KULT
A Rovatból

A Sanyi és Arankába nem a sznobok járnak

Nyolc éve működik Budapest egyik legmenőbb kisszínháza. Hogyan képesek életben maradni? Jók az előadásaik.


A kis színházakban pont a méret a lényeg. Az, hogy a kis színház nem nagy. Kifejezetten kicsi. Adott esetben 30-40 ülőhelynél nincs is több a játéktér körül. A színészek az orrotok előtt játszanak, és ha akarnátok, egyesével megérinthetnétek őket, vagy fordítva: ők nyúlhatnának ki a színpadról, hogy zsebkendőt kérjenek tőletek. Jó esetben semmilyen fizikai korlát nem határolja el a színpadot: nem emelik jóval magasabbra, mint a nézőtér első sorai, nincsen színpadi árok, sőt, gyakran színpadnak nevezett piedesztál sincsen, amelyen a színész a néző fölé magasodna, és onnan pillantana le néha – lopva.

Ezért szerencsére hiányzik a sterilitás, a nagyszínpadok időnként fel-feltörő betegsége.

Sokkal intenzívebb élményt jelent egy-egy darab. Különösen akkor, ha olyan előadást néztek meg, mint Harold Pintér Hazatérése a Sanyi és Aranka Színházban: a meglehetősen kis térbe zsúfolt fajsúlyos darab úgy gyűrhet orrba, mint az otthon kotyvasztott pálinka.

VIDEÓ: A Hazatérés előzetese

A Hazatérés

Él valahol London külvárosában egy család. Nem tudni, miért utálják egymást ennyire, és miért ennyire szemetek egymással. Csak azt, hogy tapintani lehet a feszültséget az apa, az apa öccse és az apa két fia között. Az anya sehol. Hogy lelépett-e vagy meghalt, nem derül ki, bár az apa úgy beszél róla, mintha halott volna.

Ebbe a nyomasztó légkörbe érkezik haza a harmadik fiú külföldről, a feleségével. A családi találkozó természetesen nem úgy sül el, ahogy várták. Egyik csavar jön a másik után a furcsa végkifejletig.

Az 1960-as évek közepén íródott drámát Magyarországon többször is bemutatták az elmúlt évtizedekben. A Sanyi és Aranka 2015-ös előadásait a Budaörsi Latinovits Színházzal közösen rendezte.

"Kiszúrtad a bakikat?" - kérdezi a bemutató után Nagy Dániel Viktor Junior Prima díjas színész, aki a bokszoló Joey-t alakítja a darabban. Őszintén elmondom neki, hogy az összeset (egyébként nem volt sok), de mivel egész nap szövegekkel foglalkozom, ez csak annyira számít, mint egy-egy elütés: nem ez a lényeg, nem zavarja az értelmezést, hamar átsiklik fölötte az ember. Egy olyan kicsi színházban, ahol 40-70 és nem több száz fős a nézőtér, olyan kicsi, mobilis színpadon, mint amilyet a Sanyi és Arankában láthattok, egy elszólás csak fokozza az intimitást és a természetességet.

sanyiari2

sanyiari1

"Miért kell a budapestieknek a Sanyi és Aranka színház?" kérdeztem Lukáts Andort, a színház igazgatóját egy korábbi beszélgetés alkalmával. Visszakérdezett: „És miért kell a budapestieknek a Nemzeti Színház?” Majd hozzátette: "Amikor nyolc éve megszületett ez a dolog a fejemben, egyfajta hiánypótlásnak szántam, mivel nem volt abszurd színház Budapesten. Párizsban ott a Huchette, és játsszák az Ionesco-darabokat. Az induláskor úgy tűnt, hogy abszurd darabok mellett kortárs operát is előadunk. Faragó Béla Kafka című operáját mutattuk be, amely Kovács Kristóf librettójából készült. Azóta sem sikerült még egy kortárs operát összehozni, ugyanis nagyon drága műfaj, énekesek, zenészek, karmester kell hozzá."

Felolvasószínházi előadásaik közül tavaly nagy sikerrel és telt házzal játszották Bolgár György (Klubrádió) Ingmar és Woody című darabját Novák Eszter rendezésében. Az ehhez hasonló előadásoknak itt nagy hagyományai vannak, korábban antik görög drámákkal dolgoztak. Idén az OKULÁRÉ projekt, a kortárs drámaírók versenye költözött be a Sanyi és Arankába, felolvasószínházi köntösbe öltöztetve.

VIDEÓ: A Verslábak neccharisnyában című előadás előzetese

bankhitel_740

A Bankhitel című előadás plakátja

A Sanyi és Aranka Színházat Lukáts Andor Jászai Mari-díjas, Kossuth-díjas Érdemes művész alapította. Kicsi és sikeres színház. A Helené című görög dráma 2014-ben teltházzal ment, és nagy sikert aratott a Verslábak neccharisnyában című műsoruk is, amit kortárs költőnők műveiből állítottak össze.

Amikor Lukáts Andor 1995-ben Kaposvárról Budapestre költözött, Halász Péter a Kamrában indított egy Hírszínház című sorozatot, és megkérte, hogy a kaposvári színész dolgozzon vele együtt. Két hónapon keresztül 28 bemutatót tartottak az alábbi forgatókönyv szerint: megkapták a motoros futártól éjjel tíz után a Népszabadság másnapi számát, választottak egy hírt, írtak belőle egy darabot, és másnap este bemutatták. Az egyik darabot ketten játszották, hajléktalan házaspárt alakítottak. Halász Péter volt Aranka, Lukáts Andor pedig Sanyi.

Halász Péter 2006-ban meghalt; amikor Lukáts Andor színházat alapított, úgy gondolta, mindenképpen olyan névnek kell lennie, amely nem klasszikus színházi elnevezés. A névvel a Halász Péterrel közösen játszott színdarabnak és a Hírszínháznak állít emléket.

A színházat a IX. kerületben, a Mátyás utca 9. szám alatt találjátok. Nyitott szellemiségű befogadó színházként, illetve színházi műhelyként működnek, nem csak vígjátékokat és tragédiákat adnak elő; koncerteket, beszélgetéseket, izgalmas verses műsorokat rendeznek.

VIDEÓ: Az Összkomfort előzetese - a darab John Osborne: Dühöngő ifjúság című drámája nyomán készült

A színház műsorrendje részben az apján szerveződik, hogy az előadások életben tarthassák a színházat. Ezért hívták meg tavaly Bán Jánost és Csuja Imrét játszani, ezért szerveznek változatos programokat. "Egyébként a színházak szinte a rendszerváltás óta ínséges időket élnek" - szomorodik el Lukáts Andor. "Abban a nyomorult szocializmusban, ami tényleg borzalmas volt, és amelyben tényleg nem lehetett az országhatárt átlépni, Aczél Györgynek volt ízlése. Sötét gazember volt, ugyanakkor kulturált ember. Tudta, hogy mit tilt be, mert felismerte a sorokból, hogy az mit jelent. A kultúrára viszont úgy tekintettek, hogy a dolgozó embernek kell a szórakozás a napi nyolc óra munka után. Ezért állami támogatást kaptak a színházak."

Amikor arról beszélgettünk, hogy lehetséges-e egyáltalán piaci alapokon szervezni a színházak életét, és úgy általában a kulturális életet, Lukáts Andor véleménye az volt, hogy

amikor a piac diktál, le kell mondani bizonyos témákról. Pedig az is fontos, hogy a színházak mit akarnak mutatni, mire szeretnék felhívni a figyelmet.

"Például meg kéne ismerni a görög kultúrát, meg kéne ismerni a kortárs szerzőket, akik ma – Shakespeare nyomdokain - olyan darabokat írnak, amelyek tükröt tartanak."

Miből tartja fenn magát és hogyan működik egy kis színház?

A Sanyi és Aranka színház igyekszik minél több társulatot, ismert, elismert, tehetséges, kreatív emberekkel dolgozni.

Mint azt Váczi Laci, a színház produkciós menedzsere is hangsúlyozza, az elsődleges cél, hogy önfenntartók és lehetőleg függetlenek maradjanak, képesek legyenek kifizetni a bérleti díjat, a rezsit, a színészek gázsiját, legyen büfé, és semmilyen technikai nehézség ne akadályozza meg a munkát.

Állami támogatást nem kapnak, erre nem is pályáznak.

Augusztusban megalakult a SASZ Alkotóműhely (a színházi évadban a Sanyi és Aranka Színházban alkotók közössége).

Váczi Laci azzal a szándékkal hozta létre, hogy szó szerint és átvitt értelemben is teret és lehetőséget biztosítson olyan kreatív alkotóknak, akik magas művészi színvonalon, a mai életünkre reflektáló, korszerű, színészközpontú színházat szeretnének létrehozni.

A SASZ alkotóműhely első bemutatója az azóta nagy sikerrel futó Összkomfort című darab, amely kortárs átirata a Dühöngő ifjúságnak. Új premier Miklós Marcell önéletrajzi ihletésű Thrillerje a Revenge. Az idei évadtól hivatalos együttműködő és koprodukciós partnerük a Budaörsi Latinovits Színház.

A SASZ alkotóműhely szlogenje: Tér és Lehetőség.

Milyen a Sanyi és Aranka közönsége? Lukáts Andor szerint egyre jobb. Azt mondja, kialakult egy egész közösség, amelyik a Sanyi és Arankára éhes. „Csodálatos érzés. Kulturált, gyönyörű közönségünk van, ugyanakkor nagyon vegyes. Diákoktól elkezdve az idős emberekig ugyan olyan érdeklődéssel néznek bennünket. Ide nem sznobok járnak.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Műbalhé, alpáriság, szexizmus és egymásnak beszólogató zsűri – ilyen volt a Megasztár első adása
A TV2 tehetségkutatója idén minden eddiginél jobban a nézők alantas ösztöneit kívánja kiszolgálni, és a legkülönfélébb bántalmazói magatartásokat relativizálja.


Amikor néztem az X-Faktor idei első adását, csodálkoztam, hogy hová tűntek a hülyék, mert alig volt belőlük. De végül meglett a válasz:

idén mind a Megasztárba ment.

Amennyire pozitív csalódás volt az RTL műsora, annyira traumatikus élményt nyújtott a Megasztár.

Volt itt műbalhé, alpáriság, szexizmus, kolléganő lekurvázása, és ez még csak Curtis.

De ne szaladjunk így előre!

Annak idején a Megasztár volt az első modern tehetségkutató műsor a honi médiában. A Ki mit tud?-ok művházszagú vérszegénységén szocializálódott országnak valóságos kulturális sokkot jelentett, és

már akkor is sokat vitatkoztak róla, mennyire korrekt abból műsort csinálni, hogy a világ tele van önképzavaros szerencsétlenekkel, akik épp oly tehetségtelenek, mint amilyen önérzetesek.

Persze nem hibáztatom őket, első kézből tudom, milyen nehéz ez. Én például már főiskolás voltam, és még mindig meg voltam győződve róla, hogy tudok énekelni, mert amikor a bulikon zenéltünk – és itt most a zenélés szót nagyon tág értelemben használom –, és énekeltem, nem vertek meg. Az sosem tűnt fel valahogy, hogy ezeken a bulikon a közönségből úgy kábé senki sem józan.

Szóval a Megasztár megítélése már akkor sem volt egységes, de azért ott ült a zsűriben egy Presser, egy Bakács, egy Pély Barna, még az excentrikus Soma is konzit végzett.

Azóta eltelt több mint húsz év, de a TV2 megragadt a múltban. Míg az X-Faktorban idén az tűnt fel, a megszokotthoz képest mennyire kevés volt a kínos pillanat, a Megasztár úgy döntött gazember, pontosabban trash reality lesz, rosszkedvünk tele pedig le van ejtve. Az agyzsibbasztóan hosszú, reklámok nélkül is két és fél órás adásnak kb. a feléig kellett eljutni, hogy megjöjjön az első (!) értékelhető énekes. És míg 10-15 percet kapott a Tóth Gabinak a 8 általánosa miatt beszóló néni (akit ráadásul a következő adásba is visszahoznak, hogy rúgjanak bele még párat, így áldozva fel a nézettség oltárán), a továbbjutók jelentős része alig kapott egy-két percet.

Már a zsűri összetételéből is látszik, hogy a műsorkészítők a balhéfaktorra mennek rá. Tóth Gabi a Sztárban sztár leszek zsűrijében is kemény csörtéket vívott Majkával, főállású megsértődő.

Curtis az ügyeletes keménycsávó a bulvármédiában, aki tévesen vagányságnak képzeli a bunkóságot. Nyilván nem én vagyok hívatott megítélni, mennyi szakmai tudása van, mi teszi alkalmassá arra, hogy fiatal tehetségeket karoljon fel, de vannak kételyeim. Legdurvább megnyilvánulásában gyakorlatilag lekurvázta Herceg Erikát. Éppen a Tik-Tok-sztár Ildikó néni bitorolta a színpadot, aki bíztatta a mestereket, hogy kövessék be. Ekkor került sor a következő párbeszédre:

Curtis: Én csak pornósztárokat és prostituáltakat követek.

Erika: Atti, engem is követsz...

Curtis (sokat mondó hangsúllyal): Hát…

Később le is hülyézte – azért legalább bocsánatot kért.

Marics Peti hibátlanul hozza a néha bicskanyitogatóan szemtelen, mégis szerethető ficsúr imidzset, de éppen ezért nehéz komolyan venni a mester szerepében. Legszívesebben leültetnéd egy pohár bor mellé, hogy atyaian eligazítsad kicsit az élet fontos dolgaiban.

Ráadásul amilyen lekezelően bánt Erikával a műsor első harmadában, legszívesebben adtam volna neki egy tockost.

Mindehhez ott van még Herceg Erika, aki az X-Faktorban már megmutatta, hogy képes átmenni anyatigrisbe, ha feldühítik, és most is sikerült többször kiakasztani. Igaz, ő sem megy a szomszédba egy kis passzívagresszióért.

Félreértés ne essék, Erika, Gabi és Peti zenei munkásságával nincs bajom, még ha nem is feltétlenül az én stílusom, amit képviselnek. Curtis is biztos nagyon jó rapper, vele más problémáim vannak. De ebben a műsorban az eddig látottak alapján a szakmaiság teljesen zárójelbe került.

Tóth Gabi egyébként abszolút hazaért, hiszen a Megasztárban indult a karrierje, és innen nézve sokkal inkább helyén van itt, mint anno az X-Faktorban, ahol éveken keresztül váltották egymást az ex-megasztárosok a zsűriben, hogy aztán a sokadik évadban Csobot Adél majd Tóth Andi személyében végre saját nevelésű sztár is kerüljön a zsűribe. Persze a Megasztár is a konkurenciától merít, hiszen Tóth Gabi mellett Herceg Erika és Curtis is az RTL-en veszítette el a zsűriszűzességét.

Történt némi változás a műsorvezetői posztokon, és ez sem a minőségjavítás jegyeit hordozza. Félreértés ne essék, Ördög Nórával nincs különösebb bajom, profi tévés, hozza, amit kell. De Tillát lecserélni Szépréthy Rolandra az körülbelül olyan, mint Ronaldót leküldeni a pályáról Dzsudzsák kedvéért. Értem én, hogy figyelemfelkeltő, és vannak rajongói, de egészen más ligában játszik. (Nem mellesleg a két műsorvezető szintén megfordult korábban az X-Faktorban.)

A cringe-faktort erősítették az olyan beszólások is, mint amikor egy nagyon rossz, gyorsan eltanácsolt versenyzőről Marics Peti megjegyezte:

„De az X-Faktorban elmenne a döntőig.”

Finoman szólva nem elegáns így beszólni a konkurens műsornak.

A jobb pillanatok közé tartozott, amikor Peti és Erika egymást szívatva csak azért juttattak tovább versenyzőket, hogy a másik nyakába varrják őket. Eleinte szórakoztató volt, de aztán sikerült valahogy ezt is véres drámázásba átvinni.

Kérdéseket vet fel a plus size-os öltáncos is, aki Marilyn Monroe dalára vonaglott először Marics Petin és Curtisen. Marics hiába fejezte ki folyamatosan, hogy rosszul érzi magát a szituációban, a rámenős hölgy számára a "nem" nem azt jelenti, hogy "nem", mert neki a műsorkészítők megígérték, hogy Peti „bevállalja”.

Ambivalens érzéseket váltott ki belőlem az anyuka története, aki látássérült, beteg lányával érkezett. Az ilyen műsorok kimondatlan szabály, hogy a nehézsorsú versenyzők életében csak akkor vájkálnak, ha a sztori vége happy end, vagyis a szerencsétlen jelentkező énekel egy nagyot, és meg sem áll a döntőig. Itt nagyon hamar kiderült, hogy az amúgy valóban minden tiszteletet megérdemlő anyuka énekelni nem tud.

Az egész arra volt jó, hogy láthassuk Tóth Gabit, „a zembert”, aki beszállt duettezni, és összeölelgette a beteg kislányt.

Hogy pozitívumot is mondjak, azt el kell ismerni, hogy ez a zsűri sokkal jobban működik a tavalyinál. A Rúzsa Magdi által vezetett csapat tagjai között jóformán semmi kémia nem volt. Az biztos, hogy az idei mesterek legalább kiváltanak valamit a nézőből, még ha nem is feltétlenül örömöt és tiszteletet.

Szórakoztató színt vitt a műsorba Szarka László "Bikicsunáj", aki a Megasztár 5. évadában az Alphaville Big In Japan című slágerét fordította hunglisra, és ezzel bevonult a magyar mémtörténelembe. Ezúttal a Flames of Love című dalt énekelte el úgy, hogy angolul azóta sem tanult meg. Azt kell mondjam, ezen az estén nem ő volt a legvitathatóbb továbbjutó.

A műsor végére maradt még egy meglepő fordulat: jött Krasznai Tünde, aki még 2013-ban Geszti Péter mentoráltjaként harmadik lett az X-Faktorban, de szerepelt a Celeb vagyok, ments ki innen! című műsorban is, emlékezetes pillanat volt, amikor a dzsungel közepén Fördős Zével ült egy kádban. Már akkoriban is sokat lehetett hallani zűrös (többek között úgymond "felnőttfilmes") múltjáról, és állítólag utána sem volt könnyű élete.

Az sosem volt kérdés, hogy Tünde jól énekel, így nem meglepő, hogy tovább jutott. Az már megkérdőjelezhető, hogy Tóth Gabi, aki majd elolvadt az empátiától és a szeretettől, Tünde távozása után a mestereknek – és a több ezer tévénézőnek – azért elmondta az összes sötét foltot Tünde múltjából, mert hát mi van, ha valaki nem tudja, és elfelejt csámcsogni.

Összességében a Megasztárban történt személyi változásoktól a műsor érdekesebb lett, de nem a minőség irányába léptek el, hanem az alantas ösztönök kiszolgálása felé.

Az első adásban a bántalmazás számos változatát láthattuk relativizálva, vagy egyenesen viccesnek beállítva, és ezért az sem kárpótol, hogy akadt néhány tehetség is a jelentkezők közül.

Abban reménykedem, hogy a válogatók után, amikor élesbe fordul a verseny, a negatív sallangok lenyesődnek. Bár a mesterek akkor is ugyanazok lesznek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Biztonsági okok miatt Budapesten forgatják a Fauda következő évadát
Az ötödik évad eredetileg Marseille-ben készült volna, de a készítők túl kockázatosnak ítélték a helyszínt. Az új részekben a Hamász támadásai és a háború eseményei is helyet kapnak.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 05.



A Fauda ötödik évadát eredetileg Marseille-ben forgatták volna, de a készítők végül biztonsági okok miatt Budapestre hozták a produkciót – írja a Jerusalem Post az N12 izraeli csatorna alapján.

A világszerte ismert sorozat főszereplője Lior Raz, aki Avi Issacharoffal közösen alkotta meg a történetet. A legújabb évadban a Tarantino-féle Becstelen brigantykban feltűnt Mélanie Laurent is fontos szerepet kapott volna, ezért is terveztek sok jelenetet Franciaországban.

A 2023. október 7-i események után azonban Raz és Issacharoff átírták a forgatókönyvet, hogy a Hamász támadása és a háború is megjelenjen az új részekben.

A sorozat egyik sztárja, Idan Amedi, aki énekesként is ismert, a harcok kitörése után önként jelentkezett a hadseregbe. Néhány hónappal később, 2024 elején súlyos sérülésekkel került kórházba.

A Fauda új évada 2026-ban debütál az izraeli Yes csatornán, ezt követően pedig a Netflixen is látható lesz világszerte.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Elmaradnak a Budaörsi Latinovits Színház előadásai Koós Boglárka halála miatt
A színház 27 éves művésznője vasárnap hunyt el. Az előadásokat érintő további változásokról a későbbiekben értesítik a nézőket.


Ahogy arról korábban beszámoltunk, 27 éves korában elhunyt Koós Boglára, a Budaörsi Latinovits Színház színésznője. A teátrum most közölte: a váratlan tragédia miatt komoly lépésre szánták el magukat.

„Ezekben a pillanatokban gördülne fel a függöny 2025/26-os évadunkban első alkalommal, de a ma estére és a következő napokra tervezett előadásaink elmaradnak”

– írják Facebook-oldalukon.

Hozzáteszik: „Fájdalmunk és megrendültségünk elmondhatatlan.” Tájékoztatásul azt is közlik, hogy a színház műsorát érintő változásokról nézőinket a szokásos csatornákon hamarosan értesítik. Emellett a színház profilképét is az elhunyt művész fekete-fehér képére cserélték.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Összesen hat díjat nyert a 82. Velencei Filmfesztiválon Enyedi Ildikó Csendes barát című filmje
A film a legígéretesebb fiatal, feltörekvő színésznek járó Marcello Mastroianni-díj mellett öt független zsűri díját is elnyerte. Az Arany Oroszlánt Jim Jarmusch nyerte a Father Mother Sister Brother című filmjével.


A legígéretesebb fiatal, feltörekvő színésznek járó Marcello Mastroianni-díjat nyerte el a 82. Velencei Filmfesztiválon Enyedi Ildikó Csendes barát című filmjének szereplője, Luna Wedler svájci színésző.

A szombat esti zárógálán Luna Wedler Enyedi Ildikónak is megköszönte a díjat, hozzátéve, hogy nagy megtiszteltetés volt vele dolgozni.

"Hihetetlen nő vagy, inspirálsz engem nőként és rendezőként is"

- fogalmazott.

A film a díj mellett öt független zsűri díját is elnyert. A FIPRESCI, az INTERFILM, a diákzsűri díját, az Edipo fenntarthatósági díjat és a Green Drop-díjat is. A Nemzetközi Filmkritikusok Szövetsége, a FIPRESCI azzel indokolta a díjat:

„A film megrendítően tárja fel az egyetemes kapcsolatokat és a kimondatlan határokat, amelyek az életformákat összekötik. Merész történetmesélésével, árnyalt alakításaival és merész rendezésével mélyen megérintett minket. A filmművészet hatalmas teljesítménye, amely átlépi a nyelvi és kulturális határokat.”

A Nemzeti Filmintézet (NFI) szombat esti közleményében azt írták, Luna Wedler 1999-ben született Zürichben, majd az Amatőr tinik című filmben debütált 2015-ben. 2018-ban a zürichi filmszínésziskolában szerzett diplomát és ugyanabban az évben a Berlinálén elnyerte a European Shooting Star-díjat. A Netflix 2020-as Biohackerek című sorozatának főszerepével tett szert népszerűségre. Enyedi Ildikóval immár másodszor dolgozott együtt, hisz korábban már játszott A feleségem története című alkotásban is.

Enyedi megjegyezte, alkotása lírai, de ha a nézők ráéreznek a humorára, akkor megértik a film legmélyét.

"A humor fontos: egy nevetés tulajdonképpen olyan pillanat, amikor az ember nem aprólékos logikával, hanem hirtelen megért valamit. Rácsodálkozik az újra és meglepőre, abban öröme telik, és ennek az örömének hangot ad önkéntelenül. A nevetés a megértés pillanata. A társas kommunikáció közel hozza egymáshoz az embereket, ha együtt tudnak nevetni valamin"

- fejtette ki a rendezőnő.

A díjazottak listája:

Arany Oroszlán: Jim Jarmusch: Father Mother Sister Brother

A zsűri nagydíja: Kaouther Ben Hania: The Voice of Hind Rajab

Ezüst Oroszlán a legjobb rendezőnek: Benny Safdie (The Smashing Machine)

A zsűri különdíja: Gianfranco Rossi: Below the Clouds

Legjobb forgatókönyv: Valérie Donzelli és Gilles Marchand (À pied d’œuvre)

Volpi kupa a legjobb színésznőnek: Xin Zhilei (The Sun Rises on Us All)

Volpi kupa a legjobb színésznek: Toni Servillo (La Grazia)

Marcello Mastroianni-Díj a legjobb fiatal színésznek: Luna Wedler (Csendes barát)

Armani Beauty Közönségdíj: Maryam Touzani: Calle Malaga

Luigi De Laurentis Díj a legjobb elsőfilmnek: Nastia Korkia: Short Summer

Horizontok-szekció:

Legjobb film: David Pablos: En el camino

Legjobb rendezés: Anuparna Roy: Songs of Forgotten Trees


Link másolása
KÖVESS MINKET: