Alaposan mellényúlt Muri Enikő, az egész zsűri lehúzta a Sztárban Sztárban
A hétvégi Sztárban Sztár egy közös dal és a zsűri rövid vicceskedése után Polyák Lilla előadásával indult, aki egy Madonna nótát énekelt elég tisztességesen és gyönyörűen sztájlingolva. A külseje kicsit túl szépre is sikerült, így inkább nézett ki Marilyn Monroe-nak, mint Madonnának. Az előadás rendben volt, bár sajnos nem igazán hasonlított az eredetire, talán amiatt, mert nincs könnyen megfogható jellegzetesség az eredeti produkcióban sem. Bereczki Zoltán valószínűleg imádja Polyák Lillát, csakis ezért mondhatta, hogy sokkal jobb a hangja, mint Madonnának, ezért nem sikerült most úgy az előadás.
Én Lilla helyében - mivel nem hiszem el, hogy a szereplők kapják és nem pedig választják a dalokat - azt mondom, másképp taktikáztam volna. (Igen, nem hiszem, hogy kapják, mert ha igaz, hogy egy-egy médiaszakos szerkesztő osztja a profi előadókra a dalokat hétről hétre és nem a művész az évtizedes tapasztalatai alapján választja ki, hogy kit tud jól utánozni, az akkor az akkora amatőrség lenne, amit egy csatornából tényleg nem nézek ki).
Polyák Lillára visszatérve, az lehetett a baj, hogy az énekes egyszerűen nem a klasszikus "sztárbansztáros" sikerrecept szerint haladt, miszerint
egy ilyen produkcióban érdemes vagy tökéletesen levenni egy karaktert, vagy egész másképp dönteni, és teljesen hülyét csinálni magunkból.
Muri Enikő megértette ezt. Solymos Tónit szedte elő a nagymamák örömére, rettenetesen nézett ki, de mindent kihozott belőle, amit lehetett. Ha nem is nyer végül, de Enikő imidzsének ez a hozzáállás akkor is nagyon jót tesz, és a zsűri is jó poénokat tudott rá dobni.
Veréb Tamás Elton Johnt énekelt, jól nyomta. Bereczki azt mondta, hogy nem tetszett neki, mert Elton a képzetlen hangja miatt az előadásai során kicsit jobban erőlködik, és azt értelmezte a zsűritag szenvedélynek. Nem volt világos, mit akar mondani, de esélyesebb, hogy Majka látta jól: nem az előadás volt unalmas és vérszegény, hanem a dalnak egyszerűen nincs íve, így az előadó nem is tudott hatalmas tetőpontokat elérni benne. Ábel Anitának nagyon tetszett.
A kisfilmeket lehet, hogy csak én unom, de szerintem sokkal több értelme lenne helyettük az eredeti produkcióból többet bejátszani, hogy a nézőknek beugorjon, ki is pontosan Usher, vagy Solymos Tóni, és mik az előadásuk jellegzetességei.
A folytatásban Nagy Adri Ricky Martint énekelt és örök talány marad, miért egy oktávval lejjebb kezdte, mint az eredeti előadó, de a többi részt végül jól hozta, pedig elég nehéz dolga volt. Az eredeti énekes azzal operál, hogy jóképű, nincs kifejezetten jellegzetes hangkaraktere és speckó előadásmódja, emiatt nem is volt igazán jó választás. Akármennyire is beleadott mindent, és jól hozta a jellegtelen énekest, de végig azt érezte az ember, hogy Adriban több van.
Ábel Anita imádta minden mozzanatát, mint ahogy a legtöbb előadásnak. Én is bírom Adrit, pont ezért gondolom, hogy nem sértődött volna meg, ha valaki arra biztatja, hogy karakteresebb előadót válasszon. Hajósnak nem tetszett.
Kocsis Tibi Szécsi Pálként úgy nézett ki, mint Frankenstein szörnye, de jól nyomta, és a rendező is nagyban segítette a régi hangulatú képi világgal, meg is dicsérték.
A folytatásban Muri Enikő lépett újra színpadra Britney Spears debütáló slágerével. Britneynek van egy jellegzetes nazális (nyomi) hangképzése, ami egészen jó levehető a megfelelő technikával, ez hiányzott belőle, de látszott Enikőn, hogy mindent belead.
A zsűri eléggé lehúzta, látszott, hogy Enikőnek rosszul esik a kritika, ami nem meglepő, mert eléggé keményen osztották.
Annyira azért nem volt rossz, egyszerűen nem lehetett többet beletenni, mert az eredetiben sincs több.
Enikőn nem múlt volna, az életéért énekelt, látszott, hogy komolyan veszi.
Polyák Lilla folytatta a sort Alice Cooperként, aki a megjelenése és a jellegzetes előadásmódja miatt kiváló választás volt. Lillát megdöbbentően jól átalakították, nem is okozott csalódást, végre eldobta a jókislány-imidzset. Ábel Anitának nagyon tetszett.
Nehéz jól keverni egy tévéadást hang szempontjából, és biztosan cél is, hogy az éneksáv kissé kiemelkedjen a hangzás összességéből, hiszen az énekhang a lényeg, ez világos. Ám én azt mondom, hogy ha az énekek egy kicsit jobban belesimulhatnának a zenei alapba, úgy az előadások is hihetőbbek lennének, nem jönnének át az utánzás kisebb, elkerülhetetlen tökéletességei, ami nagyban segítené a versenyzőket.
Veréb Tamás másodjára Ushert „kapott”, nem egy nagy karakter, viszont iszonyat nehéz lehetett megcsinálni, mivel rengeteget kell táncolni és énekelni mellé. Nagyon jól megoldotta, Ábel Anita 10 pontot adott. A többiek is.
Kocsis Tibi Brian Johnson volt, az AC/DC egykori énekese, aki 2016-ban fejezte be a pályáját halláskárosodása miatt. Ez a szomorú jelenség sok mindent megmagyaráz a hangjával kapcsolatban, ám Kocsis Tibi (akit kábé nyolcadjára írok véletlenül Csokis Tibinek) ügyesen sikított és ordított, a zsűrinek is tetszett, habár nem tartották elég keménynek. Utána Nagy Adri Sebestyén Mártát énekelt, kiválóan levette a hangszínt, Hajóst kivéve mindenki 10 pontot adott neki.
A végén a szokásos drámázás ment rendkívül hosszan, és végül nagy nehezen kiderült: az összesítés alapján ezen a héten Polyák Lilla nem folytathatja a versenyt. Az idei széria négy legkiválóbb előadója így Muri Enikő, Kocsis Tibor, Nagy Adri és Veréb Tamás lett, jövő héten dupla döntő, akármit is jelentsen ez pontosan.
Ha ismerőseidnek is ajánlanád, kattints a megosztásra: