A Rovatból

Az X-Faktorban várat építettek abból is, amiből tudjuk, hogy nem lehet

A szombati adásból kiderült, hogy a zsűri nem szereti a zenei alap nélkül előadott nótákat, a szép lányoknak viszont a színpadon a helyük.
Szabó Eszter írása - szmo.hu
2017. szeptember 24.



A szombati X-Faktor a válogatók utolsó felvonásával indult, melyen egy, mostanában a Pumpedékből ismerős szereplő érkezett elsőként a színpadra. Nem sokan ismerték fel Snezit, ám Gáspár Laci igen:

Sorozatba is játszik vagy nem tudom, mit csinál benne – írta körül a lehető legpontosabban a jelölt munkásságát Gáspár László.

Az mondjuk ugyanakkor elég nagy bunkóság volt, hogy ByeAlex nem tudott odafigyelni a dalra az elejétől, mert a behozott kiskutyával szórakozott.

Azért minden előadót, akár jó, akár nem, megillet a figyelem, ha már ezért veszi fel az ember azt a kevéske gázsit. Lehet, sőt, néha kell rossz fejnek lenni értékeléskor, de a tiszteletet megérdemli azért az összes jelentkező, na.

Snezi egyébként nem rossz, ám teljesen kiforratlan előadó, és emiatt még nem tud élvezhető produkciót nyújtani. Nem lehet csakis a tehetségre alapozva színpadra állni, ha gyakorolna, jóval stabilabb hangja és magabiztosabb fellépése lenne. Na, de mit számít ez, ha a zsűrinek tetszett úgy is, ahogy volt.

Gigi annyit mondott:

"
Szép lány vagy, akinek színpadon a helye.

Ajjnemáár!– forgatta volna a szemét válaszképp Aretha Franklin és Tina Turner, ha éppen nem máshol lettek volna.

Babai Adrián előadása azért volt érdekes, mert elképesztő önbizalommal és hittel közvetítette azt a nagyon kevés tehetséget, ami neki megadatott. Ezt ebben az országban rengeteg tehetséges és képzett embernek kéne megtanítania, úgyhogy jövője inkább motivációs trénerként lehet fényes, mint énekesként.

"Azt szokták mondani, hogy szarból nem lehet várat építeni. Megtetted!" – utalt ugyanerre Gáspár, amihez Radics Gigi is bólogatott.

Videó: Babai Adrián éneke

A versenyzőkre egyébként jellemző, hogy szándékosan nehéz nótát választanak, néha szükségtelenül. Inkább olyat kellene, amivel jobban megmutathatják a hangi adottságaikat, ami nem mindenkinél a zúzás, bevadulás, frazír és energia. Annak idején a Megasztár 2-ben Bartók Eszter az Elefánt c. dalával simán bejutott mindenféle nagyobb erőlködés nélkül is, önmagát adva.

A ciki előadók hallgatása közben a zsűri egy kicsit parádézott azon, hogy mostanában mindenki alap nélkül érkezik a műsorba. Nem értették, mi lehet ennek az oka.

"Mer úgy könnyebb" - foglalta össze ByeAlex a feltett kérdés teljesen eltévedt konklúzióját.

Egyébként valószínűleg az az oka, hogy habár rengeteg karaoke-alap van az interneten, de azok jó eséllyel nincsenek a versenyző saját hangfekvésében. Mivel így kényelmetlen lenne a kiválasztott dal, vagyis egyszerűbben „ordibálós”, „fejhangos” vagy „morgós”, ezért kénytelenek alap nélkül jönni.

A felháborodás a televízió előtt ülve egyébként teljesen érthetetlen volt, hiszen aki igazán jó énekes, az a capellában is meg tudja mutatni, hogy az, sőt.

Arról nem is beszélve, hogy a tehetségkutatók első jó néhány szériájában kifejezetten tiltott volt a zenei alapra éneklés, pontosan amiatt, mert a hangszerek és egy-egy jó vokál a felismerhetetlenségig feljavíthat egy-egy nem olyan jó énekest is. A zsűri tagjai közül 3 egyébként zenei alap nélkül jutott be annak idején a Megasztárba.

Ettől függetlenül persze szívük joga utálni azt, ha alap nélkül érkeznek a jelentkezők.

A folytatásban be is mutattak néhány zenei alap nélkül érkezett jelentkezőt, akik között a fiúk némelyike egy-egy szomorú, farsangi Cseh Tamás-paródiának tűnt. Az este első igazán jó énekese Halász Rebeka volt, aki szintén csak az énekhangját hozta. Laci idejekorán leállította, és kerestek neki egy karaoke verziót, amivel aztán tovább is jutott a lány, aki természetesen egyáltalán nem a zenei alap meglétének köszönheti mindezt. Jó volt és kész.

Videó: Halász Rebeka éneke

Páros formációk is indultak tegnap, közöttük a legjobb a Long Way együttes volt, de csak azért, mert a következő párbeszédet folytatták le Puskás Petivel:

- És miért Long Way a nevetek?

- Azért, mert már hosszú út áll előttünk – foglalta össze múltjukat és jelenüket az egyik művész.

A másik fiatal duót arról faggatták, mióta ismerik egymást, ott pedig Gáspár brillírozott:

- Mióta megszülettem, azóta ismerem - jelentette ki a 18 éves forma fiú hasonló korú barátjára.

- Ott volt a szülőszobában? - csodálkozott rá a duett történetére Gáspár Laci.

- Miről szól a dalotok? - faggatózott tovább Puskás Péter.

- Rap és zene! – írta körül titokzatosan a produkció mögöttes üzenetét a költő.

Ahogy az lenni szokott, ezen az estén is volt pár poén és olyan fellépő, akikről talán még ők maguk sem tudják, mi vezette őket az X-Faktor színpadára. A jelenlegi nézettségi adatokat nem tudom, de annak idején még a Megasztár első szériájában a legrosszabbakból összevágott válogató és a végső döntő volt a legnézettebb, úgyhogy nyilván ezeket az X-Faktorban sem hagyják ki.

Persze remek előadók is bemutatkoztak szombaton, közöttük Gulyás Roland is, aki egy tavalyi kieső, és aki - reméljük - most jó sokáig eljut, hiszen a hangja mellett láthatóan más kiváló adottságai is vannak…

Videó: Gulyás Roland éneke

A Flórian Kvintett volt az első, akinek állva tapsolt a közönség, Gáspár is kivolt tőlük, vagy jó eséllyel bárki, aki konyít valamit a zenéhez.

Oláh Szandra Klarissza Radics Gigi-dallal bizonyított, nem is akárhogy. Szintén szuper volt Barna Martin, aki teljesen kockának tűnt, és az elején még azt sem tudta eldönteni, hogy énekszakos az iskolában, vagy még sohasem járt énektanárnál.

Rékasi Dezső már úgy állt ki a színpadra, mint egy előadó, és meg is kapta a zsűri tapsát, akik közül ketten is felállva, örvendezve ünnepelték a tehetségét, úgyhogy továbbjutott.

Videó: Rékasi Dezső éneke

Két, nem mindennapi külsővel rendelkező versenyző is színpadra lépett. Egyikük Nicole művésznéven, de a feltűnő énekesnő sajnos kiesett, akárcsak Lantos Gábor, aki nem mellesleg személyi edző. Sajnos csak Puskás Peti látta meg benne a tehetséget.

Lantos Gábor kiesése egyike volt a műsor drámai pillanatinak, a női nézők számára mindenképpen.

A folytatásban az idősebb korosztály is képviseltette magát, akik között a legtökéletesebb a Rozmaring Asszonykórus volt.

Elképesztően ötletes produkciójukat hallgatva Puskás Péter megőrült egy kicsit, és persze tovább is jutott a modern alapra népdalt éneklő csapat. Elsőre hülyeségnek tűnik az egész, de mégis kiváló, újszerű, táncolható és nagyon-nagyon kedvelhető előadás volt. Abszolút látom őket a fesztiválokon, ahogy az alkesz punkokat és hungarikumra éhező holland turistákat hergelik.

Videó: a Tázlári Rozmaring Asszonykórus éneke

Radics Gigi kivételével mindenki érezte ugyanezt, így a speckó lánycsapat 3 igennel végül továbbjutott.

Az X-Faktor válogatója ezzel véget ért, jövő héten folytatódik a móka, és akkor már mindenki hallgathatja azt, akiket eddig továbbjuttatott. ÍÍÍájjj.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: