KULT
A Rovatból

Aki szalonnából rakta ki Orbán Viktor portréját

Csáki László az animáció fenegyereke szereti a valódi történeteket, a nagy vonatjegy-hamisítási ügyet is feldolgozta.


Névjegy

"Egyáltalán nem nehéz ködben vezetni, csak a fehér választóvonalat kell figyelni az út közepén." (Michelangelo Antonioni: Egy nő azonosítása)

Csáki László főállásban a MOME Média design szak oktatója, valamint a BKF animáció szakán és a KREA fotó szakán óraadó tanár.

Idén tavasszal feleségével, Szép Évával négy kilogramm 1x1 centiméteresre vágott szalonnakockából hét óra alatt rakta ki Orbán Viktor portréját.

- Hogy jut valakinek az eszébe az, hogy szalonnából rakja ki Orbán Viktor portréját?

- Egy reggel éppen szalonnáztam a párommal, aki ma már a feleségem (Szép Éva). Szeretem az intarziát, a mozaikot és az elfeledett képzőművészeti technikákat. Ahogy vágtam föl a szalonnát, rájöttem, hogy sokféle színe van, árnyalatai és tónusai, amelyek alkalmasak lehetnek arra, hogy mozaik készüljön belőle. Mondtam Évának, hogy ebből milyen jól ki lehetne rakni valamit és mozaikkockaként használni a szalonnát. Éva rögtön rávágta, hogy mi lenne, ha portrét csinálnánk. Pár nap múlva javasolta, hogy ez legyen Orbán Viktor arcképe.

miniszterelnok_portreja_szalonna_mozaik_web

- Más ihletforrás is volt a szalonnázáson kívül?

- Amikor Erdélyben voltunk, egy asszonytól pálinkát akartunk venni, közben beszélgettünk. Ő mondta, hogy szerinte kétféle ember van: a disznózsíros, meg a libazsíros. Szerintem ebben a mondásban minden benne, és sok olvasata létezik. Értsük, ahogy akarjuk.

- Milyen volt a portré fogadtatása?

- Nagyon szerették, kaptam minden oldalról véleményt. Szerencsére korrekt, realista portré készült a szalonna mozaikból: az arcát nem írtuk át, törekedtünk a hasonlóságra és nem karikatúrát készítettünk. Szakmailag tisztességesen megcsináltuk, egyáltalán nem sértő, nem bíráló, nem billen egyik oldalra sem, objektív. Egyébként a Fradi stadion megnyitóján készült portré fotó volt az inspirációs alapja. Kicsit alulnézetből készült a kép, ez tetszett meg ezért választottuk.

A miniszterelnök portréja szalonna mozik munkánkkal a véleményünket mondtuk el, de nem sárdobálós szinten.

Mindenki azt olvas ki belőle, amit akar.

Aki szereti Orbán Viktor politikáját, azt mondhatja, született róla egy szép portré klasszikus technikával, de mégis érdekes kísérleti, kreatív módon, aki meg nem szereti, az pontosan fogja tudni, miért használtunk hozzá szalonnát és mit akartunk mondani vele. Az ötlet már egy éve megvolt mire, elkészült a mozaik. Átgondoltuk sokszor és még egy év után is úgy gondoltuk, hogy elég erős és megalapozott a terv arra, hogy megvalósuljon. A lényeg a minőségi, kreatív és egyedi vélemény alkotáson van. Ez valahol a képzőművészet lényege is, ami esetek többségében valami ellen jön létre és saját vagy teremtett eszközrendszerrel kommunikál.

- Hogyan lett belőled grafikus, és miért pont ezt a területet választottad?

- Azt nem mondanám, hogy grafikus vagyok, inkább olyan ember, aki elsősorban mozgóképpel foglalkozik. A mozgókép, rengeteg területet érint a készítés közben, így grafikus elemeket is, például film főcím, moodboardok, látványtervek. A film akár élő szereplős akár animációs, számomra izgalmas műfaj és minden részlete (hang, design, főcím) legalább ugyanannyira érdekel és szeretek foglalkozni velük.

A történetmesélés utáni vágy inspirál a leginkább, történet nélkül nem nagyon tudok dolgozni.

Ráadásul eléggé kísérletező típus vagyok, rendszerint az adott sztorihoz választok technikát, olyat, ami a történethez szerintem a leginkább illik. Amikor könyvborítót tervezek, akkor is történettel dolgozom, csak nem térben és időben ’bontom’ ki, mint a film esetében, hanem egy borítóba sűríteni a legmegahatározóbb/emblemetikusabb pillanatot.

europa_konyvboritok_csaki_laszlo

indian_1_1

- Pontosan honnan származnak ezek a történetek?

- Nagyon sokat olvasok és igyekszem egyre jobban figyelni arra, ami körülöttem történik. Szeretek elsőre érdektelennek tűnő, de mégis fontos jelenségekre fókuszálni, és azokra felhívni a figyelmet. Arra törekszem, hogy közérthető módon adjam át ezeket az információkat a közönségnek, de mindig valami érdekes ’csomagolásban’. Az egyetemi évek alatt úgy gondoltam, ami engem érdekel, az biztosan érdekel mást is, ma már előbb átgondolom, kinek is pontosan és hova fogom elkészíteni a következő munkámat. Fontos, hogy sok embert érdekeljen a téma már önmagában és ezt próbálom a ’nagy’ munka elkezdése előtt tesztelni.

- Mondanál erre konkrét példát?

- A Kék pelikan című dokumentum-animációs film esetében először alaposan körbejártam a kérdést:

hogyan fogja megérteni a sztorit az, aki a rendszerváltás után született és nem is élt benne?

Fontosnak tartottam, hogy ők is megértsék, miért akart az akkori, fiatal generáció utazni, és milyen lehetőséget teremtettek maguknak erre. Mert ma, ha utazni akarsz, akkor vannak olcsó alternatívák és a nemzetközi vonatjegyet sem indigóval írják.

Ha nem ismeri a háttértörténetet, akkor a filmben el kell mondani neki, hogy ezt a jegyet úgy írták, hogy két papír közé beraktak egy indigót, és az indigós másolatot kaptuk meg, és az indigót ebből később ki lehetett mosni. És a mai huszonévesen nem csak az indigós vonatjegyekről nem tudnak semmit, hanem arról a rendszerről sem. Mi meg azért némileg még benne voltunk, még ha gyerekfejjel, kamaszfejjel is, de azért ebből kaptunk rendesen. Emlékszünk bizonyos momentumokra: milyen volt a taxisblokád, vasfüggöny lebontása, fel tudjuk idézni annak a kornak a hangulatát.

kek_pelikan_still_06

kek_pelikan_still_12

kek_pelikan_still_21

A Kék Pelikan dokumentum-animációs rövidfilm a közelmúlt egy különös jelenségét, a nemzetközi vonatjegy hamisítás történetét meséli el. A kilencvenes évek elejétől 2002-ig tartó időszak Magyarországának jellemző bűncselekménye volt az okirat-hamisításnak ez a "light-os" formája. Ami arra a felismerésre épült, hogy az indigóval írt nemzetközi vonatjegyekről elég egyszerű módon, háztartási tisztítószerekkel eltávolítható a szöveg, és szárítás, préselés után tetszőleges úti célra újraírhatók.

A szükség és a kíváncsiság hozta, hogy a rendszerváltás utáni fiatal generáció vonatjegy hamisításba kezdtek, ugyanis a nemzetközi vonatjegyek a 90-es években nemcsak nagyon drágák voltak, de akkoriban az olcsóbb utazásra igénybe vehető alternatívák sem léteztek még. Európa felfedezése olyan erős és természetes igény volt, hogy egyáltalán nem számított, hogy milyen úton lehetséges ez. A vonatjegy hamisítási mozgalom a hamisítók és a felhasználók között kölcsönös bizalomra épült.

Forrás: Port.hu

- Milyen visszajelzéseket kaptál a Kék pelikanról?

- Még nincs kész a film, csak a trailer, de ez alapján

a huszonéves nézők úgy találták, hogy ez a forma - amikor a valós dokumentum alapú interjút összekeverjük animációval - nagyon jól megszólítja a közönséget.

Egyszerűen a forma sokkal izgalmasabbá teszi a teljesen valós, dokumentum alapú tartalmat, azáltal könnyebb befogadni.

- De a történet igazából a te generációdnak és a negyveneseknek szól, igaz?

- Egyértelműen azokat szólítja meg leginkább, akik a rendszerváltozás környékén, a kilencvenes években vagy a 2000-es évek elején voltak húsz évesek. Amikor híre ment, hogy a nemzetközi vonatjegy-hamisítási ügyről készítek filmet, rengeteg sztorit kaptam tőlük. Sokszor nem írják le, hogy kik ők, de megosztják, hogy mi történt velük, hová utaztak, miért indultak el, milyen élményeket szereztek. Nagy kérdés, hogy melyik történetet tegyük be a filmbe, mert egyszerűen nem lehet kihagyni és nehéz választani. Fontos még, hogy belekerüljön, ahogy átlépnek a határon Hegyeshalomnál és ahogy Bécsben rácsodálkoznak egy kirakatra...

A Kék pelikan trailere:

Kék Pelikan | Blue Pelikan – Trailer from László Csáki on Vimeo.

- Miért áll ennyire jól nekünk, magyaroknak az animációs műfaj?

- A gondolkodásmódunk miatt: a redukáló, stilizáló, egyszerűségre törekvő, kreatív, átlényegítő gondolkodásmód kedvez az animációk készítésének.

A magyar lélek remek társa az animációnak, jók vagyunk benne, jól működünk együtt, és ezt mindenfajta patetikus nemzeti öntudat és mellveregetés nélkül mondom.

Az viszont nehezebb helyzet, hogy a magyar animációt mint lehetséges exportcikket nehezen ismerik fel, ebből sokkal többet ki lehetne kihozni, mint ami most van.

- Az utóbbi években jelentős nemzetközi sikereket könyvelhettek el a magyar animációs filmek.

- Az animációs rövidfilm nagyon jól működik, az egész estés animációs filmeket kellene még jobban kifuttatni. De ha összeadjuk, hogy az elmúlt években hány egész estés animációs film készült, illetve, hány élő szereplős film készült és megnézzük, hogy ezek a filmek mit hoztak a konyhára, hány eladást produkáltak, meg milyen nézettséget, fesztivál sikereket akkor egyértelműen kijön, hogy az animáció legalább olyan eredményes mint az élőszereplős film, sőt...

Vácz Péter: Nyuszi és Őz

Rabbit and Deer (Nyuszi és Őz) from Péter Vácz on Vimeo.

- Miért nőtt meg ennyire az érdeklődés az animáció és a grafika iránt?

- Önmagát gerjeszti a jelenség. Onnantól kezdve, hogy láthatóvá válik egy műfaj, és meg tudják szólítani azt a közönséget, akinek szánják, a közönség vágyik arra, hogy lássa a következőt, és ez az egész befogadói réteget generál. Ha valahol van egy animációs rövidfilm vetítés, oda biztos, hogy szívesen mennek az emberek. Hálás műfaj. Eleve az absztrakció, a vizualitás miatt sokan szeretik, és nagy felületet ad a kerativitásnak egyéni alkotói világ építésnek. Ha belép a történet, és a kettő jól találkozik, nagyon viszi az embereket.

- Amikor két éve megkaptad a kecskeméti nemzetközi animációs filmfesztivál nagydíját, az mit jelentett a munkádban, a szakmádban?

-Nagyon boldog voltam, mert itthon a kecskeméti animációs filmfesztivált tartom a legfontosabb animációs szakmai fórumnak. Aki ott díjat kap, erős hazai mezőnyben szerez elismerést egy szakmai zsűritől. Jó volt a négy éves alkotói munkát ilyen díjjal zárni.

Azért is jó ez a fesztivál, mert akkor tényleg együtt van a szakma azon a pár napon. Fontosnak tartja mindenki, hogy elmenjen erre a fesztiválra. A filmeket is úgy nézzük, hogy együtt örülünk egymás munkáinak és rengeteg érdekes kiállítás és beszélgetés kíséri a versenyprogramot. Ebben az országban ez nem jellemző. Ahhoz képest, ami a hivatalos magyar filmszemlénken volt, sokkal oldottabb a közeg, sokkal jobban együtt vannak, beszélgetnek, elmennek focizni, az egész kecskeméti ottlét izgi dolog.

my_name_is_boffer_bings_still_10

monoszkop_adasszunetre

Ha érdekes volt az interjú, nyomj egy lájkot!

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
A Netflix nagy dobásnak szánta, de A csütörtöki nyomozóklub inkább csak remek altatónak bizonyult
Egy ígéretes alapötlet, remek szereplők és egy csipetnyi brit báj, mégis valami hiányzik. A csütörtöki nyomozóklub nem egészen azt nyújtja, amit elsőre várnánk.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. augusztus 31.



A csütörtöki nyomozóklub olyan film, amit az ember jó szívvel szeretne kedvelni, de végül úgy érzi magát, mintha langyos kamillateát itatnának vele két órán keresztül. Nem rossz, csak semmitmondó. Olyasmi, mint amikor a nagynénink meghív minket egy délutáni sütizésre, és végig arról beszél, hogy a szomszéd macskája mit csinált – aranyos, kedves, de semmi emlékezetes nincs benne.

Pedig itt tényleg ott volt a potenciál: Richard Osman 2020-as könyve alapvetően szellemes, a koncepció egy nyugdíjas-nyomozócsapatról kifejezetten hálás ötlet.

A szereplőgárda pedig Oscar-díjas színészekből álló csoda csapat. A képlet szerint ez egy telitalálat kellene, hogy legyen. Ehelyett kaptunk egy korrekt, de teljesen íztelen mozit.

A rendezői székben Chris Columbus ült, aki már bizonyított, ha családi filmről van szó: gondoljunk csak a Reszkessetek, betörőkre! vagy az első két Harry Potter-filmre. Ő képes arra, hogy a nézők szívét elvarázsolja, de most úgy tűnik, a varázspálcája lemerült. A végeredmény egy túl színpadias, furcsán darabos tempójú történet, ami nem tudja eldönteni, hogy most inkább krimi akar lenni, dráma vagy komédia, így egyikben sem állja meg a helyét. Színházi feldolgozásnak tűnik, annyira színpadias, pedig egy regényadaptáció. Pont ezen bukik el, amit a könyvben a képzelet és a humor könnyen elvisz a hátán, az filmen darabos és fárasztó. Kevés egyszerűen az idő, hogy megszeressük a szereplőgárdát.

A helyszín, a Coopers Chase nevű idősek otthona. De nem egy megszokott nyugdíjas intézmény, hanem inkább olyan, mint egy luxuskolesz: külön lakások, közös programok, teljes ellátás, ha kell.

Innen indul a csütörtöki nyomozóklub, egy aprócska csapat, amely hetente összeül, hogy régi bűnügyeket boncolgasson. A tagok: Elizabeth (Helen Mirren), Ron (Pierce Brosnan), Ibrahim (Ben Kingsley) és a friss belépő Joyce (Celia Imrie). Minden adott ahhoz, hogy a dolog működjön: szerethető karakterek, remek színészek, egy kis angolos életérzés. Majd persze történik egy friss gyilkosság, ami miatt végre igazi akcióba lendülhetnek az öregek.

Csakhogy a gyilkosság rejtélye egy délutáni Colombo-epizód szintjén marad: sok a félrevezetés, rengeteg a felesleges csavar, és a végén az ember úgy érzi, kár volt ennyit ülni érte. A történet ráadásul ide-oda kapkod. Olyan, mintha a készítők mindent bele akartak volna zsúfolni: gyilkosság, összeesküvés, lakók kilakoltatása, személyes drámák. De a sok elem nem összeadódik, hanem szétesik, és a film egyszerre válik túlzsúfolttá és unalmassá. Igen, ez a ritka kombináció, amikor állandóan történik valami, de közben a néző ásítozik.

A szereplőgárda láttán elsőre azt mondanánk: „Na, ezt nem lehet elrontani!” Helen Mirren, Pierce Brosnan, Ben Kingsley, Jonathan Pryce, David Tennant, Richard E. Grant…

Ez egy olyan lista, amire más produkciók vért izzadva vadásznának. Ehhez képest az alakítások csalódást keltőek. Mirren és Pryce között működik a kémia, de a többiek mintha nyári haknin lennének. Brosnan például annyira jellegtelen, hogy szinte el is felejtjük, hogy benne van. Pedig ő és Mirren idén a Gengsztervilágban még nagyot alakítottak együtt. Ben Kingsleyt mindig jó nézni, de itt ő sem kap elég teret. Az egész gárda úgy van jelen, mint amikor valakit meghívnak vacsorára, és az udvariasságból végig üli, de közben titokban már azon gondolkodik, mikor mehet haza. Ennek nem filmadaptáció, hanem sorozat adaptációnak kellett volna lennie. Egyértelmű.

A film hangnemével is komoly baj van. A humor erőtlen, a dráma viszont néha túl komolykodó – a kettő együtt pedig egy furcsa, zavaros elegyet eredményez. Egy nyomozós vígjátéktól az ember frappáns beszólásokat, könnyed szellemes párbeszédeket és csavaros ügyeket várna. Ehelyett a poénok inkább gyengébbek, a drámai pillanatok pedig hamisnak érződnek, mintha valaki túl nagyot akart volna markolni, de semmit sem tudott rendesen megfogni.

A látványvilág sem segít sokat. A Netflix-filmeknél lassan megszokhatjuk a túlszaturált színeket és a steril háttereket, de itt különösen szembetűnő, mennyire mű az egész.

Lehet, hogy tényleg forgattak valódi helyszíneken, de a képernyőn minden olyan, mintha digitálisan összerakták volna össze. Nem ronda, de semmitmondó, mint maga a film.

A legnagyobb baj azonban az, hogy hiába fut a film szünet nélkül, a néző figyelme nem marad rajta. Folyamatos kikérdezések, kisebb trükkök, ügyeskedések – papíron mindez mozgalmasnak tűnik, de a képernyőn monoton és fárasztó. Ez az a típusú krimi, ami sorozatként jobban megállná a helyét, úgy lene idő a karakterekre és a lassabb építkezésre. Egy kétórás filmben viszont mindenki csak kapkod, és a végén senkihez sem kötődünk igazán.

Az összkép tehát: nem katasztrófa, de nagyon messze van attól, amit egy ilyen regényből, egy ilyen rendezőtől és egy ilyen színészgárdától elvárnánk. A csütörtöki nyomozóklub nem több, mint egy középszerű, felejthető Netflix produkció. Olyan, amit az ember betesz egy vasárnap délután, majd fél óra múlva azon kapja magát, hogy inkább mosogat.

És ez a legnagyobb bűne: nem az, hogy rossz, hanem hogy unalmas.

Ha netán sikert arat, van tovabbi alapanyag, hiszen Osman már az első kötet óta négy újabbat is letett az asztalra, tehát van alapanyag egy esetleges folytatásra.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
Meglőtte a menyasszonyát, állítása szerint 5000 nővel feküdt le, és volt egy Guinness-rekordja is – 30 érdekesség a 60 éves Charlie Sheenről
Hollywood hivatalos rosszfiúja, akinek szinte az egész élete botrányokból állt, és csak a 10 évvel ezelőtt bevallott súlyos betegsége után tért jó útra. Nem semmi élet, nem semmi karrier.


1. Carlos Irwin Estevez 1965. szeptember 3-án született a félig spanyol, félig ír származású színész, Martin Sheen (született Ramon Antonio Estevez), illetve az angol és skót származású Janet Templeton gyermekeként.

2. Kék baba szindrómával született. Irwinnek hívták az orvost, aki megmentette az életét, ezért a szülei úgy döntöttek, róla nevezik el, így kapta Carlos, azaz Charlie a második keresztnevét.

3. Jó tanuló volt az általános iskolában, a középsuliban aztán elkezdtek leromlani a jegyei, mivel egyre többet lógott az órákról, hogy baseballozzon.

4. Véletlenül meglőtte a menyasszonyát, Kelly Prestont a karján. Az eset után nem sokkal a színésznő elhagyta őt, és hozzáment korábbi plátói szerelméhez, John Travoltához, és vele maradt 2020-ban bekövetkezett haláláig.

5. Keith David színésznek köszönheti az életét. A szakasz (1986) felvételein egy nyitott ajtós Huey helikopterben forgattak egy csatajelenetet, amikor a pilóta túl erősen döntötte meg a gépet, Sheen pedig ajtó felé repült. David azonban megragadta, és visszahúzta őt az ülésre.

6. Egy drogos szerepet játszott a Meglógtam a Ferrarival (1986) című filmben. Annak ellenére, hogy a való életben még nem volt drogfüggő, Sheen egy magazinnak elmondta, hogy 48 órán át nem aludt, hogy hiteles legyen a szerepben.

7. 1990-ben a családja kénytelen volt beavatkozni az életébe, hogy rávegyék, kontrollálja drog- és alkoholfüggőségét, és hogy menjen rehabilitációra. Be is jelentkezett egy 30 napos elvonóra, ami után pontosan 366 napig maradt józan. A fő célja az volt, hogy egy évet kibírjon, s miután sikerült, másnap már Nicolas Cage otthonában ivott.

8. A családjában ő az egyetlen, aki hivatalosan is Sheenre változtatta a nevét, s ezt adta tovább a gyermekeinek. Az apja még mindig hivatalosan Ramon Estevez, csak művésznévként használja a Martin Sheent, a testvérei pedig továbbra is az Estevez nevet használják, még a szintén híres bátyja, Emilio Estevez is.

9. 1998. május 20-án egy kokaintúladagolás után agyvérzést kapott, és kórházba került. Sheent egy barátja találta meg a tengerparti otthonában, majd a mentősök életmentő beavatkozást hajtottak végre rajta. A gyomormosás után is súlyos állapotban volt. Két nappal később, a kórházból való kiengedése után bejelentkezett a Promises nevű rehabilitációs központba, ahol csak egy napot töltött. Nem sokkal később a rendőrök megállították az autóját, és letartóztatták alkoholfogyasztás miatt. Sheen orvosi utasításra újra bevonult a Promisesbe, a próbaidejét pedig egy évvel meghosszabbították. Egy 2004-es interjúban a színész elismerte, hogy a túladagolást a kokain injekciózása okozta.

10. 2015. november 17-én Matt Lauer interjújában a Today című műsorban elismerte, hogy HIV-pozitív, és elmondta, hogy négy évvel korábban diagnosztizálták nála a betegséget. Azért döntött úgy, hogy nyilvánosságra hozza, hogy megakadályozza az embereket abban, hogy pénzért zsarolják. A bejelentése másnapján pedig felhagyott az alkoholfogyasztással.

11. Hatalmas baseballrajongó, és rendkívül jól ismeri ezt a sportot, a korábbi és jelenlegi játékosokat egyaránt. Anno annyira jól is játszott, hogy a Kansasi Egyetem ösztöndíjat ajánlott neki.

12. Az állán látható heg a Porschetolvajok (1987) forgatásán keletkezett. Egy kellék robbanószer véletlenül felrobbant, és megsebesítette az állát, amit nyolc öltéssel kellett összevarrni.

13. Fontolóra vették Maverick szerepére a Top Gun (1986) című filmben, de végül túl fiatalnak ítélték a szerephez, így a nála 3 évvel idősebb Tom Cruise kapta azt. Később Charlie azonban eljátszhatta a Top Gun paródiája, a Nagy durranás (1991) főszerepét.

14. Rebecca Gayheart és Eric Dane színészpáros 2006 májusában egy partin mutatták be neki a harmadik feleségét, Brooke Muellert. Charlie és Brooke Los Angelesben, egy zárt körű ceremónián kötöttek házasságot.

15. Gyermekei: az exbarátnőjétől, Paula Profittól Cassandra Jade Estevez (1984), Denise Richardstól Sami Sheen (2004) és Lola Rose Sheen (2005), Brooke Muellertől pedig az ikrek Bob Sheen és Max Sheen (2009).

16. Lemondott a lányairól, Samiről és Lola Rose-ról a volt neje, Denise Richards javára, aki a teljes felügyeleti jogot kérte, miután Sheent letartóztatták akkori felesége, Brooke Mueller bántalmazásáért 2009 karácsonyán.

17. Sheen mellkasán egy tetoválás látható, amely úgy néz ki, mint egy odatűzött cetli, amelyen az áll: „15 perc múlva visszajövök”.

18. A következő, neki felajánlott szerepeket utasította el többek között a karrierje során: Daniel LaRusso, Karate kölyök (1984); Henry Hill, Nagymenők (1990); Leonard Shelby, Mementó (2000); Negan, The Walking Dead; John Nash, Egy csodálatos elme (2001), Billy Hoyle, Zsákolj, ha tudsz! (1992); David Murphy, Tisztességtelen ajánlat (1993). Az utóbbi kettőt Woody Harrelson vállalta be helyette, az előbbieket pedig sorrendben Ralph Macchio, Ray Liotta, Guy Pearce, Jeffrey Dean Morgan és Russell Crowe.

19. 2019 júliusában tette le a cigit, korábban 33 évig masszívan dohányzott: 1986-ban kezdte A szakasz forgatása alatt, s később elismerte, hogy azóta óta kb. napi 40 cigarettát szívott.

20. Fontolóra vették Tom Cruise szerepére a Született július 4-én (1989) című filmben. Azt hitte, hogy a szerep már az övé, amíg Emilio Estevez be nem jelentette neki, hogy Cruise lett a befutó. Sheen annyira dühös volt, hogy évekig nem beszélt a rendező Oliver Stone-nal (vele forgatta korábban A szakaszt és a Tőzsdecápákat).

21. Ő és Denise Richards mindketten kaptak egy kis cameoszerepet a Haláli fegyver (1993) című filmben (nem közös jelenetben), évekkel azelőtt, hogy megismerkedtek és egymásba szerettek az Eltanácsolt tanácsadó (2001) forgatásán.

22. Határozottan ellenzi az oltásokat. Miután elvált Denise Richardstól, egy hivatalos értesítést küldött a lányaik orvosának, amelyben kijelentette, hogy nem járul hozzá az oltásukhoz. Úgy tűnik, hogy az ezzel kapcsolatos vita fontos szerepet játszott a házasságuk megromlásában. Richards egy 2008-as interjúban így nyilatkozott: „Amikor beoltattam Samet, azzal vádolt, hogy megmérgeztem. Amikor ezt mondta, tudtam, hogy a házasságunknak vége.”

23. 2009 decemberében letartóztatták a felesége, Brooke Mueller bántalmazásáért, amiből bírósági ügy lett. A június 7-i meghallgatásán nem vitatta a vétség vádját, ami után 30 napos börtönbüntetésre ítélték. A vádalkunak köszönhetően azonban elkerülte a próbaidőt, miután letöltötte a büntetését.

24. 2011-ben Guinness-világrekordot állított fel a Twitteren (azóta X-en) a „leggyorsabban elért 1 millió követő” kategóriában, 25 óra és 17 perc kellett neki ehhez. Azóta ketten is megelőzték már, az egyikük Barack Obama volt, jelenleg pedig Caitlyn Jenner tartja ezt a rekordot, akinek 2015-ben 4 órára és 3 percre volt szüksége ennek eléréséhez.

25. 1994. szeptember 23-án csillagot kapott a Hollywoodi Hírességek Sétányán, a 7021 Hollywood Boulevard címen.

26. Az 1990-es évek végén egy rövid ideig Charles Sheen néven szerepelt, ami egybeesett azzal, hogy komolyabb és drámaibb szerepeket próbált elvállalni. Amikor visszatért a komédiához, felhagyott ezzel a gyakorlattal.

27. 1997. május 21-én vádat emeltek ellene, mert bántalmazta a barátnőjét, Brittany Ashlandet. Sheen további kapcsolatai között egyébként számos hírességet találni: például Robin Wrightot, Winona Rydert, Kelly Prestont és Denise Richardsot, de előszeretettel randizott pornósztárokkal is, köztük pl. Ginger Lynnel, Capri Andersonnal, Bree Olsonnal, Melanie Riosszal, Kacey Jordannel, Georgia Jonesszal vagy Brett Rossival.

28. Egyszer a Maxim magazinnak adott interjújában a szexuális partnereiről, illetve azok számáról kérdezték. „Ha azt akarod, hogy találgassak, akkor azt mondom, hogy 5000.” Sheen szerint a fénykorában olyan sok szexuális kapcsolata volt, hogy senki sem tudta felülmúlni a rekordját.

29. Mielőtt kitették volna a Két pasi – meg egy kicsi című sorozatából a botrányai miatt, ő volt a televíziózás történetében a legjobban fizetett színész egy főműsoridős sorozatban. Abban az időben epizódonként 2 millió dollárt keresett.

30. A 60. szülinapja alkalmából, szeptember 10-től látható a Netflixen az életéről szóló alias Charlie Sheen című dokumentumfilm, amelyben hét évnyi teljes józanság után őszintén beszél hírnevének növekedéséről és nyilvános bukásáról, a családtagjai és barátai társaságában, akik eddig nem hallott történeteket osztanak meg róla, a sztárságáról, a küzdelmeiről és a megváltásáról.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt Muhammad Ali magyar származású ellenfele, több Bud Spencer-film rosszfiúja
Joe Bugner az 1970-es években a világ tíz legjobb nehézsúlyú ökölvívója közé tartozott, pályafutása során 83 mérkőzést vívott. Később filmekben és tévéműsorokban is feltűnt.


75 éves korában elhunyt Joe Bugner korábbi nehézsúlyú ökölvívó.

Bugner 1950. március 13-án született Szőregen Kreul József néven. Családja az 1956-os forradalom leverése után menekült el Magyarországról, és Angliában telepedett le. Gyerekként St Ives városában nőtt fel, ott kezdett sportolni és tinédzserként a boksz felé fordult.

Karrierje során kétszer nyerte meg a brit és a nemzetközösségi nehézsúlyú címet, és háromszor lett Európa-bajnok. 1973-ban egymás után bokszolt Muhammad Ali és Joe Frazier ellen, majd 1975-ben ismét Alival találkozott, akkor a világbajnoki címért.

„Mély szomorúsággal tudatjuk, hogy a korábbi brit, európai és nemzetközösségi nehézsúlyú bajnok, valamint világbajnoki címvárományos Joe Bugner elhunyt ausztráliai, brisbane-i gondozóotthonában” – közölte a Brit Ökölvívó Szövetség.

Bugner az 1970-es években folyamatosan a világ tíz legjobb nehézsúlyú ökölvívója között szerepelt. Sokan ismerték technikai tudásáról, keménységéről, állóképességéről és arról, hogy mindig bevállalta a legjobbakkal való küzdelmet.

Bugner nemcsak a ringben volt ismert: filmes karriert is épített magának. Szerepelt a Street Fighter című akciófilmben, és több Bud Spencer-filmben is feltűnt mint rosszfiú. Az Én a vízilovakkal vagyok című filmben például a negatív főhőst alakította. Részt vett a Celeb vagyok, ments ki innen! reality brit kiadásában.

Élete utolsó éveiben anyagi gondokkal küzdött, szőlőbirtokától is meg kellett válnia. Az ausztráliai Brisbane egy gondozóotthonában hunyt el.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Ha Szergejnek ajándék kell, elviszi magángéppel” – Repülős Petiről szól a Bankrupt legújabb dala
A rendszerkritikus, közéleti punkrock slágereket futószalagon szállító zenekar ismét odaszúrt egyet a hatalomnak. Premier!


„Peti szeret repülni. De nem fapadoson nyomorogva, hanem privát luxus repcsivel. Peti szereti a medvét. De nem a rendes medvét, hanem a vodkaszagú, rosszarcú, részegen lövöldöző suttyó medvét. Peti nem szereti a Nyugatot. Mi meg nem szeretjük Petit, ezért írtunk róla egy számot.”

A fenti szavakkal jellemzi a Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a most debütáló, Repülős Peti című dalukat. A zenekar legutóbbi slágere, a Zebra 3 hónap alatt 140 ezres nézettséget ért el „a Zebratagadó DPK legnagyobb bánatára, és a sugárhajtással közlekedő Repülős Petitől is hasonló teljesítményt várunk el, különben bekéretjük” – teszi hozzá.

A klip szokás szerint a szövegre asszociáló filmes montázs lett, és megint készült belőle angol változat Jet Set Pete címmel, ami nem egészen same in English.

Repülős Peti:

Jet Set Pete:

Repülős Peti szeptember 12-én landol majd Spotify-on és valamennyi streaming platformon. Élőben pedig a zenekar valamennyi őszi koncertjén felcsendül majd, Budapesten először szeptember 19-én, az Akváriumban. (A folyamatosan frissülő koncertlista a Bankrupt honlapján érhető el.) A borítógrafika Vass Richárd munkája, a hangfelvétel pedig a Grenma Stúdióban készült Botlik Matyival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk