KULT
A Rovatból

ByeAlex bicskanyitogató ámokfutásával zárult az X-Faktor mentorházas köre

Döntéseit valószínűleg csak ő érti, és ez úgy tűnik, elég is.


A szombati X-Faktorban a mentorházas forduló második része zajlott le, amiben Gáspár Laci és ByeAlex választotta ki a döntős csapatokat és a női előadókat. Ezt az epizódot tényleg csak azok bírták ki, akiknek kötélidegei vannak.

"Alex, ha most nem lány nyer, az azt jelenti, hogy valamit nagyon elrontottál" - biztatta Gáspár Laci mentortársát, utalva az erős női felhozatalra.

"
Én nem rontok el semmit, ha elrontok valamit az is jó

- zárta le a vitát szerény alázattal ByeAlex.

Nem akarok szpojlerezni, de mondatait a következő hetekben még lesz alkalma bizonyítani.

Alex azt is elárulta: fontos számára, hogy aki a színpadon van, az érzelmileg megfogja és legyen az előadásában valami fűszer. Épp emiatt ebben az évben egy kicsit olyan érzése van a nézőnek, mintha mindenki továbbjuthatna, aki fura és mindenki unalmas lenne, aki nem kopasz, nem hörög, vagy nem rappel napközis nevelőként.

Alex nagy szerencséje, hogy annak idején a Kedvesem című nóta szavazói nem így gondolkodtak és emiatt most a zsűriben ülhet…

Egy kicsit mintha elfelejtette volna a csapat egy része, hogy léteznek a földön George Michaelek és Norah Jonesok, akiben tulajdonképpen semmi „speciális” és extrém nincs, csak annyi, hogy elképesztően jók.

Mindezeken túl mintha háttérbe szorult volna az, hogy a mentorok nemcsak a saját ízlésük alapján kellene, hogy válasszanak, hanem szerencsésebb lenne,

ha istenségek helyett egyfajta közös képviselőként tekintenének önmagukra és megpróbálnak a piac és a nézők igényeit kielégíteni döntéseikkel. Mindezt nem feltétlenül udvariasságból, hanem azért, hogy az énekes, akit végül kiválasztanak, később meghívásokat is kapjon néhány fellépésre, és ne tűnjön el a süllyesztőben.

Na de kit érdekel az okoskodás, ha egyébként műsor is volt, amiben a lányok virágot kaptak Alextől, majd kiálltak a gyepre.

Serena Rigacci kezdte a bulit egy Nirvana-dallal, amit akár másik hangnembe is lehetett volna tenni, akkor nem lett volna mély neki, és nem énekelte volna a mélyeket hamisan. A mentorok szerint tökéletes volt, de Alexből nem váltok ki semmit a produkció.

Gáspár Laci bölcsen hozzátette: ne csak azt nézd, hogy rád hatott-e, hanem azt is, hogy másokra hatott-e...

Hát bezony…

Lengyel Anna volt a második, aki valamiért közölte a zsűrivel, hogy ő nem egy nagy énekes.

Gáspár Laci végül azt mondta, hogy nem számára semmit sem tud közvetíteni a lány, Radics Gigi pedig azt tette hozzá, hogy nem tud arra figyelni, hogy milyen szép a szeme, hogy ha ennyire nem énekel jól.

Kérdezném, hogy miért érdekes a szeme, de hagyjuk most ezt, voltak a műsorban jóval nagyobb kérdések is.

Tóth Bettina, a metálosan hörgő lány folytatta a sort, aki ezúttal rappelt. A zsűri egyöntetűen imádta, habár Radics Gigi még a múltkor rettenetesen félt tőle, úgyhogy rosszindulatú nézőkben felmerülhetett, hogy a zsűritársak talán azért szeretnék, hogy bekerüljön a csapatba, mert úgy eggyel több kieső lenne a lányok között.

Később kiderült: effajta taktikára semmi szükség, Alex magától is elrontja a választást, sőt, egy pár jól átgondolt húzással visszamenőleg is tönkreteszi az X-Faktor szépen felépített brandjét és kicsit lúzert csinál még a korábbi győztesekből is.

Oláh Szandra Klarissza egy Tóth Gabi számot választott. A 14 éves lány korához képest hatalmas tehetség, de ugyanebből adódóan még elég vékony, kidolgozatlan hangja van. A legjobban akkor járna, ha pár évig még otthon énekelne, így még több hangszínnel és magabiztosabb előadással válhatna profi énekessé. Alexnek a küzdeni akarása tetszett.

Izsó Boglárka sem éppen egy matuzsálem a 16 évével, és ő sem volt rossz, de később még jobb lehet. Egymillió oka van, miért fölösleges tinédzsereket szerepeltetni, és azok közül csak az egyik, hogy ilyenkor még nincsenek a csúcson hangilag.

Erdős Viola rappelt a folytatásban, egész előadása kínos volt és zeneileg értékelhetetlen, énekversenyen pedig aztán végképp indokolatlan.

"
Nem is érti, hogy mit kellene csinálni nem is érti, hogy miért gyenge, mert annyira tehetségtelen a zenéhez

- mondta Gáspár Laci és sajnos igaza volt.

Az embernek az volt az érzése, hogy nagyjából azért jutott el idáig ez a szegény, megtévesztett lány, mert Alexnek tetszenek az extrém külsejű csajok. Ez azért nagy felelősség, mert egy rossz produkciót továbbjuttatni személyes okok miatt nagyjából arra jó, hogy a közönség jól megutálja az eltévedt versenyzőt.

Az új szabályok szerint Alex két lányt választhatott, és kettőt kellett hazaküldenie. A maradék két versenyző sorsáról a mentortársak döntenek.

Az élő show-ba lányok közül végül a hörgős rapper Tóth Bettina és a rossz rapper Erdős Viola és ráadásként Serena Rigacci jutott be.

Alexszel kapcsolatban annyit azért hozzá kell tenni, hogy valószínűleg nem a rossz szándék vezérli a döntéseiben, hanem egyszerűen zeneileg képzetlen és felkészületlen, valamint elképzelhetetlennek tartja, hogy ami nem fura, az mitől lehetne jó. Sajnos az sem jut eszébe, hogy nem elsősorban saját magának választ, hanem a közönségnek, és oké, hogy neki az extrém dolgok tetszenek, de alázatosabb is lehetne, és gondolhatna, mondjuk a nézőkre is.

Mindez viszont sajnos elképesztően nagy hibája lett a műsornak, amibe mindenféleképpen kell egy kérlelhetetlen és profi mentor, de nem ő. Szerencsésebb lenne helyette olyasvalaki, aki azért szigorú, mert jól ismeri a műfajokat, de emellett elég nyitott arra, hogy mindenben meglássa a lehetőséget, nem pedig bezár, ha valami a személyes ízlésének nem felel meg.

ByeAlex tiszteletre méltó azért, hogy valahanyadik lett az eurovíziós dalversenyen, és azért, mert nyitott a furcsaságokra, de sajnos mentorként szerintem hatalmasat bukott tegnap azzal, hogy kiderült: a zene egyáltalán nem képes hatni rá, így a külsőségek alapján dönt. Mindez azért borzalmasan ciki, mert nem hallja meg a kiváló zenei teljesítményeket, és huszadrangú szempontok alapján köti az ebet a karóhoz.

A műsor második felében Gáspár Laci döntött arról, hogy melyik csapattal szeretne együtt dolgozni a jövőben.

Elsőként a London Kids lépett színpadra, és a produkcióban az énekes sajnos olyanokat vállalt, amihez a hangja még nagyon kevés.

Ricco és Claudia folytatta a sort egy eleve nagyon nehéz Christina Aguilera-dallal. Elképesztőek, profik, beleköthetetlenek voltak és még a televízión keresztül is óriási hatása volt az előadásnak. ByeAlex a duóban férfi mellett a lányt egyszerűen indokolatlannak tartotta, ami azért elképesztő hülyeség, mert az előadásaik legkatartikusabb pillanata mindig az, amikor kiválóan kidolgozott szólamokat énekelt együtt(!) a két versenyző.

Szerencse, hogy nem ő kapta az együtteseket, mert simán képes lett volna kikukázni ezt a zseniális párost, csak azért, mert nincs sárkánygyík tetoválva homlokukra vagy nem pörögnek a kisujjukon a ballada éneklése közben.

Harmadikként a Flórián Kvintett következett, ahol a főszereplő kiválóan, ám egy kicsit modorosan énekelt, ami egyébként nem volt zavaró, mert egyrészt nem ment a produkció rovására, másrészt műfaji sajátosság a stílusban. Kiváló ötlet ez az a mai pop-számok effajta átdolgozása, nálam biztosan továbbmentek volna, hiszen a folytatásban is életképes lehet a produkció.

A Radio Mobster egy ezer éves Nancy Sinatra-dalt hozott, ami jópofa választás volt és végül is sikerült is a saját stílusuknak megfelelően átadni. Nem volt a színpadon csak két gitár és egy cajón, mégis egyben volt a zenekar. Nem volt az embernek hiányérzete a hangszerelésben, magabiztos volt az előadás, és nem voltak benne zavaró hangok sem. A csapat teljesen alkalmasnak tűnt az X-Faktor színpadára a későbbiekben is.

Az M&M sem okozott csalódást, mert kiváló, zseniális ötlet a gospelt egy kicsit unplugged módon színpadra vinni. A nevük rettenetes, azt már a mentorház előtt cserélni kellett volna, de a lényeg rendben van, mert a műsoruk alatt fantasztikus szólamok kerültek elő, és az egész nagyon élvezhető előadás volt. A minden kétséget kizáróan színpadra való csapat, a mai zenei piacon egyébként hiánypótló is, és könnyen elképzelhető millióféle rendezvényen az effajta igényes és hatásos, de jól emészthető, de a többitől mégis különböző együttes. Nálam csont nélkül mentek volna a tovább a becsúszott hamis hangok ellenére.

Jó pofán indult a Catchy Workshop előadása, akiktől Puskás Peti egy kicsit többet várt, és a többiek sem lettek éppen meggyőzve.

Utánuk megszületett a döntés is, ami szerint Ricco és Claudia kérdés nélkül mentek tovább, és velük döntőzik a Radio Mobster is. A mentortársak csatájában végül a sötét oldal győzedelmeskedett, mert Radics Gigi nem tudta meg győzni két mentortársát arról, hogy a lényegesen jobb Flórián Kvintett csapat jusson tovább, így a London Kids versenyez majd harmadikként.

A jövő héten már élőben énekel majd az X-Faktor 12 kiválasztottja.

Ha sikerül elérnem a következő célom, akkor most búcsúzom, mert több Faktort nem írok tisztelettel, ennyi ideg ebben a korban már káros.

Thank you my friends!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Szépségkirálynő volt és az izraeli hadsereg katonája, majd szült négy lányt, 2024-ben pedig egy ritka stroke-ot kapott – A Csodanő, azaz Gal Gadot 40 éves
Először a külsejével (szépségversenyek), majd a kitartásával (katonaság), utána az agyával (egyetem), végül pedig a tehetségével (színészi karrier) bizonyította a világnak, hogy mindent el lehet érni az életben.


Gal Gadot 1985. április 30-án született az izraeli Petah Tikvában. Héberül a keresztneve „hullámot”, a vezetékneve pedig „folyópartot” jelent. Édesanyja, Irit Weiss testneveléstanár, édesapja, Michael Gadot pedig mérnök. Mindkét szülője Izraelben született, a család a vezetéknevét pedig a korábbi Greensteinről változtatták Gadotra. Az anyai nagyszülei holokauszttúlélők voltak. Gal egy interjúban elárulta, hogy „nagyon zsidó családi környezetben” nőttek fel a húgával, Danával együtt. Az ősei lengyel zsidó, osztrák zsidó, német zsidó és cseh zsidó származásúak. Gal a gimnáziumban kosárlabdázott, mivel már akkor elég magas volt, de főként a biológiát szerette.

Ambiciózus volt már gyerekként is, elmondása szerint a szülei arra tanították, hogy mindig koncentráljon arra, amit csinál, és legyen olyan, mint a ló, mert a lovak csak a közvetlenül előttük lévő útra összpontosítanak, ezért a szülők azt mondták neki: „Csak a saját utadra koncentrálj!”

18 évesen Gal az ország szépe lett, amikor megnyerte a 2004-es Miss Izrael szépségversenyt, majd részt vett a 2004-es Miss Universe megmérettetésen is Ecuadorban. Az InStyle magazinnak adott interjúban Gadot elmondta, hogy szándékosan próbált veszíteni (sikerült is), mert nem tetszett neki, hogy ilyen fiatalon híresség lett, ami miatt már üldözték a lesifotósok.

A szépségversenyeken való részvétel után csatlakozott az Izraeli Védelmi Erőkhöz, és két év kötelező katonai szolgálatot teljesített fitnesz- és harci oktatóként. A katonai szolgálatról így nyilatkozott: „Két-három évet adsz az életedből, ami nem rólad szól. Egy időre feladod a szabadságod. Megtanulod a fegyelmet és a tiszteletet. A katonaként átélt dolgok viszont felkészítettek a karrieremre is. 18 évesen úgy érzed, hogy a világ körülötted forog. A hadsereg megmutatja, hogy valójában nem így van.”

Egy sikertelen casting

A hadseregből való kilépése után Gal azonban még mindig nem a szórakoztatóipar felé vette az irányt, hanem inkább jogot és nemzetközi kapcsolatokat hallgatott a Reichman Egyetemen. Az első évének végén azonban felhívta őt egy castingigazgató, hogy jelentkezzen a Bond-lány, Camille Montes szerepére A Quantum csendje (2008) című filmhez. Gadot el is ment a meghallgatásra, ám nem járt sikerrel, mivel a szerepet végül Olga Kurylenko kapta meg. Galt azonban szerződtették egy izraeli tévésorozatba, a Bubotba. Illetve ez e meghallgatás segítette végül is ahhoz, hogy szerepet kapjon az első hollywoodi produkciójában…

2007-ben a 21 éves Gal részt vett a Maxim fotózásán, amelynek címe „Az izraeli hadsereg női katonái” volt. A New York Post címlapján is feltűnt, így beindult a modellkarrier.

2012 áprilisában a Shalom Life magazin már a világ 50 legtehetségesebb, legokosabb, legviccesebb és legszebb zsidó nője közé választotta, a modell Bar Refaeli és a színésznő Eva Green mögött, az 5. helyen.

Gadotot nemzetközi kampányokra kérték fel a Captain Morgan rum, a Gucci-parfümök és a Vine Vera bőrápolási termékek számára, valamint a Jaguar Cars autógyártó cégnek is reklámozott. A Gucci Bamboo parfümmárka, a Huawei okostelefonok és a Miss Sixty arca is volt. A Cosmopolitan, a Glamour, a Bride Magazine, az Entertainment Weekly, az UMM, a Cleo, a Fashion, a Lucire és az FHM magazinok címlapjain is sorra feltűnt. 2013-ban az éves modellgázsiját 700 000 dollárra becsülték, ami több volt, mint más híres izraeli modelleké, például Esti Ginzburgé és Shlomit Malkáé, bár jelentősen kevesebb, mint Bar Refaelié.

Karrier halálos iramban

Majd beütött a filmsztárság is. Ugyanaz a castingos, aki végül elutasította őt a Bond-film kapcsán, leszerződtette őt Gisele Yashar szerepére a 2009-es Halálos iram​​​​​​ című filmbe, a franchise negyedik részébe. „Szerintem a fő ok az volt, hogy a rendező Justin Linnek nagyon tetszett, hogy katona voltam, és szerette volna felhasználni a fegyverekkel kapcsolatos ismereteimet” – mondta ezzel kapcsolatban Gadot, aki maga hajtotta végre a kaszkadőrmutatványait is a filmben, ami végül nagy sikert aratott a 2009-es mozikba kerülésekor.

2010-ben aztán kapott egy kisebb szerepet a Kéjjel-nappal című akció-kalandfilmben Tom Cruise és Cameron Diaz oldalán, majd ugyanebben az évben a Párterápia című vígjátékban, amelyben Mark Wahlberg karakterének barátnőjeként tűnt fel.

2011-ben visszatért a Halálos iramban-franchise-ba, az Ötödik sebességben ismét Gisele-t alakította, ám ezúttal már Vin Dieselék csapatának tagja volt.

2013-ban, a 6. részben bújt harmadszor a karakter bőrébe, jó ideig utoljára…

A csodálatos Csodanő

A 2010-es évek közepén kapta meg eddigi karrierje legnagyobb szerepét, Diana Prince-ét, vagyis Wonder Womanét a Batman Superman ellen: Az igazság hajnala (2016) című filmben. A szerepre való felkészülésként kardvívás-, kungfu-, kickbox-, capoeira- és brazil dzsúdzsuculeckéket vett, a nézők és kritikusok pedig a szuperhősként nyújtott alakítását az egyébként alapvetően nem túl sokra tartott film egyik legjobb részének tartották.

Szintén 2016-ban egy kisebb szerepet kapott John Hillcoat (Az ajánlat, Az út, Fékezhetlen) akciófilmjében, a Tripla kilencesben, sőt, Kevin Costner, Gary Oldman és Tommy Lee Jones mellett is szerepelt ekkor a Beépített tudatban, Ryan Reynolds karakterének feleségeként. Majd jött egy vígjáték, a Kémek a szomszédban. Sűrű év volt.

A nagy áttörés mégis 2017-ben jött el, mivel ekkor vált végleg nemzetközi szupersztárrá a Wonder Womannel, amelyben végre-valahára főszerepet játszhatott, sőt, még abban az évben mozikba került Az Igazság Ligája is. Abban az évben Gal volt a legnagyobb bevételt hozó színésznő, 1,4 milliárd dollárt keresett a filmjeivel. A figyelemnek köszönhetően lehetőséget kapott a Saturday Night Live című kultikus tévéműsor vezetésére is.

A sztárság csúcsán

2019 októberében Gadot a férjével, Jason Varsanóval együtt megalapította a Pilot Wave nevű produkciós céget. Az InStyle magazinnak elmondta, a karrierje kezdetén az volt a célja, hogy szerepet kapjon színésznőként. Izraelben ez már sikerült is, így utána már arra pályázott, hogy szerepet kapjon színésznőként Amerikában. Ezt követően egy „jelentős szerepet” akart. Ez is összejött a Wonder Womannel, ezért most az a célja, hogy olyan történeteket meséljen el, amelyek számára fontosak, de egyúttal szeretne kialakítani egy saját stílust is.

2018-ban a Time magazin Gadotot a világ 100 legbefolyásosabb embere közé választotta, 2020-ban a Forbes pedig a világ harmadik legjobban fizetett színésznőjének rangsorolta, akinek az éves bevétele 31,5 millió dollár volt, ebből 20 milliót a Különösen veszélyes bűnözők (2021) című Netflix-filmben játszott szerepéért kapott, amely máig a streamingszolgáltató történetének legnézettebb filmje.

De játszott még a Halál a Nílusonban (2022), a Rachel Stone: Mindent vagy semmitben (2023), cameózott a Shazam! Az istenek haragjában (2023), a Halálos iramban 10-ben (2023) és a Flash: A Villámban (2023), legutóbb pedig idén márciusban láthattuk a botrányokkal tarkított Hófehérkében, amelyben a Gonosz Királynőként gonoszkodhatott egyet (pedig ez a szerepkör eddig nem volt jellemző rá).

2025 márciusában pedig felért a csúcsra, megkapta saját csillagát a Hollywoodi Hírességek Sétányán.

Legközelebb pedig az In the Hands of Dante című krimi-drámában láthatjuk majd (Al Pacino, Jason Momoa, Gerard Butler, Oscar Isaac, John Malkovich, Franco Nero és Martin Scorsese partnereként), illetve már forgatja a The Runner című akció-thillert Kevin Macdonald (Zuhanás a csendbe, Az utolsó skót király, A dolgok állása, A sas, Majd újra lesz nyár, Fekete-tenger) rendezésében, s amelyben egy befolyásos ügyvédet alakít, aki ide-oda rohangál Londonban, hogy kiszabadítsa az elrabolt fiát, miközben egy titokzatos telefonáló rejtélyes utasításait követi.

Életmentő műtét

Még a hadseregben ismerkedett meg a jövőbeli férjével, Jason Varsanóval, az Amszterdamból származó ingatlanfejlesztővel, méghozzá egy partin a sivatag közepén. „Egyenruhában találkozott velem először. Imádta. Még egy évem volt akkor hátra a szolgálatból” – emlékezett vissza erre.

2008-ban, a Halálos iram forgatásának egyik hétvégéjén Napa Valley-be utaztak, ahol Varsano megkérte a kezét. Ugyanezen év szeptemberében (28-án) pedig összeházasodtak az izraeli David Intercontinental Hotelben.

Tel-Aviv Neve Tzedek negyedében laknak, és már négy közös lányuk született: Alma (2011. november 5-én), Maya (2017. március 20-án), Daniella (2021. június 29-én) és Ori (2024. február 2-án).

Az Orival való terhességének nyolcadik hónapjában Gadotnál agyi vénás trombózist diagnosztizáltak, ami egy ritka típusú stroke (az összes stroke kevesebb mint 3%-át teszi ki). Galt azonnal kórházba szállították, ahol több órán át tartó sürgősségi műtéten esett át. Egy évvel később a Harper's Bazaar magazinnak elmondta, hogy a halálközeli élmény hálásabbá tette, így azóta jobban élvezi az életét, és minden nap emlékezteti magát arra, hogy lassítson, és a saját tempójában haladjon.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Súlyos betegséggel küzd a magyar zenész – Albérletére sincs pénze, gyűjtést szerveztek érte
Rozs Tamás, a Szélkiáltó együttes csellistája rákkal küzd, ezért minden fellépését le kellett mondania. A zenekar most közösségi gyűjtést indított a megsegítésére.


Rozs Tamás, a Szélkiáltó együttes csellistája daganatos betegséggel küzd. A 64 éves zeneszerző, zenetanár és zeneterapeuta nyelvgyök-tumorral harcol, amely HPV16-tal fertőzött. Állapota miatt nem tud fellépni, így minden bevételi forrását elveszítette, és jelenleg anyagi segítségre szorul.

A Szélkiáltó együttes a közösségi oldalán tudatta a hírt. Mint írták: „Zenésztársunk és barátunk, Rozs Tamás sajnos nagyon beteg lett. Nyelvgyök-tumora van HPV16-tal, és jelenleg három kemoterápián és 35 sugárkezelésen esik át éppen.” A zenekar hozzátette:

„Szerencsére a ráknak ez a típusa jó eséllyel gyógyítható, de a gyógyulásig vezető út hosszú, és nagyon-nagyon megviseli a szervezetét.”

A betegség a hangját is érinti, amelyet – remélhetőleg csak ideiglenesen – elveszített. Emiatt főállású zenészként nem tud fellépni sem a Szélkiáltóval, sem színházi produkciókban, sem saját vagy közös előadóesteken, valamint az iskolai félállását is fel kellett adnia.

A zenekar kiemelte, hogy

„gyakorlatilag nincs bevétele, csak nagyon nehezen tudja finanszírozni az albérletét, a rezsijét és a napi kiadásait, ha nem támogatjuk őt a gyógyulásáig.”

Ezért arra kérik a közönséget, hogy aki teheti, támogassa Rozs Tamás gyógyulását a p’ARToló weboldalon vagy közvetlenül a megadott bankszámlaszámon keresztül.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Kár érte, kiváló ügynök volt... – Nem ez lesz a Marvel Öngyilkos osztaga, de mi is az a Mennydörgők*?
Akit az érdekelne, miért van csillag a film címében, ezt nem fogjuk elspoilerezni. Azt viszont, hogy megéri-e megnézni a Mennydörgőket* moziban, mindenképpen!
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. április 30.



Manapság halmozottan hátrányos helyzetből indul egy Marvel-film vagy sorozat. A Bosszúállók: Végjáték volt minden idők egyik legsikeresebb filmje, egy korszak lezárásának tekinthetjük, amit a Disney azóta se hajlandó elfogadni. Sorra jönnek ki a feleslegesnél feleslegesebb mozifilmek az egeres cég zászlója alatt. Talán az utolsó jó Marvel-mozinak nevezhető mű a Galaxis őrzői 3, illetve a Deadpool és Rozsomák. Mindkettő szinte kizárólag a nosztalgiafaktor miatt volt értékelhető – teszem hozzá, igazán ügyesen csinálták.

A Végjáték sok embernek a Marvel végét is jelentette, és azóta hiába próbálkoznak egy újabb főgonosz megteremtésén, ez azóta se megy.

Még a való élet is ellenük dolgozik, hiszen a kiszemelt Jonathan Mayors bántalmazási pere miatt majdnem mindent át kellett írni. 2025-re három projektet is beterveztek, az első az Amerika kapitány: Szép új világ meglehetősen közepes értékeléseket kapott, nekem sem jött be igazán, valahogy gyenge volt.

Folytatták cikkünk tárgyával, a Mennydörgők* -kel és minél közelebb kerültünk a premierhez, annál jobban vártam. Első előzetesek alapján egy szórakoztató szedett-vedett Bosszúállók hangulatot árasztott. Ha a DC világában lennénk, ez lehetett volna a James Gunn-féle Az öngyilkos osztag, ami nagy dicséret lenne... Majd a marketing gépezet felkapta a főszereplő Florence Pugh interjújában elhangzott félmondatocskát, miszerint a Mennydörgők* olyan lesz, mintha az A24 csinálna egy szuperhős filmet.

Erre nagyon ráfeküdtek a marketingesek és ez nagyon jól állt a projektnek. Amit kaptunk, az sok szempontból valóban hasonlít egy A24-filmhez, de sajnálatos módon nem tudták hozni az elvárt minőséget.

Akik nem ismernék az A24 stúdiót, ők főleg művész-/művészieskedő filmekkel támadják a mozinézőket, általában kiemelkedő minőség mellett visszafogott büdzsével. Nos, jelen helyzetben ebből szinte semmi sem igaz, a büdzsé részt hagyjuk, később lesz szó róla, a minőség pedig elég ingadozó lett.

De mi is a Mennydörgők*? Ha nagyon le akarom csupaszítani ez egy Marvel szuperhős-film a depresszióról. Semmi több. Négy, később öt főre duzzadt vesztesek csapata, akiknek nem csak szuperereje van, hanem szuper depressziója is. Mindenkinek megvan a maga szerepe a csapatban hozott traumáikkal a háttérben, amit a film folyamán próbálnak feldolgozni. Vegyük főszereplőnket, Yelenát (Florence Pugh), aki testvére elvesztése miatt került a padlóra, ám neki kell lennie a csapat szívének ez a kettő pedig erősen konfliktusban van egymással. Ott van Wyatt Russell Walker kapitánya, aki családi problémákkal küzd, miközben ő a csapat kinevezett pöcsfeje. Ava (Hannah John-Kamen) gyerekkori traumáit hozza a közösbe, ő a Szellem, aki a Hangya és Darázsban ugrált Paul Rudd idegein. Alexei (a mindig zseniális David Harbour) pedig igyekszik meglelni az igazi, régi önmagát, az ünnepelt szovjet szuperhőst.

Ez a kupac pszichiátriai eset kénytelen összeverődni egy küldetés erejéig, mert úgy tűnik valaki el akarja őket tenni láb alól.

Nem akarom lelőni a „poént”, mert így is alig van benne csavar. Felbukkan a felettébb gyanús Julia Louis-Dreyfus karakter, Valentina Allegra de Fontaine, akinek a neve elárulja, hogy ő bizony nem a jófiúk sorát erősíti. Amióta ez a szereplő bekerült az MCU-ba azóta tudjuk, hogy a szeme sem áll jól. Ez lehetett volna de Fontaine kiugró gonosz szerepe, ha értelmes forgatókönyv lett volna…

Ám sajnos semmi nem áll egybe. A film nem elég vicces ahhoz, hogy Az öngyilkos osztaghoz lehessen hasonlítani és nem elég komoly egy Tél katonájához. David Harbour láthatóan élvezte szerepét, teljesen túljátssza, és a hátán viszi a komikumot, ha valaki fogékony az ilyen humorra. Mellette ott van a véresen komolyan alakító Florence Pugh, aki élete legnehezebb időszakán megy keresztül, és ez a két hangnem valahogy nem találkozik.

Hiába a sok remek színész, akik jók együtt, ha nincs, ami egyben tartsa a csapatot. A forgatókönyv sem volt túl combos, de én egyértelműen a kormánykeréknél keresem a problémát.

Sokak felhúzták a szemöldöküket Jake Schreier rendező kinevezése láttán. A főleg TV-s és zenei klipes múlttal rendelkező szakember 2015 óta nem rendezett nagyjátékfilmet. Akkor is egy kis költségvetésű drámát Cara Delevigne-nyel. Nem az akciójeleneteiről és a sokszereplős szcénáiról híres rendező, az biztos. Most pedig kapott 150-200 millió dollárt, hogy 2 órában elmesélje mindenki személyes drámáját. Nincs igazán álleejtő akciójelenet, de még igazán maradandó kézitusa se. Van három kisebb „lövünk és megyünk” rész, egy értékelhető autós jelenet és egy fájdalmas CGI csata. Bevallom két órával a film után nem is nagyon emlékszem rájuk, pedig majdnem mindegyik benne volt az előzetesekben.

Akkor mi az értékelhető része? Nagyon jó a csapat közötti dinamika, még ha a hangnem nagyon is eltérő. A színészek ügyesen húzzák fel egymást, talán a kevesebb vászonidőt kapó Hannah John-Kamenen kívül szinte mindenki működik. Az üzenet is szép és világos: nem gondoltam volna, hogy 2025-ben a depresszió témájában fogok egy Marvel-filmet nézni. Ahol mindenkinek önmaga a legnagyobb ellensége. De végre az MCU körbeért és a főgonosz nem csak ugyanazzal a képességekkel rendelkezik, mint hőseink, hanem ténylegesen mindenki önmaga saját legfőbb ellensége. Igaz az üzenet bonyolultsága és összetettsége egy szerencsesüti jóslatával vetekszik, de legalább valami új!

Ám itt az a baki, amibe bele fog bukni sajnos a Mennydörgők*: ezt a történetet el lehetett volna mesélni egy könnyed kis 60 milliós kamaradrámaként is.

Így, ebben a formájában szinte lehetetlen, hogy a Mennydörgők* sikert arasson. Ha csak 150 millióba is került – ami valójában akár 200 millió plusz egy tetemes marketing költség – így minimum 600 millió dollárt kellene összeszednie a mozis karrierje alatt, hogy kihozza nullára a költségvetést. Én nagyon drukkolok nekik, de eléggé nehéz a helyzet a mozipénztáraknál. A negyedik Amerika kapitány is csak 400 millió környékén jár és nem is lesz az sokkal több. Pedig ott azért jóval nagyobb nevekkel operáltak, mint Schreier filmje.

Nagyon kár érte, ezt nem így kellett volna. Ha komolyabbra veszik, akkor azért lett volna jobb, ha viccesebbre, akkor pedig azért. Megvolt benne minden potenciál. Legalább a végére lazábbra veszik a hangnemet, szinte röhejes a lezárás, a stáblistás jelenetek pedig semmit nem adnak igazán hozzá a Marvel jövőjéhez, azon kívül, amit eddig is tudtunk.

Az igazság az, hogy akad rosszabb MCU mozi is, mégpedig nem is oly régről, de még így se tudom ajánlani jó szívvel a Mennydörgők*-et.

Egyszerűen nem tudok odaállni és azt mondani, hogy ez egy jó és szórakoztató film, nézd meg. Nincs igazán oka annak, hogy ezt nagyvásznon kelljen látni, elég megvárni a streaming premiert. Szenvedni a TV kisebb képernyőjén is lehet. Meglátjuk a Fantasztikus négyes milyen lesz, bár ezek után nem tudom miben reménykedhetek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Újraindul a Született feleségek
Az Onyx Collective új szereplőkkel és friss történettel rebootolja a sorozatot. A Lila akác közben ezúttal is titkok és feszültségek bontakoznak ki.


Lila akác köz címmel újraindul a Született feleségek világa.

A 2000-es évek egyik legnépszerűbb sorozata rebootot kap, ezúttal új szereplőkkel és friss történettel, de a jól ismert környezetben.

A sorozatot az Onyx Collective fejleszti, az írója Natalie Chaidez, aki korábban A légikísérő című szérián is dolgozott. A készítők között szerepel Kerry Washington is.

A Deadline információi szerint

az új történet „vicces, szexi, fekete humorú, rejtélyes szappanopera lesz a Született feleségek szellemiségében”.

A középpontban öt nagyon különböző karakter áll, akik egy idilli zsákutcában, a Lila akác közben élnek. Bár kívülről minden tökéletesnek tűnik – gyönyörű házak, boldog családok, csillogó autók –, a felszín alatt titkok húzódnak meg. A szereplők időnként inkább egymás riválisai, mint barátai.

A sorozat teljesen új szereplőgárdával készül, és a lap információi szerint egyelőre nem tervezik a korábbi karakterek visszahozását. Pedig Eva Longoria (képünkön) korábban úgy nyilatkozott, ő lenne az első, aki csatlakozna egy Született feleségek-reboothoz.

Az eredeti szériát Marc Cherry készítette, és 2004 és 2012 között futott Teri Hatcher, Eva Longoria, Felicity Huffman, Marcia Cross, valamint később Nicollette Sheridan főszereplésével. A történet egy barátnő tragikus halálával indult, amely után sorra derültek ki a közösség sötét titkai. Cherry többször hangsúlyozta, hogy nem szeretné folytatni a sorozatot, és az új változat munkálataiban hivatalosan nem vesz részt. A lap azonban egy forrásra hivatkozva azt írta, hogy mégis elképzelhető, hogy valamilyen formában bevonják a projektbe.

(via 24)


Link másolása
KÖVESS MINKET: