KULT
A Rovatból

Az Abigail az év legszórakoztatóbb horrorfilmje, amiért mégis pokolra jutnak a marketingesek

Nincs kérdés, a Radio Silence csapata hihetetlenül tehetséges és odaadó alkotókból áll, akik ha beállnak egy projekt mögé, akkor az biztosan valami különleges lesz. Jelen esetben kicsit bugyuta, de meglepően vicces a vérgőzős vámpírvadászat.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2024. április 25.



Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillett nevét érdemes megjegyezni. A rendezőpáros barátaikkal együtt alapította a Radio Silence Productions-t 2011-ben, hogy aztán a 2012-es V/H/S című antológia horrorjukkal betörjenek a filmbizniszbe. A srácok eredetileg YouTube-ra készítették videóikat, majd többre vágytak és a V/H/S sikerét meglovagolva számtalan filmet készítettek. Legsikeresebbek talán a 2022-es és 2023-as Sikoly-filmek voltak, de én imádtam a 2019-es Aki bújt-ot is.

A szakemberek jól dolgoznak, és ami a nagy stúdióknak a legcsábítóbb, gyorsan.

Azt, hogy a Sikoly 6-ot moziba tudták küldeni kicsit több, mint egy évvel az előző rész érkezése után, még máig hihetetlen számomra. Ez szokatlanul kevés idő egy ekkora produkció esetében. Mindemellett eddig még nem hibáztak mint rendezők. Eddig.

Na jó, elég a félrebeszélésből: most sem hibáztak. Az Abigail egy pokolian szórakoztató horror-vígjáték. Nem klasszikus komédia és nem paródia, de egyértelműen építenek a humorra. A rendezőpároshoz csatlakozó két író ismeretlenebb név a szakmában, Stephen Shields és Guy Busick. Ehhez képest összeraktak egy érdekes történetet, misztikummal, remek csavarral és szórakoztató karakterekkel. A párbeszédek kicsit Shane Blackre-szerűek, pörgősek, trágárok, de kellően üdítőek a szokásos hollywoodi produkciókhoz képest.

A történet annyira zseniálisan hülyeségnek hangzik, csoda hogy más még nem próbálta megvalósítani.

Nem követel meg nagy költségvetést, kevés színész kell hozzá, így minden stúdiónak csábító lenne az ötlet. Egy csapat bűnöző, Joey, Frank, Rickles, Sammy, Peter és Dean elrabolnak egy kislányt, Abigailt, hogy megbízójuk, Lambert pénzt követelhessen a lány gazdag apjától. Ahogy telik az idő, miközben vigyáznak a lányra, szépen lassan elkezdenek hullani a szereplők, és mi nem tudjuk, mi történik.

Remek félrevezetéseket alkalmaznak az alkotók, csak egy dologra nem számított a Radio Silence. A marketingesek az első előzetesben lelőtték a film csavarját, amire a nézők kb. az első félóra végén jönnek rá. Abigail ugyanis bizony

(SPOILER!!!)

egy vámpír, és nem ők tartják fogva a kislányt, hanem ők a friss hús a darálóban.

Márpedig darálásról van itt szó bőséggel.

Nem annyira velőtrázóan, sokkolóan véres a film, mint az Aki bújt, de azért nem mennek művérért a szomszédba az alkotók, kellő mennyégű vérengzés van ahhoz a 18-as karikához. A remek premissza ellenére a film lelke egyértelműen a szereplőgárda, az interakcióik és a köztük kialakult kémia. Ezért a forgatókönyv után a második nagy piros pont a színészekért jár a csapatnak.

Főszerepben a rendezőpárossal immár harmadjára dolgozó Melissa Barrera sziporkázik, mint Joey. Rajta kívül Dan Stevens Frank szerepében talán a másik legnagyobb név, aki mostanában virágzását éli. Rövid időn belül ez a harmadik filmje, a Godzilla x Kong és a szintén horror Cuckoo után. Az Abigailt alakító Alisha Weir fiatal kora ellenére sem új a szakmában és bizonyítja, hogy nem minden gyerekszínész borzasztó. Elképesztően jó a vámpír szerepében, látszott, hogy jól érezte magát a forgatáson.

Akár végig is mehetünk a szereplőkön, mert szinte csak a nyolc főszereplő játszott az egész produkcióban, és mégsem tűnt kis költségvetésű kamarahorrornak.

William Catlett alakítja Rickles-t, aki a csapat megbízható tagja, a nagyon vicces Kevin Durand játssza Petert, a szerethető mamlaszt. A nemrég tragikusan fiatalon elhunyt Angus Cloudnak ez az utolsó szerepe, pedig csak most kezdett beindulni a karrierje. Őt legtöbben az Eufória Fezco-jaként ismerhetik, de szerepelt több videóklipben is. Kathryn Newton, mint Sammy humoros és szórakoztató. Giancarlo Espositoból pedig nem kapunk eleget, de itt is hozza a tőle megszokott „örökös gonosz lángelme” karaktert.

Tehát a legnagyobb baj a filmmel egyértelműen a marketing. Értem, hogy ez a szükséges rossz, mert ha nem használják ki a balerina kislányvámpírt a reklámkampány során, akkor sokkal kevesebben ülnek be a filmre. Pedig a készítők remekül leplezték ezt a kiváló csavart, így nagy kár érte. Ha meglett volna az a „meglepetés wow”-faktor, akkor szerintem az év legjobb horrorfilmje lehetett volna.

Így sem volt rossz, sőt az utóbbi idők egyik legszórakoztatóbb horrorfilmje, mind humorával, mind a vérengzéseivel kicsi pluszt ad.

A rémisztések kevésbé prominensek, ha valaki látott már legalább egy horrorfilmet az élete folyamán, azt nehéz lesz meglepni. Van egy két jumpscare, de nem vészes, sokkal inkább a párbeszédeken és a karaktereken van a hangsúly. Na meg Abigailen, akinek pusztán a játékáért érdemes megnézni a filmet.

Technikailag is minden csillagos ötös. A helyszínnek választott elhagyatott, ódon kúria nagyon hangulatos és változatos. Kevés helyszín és színész, gondolom a költségeken is csökkentett, ami mindig jó egy horror szempontjából. De nem érezni, hogy bármin is spóroltak volna a készítők. A CGI működik, semmi szemet szúró nem volt, mindent látunk, amit kell, még a digitális vérfröccsenések se zavartak, mert utána tényleg jelen voltak a sebesülések és a vértócsák, nem csak elmismásolták őket, mint egy John Wick 4 esetében például.

A zenét egy igazi hollywoodi szakember alkotta, Brian Tyler.

Az ő nevével rengeteg projekt kapcsán találkozhattunk kisebb horroroktól kezdve, igazi szuperprodukciókban is dolgozott. Itt is köszönhetünk neki egy-két maradandó pillanatot, például Abigail és Sammy közös „balettja” elég emlékezetesre sikerült. Aaron Morton operatőr pedig a hozzá megszokott iparosmunkát hozta. Neki is nagyon illusztris a filmográfiája, aki látta Az első óment, vagy a Nincs, aki megmentsen-t, az tudja, mire számíthat. Szép képek, ügyesen fényképezve.

Az év horrorja lehetett volna, de megértem, hogy el kellett rontani a „meglepetést”. Remélem, hogy a Radio Silence most is sikeres lesz, mert

ilyen szakemberekre van szüksége Hollywoodnak. Akik egy bugyuta ötletből is kihozzák a maximumot, gyorsan, olcsón és szórakoztatóan.

Én mondom: jegyezzük meg Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillett nevét. Az Abigail csütörtöktől megtekinthető a mozikban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Hermányi Mariann a Hunyadi meztelen jeleneteiről: „Elárulom minden nézőnek, hogy ha benéznek a ruhájuk alá, kábé ugyanezt fogják találni”
A színésznő azt is hozzátette, hogy „nekem az a véleményem, hogy maga az arc, ahogy maga az egész test is, egy eszköz.”


A Hunyadi sorozat Luxemburgi Erzsébetét Hermányi Mariann játssza, aki a sorozat több meztelen jelenetében is feltűnik. A 24.hu szerint volt, ami annyira betalált, hogy még a Médiahatóság is kapott miatta bejelentést.

A színésznő a TV2 podcastjában beszélt az élményeiről, amit a story.hu idézett:

„Ha én elvállalok egy produkciót – akár tartalmaz ilyen jelenetet, akár nem –, az nálam úgy kezdődik, hogy meglátom, milyen a forgatókönyv. Ha tetszik a történet, akkor egyet megint továbblépek: megnézem, ki a rendező, milyen lesz majd a stáb, kik lesznek a partnereim. Ami a Hunyadi kapcsán izgalmas dolog volt, és amivel én még előtte soha nem találkoztam, hogy már a casting folyamatában szóltak: lesznek ilyen jelenetek, és hogy az egyik castingkör pont ezért lesz. Akkor mi csak arról fogunk majd beszélgetni a rendezőkkel, a producerekkel, hogy nekünk mit jelent a meztelenség egy filmben.

Nekem az a véleményem, hogy maga az arc, ahogy maga az egész test is, egy eszköz. Az egy vászon, amire festve az ember történeteket mesél el.”

A színésznő szerint „van olyan, hogy lekerül a ruha, és úgy látszik az ember, ahogy a Jóisten megteremtette”.

„Egyébként elárulom minden nézőnek, hogy ha benéznek a ruhájuk alá, kábé ugyanezt fogják találni. Tehát nem kell annyira meglepődni azon, hogyha az ember meztelenséget lát. De szerintem nagyon fontos az, hogy ez ne öncélú legyen, hanem művészi, és szolgálja a történetet”

– tette hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Hunyadi-láz a TV2-n! Újabb műsorokat töröltek a sorozat sikere miatt
A történelmi sorozat népszerűsége továbbra is töretlen, már több mint egymillióan követték a TV2-n. A csatorna emiatt ismét műsorváltozást jelentett be, a Farm VIP újabb epizódja is elmarad.
F. O. - szmo.hu
2025. március 19.



A TV2 ismét műsorváltozást jelentett be a Hunyadi című sorozat miatt. A március 22-i, szombat esti program átalakul, ugyanis a Tények után újra levetítik a negyedik és ötödik epizódot. Emiatt a 18:55-kor kezdődő Tények Plusz, a Farm VIP aznap nem kerül adásba.

Ez már a második alkalom, hogy a valóságshow egy epizódját kihagyják a történelmi sorozat sugárzása miatt.

A Hunyadi János életét bemutató sorozat március 8-án indult a TV2-n, Kádár L. Gellért főszereplésével. A Bán Mór regénye alapján készült produkció már a premierhétvégén a nézettségi toplista élére került, és a múlt hétvégén is kiemelkedő eredményeket ért el: a sugárzott epizódokat több mint egymillió néző követte a TV2 Média Csoport csatornáin.

A sorozat sikere miatt a csatorna március 15-én ismét műsorra tűzte az első három epizódot, majd az esti órákban levetítette a negyedik és ötödik részt is. Akkor a Farm VIP egyik epizódját szintén levették a műsorról. Az új, hatodik epizódot március 22-én, 21 órától sugározza a TV2.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Igazi horror szülőknek, amit mindenkinek látnia kellene – az év sorozatát rakta le a Netflix a Kamaszokkal
Te mit tennél, ha a 13 éves, tini gyerekedet hajnalok hajnalán elvinné a rendőrség, mert egy gyilkossággal vádolják? Hinnél a saját fiadnak, még akkor is, ha minden ellene szól? Stephen Graham és Jack Thorne legújabb sorozata nagy gyomros a szülőknek és figyelemfelhívás a fiataloknak!
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. március 23.



Mindig is kedveltem Stephen Graham munkásságát. Először a Blöff Tommyjaként ismertem meg a brit karakterszínészt, de kisebb szerepekben láthattuk Az elit alakulatban és A Karib-tenger kalózai negyedik és ötödik részében is. A tavalyi Testeket szinte csak miatta volt érdemes megnézni. A hatalmas filmográfiával rendelkező színész számára az igazi áttörést talán a Gengszterkorzó hozta el, ő alakította Al Caponét a nagyszabású HBO sorozatban.

Majd összehozta a sors Jack Thorne íróval, akivel több projektben is együtt dolgozhattak.

Ezután Graham egy kicsit átállt a kamerák másik oldalára is, és beszállt a Boiling Point sorozatba mint főszereplő, író és producer. A széria a Forráspont című, feszült thrillerből készült, amiben szintén Graham volt a főszereplő. A páros végül együtt hozta tető alá 2025 eddigi legjobb minisorozatát, a Kamaszokat. Itt aztán kendőzetlenül és kegyetlenül mutatják be, miként hat a modern világ a családokra, és kiemelten az iskolásokra.

De miért is fontos alkotás a Kamaszok? A Netflixen látható minisorozat szinte egy csoda. Nemcsak történetileg és a mondanivaló szempontjából, de a megvalósítás is egy hatalmas filmtechnikai teljesítmény. Philip Barantini rendező szintén sokadik projektjében dolgozik együtt a Graham-Thorne kettőssel.

Nem lehet elmenni amellett az elképesztő munka mellett, amit az alkotók leraktak az asztalra.

A Kamaszok valós időben, vágatlanul mutat be egy-egy órát a szereplőink történetéből. Akik tisztában vannak azzal, hogyan készülnek a filmek, tátott szájjal fogják nézni a Kamaszok minden pillanatát. Itt nincsen több kameraállás, sem rejtett vágások. Minden rész az elejétől a végéig óramű pontosságú, megtervezett remekmű. Mindezt úgy, hogy a második rész például egy középiskolában játszódik, több száz statisztával, CGI nélkül, tehát nem egy háromszereplős drámáról beszélünk (legalábbis ott). A készítők szerint egyetlen egy alkalommal használtak vizuális effekteket, amikor a kamera átment egy ablakon, ott eredetileg nem volt üveg a keretben.

Ezeket az 50 perces részeket hibátlanul felvenni hihetetlen teljesítmény.

Ami a legszebb az egészben, hogy ez a technikai teljesítmény ténylegesen hozzátesz a történethez. Feszültté és autentikussá teszi a cselekményt úgy, hogy nem vált át dokumentarista stílusba, mint egy kézikamera tenné.

Történetünk szerint van egy gyilkosság, ami miatt a rendőrség rajtaüt egy családon, elfogják a 13 éves Jamie Millert (Owen Cooper), kirángatják otthonából, és viszik is a rendőrőrsre, mert szinte bombabiztos bizonyítékuk van rá, hogy a fiú a tettes. A fiatalt azzal vádolják, hogy különös kegyetlenséggel megkéselte két évvel idősebb iskolatársát. Nem árulok el sokat a cselekményből, de maradjunk annyiban, hogy nagyon kemény gyomrost ad a nézőknek, és egy olyan képet fest a mai tinik világáról, amitől lehet, hogy sokan átgondolják a gyerekvállalást.

A szereplők teljesen hitelesek, a fiatal Coopernek ez az első szerepe, és nem viccelek, de a harmadik epizódot elviszi a hátán a srác.

Az első rész az elfogást mutatja be, megismerjük a rendőri procedúrát, a második a nyomozókat követi, ahogy tárgyi bizonyítékokat próbálnak gyűjteni az iskolában. A folytatásban a gyanúsított fiú és egy pszichiáter beszélgetnek, végül az utolsóban 13 hónappal a történések után megismerjük a bűncselekmény és a nyomozás következményeit a család szemszögéből, és a szülői bűntudatra koncentrálunk. Zseniális, mást nem lehet rá mondani.

Aki szeretné látni, hogy készült a sorozat, íme a werkfilm:

A legszebb az egészben, hogy egyrészt a gyanúsított nem egy szegény családból származik, és nem is tűnik egyértelműen bűnösnek. Egészen sokáig bizonytalanságban tartják a nézőt, és amikor valami kiderül a karakterekkel kapcsolatban, együtt kapjuk a gyomrosokat a szereplőkkel. Itt bizony nem csak egy tini okoz egy tragédiát, hanem több tényezőre kell bontani a felelősséget. De nem is ez a lényeg. Mondhatni, hogy a társadalom a hibás az egészért, miközben nem tolják az arcunkba ezt az üzenetet.

Miután megjelent a sorozat, az interneten elindult egy felháborodás, mert sokan azt hitték, hogy egy igaz történet alapján készült a sorozat, de a készítők ezt cáfolják.

Nem is olyan régen ugyanis történt egy hasonló eset, ám ott az elkövető nem épp egy jómódú családból származott. Sokan rögtön társadalmi cenzúrával és finomkodással vádolták a Netflixet, de a készítők elmondták, hogy mindig is egy viszonylag jómódú fehér fiút akartak főszereplőnek, hiszen így jóval nagyobbat ütött a „bárkivel megtörténhet” üzenet. Ez a kisebb internetes félreértés sem tudta elrontani a Kamaszkor reputációját.

Márpedig ez tényleg bárkivel megtörténhet. Egyáltalán nem látunk lehetetlen, vagy különleges körülményeket. Ez pedig nagyon ijesztő, szinte horrorszintű történet lehet egy szülőnek. Több helyen arról olvastam, hogy nem tudták szülők egyben végignézni a négyrészes sorozatot, annyira brutális. A harmadik epizód gyakorlatilag egy kétszemélyes kamaradráma a diák és a pszichológus között. Ennek a résznek köszönhettem, hogy nem bírtam leállni, és megnéztem az utolsó epizódot is.

Egyszerre hatásos, felzaklató és ámulatba ejtő, amit a képernyőn látunk. Egyrészt az elsőfilmes színész játéka elsőrangú – nem csodálkoznék, ha ebben az évben több jelölése is lenne sorozatos díjátadókon.

Fiatal kora ellenére hihetetlenül jó ritmusban tudott váltani a viselkedésmódjai és hangnemei között. A pszichológussal gyakorlatilag élete egyik legfontosabb beszélgetését szinte párbajként éljük meg, aminek komoly hatásai lesznek a fiatal jövőjére. Az első epizód visszahúzódó, megszeppent Jamie-je sehol nem volt az epizód alatt.

Nem tudom jobban dicsérni a sorozatot. Ennél jobb dolgot régen láttam a Netflix kínálatában. Nehéz történet, bámulatos megvalósításban. Philip Barantini rendezése, Matthew Lewis kamerakezelése, Stephen Graham, aki az apát játssza, és Owen Cooper játéka önmagában megéri a megtekintést.

De az egész egyben, valami hihetetlen élmény.

Nem kellemes élmény, nem egy családi téma, de úgy gondolom, ezt mindenkinek látnia kellene. Nagyon felgyorsult a világ, rengeteg inger éri a fiatalokat, sokkal több, mint akár 10 évvel ezelőtt. Ez persze nem feltétlen rossz, de itt jönnek képbe a generációs különbségek. Lehet, hogy a szülőknek jobban bele kellene ásni magukat, hogy online mit csinálnak a gyerekeik? Nem tudom. Nincs erre igazán válasz, mert a szülők kezében tényleg csak a remény és a bizalom marad a gyermekek felé, hogy normálisan fog viselkedni. Nem lehet megvédeni őket a kamaszkortól és önmaguktól.

Amint az iskola és a különféle közösségek bekerülnek a gyerek életébe, a szülők kezéből sokszor kiesik a gyeplő. Sok ilyet látni sajnos.

A fiatalabbaknak pedig meg kellene érteniük, hogy döntéseiknek komoly következményei vannak. Fontos lenne megszabadulni a „mást bánts, addig se téged bántanak” attitűdtől, de mint tudjuk, a gyerekek nagyon kegyetlenek tudnak lenni. Az online és fizikai zaklatás és az erőszak gyakori jelenségek az iskolákban, főleg a briteknél. Ez egy közel tökéletes sorozat, ám nem hozta meg a kedvem a gyerekvállaláshoz.

A Kamaszok magyar szinkronnal is megtekinthető a Netflix műsorán.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Autizmussal diagnosztizálták a The Last of Us sztárját
A 21 éves színésznő egy stábtag tanácsára fordult szakemberhez, és a The Last of Us első évadának forgatása alatt kapta meg a diagnózist. Ezek után úgy fogalmazott: hatalmas megkönnyebbülés számára az eredmény.


Bella Ramsey, a The Last of Us című sorozat egyik főszereplője a British Vogue-nak adott interjújában osztotta meg, hogy autizmust diagnosztizáltak nála. A 21 éves színésznő arról beszélt, hogy egy stábtag hívta fel a figyelmét az árulkodó jelekre, mivel a saját lányánál korábban már megállapították az autizmust, és felismerte a hasonlóságokat Ramsey viselkedésében. A fiatal színésznő ennek hatására döntött úgy, hogy szakemberhez fordul, és végül a sorozat első évadának forgatása alatt kapta meg a diagnózist.

Ramsey szerint a diagnózis segített neki jobban megérteni önmagát és azt, hogyan viszonyul a környezetéhez.

Hozzátette, hogy az eredmény hatalmas megkönnyebbülést hozott számára, mert sokáig kívülállónak és különcnek érezte magát.

Közben a The Last of Us című sorozat második évada április 14-én érkezik a Max kínálatába.

Az új évad az előzetesek alapján még több zombit, drámát és új karaktereket ígér a nézőknek.

A folytatásban Pedro Pascal és Bella Ramsey mellett új szereplők is csatlakoznak a történethez. Kailyn Dever Abby szerepében tűnik fel, emellett Isabela Merced (Dina), Young Mazino (Jesse), Ariela Barer (Mel), Tati Gabrielle (Nora), Spencer Lord (Owen), Danny Ramirez (Manny) és Jeffrey Wright (Isaac) is látható lesz a második évadban. A sorozatban vendégszereplőként láthatjuk Catherine O’Harát, valamint visszatérnek olyan karakterek is, mint Gabriel Luna (Tommy) és Rutina Wesley (Maria).

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk