogy volt felesége, Mary halálos beteg, és csak napjai vannak hátra, választania kell, hogy a családja mellett lesz, vagy cserbenhagyja őket – mint oly sokszor –, és a feladatra koncentrál, nehogy még jobban magára haragítsa a kartellt.

Végül a szívére hallgat, és utolsó napjaiban ápolja Maryt. Ezzel sikerült megtörnie a jeget: lánya, aki addig egy helyiségben sem szívesen tartózkodott vele, meghívja magukhoz hálaadásra. Az öröm azonban rövid: a gengszterek megverik és halálosan megfenyegetik, a DEA-ügynökök pedig megtalálják és letartóztatják. A férfi a bíróság előtt minden ellene felhozott vádpontban bűnösnek vallja magát. Egyetlen vigasza lehet, hogy a hallgatóság soraiban ott ül a családja, akik ezek után is biztosítják, hogy mellette állnak.

A filmnek ez az egyetlen igazán nehezen hihető pontja: Earl lánya, aki addig szinte hallani sem akart róla, és épp csak kezdett megenyhülni iránta, minden további nélkül lenyeli, hogy apuka drogcsempész lett? Mekkora ennek a valószínűsége?

Maga a film megtörtént esetet dolgoz fel. Leonard Sharp, az 1924-ben született, második világháborús veterán és díszkertész (állítólag még a Fehér Házba is meghívták virágot ültetni) minden idők legidősebb és legsikeresebb drogcsempésze volt, aki valaha a mexikói kartelleknek dolgozott. 2011-ben tartóztatták le, tehát „csupán” 87 éves volt, nem 90, mint a filmbeli alteregója. Három év börtönre ítélték, 2014-ben kezdte meg a büntetését. 2015-ben megromlott egészségére való tekintettel kiengedték. 2016 decemberében halt meg, 92 évesen.

Eastwood remekül hozza az öregurat, aki kellően tökös, de mégsem egy kivénhedt, üres macsó, aki már leszámolt az illúziókkal, és teszi, amit adott szituációban helyesnek vél. Megjárta a háborút, ezért különösebben nem fél a mexikói gengszterektől, még akkor sem, amikor indokolt lenne. Külön tetszik a filmben, hogy a kartell emberei mennyire emberiek. Nem tök egyforma, lelketlen gyilkoló gépek, ahogy azt a hasonló filmekben megszokhattuk. Vannak köztük kifejezetten szerethető alakok, Earl össze is barátkozik néhányukkal. A nyakába varrt, erőszakos kisfőnöknek pedig csupa jóságból javasolja, hogy szálljon ki a drogbizniszből, mert úgy látja, nem neki való.

Akik számomra kicsi egydimenziósak lettek, azok a DEA emberei. Lawrence Fishburrnek annyi jut, hogy utasításokat osztogat, és gondterhelten néz, őt a képességei ennél lényegesen összetettebb szerepekre predesztinálják. Bradley Cooper alakítja a Sharpot letartóztató Jeff Moore-ról mintázott DEA ügynököt, akinek úgy próbálnak némi mélységet adni, hogy az egyik jelenetben kiderül, elfeledkezett a házassági évfordulójáról – de túl sok mindent ez nem ad hozzá a karakteréhez, nincs kibontva a magánéleti konfliktus.

Kiemelném Dianne Wiest alakítását, aki a volt feleséget, Maryt egy cuki néniként mutatja be.

Az idős nők a hollywoodi filmekben többnyire vagy kiöregedett végzet asszonyai, vagy mindenkinek beszóló humorzsákok. Olyan jó végre egy egyszerű, hétköznapi idős asszonyt látni.

Egész más filmet is lehetett volna készíteni a sztoriból. Vígjátékot, amiben egy felvágott nyelvű öregúr hülyét csinál mindenkiből. Az alkotók azonban a nehezebb utat választották: megmutatták, hogy – kissé közhelyesen leegyszerűsítve – a drogcsempész is ember. Szerintem sikerült, még akkor is, ha A csempész nem tökéletes film – de létezik egyáltalán olyan?

Az alábbi videót Leo Sharp, a valódi Tata letartóztatásakor készítette a rendőrség:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás az RTL-en: ma este több sikerműsor is elmarad
Az ugrás és A mi kis falunk ismétlése ma elmarad, helyettük a Tottenham–PSG UEFA Szuperkupa-meccset láthatják a nézők. A mérkőzés 20:15-től élőben megy, a késő esti híradó pedig 23:20-kor kezdődik.


Szerda estére változtatott a műsorrendjén az RTL, így a nézők most nem láthatják Az ugrás és A mi kis falunk ismétlését, vette észre a Média klub.

Az ugrás tavaly tél végén indult Gundel Takács Gábor vezetésével. A játékban a versenyzők egy öt méter magas, mesterséges híd egyik végéből indulnak, és a másikig kell eljutniuk. Tíz szinten, a híd adott pontján mindig a helyes állítást kell kiválasztaniuk, hogy megtalálják az egyetlen igaz átjárót. Aki téved, a mélybe esik, aki végig helyesen dönt, elviheti az ötmillió forintos főnyereményt. A vetélkedő idén új évaddal tért vissza, de a mai adás kimarad, ahogy A mi kis falunk ismétlése is.

A helyüket az UEFA Szuperkupa döntőjének élő közvetítése veszi át, amelyen a Tottenham és a PSG csap össze.

Ez egyben a 2025/2026-os Bajnokok Ligája-szezon kezdete is, amelynek fináléját Budapesten rendezik. A mérkőzés 20:15-kor kezdődik a Fókusz után. Az RTL Híradó ezen az estén 22:50 helyett 23:20-kor kerül adásba. Az ugrás és A mi kis falunk csütörtökön a megszokott időpontban folytatódik.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Mókusokat nyúzott, nem mosakodott, és szexuális erőszaknak tartja a pucér fotói ellopását – 35 érdekesség a 35 éves Jennifer Lawrence-ről
Thomas Jefferson leszármazottja? Odaadta a szüleinek az Oscar-díját? Jeremy Rennerrel unokatestvérek? Ilyen és ehhez hasonló érdekességekkel ünnepeljük J-Law szülinapját.


1. 1990. augusztus 15-én, délután 15:20-kor született Jennifer Shrader Lawrence néven, a Kentucky állambeli Louisville-ben.

2. Édesapja, Gary S. Lawrence (született Kentuckyban, 1956-ban) építőmunkás volt, majd egy betonipari vállalkozást, a Lawrence & Associates-et vezette, édesanyja, Karen M. Koch (született Kentuckyban, 1956-ban) pedig egy nyári gyermektábort irányított. Jennifer és két bátyja, Ben és Blaine is Kentuckyban nőttek fel.

3. Apai nagybátyja Thomas Jefferson, az Egyesült Államok harmadik elnökének leszármazottja.

4. 14 évesen fedezte fel egy tehetségkutató egy New York-i utcán, amikor 2005-ben a családjával nyaralt, aki később elintézte, hogy elmehessen egy meghallgatásra.

5. A középiskolás osztálya két egymást követő évben is a „legbeszédesebb” diáknak választotta.

6. 23 éves korára ő lett a legfiatalabb színésznő, aki három Oscar-jelölést (A hallgatás törvénye, Napos oldal, Amerikai botrány) kapott, ebből kettőt főszerepért (A hallgatás törvénye, Napos oldal), egyet pedig meg is nyert (Napos oldal).

7. Nagy rajongója Jeff Bridgesnek, akivel 2013-ban a San Diegó-i Comic-Conon futott össze. Odament hozzá, nem tudva, hogy éppen interjút ad az Entertainment Tonightnak, majd sietve elmenekült. Bridges azonban észrevette őt, és azonnal visszahívta. A riporter ekkor átadta a mikrofont a megszeppent Lawrence-nek, és megkérte, hogy folytassa az interjút.

8. A Cool Ranch Doritos (népszerű nacho chips) iránti szeretete miatt több ruháját is összepiszkolta az Amerikai botrány (2013) forgatásán, és ezzel majdnem tönkretette őket. A jelmeztervezők úgy oldották meg a problémát, hogy több azonos ruhát készítettek neki, hogy a forgatás során mindig legyen egy tiszta darab.

9. A hallgatás törvénye (2010) című filmben játszott szerepéhez megtanult mókusokat nyúzni, fát vágni és bunyózni.

10. Első mozgóképes szerepét a Monk - Flúgos nyomozó című sorozat egyik 2006-os epizódjában játszotta (kabalafigura volt egy kosármeccsen) 15 évesen.

11. A 2013-ban a Napos oldalért kapott Oscar-díját a szüleinek adta, akik a Kentucky állambeli Louisville-i otthonukban őrzik azt, Jennifer ugyanis „furcsának” érezte, hogy a saját házában tartsa.

212. Egy interjúban elmondta, hogy mivel ő és Az éhezők viadala című filmben játszó Josh Hutcherson annyira jó barátok lettek, úgy döntött, hogy a szomszédjában vesz házat.

13. Amikor megkérték, hogy hízzon meg Tiffany Maxwell szerepéhez a Napos oldalhoz, miután le kellett fogynia Katniss Everdeen karakteréhez az Az éhezők viadalában, a válasza az volt: „Persze, hogyne!”

14. 2014-et Hollywood legjobban kereső színésznőjeként zárta, a filmjei világszerte több mint 1,4 milliárd dolláros bevételt hoztak a mozikban.

15. Az éhezők viadala forgatásán többször is ugyanazzal a vérrel és sebekkel sminkelve jelent meg, mint az előző napon. Emiatt Elizabeth Banks színésznő a „Katpiss Neverclean” („Katpisi Sosemtiszta”) becenevet adta neki.

16. A Napos oldalért elnyert Oscar-díjával a második legfiatalabb díjazott lett e kategóriában a 22 évével. A legfiatalabb azóta is Marlee Matlin, aki az Egy kisebb isten gyermekei című filmjéért kapta meg a szobrot 1987-ben, 21 évesen.

17. Meghallgatásra jelentkezett Bella Swan szerepére az Alkonyat (2008) című filmben, de Kristen Stewart elhappolta előle a karaktert.

18. Természetes szőke. Az éhezők viadala (2012) című film kedvéért festette barnára a haját.

19. 2019. október 19-én feleségül ment a nála hat évvel idősebb galériatulajdonos Cooke Maroney-hoz egy fényűző ceremónia keretén belül Belcourtban (Newport, Rhode Island). A vendégek között volt Ashley Olsen, Kris Jenner, Emma Stone, Cameron Diaz, Nicole Richie és Sienna Miller is. A pár az év februárjában jelentette be az eljegyzését.

20. Első gyermekét, a Cy Maroney nevű fiúcskát 31 évesen, 2022 februárjában szülte.

21. 2015 decemberében a Watch What Happens Live with Andy Cohen című műsorban elárulta, hogy kamerán kívül megcsókolta Liam Hemsworth színésztársát. Ugyanebben az interjúban azt is elismerte, hogy egyszer, az Oscar-gálán megjelenése előtt marihuánát szívott az egyik bátyjával.

22. 2013-ban a Time magazin a világ 100 legbefolyásosabb embere közé választotta.

23. Azok között volt, akiket érintett a különböző hírességek – többnyire nők – magánfotóinak meghackelése/ellopása, amelyek közül sok meztelen felvételeket is tartalmazott, és amelyeket a 4chan weboldalon tettek közzé 2014-ben, majd más internetes hálózatokon is terjesztettek. Az eseményt a média „The Fappening'” néven emlegette. A hackelés teljesen új vitát indított el az internetes korszakbeli magánéletről, valamint arról, hogy az emberek igazságtalanul és rosszindulatúan bírálják az áldozatokat azért, mert egyáltalán elkészítették és a számítógépükre, telefonjaikra mentették ezeket a képeket. Jennifer 2014-ben a Vogue magazinnak adott interjúban így nyilatkozott erről: „Ez nem botrány. Ez nemi bűncselekmény. Ez szexuális erőszak. Undorító. Meg kell változtatni a törvényt, és nekünk is meg kell változnunk.”

24. Ő és Jeremy Renner ötödik unokatestvérek. 2015-ben az Ancestry.com kutatócsoportja felfedezte, hogy van egy közös ősük Kentuckyban: a farmer Robert Tague Lawrence ötödik dédapja és Renner negyedik dédapja volt. Lawrence és Renner együtt dolgoztak az Amerikai botrány (2013) című filmben.

25. Édesanyja, Karen egyszer ellopta az Oscar-szavazólapját, és megpróbált helyette voksolni. Lawrence megdöbbent, amikor megtudta, hogy az anyja kitöltötte a hivatalos szavazólapot, és el is küldte – csakhogy az rossz címre ment, ezért visszajött hozzájuk. Karen és Jennifer nem értettek egyet abban, hogy kire kéne szavazni.

26. A „J-Law” beceneve nem a hírneve után született, hanem már korábban: a hetedik osztályos tanára találta ki neki.

27. Meghallgatásra jelentkezett Olive Penderghast szerepére a Könnyű nőcske (2010) című filmben, de Emma Stone kapta meg a szerepet.

28. Cameoszerepet játszott Fraida Felcherként a Dumb és Dumber kettyó (2014) egyik flashbackjében, de Jennifer később kérte, hogy vágják ki a jelenetét.

29. Meghallgatásra jelentkezett Blake Lively A pletykafészek című sorozatának egyik szerepére, a sorozat alkotója, Josh Schwartz emlékei szerint pedig nagyon csalódott volt, hogy nem őt választották ki.

30. Az Oscar-díjas francia színésznő, Marion Cotillard nagy rajongója.

31. Az AskMen magazin 2013-as listáján az első helyen végzett a 99 legvonzóbb híresség között.

32. A Forbes magazin szerint 2015-ben és 2016-ban ő volt a legjobban fizetett színésznő.

33. Nagy támogatója a Planned Parenthood nevű szervezetnek, amely a fogamzásgátlás és a nők, különösen a tinédzserek egészségügyi ellátását segíti.

34. A kedvenc filmjei: Jurassic Park (1993), A hosszú búcsú (1973), Bridget Jones naplója (2001), Büszkeség és balítélet (2005), Tesó-tusa (2008), Party zóna (1978), Ace Ventura – Állati nyomozoo (1994), Superbad – Avagy miért ciki a szex? (2007), Édes kis semmiség (2002) és A híres Ron Burgundy legendája (2004). Hmm, egy vérbeli Adam McKay-rajongóhoz van szerencsénk? Talán nem véletlen, hogy feltűnt a rendező Ne nézz fel! (2021) című filmjében is.

35. Kamala Harris elnökjelöltet támogatta a 2024-es amerikai elnökválasztásokon.


Link másolása
KÖVESS MINKET: