hirdetés

KULT
A Rovatból
hirdetés

„Az egész gyerekkorom egy hazugság volt” - bizarr elmélet terjed Az oroszlánkirályról

Mi történt Mufasával, miután agyontaposta a gnúcsorda? Egy srác megdöbbentő teóriával állt elő a TikTokon.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2021. január 25.

hirdetés

Meglehetősen durva elmélet kapott szárnyra Az oroszlánkirály című rajzfilmmel kapcsolatban a közösségi médiában. Egy TikTok-felhasználó szerint ugyanis lehetséges, hogy miután Mufasa meghalt, Zordon megette a holttestét - számolt be róla a Daily Mail.

Egy Christian Jones nevű fiú készített egy videót arról, hogy szerinte furcsa, hogy nem derült ki, mi lett Mufasa holttestével.

A legutolsó jelenet, amiben láthatjuk az állatok királyát az, amikor a kis Simba odamegy a földön fekvő, halott apjához és konstatálja, hogy sajnos nem élte túl azt, hogy agyontaposta a gnúcsorda.

VIDEÓ: Mufasa halála Az oroszlánkirályban

A tiktokos azt feltételezte, hogy esetleg valamilyen állat elfogyasztotta az oroszlánkirály holttestét, de mint az a Google-kereséseiből kiderült, semmilyen állat, még a hiénák sem esznek oroszlánt. A ragadozóknál viszont szokás, hogy felfalják az elpusztult riválisukat, hogy ezzel demonstrálják a dominanciájukat. Ez tehát az oroszlánoknál is előfordulhat.

hirdetés
Az oroszlánkirályban pedig van egy jelenet, amiben Zordon jókedvűen játszadozik egy koponyával a barlangjában, ahol csontok is hevernek a földön.

A srác ezután rákeresett arra a Google-ben, hogy hogy néz ki az oroszlánok koponyája, és meglepő hasonlóságot lát a rajzfilmben látott koponyával.

Ezzel pedig arra utal, hogy lehetséges, hogy a Zordonnál lévő csontok Mufasa maradványai, vagyis a gonosz testvér megehette bátyját a halála után.

@classyking0

Me and @notalexislol just figured this out ##fyp ##foryou ##lionking ##simba ##mufasa ♬ Browser History OST - Jai P.

Christian videóját rengetegen megnézték már, a TikTokon több mint 200 ezren megosztották, 2,4 millióan lájkolták és 56 ezer kommentet írtak hozzá, aztán a Twitteren is futótűzként kezdett terjedni.

Az oroszlánkirály az egyik legikonikusabb Disney-film, amit rengetegen láttak gyerekként, az egyik legemlékezetesebb és legszomorúbb jelenete pedig egyértelműen Mufasa halála, így nem meglepő, hogy sokakat érzékenyen érintett ez a bizarr elmélet. A kommentek alapján pedig a többség hisz is benne.

"Még sosem döbbentem meg ennyire."

"Zordon gonosz. Tuti, hogy ezt tette. Bármilyen gaztettre képes."

"Zordon már hivatalosan is a leggonoszabb rajzfilmes karakter."

"Úristen, most még jobban utálom Zordont."

"Az egész gyerekkorom egy hazugság volt."

Persze akadnak olyanok is, akik nem hiszik el ezt a teóriát. Egyikük azt írta, hogy a Zordonnál lévő koponya valószínűleg egy páviáné lehetett, Mufasát pedig szerinte annál a folyónál temették el, ahol Simba is volt már. Egy másik kommentelő szerint pedig hülyeség, hogy semmilyen állat nem eszi meg az oroszlánt. Ezt a véleményt osztotta egy harmadik hozzászóló, aki azt írta, a hiénák például mindent képesek elfogyasztani. Az oroszlánokat azért nem tudják általában megenni, mert azok rendszerint nem egyedül halnak meg, a falka pedig nem engedi, hogy szétcincálják elpusztult társuk holttestét.

Az biztos, hogy sokakat gondolkodásra késztetett ez az elmélet az egyébként idén már 27 éves(!) rajzfilmről. Szerintetek mi lehet az igazság?

A sokak által szeretett rajzfilm élőszereplős változatát 2019-ben mutatták be, ezt írtuk róla:



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés

„Undorító ember, de közben sikeres nő” – ilyen egy vérbeli pszichopata

Az áldozatai mit sem sejtő nyugdíjasok. Rosamund Pike alakításától és a sztoritól is hidegrázást kaptunk. Megnéztük a Fontos vagy nekemet a Netflixen.
Szajki-Vörös Adél, fotók: Netflix - szmo.hu
2021. február 25.

hirdetés

A Fontos vagy nekem egyszerre érdekes kísérlet, egyedi műfaji darab és egy groteszk, de szórakoztató film. Igazi könnyed móka azoknak, akik szeretik az izgalmas, csavaros történeteket és nem riadnak vissza a bizarrul negatív karakterektől. Utóbbi a központi kérdés a Fontos vagy nekemben, több szempontból is.

Ismerjük Rosamund Pike-ot, akinek csak rémlik az arca, felidézem: ő volt a Holtodiglan című David Fincher-filmben a rafinált pszichopata feleség, aki a végletekig és még tovább is képes volt elmenni, hogy kikészítse a férjét, akit Ben Affleck alakított, miután eljátszotta a saját eltűnését.

Most Pike ismét egy szociopata szerepben tűnik fel, és nem kispályázik. Ahogy karaktere a film elején mondja: "Nincs olyan, hogy jó ember. A tisztességes játék egy vicc. A gazdagok találták ki, hogy a többiek szegények maradjanak. Kétféle ember él a világon. Akik kihasználnak és a kihasználtak." Nem kérdés, hogy hős(?)nőnk (Pike), azaz Marla melyik típusba sorolja magát a túlélése érdekében. Ezzel a kifacsart "értékrenddel" működik, és akit érdekel a pszichopaták, ráadásul a nárcisztikus pszichopaták működése, annak első tanulmányként tökéletes ez a film, mert tüneteiben tökéletesen leírja és ábrázolja ezt a személyiségzavart.

Marla (Pike) ugyanis idősekre vadászik. Hatósági gyámjuk lesz, idősek otthonába juttatja őket, akkor is, ha el tudnák látni magukat. Cserébe mindenkinek tejel, aki érintett, orvosnak, intézményvezetőnek, és maga is zsebre teszi a magáét. Undorító ember, de közben sikeres nő, aki kifelé tökéletesen eljátssza a kedves, odafigyelő, profi gyámot. Pike lubickol a szerepben, és néhol direkt, ahogy maga a film is, de az ironikus hangvételbe tökéletesen belefér, amit csinál:

igen, ezek az emberek a legsikeresebbek sok esetben ma, ők érnek el pénzt, hírnevet. Akik lefelé taposnak, felfelé mosolyognak.

hirdetés

A film címe is erre az iróniára utal: fontos vagy nekem - azaz dehogy vagy, MAGAMNAK ÉN vagyok fontos. Nem véletlenül írja híres, a pszichopatákat elemző könyvében Robert D. Hare is, hogy egyre nő társadalmunkban a pszichopaták száma, és sokan a felsővezetők közül kerülnek ki. Így képes sikereket aratni Marla is, aki a történet elején igazi kincsre lel: egy idős hölgyre, aki remek ingatlannal rendelkezik, jómódú - és nincs rokona sem.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KULT

Törvénytelen, életveszélyes, de van rá igény és jól fizet – megnéztük A bűn kereskedőit

Mariana Van Zeller sorozata a sokmilliárdos globális fekete gazdaság egy-egy ágazatát mutatja be, legtöbbször „alulnézetből” indulva.
Szöveg:Göbölyös N. László - fotók: National Geographic - szmo.hu
2021. február 24.

hirdetés

Pokolra kell annak menni, aki az oknyomozó újságíró hivatást választja.

Fikciós krimikből, de sajnos a hírekből is jól ismerjük a történeteket Oroszországtól Mexikóig, Kínától Üzbegisztánig, hogy aki beletenyerel valami piszkos ügybe, legyen az politika, nagyszabású gazdasági vagy környezeti visszaélés, szervezett bűnözés (nem ritkán ezek összefonódásai), és a végére akar járni, annak egy fabatkát sem ér az élete.

Emlékszem, még a viszonylag békés magyarországi 90-es évekből, hogy volt olyan bulldog-szívósságú kollégám, akit, amikor késő este ment haza a szerkesztőségből, többször is megtámadtak, leütöttek, de arra is, hogy hiába voltak időnként remek „füleseink”, melegen ajánlották, hogy „jól felfogott érdekünkben”, ne bolygassuk azokat a dolgokat. És mégis voltak, vannak és lesznek olyan vakmerő férfiak és nők, akik számára az igazság többet ér, mint saját személyes biztonságuk.

Közéjük tartozik a portugáliai születésű, már 20 éve az Egyesült Államokban élő Mariana van Zeller, akinek A bűn kereskedői (Trafficked) című filmsorozatát február 26-tól vetíti a National Geographic csatorna.

Az újságírónő, aki szakmai tűzkeresztségén nem kisebb esemény során esett át, mint a New York-i ikertornyok ellen 2001. szeptember 11-én végrehajtott terrortámadás, nem tagadja, neki is volt már halálfélelme. Ez azonban a legkevésbé sem tartja vissza attól, hogy másfél évtizede lenyűgöző szívóssággal kutassa a világot behálózó illegális kereskedelmet és annak szereplőit.

A nyolcrészes sorozat nyomán egyrészt rádöbbenhetünk arra, hogy ezek a sokszor láthatatlan hálózatok mennyire jelen vannak a mindennapi életben, másrészt pedig nem a délutáni jól fésült krimikből ismert „bűnöző típusokat” látjuk, hanem olyanokat is, akiket akár szomszédunknak is szívesen elfogadnánk. Néha egyenesen ránk hasonlítanak, mintegy üzenve: lehet olyan pillanat az életedben, amikor te is erre az útra kerülsz…

hirdetés

Mariana van Zeller éppen az ilyen történetekre kíváncsi. Nem akar igazságot osztani, nem akarja erkölcsi magaslatokról vagy büntetőjogi szempontból elítélni szereplőit, akik láthatóan megbíznak benne, amikor életükről, „munkájukról” mesélnek, még ha saját érdekükben arcukat, hangjukat el is változtatják a filmesek „A bűnt gyűlöld, ne a bűnöst” – vallja Mariana. A megszólaltatottak egy részének van bűntudata, a másiknak nem. „Az utcán vagy ragadozó leszel vagy préda” – hangzik el az egyik részben ez a nyers igazság.

A nyolc epizód a sokmilliárdos globális fekete gazdaság egy-egy ágazatát mutatja be, legtöbbször „alulnézetből” indulva, de a névtelen „fogaskerekektől” időnként eljutunk már középszintű agytrösztökig is. Az mindenki előtt jól ismert, hogy a fegyver- és a kábítószerkereskedelem régóta a világ legjövedelmezőbb bizniszei közé tartoznak és eddig még minden letörésükre irányuló kísérlet kudarcot vallott.

A kokainban utazó drogklánok közti háborúkról Kolumbiától Mexikóig sokat hallottunk, de a filmben nem a Pabló Escobarok, a Chapo Guzmánok, hanem a legtöbbet kockáztató gyártók, futárok, dílerek világába tekinthetünk be. Az már kevésbé ismert, hogy az utóbbi időben egy új, minden eddiginél brutálisabb drog vált népszerűvé, az eredetileg fájdalomcsillapítóként alkalmazott fentanyl, de ennek „üzleti szabályai” ugyanolyan félelmetesek, mint a kokainé.

Nem is hinnénk, hogy az anabolikus szteroidoknak milyen óriási keletje van a mindenre elszánt testépítők körében. Holott a felhasználóinak jogosulatlan előnyt biztosító és nem utolsósorban emberi szervezetet hosszú távon súlyosan károsító hatásuk miatt a hivatalos sportvilágból évtizedekkel ezelőtt kitiltották. Ma is ott állnak minden doppinglista élén. A mesterséges izomnövelőknek, és az őket szerrel ellátóknak azonban semmi sem drága. És ki hinné, hogy ma, amikor a pénzvilág is egyre inkább digitalizálódik, a harmadik világban még mindig jól jövedelmez a készpénz-hamisítás?

De ismerős lehet sokunknak az a módszer, amikor szívhez szóló e-mailekben hatalmas vagyonokkal vagy a gyors meggazdagodás reményével kecsegtetnek hiszékeny embereket. A prostitúcióról szóló epizódban valójában a futtatók a főszereplők, a vadállat-kereskedelem képsorai pedig a természettel szembeni emberi tiszteletlenséget juttatják eszünkbe.

A bűn kereskedői 8 filmjét késő este, 21 órás kezdettel láthatják a nézők. Minden rész előtt felirat figyelmeztet arra, hogy egyes jelenetek felkavaró hatással lehetnek a nézőre. Ez elsősorban nem vizuális sokkélményeket jelent, sokkal inkább egyfajta szembesülést egy farkastörvényű világgal, amely akkor is körülvesz bennünket, hogy elhitetjük magunkkal: mi bűntelenek vagyunk.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés

2008 óta az apja börtönében – mi a fene is történik most Britney Spearsszel igazából?

Megpróbáltunk utánajárni, hogy hol tart most az énekeső kiszabadításáért harcoló ügy, és mi van a háttérben.
Szajki-Vörös Adél, fotók: Instagram - szmo.hu
2021. február 27.

hirdetés

Hatalmas tehetségként tűnt fel a Disney Mickey Mouse Clubjában a kilencvenes évek elején még kislányként, a ma már 39 éves Spears, aki Christina Aguilerával együtt mindenkit leénekelt a színpadról anno. Szexualizálták kicsiként, utána pár évvel pedig, amikor befutott Hit Me Baby One More Time című pajkos dalával még tiniként, az volt a közvélemény egyik felének vele a baja, hogy túl szexi.

Anyák nyilatkozták, hogy megölnék. Aztán az volt a baj, hogy nagyobbak a mellei. Ezután összejött Justin Timberlake-kel - aki a róla szóló, nemrég megjelent dokumentumfilmet látva bocsánatot kért utólag a sztártól, amiért nem tisztelte a határait - , ők lettek az aktuális álompár, majd gyorsan Spears állítólagos szüzessége lett a téma.

Közben az énekesnő siker szempontjából a csúcsra jutott, állhatatosan gyártotta egymás után a gigaslágereket, de ennél a bulvársajtónak érdekesebb volt, hogy szakított, majd férjhez ment egy Kevin Federline nevű fickóhoz. Két év alatt szült két gyereket és látszólag nem volt formában. Elvált, és majdnem végleg elveszítette a felügyeletet a gyermekei felett. Mondjuk abba nem igazán gondoltak bele az őt éjjel-nappal üldöző fotósok, hogy Diana hercegnővel az élen, hány híresség életét tette tönkre a paparazzók mániákus csimpaszkodása. Ezért az sem volt kérdés, hogy

hirdetés
amikor a zavart Spears 2007-ben felbőszülve viselkedett egy benzinkúton, leborotválta a fejét csontkopaszra és mindezt kamerák lencséi kereszttüzében tette, másnap már idegösszeomlásról szólnak a hírek. 2008-ban már mentő szállította egy pszichiátriára.

A New York Times által készített új doksi szerint azonban ez egy sokkal érdekesebb sztori kezdete volt. Itt már nem Britney és a sajtó, hanem Britney és az apa között dúlt a harc.

A #FreeBritney-mozgalom és Spears sztorija ezután röviden annyi, hogy az apja lett a gyámja, aki egyes híresztelések szerint tökéletesen kontrollálja az életének minden (!) aspektusát, és mindenféle összeesküvés-elméletek is keringenek a neten, hogy Britney hogyan próbál évek óta jeleket adni és üzenni a rajongóknak, hogy mentsék meg valahogy (legutóbb egy scrabble-fotója robbantotta fel az Instát). Hiszen nonszensz, hogy egy egészséges, folyamatosan dolgozó nő teljes kontroll alatt él. Britney ugyanis ezerrel termeli a pénzt: parfümmárkákat dob piacra, vagy épp az X-faktor zsűrijében más (!) tehetségeket támogat.

Tény, ha valaki picit is jó gesztus- és mimikaelemző, elég furcsának tarthatja a Britney "bebörtönzésére" és válságos állapotára adott válaszát: a videót, melyen arról győzködi a nézőt, mennyire jól van, miközben nyúzott, kócos, zavarban van, és sokak szerint csak beállították a kamera elé, hogy elcsitítsa a háborgó hullámokat.

A gyámság eredetileg csak ideiglenes lett volna - de 14 évvel később még mindig az apa a fő kontroller.

A Framing Britney Spears című dokumentumfilm hatalmas hullámokat kavart nemrég, az apa képviselője azt nyilatkozta a napokban, hogy Britney nem áldozat, sőt, az apja a legnagyobb védelmezője, és amióta ő a gyámja, megsokszorozódott a vagyona (ez tényleg így van). Britney azonban cikkünk megírásáig nem szólalt meg, ami a konteó-hívőkben szintén vészjelzőt csenget.

Hogy mi az igazság? Ezt tényleg csak egyvalaki tudja. Mindenesetre Spears egyre jobban eléri a kultikus státuszt, amiben lehet, hogy épp titokzatossága is szerepet játszik.

A Golden Globe és Oscar-esélyes film, az Ígéretes fiatal nő rendezőjének bevallása szerint a Toxic minden idők legjobb popszáma, s ez lett a film egyik fontos témája is, hátborzongatóan, hegedűre áthangszerelve (érdekes, hogy a film másik fő soundtrackje Paris Hiltoné, akiről szintén nemrég derült ki, hogy komoly bántalmazás áldozata volt).

Ez az Ígéretes fiatal nő trailere:

Az olyan dalai, mint az Overprotected (túlóvott) vagy a My Prerogative is más értelmet nyerhetnek utólag dalszövegükkel-klipjükkel együtt, de simán végig lehetne menni az eddigi életművén, mikor mit rejtett el valódi önmagáról a dalaiban Spears, aki sokkal több, mint egy szőke díva: remek popzenész remek hanggal és tehetséggel.
Ahhoz, hogy Spears kikerülhessen ebből a helyzetből, ami gyakorlatilag egy börtön és csapda is, az apját kéne meggyőznie, akit láthatóan nem tud, mivel a lánya mentális alkalmatlanságára hivatkozik, így az elvileg nem hozhat ilyen döntéseket.

Bíróhoz ugyan fordulhatna Britney, de ahhoz ügyvédek kellenek, csakhogy mivel mentálisan nem alkalmasnak nyilvánították, nem fogadhat saját ügyvédet. Ehhez egy másik bírót kéne megkérnie, hogy az engedélyt adjon ügyvédi segítséghez, hogy aztán újra az első bíróhoz fordulhasson. Viszont az ügyvédeket neki kellene fizetnie, a pénze felett azonban nem rendelkezik - viszont az apja igen, akinek szintén saját ügyvédet kéne fogadnia.

Végül tavaly sikerült mégis bíróság elé állnia, de elveszítette a pert.

Most egy egész mozgalom figyelmeztet arra, hogy az énekesnő élete így nem élet, ezért veszélyben is van, mint autonóm személyiség, s hogy korábban figyelni kellett volna rá, amikor csaknem másfél évtizede a nyilvánosság megbélyegezte.

Drukkolva várjuk, hogy Spears is megszólaljon, ha tud, hogy mi a fene is van vele.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT

Golden Globe: A nomádok földje lett a legjobb dráma, az elhunyt Chadwick Bosemant is díjazták

Taroltak a Netflix produkciói a díjátadón, A korona és A vezércsel is több díjat besöpört, de a Borat 2 is két kategóriában nyert.
Fotó: Northfoto/2021 NBCUniversal Media, LLC - szmo.hu
2021. március 01.

hirdetés

Magyar idő szerint hétfő hajnalban tartották a 78. Golden Globe-díjátadót, amelyet a koronavírus-járvány miatt rendhagyó módon rendeztek meg.

A virtuális gála két háziasszonya, Tina Fey és Amy Poehler az Egyesült Államok két végéből vezette a műsort: Fey New Yorkból, az NBC székházából, Poehler pedig a gála szokásos helyszínéről, a Los Angeles-i Beverly Hilton szállodából konferált, ahol csak néhány híresség jelent meg, hogy személyesen adhassa át a díjat. A jelöltek és a díjazottak otthonról követték a díjátadó eseményeit.

A legjobb drámai film A nomádok földje lett, amelynek női rendezője, Chloé Zhao a legjobb rendező díját is elvihette. Ezzel ő lett Barbra Streisand után a második nő, és az első ázsiai származású nyertes, aki megkapta ezt az elismerést.

A díjátadón tartoltak a Netflix produkciói, főleg A korona című sorozat, amely a legjobb dráma tévésorozat lett, Emma Corrint a legjobb női, Josh O’Connort pedig a legjobb férfi főszereplőnek választották a dráma tévésorozatok kategóriájában, Gillian Anderson pedig a legjobb női mellékszereplőnek járó díjat kapta meg a televíziós sorozat kategóriájában. A vezércsel című, szintén netflixes tévésorozat két elismerést söpört be, a legjobb televíziós minisorozat vagy tévéfilm és a legjobb női főszereplő díját.

A Borat 2 is két kategóriában lett díjazott: egyrészt megnyerte a legjobb komédia díját, Sacha Baron Cohen pedig a legjobb férfi színész díját a komédia vagy musical kategóriában.

A tavaly rákbetegségben elhunyt Chadwick Bosemant posztumusz választották meg a legjobb drámai színésznek a Ma Rainey: A blues nagyasszonya című filmben nyújtott alakításáért.

A Fekete Párduc sztárjának járó díjat özvegye, Taylor Simone vette át, aki elmondta, hogy néhai férje Istennek, a szüleinek és az elődeinek köszönné meg az elismerést.

hirdetés

A legjobb drámai színésznőnek járó díjért Mundruczó Kornél Pieces of a Woman című filmjének női főszereplője, Vanessa Kirby is versenyzett, de azt végül nem ő, hanem Andra Day nyerte el a The United States Vs. Billie Holiday című filmben nyújtott alakításáért.

A díjazottak listája:

Legjobb dráma: A nomádok földje

Legjobb színésznő (dráma): Andra Day (The United States Vs. Billie Holiday)

Legjobb férfi színész (dráma): Chadwick Boseman (Ma Rainey: A blues nagyasszonya)

Legjobb komédia vagy musical: Borat 2

Legjobb színésznő (komédia vagy musical): Rosamund Pike (Fontos vagy nekem)

Legjobb férfi színész (komédia vagy musical): Sacha Baron Cohen (Borat 2)

Legjobb animációs film: Lelki ismeretek

Legjobb idegen nyelvű film: Minari (Amerikai Egyesült Államok)

Legjobb rendező: Chloé Zhao (A nomádok földje)

Legjobb női mellékszereplő: Jodie Foster (The Mauritanian)

Legjobb férfi mellékszereplő: Daniel Kaluuya (Judas and the Black Messiah)

Legjobb forgatókönyv: Aaron Sorkin (The Trial of the Chicago 7)

Legjobb eredeti filmzene: Trent Reznor, Atticus Ross, Jon Bastise (Lelki ismeretek)

Legjobb eredeti filmbetétdal: Io Sì (The Life Ahead)

Legjobb drámai tévésorozat: A korona (Netflix)

Legjobb női főszereplő (dráma tévésorozat): Emma Corrin (A korona)

Legjobb férfi főszereplő (dráma tévésorozat): Josh O’Connor (A korona)

Legjobb komédia vagy musical tévésorozat: Schitt's Creek (Pop TV)

Legjobb női főszereplő (komédia vagy musical tévésorozat): Catherine O’Hara (Schitt’s Creek)

Legjobb férfi főszereplő (komédia vagy musical tévésorozat): Jason Sudeikis (Ted Lasso)

Legjobb televíziós minisorozat vagy tévéfilm: A vezércsel (Netflix)

Legjobb női főszereplő (televíziós minisorozat vagy tévéfilm): Anya Taylor-Joy (A vezércsel)

Legjobb férfi főszereplő (televíziós minisorozat vagy tévéfilm): Mark Ruffalo (I Know This Much Is True)

Legjobb női mellékszereplő (televíziós sorozat, televíziós minisorozat vagy tévéfilm): Gillian Anderson (A korona)

Legjobb férfi mellékszereplő (televíziós sorozat, televíziós minisorozat vagy tévéfilm): John Boyega (Small Axe)

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: