Cameron Diaz 2014-ben, 20 éves karrierrel a háta mögött (az 1994-es A maszk volt az első filmje) úgy döntött, hogy visszavonul. Vagy legalább egy szép nagy szünetet tart. Abban az évben három filmje is kijött a mozikba, ám egyik sem szerepelt jól a kritikusok és a közönség előtt: sem A csajok bosszúja, sem a Szexvideó, sem az Annie című musical. Diaz pedig úgy látta, ideje, hogy kb. 40 leforgatott film után a magánélete legyen a legfontosabb, és minde idejét a párjának, a zenész Benji Maddennek szentelje. Majd 2019-ben megérkezett az első csemete, tavaly márciusban pedig a második. Közben belevágott a borbizniszbe, Katherine Power nevű vállalkozó barátnőjével együtt megalapították az organikus Avaline Wines bormárkát.
Telt-múlt az idő, s hirtelen 2022 lett, Diaz pedig akkor már 8 éve nem szerepelt semmiben, amikor megkereste őt színész társa (az 1999-es Minden héten háborúban és a 2014-es Annie-ben szerepeltek együtt) és jó barátja, Jamie Foxx egy visszautasíthatatlan ajánlattal.
Pontosabban az Újra akcióban tervével, s mindössze annyit mondott Diaznak, hogy jó móka lesz elkészíteni ezt a filmet. Ő pedig rábólintott, azt azonban nem tudhatta, hogy nem lesz sétagalopp a forgatás, ami 2022 szeptemberében el is kezdődött. Vagyis két és fél évvel ezelőtt… Konkrétan Foxx volt a legfőbb akadály, akinek a nem megfelelő viselkedése már a felvételek alatt kiszivárgott, majd a sajtó célkereresztjébe került.
2023 áprilisában aztán Foxx 55 éves korában stroke-ot kapott, ami agyvérzéshez vezetett. Egy sürgősségi műtét, majd több hónapos rehabilitáció következett: újra meg kellett tanulnia járni, és intenzív beszédterápián kellett részt vennie, hogy újra rendesen tudjon beszélni. Az orvosok szerint kb. 5% esélye volt a túlélésre, Foxx mégis teljesen felépült, és nagy nehezen be tudták fejezni az Újra akcióbant, amely így csak most, 2025 januárjában kerülhetett fel a Netflixre.
Seth Gordon rendező (Négy karácsony, Förtelmes főnökök, Személyiségtolvaj, Baywatch-mozifilm) új akció-vígjátékában Matt (Foxx) és Emily (Diaz) CIA-ügynökök, akik a közös munka során összejöttek. Egy 15 évvel ezelőtti balszerencsés küldetés után felhagytak a veszélyes kéméletükkel, mivel úton volt az első baba. A jelenben boldogan élvezik a hétköznapi életet Atlanta külvárosában két gyerekükkel: a lázadó, 14 éves Alice-szel (McKenna Roberts) és a szabálykövető 12 éves Leóval (Rylan Jackson).
Amikor egykori főnökük (Kyle Chandler) felbukkan az ajtajuk előtt, és közli velük, hogy újra a terroristák látóterébe kerültek, és veszélyben vannak, Emilynek és Mattnek újra akcióba kell lendülnie, csak most már két plusz főre kell vigyázniuk.
Közben egy Andrew Scott által játszott korrupt MI-6 ügynök (egyben Emily exe) is a nyomukban lohol…
Nem egy hű, de eredeti sztori, szó se róla, sokszor láttunk már ilyet (és nem is kell régre visszamenni), hogy titkolt titkos ügynökök, kilépve a magukra erőltetett unalmas, kispolgári életből, visszatérnek a szakmájukhoz, csak most épp azért, hogy megmenthessék az unalmas, kispolgári életüket. Az Újra akcióban tehát semmiképp sem a sosem látott sztorijával fogja majd elkápráztatni a nézőket, már ha lesz egyáltalán, akit elkápráztat. Maradnak tehát az akciók, a poénok, nem utolsósorban pedig a két főszereplő. Közülük is természetesen Cameron Diaz, akit egyszerűen jó látni 11 év kihagyás után, leginkább ez ad némi különleges hangulatot, energiát, atmoszfériát ennek az amúgy totálisan sablonos akció-vígjátéknak.
Annyi mindenképp a film számlájára írható, hogy Foxx és Diaz párosa kiválóan működik, megvan köztük a kellő kémia, és láthatólag jól érezték magukat a forgatáson, ügyesen csapják le az egymásnak adogatott ziccereket.
Nélkülük az Újra akcióban valóban csak egy sokadik, felejthető, tipikus Netflix-ürügy lenne arra, hogy a nézők egy este idekattintsanak, bambuljanak ki a fejükből, majd másnap reggel már azt is elfelejtsék, hogy egyáltalán látták a filmet.
Na nem mintha Seth Gordon filmje nagyon távol állna ettől, de a Foxx-Diaz duó azért szerencsére valamennyire kiemeli a filmet a netflixes gyenge átlagból.
Az akciók is működnek itt-ott, főként amikor láthatóan valóban felvett, praktikus trükkökkel operálnak (például az autósüldözéssel), és kevésbé a CGI-jal (repülős zuhanás a hegyekben). Ilyenkor érezzük, hogy volt azért némi ihlet is a képsorok mögött, és nem csupán annyi, hogy visszacsábítsák Cameron Diazt egy filmforgatásra. Sokkal többel azonban nem kényeztet az Újra akcióban, így főként a műfaj legkitartóbb fanjai, illetve A maszk, a Keresd a nőt!, a Charlie angyalai, A John Malkovich-menet és a Holiday sztárjának leghűségesebb rajongói élvezkedhetnek majd a film 114 perce alatt.
Cameron Diaz 2014-ben, 20 éves karrierrel a háta mögött (az 1994-es A maszk volt az első filmje) úgy döntött, hogy visszavonul. Vagy legalább egy szép nagy szünetet tart. Abban az évben három filmje is kijött a mozikba, ám egyik sem szerepelt jól a kritikusok és a közönség előtt: sem A csajok bosszúja, sem a Szexvideó, sem az Annie című musical. Diaz pedig úgy látta, ideje, hogy kb. 40 leforgatott film után a magánélete legyen a legfontosabb, és minde idejét a párjának, a zenész Benji Maddennek szentelje. Majd 2019-ben megérkezett az első csemete, tavaly márciusban pedig a második. Közben belevágott a borbizniszbe, Katherine Power nevű vállalkozó barátnőjével együtt megalapították az organikus Avaline Wines bormárkát.
Telt-múlt az idő, s hirtelen 2022 lett, Diaz pedig akkor már 8 éve nem szerepelt semmiben, amikor megkereste őt színész társa (az 1999-es Minden héten háborúban és a 2014-es Annie-ben szerepeltek együtt) és jó barátja, Jamie Foxx egy visszautasíthatatlan ajánlattal.
Pontosabban az Újra akcióban tervével, s mindössze annyit mondott Diaznak, hogy jó móka lesz elkészíteni ezt a filmet. Ő pedig rábólintott, azt azonban nem tudhatta, hogy nem lesz sétagalopp a forgatás, ami 2022 szeptemberében el is kezdődött. Vagyis két és fél évvel ezelőtt… Konkrétan Foxx volt a legfőbb akadály, akinek a nem megfelelő viselkedése már a felvételek alatt kiszivárgott, majd a sajtó célkereresztjébe került.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A Hunyadi sorozat Luxemburgi Erzsébetét Hermányi Mariann játssza, aki a sorozat több meztelen jelenetében is feltűnik. A 24.hu szerint volt, ami annyira betalált, hogy még a Médiahatóság is kapott miatta bejelentést.
A színésznő a TV2 podcastjában beszélt az élményeiről, amit a story.hu idézett:
„Ha én elvállalok egy produkciót – akár tartalmaz ilyen jelenetet, akár nem –, az nálam úgy kezdődik, hogy meglátom, milyen a forgatókönyv. Ha tetszik a történet, akkor egyet megint továbblépek: megnézem, ki a rendező, milyen lesz majd a stáb, kik lesznek a partnereim. Ami a Hunyadi kapcsán izgalmas dolog volt, és amivel én még előtte soha nem találkoztam, hogy már a casting folyamatában szóltak: lesznek ilyen jelenetek, és hogy az egyik castingkör pont ezért lesz. Akkor mi csak arról fogunk majd beszélgetni a rendezőkkel, a producerekkel, hogy nekünk mit jelent a meztelenség egy filmben.
Nekem az a véleményem, hogy maga az arc, ahogy maga az egész test is, egy eszköz. Az egy vászon, amire festve az ember történeteket mesél el.”
A színésznő szerint „van olyan, hogy lekerül a ruha, és úgy látszik az ember, ahogy a Jóisten megteremtette”.
„Egyébként elárulom minden nézőnek, hogy ha benéznek a ruhájuk alá, kábé ugyanezt fogják találni. Tehát nem kell annyira meglepődni azon, hogyha az ember meztelenséget lát. De szerintem nagyon fontos az, hogy ez ne öncélú legyen, hanem művészi, és szolgálja a történetet”
A Hunyadi sorozat Luxemburgi Erzsébetét Hermányi Mariann játssza, aki a sorozat több meztelen jelenetében is feltűnik. A 24.hu szerint volt, ami annyira betalált, hogy még a Médiahatóság is kapott miatta bejelentést.
A színésznő a TV2 podcastjában beszélt az élményeiről, amit a story.hu idézett:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Hunyadi-láz a TV2-n! Újabb műsorokat töröltek a sorozat sikere miatt
A történelmi sorozat népszerűsége továbbra is töretlen, már több mint egymillióan követték a TV2-n. A csatorna emiatt ismét műsorváltozást jelentett be, a Farm VIP újabb epizódja is elmarad.
A TV2 ismét műsorváltozást jelentett be a Hunyadi című sorozat miatt. A március 22-i, szombat esti program átalakul, ugyanis a Tények után újra levetítik a negyedik és ötödik epizódot. Emiatt a 18:55-kor kezdődő Tények Plusz, a Farm VIP aznap nem kerül adásba.
Ez már a második alkalom, hogy a valóságshow egy epizódját kihagyják a történelmi sorozat sugárzása miatt.
A Hunyadi János életét bemutató sorozat március 8-án indult a TV2-n, Kádár L. Gellért főszereplésével. A Bán Mór regénye alapján készült produkció már a premierhétvégén a nézettségi toplista élére került, és a múlt hétvégén is kiemelkedő eredményeket ért el: a sugárzott epizódokat több mint egymillió néző követte a TV2 Média Csoport csatornáin.
A sorozat sikere miatt a csatorna március 15-én ismét műsorra tűzte az első három epizódot, majd az esti órákban levetítette a negyedik és ötödik részt is. Akkor a Farm VIP egyik epizódját szintén levették a műsorról. Az új, hatodik epizódot március 22-én, 21 órától sugározza a TV2.
A TV2 ismét műsorváltozást jelentett be a Hunyadi című sorozat miatt. A március 22-i, szombat esti program átalakul, ugyanis a Tények után újra levetítik a negyedik és ötödik epizódot. Emiatt a 18:55-kor kezdődő Tények Plusz, a Farm VIP aznap nem kerül adásba.
Ez már a második alkalom, hogy a valóságshow egy epizódját kihagyják a történelmi sorozat sugárzása miatt.
A Hunyadi János életét bemutató sorozat március 8-án indult a TV2-n, Kádár L. Gellért főszereplésével. A Bán Mór regénye alapján készült produkció már a premierhétvégén a nézettségi toplista élére került, és a múlt hétvégén is kiemelkedő eredményeket ért el: a sugárzott epizódokat több mint egymillió néző követte a TV2 Média Csoport csatornáin.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Igazi horror szülőknek, amit mindenkinek látnia kellene – az év sorozatát rakta le a Netflix a Kamaszokkal
Te mit tennél, ha a 13 éves, tini gyerekedet hajnalok hajnalán elvinné a rendőrség, mert egy gyilkossággal vádolják? Hinnél a saját fiadnak, még akkor is, ha minden ellene szól? Stephen Graham és Jack Thorne legújabb sorozata nagy gyomros a szülőknek és figyelemfelhívás a fiataloknak!
Mindig is kedveltem Stephen Graham munkásságát. Először a Blöff Tommyjaként ismertem meg a brit karakterszínészt, de kisebb szerepekben láthattuk Az elit alakulatban és A Karib-tenger kalózai negyedik és ötödik részében is. A tavalyi Testeket szinte csak miatta volt érdemes megnézni. A hatalmas filmográfiával rendelkező színész számára az igazi áttörést talán a Gengszterkorzó hozta el, ő alakította Al Caponét a nagyszabású HBO sorozatban.
Majd összehozta a sors Jack Thorne íróval, akivel több projektben is együtt dolgozhattak.
Ezután Graham egy kicsit átállt a kamerák másik oldalára is, és beszállt a Boiling Point sorozatba mint főszereplő, író és producer. A széria a Forráspont című, feszült thrillerből készült, amiben szintén Graham volt a főszereplő. A páros végül együtt hozta tető alá 2025 eddigi legjobb minisorozatát, a Kamaszokat. Itt aztán kendőzetlenül és kegyetlenül mutatják be, miként hat a modern világ a családokra, és kiemelten az iskolásokra.
De miért is fontos alkotás a Kamaszok? A Netflixen látható minisorozat szinte egy csoda. Nemcsak történetileg és a mondanivaló szempontjából, de a megvalósítás is egy hatalmas filmtechnikai teljesítmény. Philip Barantini rendező szintén sokadik projektjében dolgozik együtt a Graham-Thorne kettőssel.
Nem lehet elmenni amellett az elképesztő munka mellett, amit az alkotók leraktak az asztalra.
A Kamaszok valós időben, vágatlanul mutat be egy-egy órát a szereplőink történetéből. Akik tisztában vannak azzal, hogyan készülnek a filmek, tátott szájjal fogják nézni a Kamaszok minden pillanatát. Itt nincsen több kameraállás, sem rejtett vágások. Minden rész az elejétől a végéig óramű pontosságú, megtervezett remekmű. Mindezt úgy, hogy a második rész például egy középiskolában játszódik, több száz statisztával, CGI nélkül, tehát nem egy háromszereplős drámáról beszélünk (legalábbis ott). A készítők szerint egyetlen egy alkalommal használtak vizuális effekteket, amikor a kamera átment egy ablakon, ott eredetileg nem volt üveg a keretben.
Ezeket az 50 perces részeket hibátlanul felvenni hihetetlen teljesítmény.
Ami a legszebb az egészben, hogy ez a technikai teljesítmény ténylegesen hozzátesz a történethez. Feszültté és autentikussá teszi a cselekményt úgy, hogy nem vált át dokumentarista stílusba, mint egy kézikamera tenné.
Történetünk szerint van egy gyilkosság, ami miatt a rendőrség rajtaüt egy családon, elfogják a 13 éves Jamie Millert (Owen Cooper), kirángatják otthonából, és viszik is a rendőrőrsre, mert szinte bombabiztos bizonyítékuk van rá, hogy a fiú a tettes. A fiatalt azzal vádolják, hogy különös kegyetlenséggel megkéselte két évvel idősebb iskolatársát. Nem árulok el sokat a cselekményből, de maradjunk annyiban, hogy nagyon kemény gyomrost ad a nézőknek, és egy olyan képet fest a mai tinik világáról, amitől lehet, hogy sokan átgondolják a gyerekvállalást.
A szereplők teljesen hitelesek, a fiatal Coopernek ez az első szerepe, és nem viccelek, de a harmadik epizódot elviszi a hátán a srác.
Az első rész az elfogást mutatja be, megismerjük a rendőri procedúrát, a második a nyomozókat követi, ahogy tárgyi bizonyítékokat próbálnak gyűjteni az iskolában. A folytatásban a gyanúsított fiú és egy pszichiáter beszélgetnek, végül az utolsóban 13 hónappal a történések után megismerjük a bűncselekmény és a nyomozás következményeit a család szemszögéből, és a szülői bűntudatra koncentrálunk. Zseniális, mást nem lehet rá mondani.
Aki szeretné látni, hogy készült a sorozat, íme a werkfilm:
A legszebb az egészben, hogy egyrészt a gyanúsított nem egy szegény családból származik, és nem is tűnik egyértelműen bűnösnek. Egészen sokáig bizonytalanságban tartják a nézőt, és amikor valami kiderül a karakterekkel kapcsolatban, együtt kapjuk a gyomrosokat a szereplőkkel. Itt bizony nem csak egy tini okoz egy tragédiát, hanem több tényezőre kell bontani a felelősséget. De nem is ez a lényeg. Mondhatni, hogy a társadalom a hibás az egészért, miközben nem tolják az arcunkba ezt az üzenetet.
Miután megjelent a sorozat, az interneten elindult egy felháborodás, mert sokan azt hitték, hogy egy igaz történet alapján készült a sorozat, de a készítők ezt cáfolják.
Nem is olyan régen ugyanis történt egy hasonló eset, ám ott az elkövető nem épp egy jómódú családból származott. Sokan rögtön társadalmi cenzúrával és finomkodással vádolták a Netflixet, de a készítők elmondták, hogy mindig is egy viszonylag jómódú fehér fiút akartak főszereplőnek, hiszen így jóval nagyobbat ütött a „bárkivel megtörténhet” üzenet. Ez a kisebb internetes félreértés sem tudta elrontani a Kamaszkor reputációját.
Márpedig ez tényleg bárkivel megtörténhet. Egyáltalán nem látunk lehetetlen, vagy különleges körülményeket. Ez pedig nagyon ijesztő, szinte horrorszintű történet lehet egy szülőnek. Több helyen arról olvastam, hogy nem tudták szülők egyben végignézni a négyrészes sorozatot, annyira brutális. A harmadik epizód gyakorlatilag egy kétszemélyes kamaradráma a diák és a pszichológus között. Ennek a résznek köszönhettem, hogy nem bírtam leállni, és megnéztem az utolsó epizódot is.
Egyszerre hatásos, felzaklató és ámulatba ejtő, amit a képernyőn látunk. Egyrészt az elsőfilmes színész játéka elsőrangú – nem csodálkoznék, ha ebben az évben több jelölése is lenne sorozatos díjátadókon.
Fiatal kora ellenére hihetetlenül jó ritmusban tudott váltani a viselkedésmódjai és hangnemei között. A pszichológussal gyakorlatilag élete egyik legfontosabb beszélgetését szinte párbajként éljük meg, aminek komoly hatásai lesznek a fiatal jövőjére. Az első epizód visszahúzódó, megszeppent Jamie-je sehol nem volt az epizód alatt.
Nem tudom jobban dicsérni a sorozatot. Ennél jobb dolgot régen láttam a Netflix kínálatában. Nehéz történet, bámulatos megvalósításban. Philip Barantini rendezése, Matthew Lewis kamerakezelése, Stephen Graham, aki az apát játssza, és Owen Cooper játéka önmagában megéri a megtekintést.
De az egész egyben, valami hihetetlen élmény.
Nem kellemes élmény, nem egy családi téma, de úgy gondolom, ezt mindenkinek látnia kellene. Nagyon felgyorsult a világ, rengeteg inger éri a fiatalokat, sokkal több, mint akár 10 évvel ezelőtt. Ez persze nem feltétlen rossz, de itt jönnek képbe a generációs különbségek. Lehet, hogy a szülőknek jobban bele kellene ásni magukat, hogy online mit csinálnak a gyerekeik? Nem tudom. Nincs erre igazán válasz, mert a szülők kezében tényleg csak a remény és a bizalom marad a gyermekek felé, hogy normálisan fog viselkedni. Nem lehet megvédeni őket a kamaszkortól és önmaguktól.
Amint az iskola és a különféle közösségek bekerülnek a gyerek életébe, a szülők kezéből sokszor kiesik a gyeplő. Sok ilyet látni sajnos.
A fiatalabbaknak pedig meg kellene érteniük, hogy döntéseiknek komoly következményei vannak. Fontos lenne megszabadulni a „mást bánts, addig se téged bántanak” attitűdtől, de mint tudjuk, a gyerekek nagyon kegyetlenek tudnak lenni. Az online és fizikai zaklatás és az erőszak gyakori jelenségek az iskolákban, főleg a briteknél. Ez egy közel tökéletes sorozat, ám nem hozta meg a kedvem a gyerekvállaláshoz.
A Kamaszok magyar szinkronnal is megtekinthető a Netflix műsorán.
Mindig is kedveltem Stephen Graham munkásságát. Először a Blöff Tommyjaként ismertem meg a brit karakterszínészt, de kisebb szerepekben láthattuk Az elit alakulatban és A Karib-tenger kalózai negyedik és ötödik részében is. A tavalyi Testeket szinte csak miatta volt érdemes megnézni. A hatalmas filmográfiával rendelkező színész számára az igazi áttörést talán a Gengszterkorzó hozta el, ő alakította Al Caponét a nagyszabású HBO sorozatban.
Majd összehozta a sors Jack Thorne íróval, akivel több projektben is együtt dolgozhattak.
Ezután Graham egy kicsit átállt a kamerák másik oldalára is, és beszállt a Boiling Point sorozatba mint főszereplő, író és producer. A széria a Forráspont című, feszült thrillerből készült, amiben szintén Graham volt a főszereplő. A páros végül együtt hozta tető alá 2025 eddigi legjobb minisorozatát, a Kamaszokat. Itt aztán kendőzetlenül és kegyetlenül mutatják be, miként hat a modern világ a családokra, és kiemelten az iskolásokra.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Autizmussal diagnosztizálták a The Last of Us sztárját
A 21 éves színésznő egy stábtag tanácsára fordult szakemberhez, és a The Last of Us első évadának forgatása alatt kapta meg a diagnózist. Ezek után úgy fogalmazott: hatalmas megkönnyebbülés számára az eredmény.
Bella Ramsey, a The Last of Us című sorozat egyik főszereplője a British Vogue-nak adott interjújában osztotta meg, hogy autizmust diagnosztizáltak nála. A 21 éves színésznő arról beszélt, hogy egy stábtag hívta fel a figyelmét az árulkodó jelekre, mivel a saját lányánál korábban már megállapították az autizmust, és felismerte a hasonlóságokat Ramsey viselkedésében. A fiatal színésznő ennek hatására döntött úgy, hogy szakemberhez fordul, és végül a sorozat első évadának forgatása alatt kapta meg a diagnózist.
Ramsey szerint a diagnózis segített neki jobban megérteni önmagát és azt, hogyan viszonyul a környezetéhez.
Hozzátette, hogy az eredmény hatalmas megkönnyebbülést hozott számára, mert sokáig kívülállónak és különcnek érezte magát.
Közben a The Last of Us című sorozat második évada április 14-én érkezik a Max kínálatába.
Az új évad az előzetesek alapján még több zombit, drámát és új karaktereket ígér a nézőknek.
A folytatásban Pedro Pascal és Bella Ramsey mellett új szereplők is csatlakoznak a történethez. Kailyn Dever Abby szerepében tűnik fel, emellett Isabela Merced (Dina), Young Mazino (Jesse), Ariela Barer (Mel), Tati Gabrielle (Nora), Spencer Lord (Owen), Danny Ramirez (Manny) és Jeffrey Wright (Isaac) is látható lesz a második évadban. A sorozatban vendégszereplőként láthatjuk Catherine O’Harát, valamint visszatérnek olyan karakterek is, mint Gabriel Luna (Tommy) és Rutina Wesley (Maria).
Bella Ramsey, a The Last of Us című sorozat egyik főszereplője a British Vogue-nak adott interjújában osztotta meg, hogy autizmust diagnosztizáltak nála. A 21 éves színésznő arról beszélt, hogy egy stábtag hívta fel a figyelmét az árulkodó jelekre, mivel a saját lányánál korábban már megállapították az autizmust, és felismerte a hasonlóságokat Ramsey viselkedésében. A fiatal színésznő ennek hatására döntött úgy, hogy szakemberhez fordul, és végül a sorozat első évadának forgatása alatt kapta meg a diagnózist.
Ramsey szerint a diagnózis segített neki jobban megérteni önmagát és azt, hogyan viszonyul a környezetéhez.
Hozzátette, hogy az eredmény hatalmas megkönnyebbülést hozott számára, mert sokáig kívülállónak és különcnek érezte magát.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!