KULT
A Rovatból

Charli XCX-nek nagyobb volt a füstje, mint a lángja – ilyen volt az idei Sziget egyik legjobban várt koncertje

Erősen kezdett be idén a Sziget Fesztivál, ugyanakkor a tavalyi nyár legnagyobb slágerlemezét (Brat) szolgáltató Charli XCX félelmetesen alulmúlta a minimumot, mint főfellépő.


A Sziget ma már egy márka. Biztosíték a minőségre, esély a szabadságra és lehetőség a szórakozásra. Éppen ezért különösen nagy a nyomás a nagyszínpados előadókon.

Vakartuk a fejünket délután 16:00-kor, ugyanis a teljesen semmilyen Alessi Rose közel egy órán keresztül bizonygatta számunkra, hogy van benne valami érdekes, de konstatáltuk, hogy egy aranyos, a hatalmas tértől megszeppent, kifejezetten átlagos popelőadóval van dolgunk. A hófehér ruhájában kilibbenő énekesnő mindent beleadott, de nem igazán működött a kommunikáció közte és a közönség között, a dalok pedig sajnos olyanok voltak, mint amiket szándékosan a rádiók számára írtak, nem pedig a közönségnek.

És ha már rádióknak szánt dalok, akkor az első nap második nagyszínpados előadói sem panaszkodhatnak, ugyanis a Kiss of Life nevű k-pop banda matematikai pontossággal vette be a világot jelentő deszkákat. A dél-koreai lányzenekar 2023-ban mutatkozott be, zenéjük modern R&B, hiphop és pop keveréke, gyakran nyugati hatásokkal. A tagok a dalszerzésben és a koreográfiák kitalálásában is egyaránt részt vesznek. Sokan a 4. generációs K-pop új hullámának egyik legígéretesebb szereplőjének tartják őket. Minden egyes pillanat meg volt koreografálva, semmi őszinteség nem volt a bandában, ennek ellenére elképesztő profizmussal hozták le a bulit. Minden mozdulat, minden szöveg centiről centire ki volt találva és a dalok is olyanok voltak, mintha a mesterséges intelligenciát megkértük volna, hogy írjon egy tökéletes rádióslágert. Ha valaki ismeri a k-pop zenekarokat, tudta mire számíthat. Imitált szex, playback, táncosok és persze hogy minden férfi ízlésének megfeleljenek, egy szőke, egy vörös és két fekete hajú énekesnő, akik szinte már túlzásba vitték a cukiság-faktort a folyamatos mosolygással, nevetéssel, hálálkodással.

A koncert végeztével rohantunk is át a Revolut stage-hez, ugyanis a Palaye Royale idén másodjára futott neki a hazai közönség szórakoztatásának és az a helyzet, hogy maradéktalanul sikerült is nekik.

A Palaye Royale egy amerikai-kanadai rockzenekar, amely bemutatkozó albumát 2016-ban adta ki. Látványos, teátrális fellépéseiken garantált a buli, ráadásul egyszerre keverik az örömöt a fájdalommal és a dühvel, így egy egyedi világnak lehetünk szem és fültanúi. A kicsit vámpírszerűen öltözködő srácok az alternatív és gót közösségek körében kifejezetten népszerűnek számítanak.

Egy ízig-vérig tökös, egyszerű, de élvezhető bulit nyomtak le, amire abszolút vevő volt a nemzetközi közönség. A zenekar magját testvérek alkotják, az énekes, a gitáros és a billentyűs egy családból származnak és lehet, hogy otthon tanulták, de nem bírnak a színpadon maradni, folyamatosan bejárkálnak a közönség közé. A gitáros, Sebastian Danzig hangszerével a kezében nyomult bele nézők arcába, Remington Leith, az énekes

felmászott a hangosító-toronyra és végigszörfözött a közönségen egy gumicsónakban,

a billentyűs, Emerson Barrett pedig nemes egyszerűséggel bement pogózni a tömegbe a Fucking With My Head című dal alatt. A zenekar szinte hazajár Magyarországra és elmondásuk alapján hamarosan ismét viszontláthatjuk őket. A zenekar tökéletes választás volt az első nap beindításához, érezhetően megnőtt az emberek energiája.

Visszatérve a fő helyszínhez, Little Simz melegítette be a nagyszínpadot az est főfellépője előtt, de valószínűleg jobb lett volna, ha ő marad még másfél órát. Little Simz egy brit rapper, énekes, színésznő, aki az egyik legerősebb hangú és legelismertebb művész lett a kortárs hiphop és az alternatív zene világában. A jazz és hip-hop tökéletes ötvözésével operáló előadó osztatlan sikert aratott, azonban érezhető volt, hogy már mindenki nagyon várja a gigasztárt, Charli XCX-t.

div class="videoWrapper"><

Csalódás a köbön

Charli XCX a mainstream és a kísérleti pop határán mozog, a hyperpop egyik úttörője. Sikeres dalszerző, aki másoknak is írt slágereket, mint például a Fancy-t Iggy Azalea-nak. Charli a queer közösségben és az alternatív popban is jelentős hatású figura. Tavalyi lemeze, a Brat hihetetlen sikereket ért el, közönségének egy része azóta is a lemezborító színéhez öltözik. A „Brat” eredeti jelentése „rosszcsont kölyök”, de a modern popkultúrában, főleg zenei és divatközegben pozitív, menő önmeghatározás is lehet, mint például lázadó, öntudatos, stílusos. Ezt a nyelvújítást is Charli XCX-nek köszönhetjük.

Fél tíz körül aztán a fények elsötétültek, a rajongók felhangosodtak, a sárga fehérnemű megjelent. Kezdetét vette a kicsit több mint egy órás pokoljárás.

Az még csak hagyján, hogy egy darab élő hangszer sincs egy headliner előadó mögött, hiszen elektronikus alapokkal dolgozik, ami divat, de hogy olyan szinten rommá legyen autotuneolva (hangjavító technológia) a hangja, mintha robot lenne, az már erős túlzás.

Egy igazi Pataky Attila-féle haknit láthattunk, ahol a lényeg a lóvé, nem pedig a zene és a művészet. Charli XCX egész koncertje alatt egyedül mászkált, táncolt, fetrengett a színpadon, melyet szinte egyetlen vizuális elemként az egyik dal során elöntött a mesterséges eső.

A tavalyi nyár legnagyobb slágerlemezét (Brat) szolgáltató előadó félelmetesen alulmúlta a minimumot, mint főfellépő. Sajnos azt a rajongók egy része nem veszi észre, mennyire semmibe veszi őket egy előadó. Ezzel a hangtechnikával a háta mögött bárki megcsinálta volna ezt a koncertet Charli XCX helyett, de egy jó ízlésű embernek eszébe jutott volna, hogy kezdeni kéne valamit a színpadképpel is, hiszen, ha már zenei élmény nincs, legalább látvány legyen. De nem volt. Beszélgettem egy kedves holland csapattal és egy német párral is, akik beletörődve próbálták élvezni kedvencük előadását és minden tisztelet az övék, ugyanis ilyen egy igazi, kitartó rajongótábor.

Őszintén szólva kár! Egy stílusos, csinos, menő csajról beszélünk, aki teljesen lelketlenül falunapozta végig a legjobb idősávot a többtízezres látogatottságú fesztiválon. Ezzel az erővel tényleg bárki más maradhatott volna helyette a korábbi fellépők közül. A setlist nagyrészt a Brat album dalait tartalmazta, olyannyira, hogy a 365 című szám kétszer is megszólalt, enyhe különbséggel. Na ilyet is egy gimis rockzenekar csinál, akik nem tudnak több dalt, így a visszatapsnál valamelyiket meg kell ismételni.

Összességében erősen kezdett be idén a Sziget, számos óriási név van még a tarsolyban, mi pedig izgatottan várjuk, hogy mivel kápráztatják majd el a közönséget.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Nagy Ervin a helyszínen nézte meg, tényleg agyonverik-e Schmidt Máriát, majd kiosztotta a fideszeseket
Pintér Béla Kabuki című darabja nagy port kavart kormánypárti körökben, miután a műben van egy Schanda Vera nevű, NER-közeli politikus, akin szőke paróka van. A karaktert a kormányoldal Schmidt Máriával azonosította.
F. O. - szmo.hu
2025. november 09.



Nagy Ervin korábbi ígéretéhez híven megnézte a Kabuki című előadást, és reagált a fővárosi fideszes képviselő, Gulyás Gergely Kristóf állításaira. Pintér Béla rendezése nagy port kormánypárti körökben, miután a darabban van egy Schanda Vera nevű, NER-közeli politikus, akin szőke paróka van. A karaktert a kormányoldal Schmidt Máriával azonosította.

Az Átriumban telt házzal futó darab egyik jelenetében eleinte úgy tűnik, hogy a karaktert egy százötven év után feltámadt betyár szelleme agyonveri. Ezzel kapcsolatban a kormánymédia tényként jelentette ki: Pintér Béla „Schmidt Mária megölését bemutató darabot” mutatott be.

„Az önök által kifogásolt rész, jelentem olyan brutális, mint amikor Vitéz László elagyabugyálja palacsintasütővel a gonoszokat. Nyugodtan lehet kérni rá az MTVA-ban egy 8-as karikát!

Nem elhanyagolható módon az akciót egy 18. századi betyár megidézett szelleme követi el, egy lázálom keretében, aminek ugye ön is érzékeli, hogy mennyi köze van a valósághoz..” – fogalmazott a színész-aktivista, hozzátéve, hogy „a hölgyemény a darab legvégén vidáman néptáncol, ami színházi értelemben semmissé teszi az addig történteket, visszavezetve a nézőt a jelen valóságába”.

Pintér Béla és Társulata Kabuki című előadásában szerepel egy Schanda Vera nevű, NER-közeli politikus, akin szőke paróka van. Ennyi már elég volt a teljes kormányoldalnak, hogy azt mondják: az a karakter Schmidt Mária.

„A kérdéses karakter egyébiránt nagyon messze esik az önök által vélt kormányközeli üzletasszonytól, ugyanis nem milliárdokba kerülő magángépen érkezik, nincs testőre, nincsenek komplett házai az Andrássyn, nem talpig Channel és nincs gyereke, se étterme, se adriai luxus-ingatlanja…”

- reagált erre a felvetésre a színész, aki szerint a műbalhénál és a hangulatkeltésnél sokkal fontosabb az előadás mondanivalója.

„Pintér arról írt darabot, hogy a pártállam hogyan próbálja megroppantani a polgárai gerincességét. Hogyan korrumpálja vagy fenyegeti az állam az embereket, ha nem azt teszik amit ők diktálnak. Hogyan akarja elvenni önbecsülését és akarja oroszbaráttá tenni Petőfi szabad népét!

Mutatja fel ezt Európában, szinte egyedülálló eredetiséggel és bátorsággal, betyárokkal, időutazással, Sógunnal, csíkos lóval, néptánccal és elképesztő színészi játékkal!” – írta Nagy Ervin, aki végül azt ajánlotta Gulyás Gergely Kristófnak, hogy a Fidesz-frakcióval együtt menjenek el megnézni az előadást. És pótszéket is szerez nekik, mert már csak az van.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nagy Ervin üzent Gulyás Gergely Kristófnak a kormánypárti körökben nagy port kavart Kabukiról: Ugye ön is érzékeli, mennyi köze van a valósághoz?
Pintér Béla rendezése nagy port kavart kormánypárti körökben, miután a darabban van egy Schanda Vera nevű, NER-közeli politikus, akin szőke paróka van. A karaktert a kormányoldal Schmidt Máriával azonosította.
F. O. / Fotó: - szmo.hu
2025. november 09.



Nagy Ervin korábbi ígéretéhez híven megnézte a Kabuki című előadást, és reagált a fővárosi fideszes képviselő, Gulyás Gergely Kristóf állításaira. Pintér Béla rendezése nagy port kormánypárti körökben, miután a darabban van egy Schanda Vera nevű, NER-közeli politikus, akin szőke paróka van. A karaktert a kormányoldal Schmidt Máriával azonosította.

Az Átriumban telt házzal futó darab egyik jelenetében eleinte úgy tűnik, hogy a karaktert egy százötven év után feltámadt betyár szelleme agyonveri. Ezzel kapcsolatban a kormánymédia tényként jelentette ki: Pintér Béla „Schmidt Mária megölését bemutató darabot” mutatott be.

„Az önök által kifogásolt rész, jelentem olyan brutális, mint amikor Vitéz László elagyabugyálja palacsintasütővel a gonoszokat. Nyugodtan lehet kérni rá az MTVA-ban egy 8-as karikát!

Nem elhanyagolható módon az akciót egy 18. századi betyár megidézett szelleme követi el, egy lázálom keretében, aminek ugye ön is érzékeli, hogy mennyi köze van a valósághoz..” – fogalmazott a színész-aktivista, hozzátéve, hogy „a hölgyemény a darab legvégén vidáman néptáncol, ami színházi értelemben semmissé teszi az addig történteket, visszavezetve a nézőt a jelen valóságába”.

Pintér Béla és Társulata Kabuki című előadásában szerepel egy Schanda Vera nevű, NER-közeli politikus, akin szőke paróka van. Ennyi már elég volt a teljes kormányoldalnak, hogy azt mondják: az a karakter Schmidt Mária.

„A kérdéses karakter egyébiránt nagyon messze esik az önök által vélt kormányközeli üzletasszonytól, ugyanis nem milliárdokba kerülő magángépen érkezik, nincs testőre, nincsenek komplett házai az Andrássyn, nem talpig Channel és nincs gyereke, se étterme, se adriai luxus-ingatlanja…”

- reagált erre a felvetésre a színész, aki szerint a műbalhénál és a hangulatkeltésnél sokkal fontosabb az előadás mondanivalója.

„Pintér arról írt darabot, hogy a pártállam hogyan próbálja megroppantani a polgárai gerincességét. Hogyan korrumpálja vagy fenyegeti az állam az embereket, ha nem azt teszik amit ők diktálnak. Hogyan akarja elvenni önbecsülését és akarja oroszbaráttá tenni Petőfi szabad népét!

Mutatja fel ezt Európában, szinte egyedülálló eredetiséggel és bátorsággal, betyárokkal, időutazással, Sógunnal, csíkos lóval, néptánccal és elképesztő színészi játékkal!” – írta Nagy Ervin, aki végül azt ajánlotta Gulyás Gergely Kristófnak, hogy a Fidesz-frakcióval együtt menjenek el megnézni az előadást. És pótszéket is szerez nekik, mert már csak az van.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Drámai pillanatok a Megasztárban: a műsor egyik legerősebb hangja esett ki Herceg Erika szerint
Németh Bea a műsor kedvéért a munkahelyén is felmondott, és hogy mekkora álma az énekesi karrier, jól mutatja, hogy 29-szer jelentkezett tehetségkutató műsorokba, míg eljutott idáig. Most viszont távoznia kellett.


Drámai pillanatoknak lehettek szemtanúi a nézők a Megasztár szombati adásába. A tehetségkutatótól ismét búcsúzott egy énekes. Az utolsó pillanatokban már csak Herceg Erika versenyzői voltak veszélyben, az énekesnőt is nagyon megviselték ezek a percek.

A nézők szavazatai alapján végül Németh Bea esett ki.

A versenyző nehezen tudott megszólalni.

„Nem tudom, hogy mit gondoljak. Örülök, hogy eddig is itt lehettem. Köszönöm a lehetőséget, és meglátjuk”

– mondta a 43 éves Bea, aki azt is elárulta, hogy nem csalódott, és aznap már érezte, hogy ez lesz a sorsa.

Herceg Erika ugyanakkor nagyon csalódott volt.

„Én nagyon csalódott vagyok, hogy a Bea távozik, mert szerintem a Megasztár egyik legerősebb hangja távozik most. Tényleg Bea, nincs vége mindennek...neked elkezdődött két hónapja a Megasztár és ez valami nagynak a kezdete...ezt vinni kell tovább, neked nincs vége”

- fogalmazott.

Bea egyébként a műsor kedvéért a munkahelyén is felmondott, és hogy mekkora álma az énekesi karrier, jól mutatja, hogy 29-szer jelentkezett tehetségkutató műsorokba, míg eljutott idáig.

Az este folyamán más izgalmas jelenetek is borzolták a kedélyeket. Már az adás elején kemény véleményt fogalmazott meg Herceg Erika Marics Peti versenyzőjéről, PYFU-ról, mivel nem akarta elénekelni a neki szánt dalt. Kedl Olíviát pedig Curtis és Marics Peti is elhívta bulizni. Több érzelmes pillanatnak is szemtanúi lehettek a nézők. Lengyel Johanna például a két héttel ezelőtt elhunyt nagymamájának énekelte azt a dalt, amivel egyenes ágon továbbjutott a következő fordulóba, és a 17 éves Ádám Attilát is elragadták az érzelmek.

De az este folyamán Herceg Erika is színpadra állt, és előadta saját dalát.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
Négyen is búcsúztak az X-Faktortól az első élő show-ban
Csavarokban nem volt hiány az idei évad első élő adásában. Még a mentorok is kaptak lehetőséget arra, hogy megmentsenek egy versenyzőt, de végül helyettük is a nézők döntöttek.
Fotó: RTL - szmo.hu
2025. november 09.



Fergeteges produkciókkal indult el szombat este az X-Faktor 2025 első élő showja, ahol ebben az évadban 13 versenyzőnek kellett meggyőznie a nézőket és a mentorokat, hogy továbbjussanak és menetelhessenek a Finálé felé.

A biztos továbbjutóknak fenntartott székekért hatalmas harc folyt, hiszen a mentorok az adás első szakasza alatt csak arról dönthettek, hogy az ő véleményük szerint kik érdemelnek továbbjutó helyet, de a nézők döntötték el, hogy kik azok, akik ülve is maradhattak.

A 13 produkció után Belano, Nazyra, Varga Imi és a Tonix Honix ültek a továbbjutást jelképező helyeken, azonban ezzel a show még nem ért véget, mert a nézők még 4 versenyzőt továbbjuttathattak a szavazataikkal. Így a továbbjutók táborához még csatlakozhatott Patai Anna, Farkas Ancsi, Istenes Márkó és Balla Béla.

Ekkor következett egy csavar, ugyanis a mentorok fontos feladatot kaptak, mert többségi szavazattal továbbjuttathattak egy versenyzőt a kettő közül, akik a továbbjutók után a legtöbb szavazatot kapták. Ám a mentorok nem tudtak megegyezni arról, hogy kit juttassanak tovább, így végül itt is a nézői szavazatok döntöttek arról, hogy a CFL legyen az, aki csatlakozhat a továbbjutott versenyzők táborához.

Végül

Mohácsi Anett, Lilyz, Kollár Dea és Lil Davis kapta a nézőktől a legkevesebb szavazatot, így számukra véget ért a verseny.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk