KULT
A Rovatból

A medvék nem ették meg a cápákat, akik viszont többször egymás torkának estek

Rég versengtek a cápák ennyire, mint a chilei származású Ricardo ajánlatáért, Moldován András viszont szokás szerint sokszor vitába szállt kollégáival.

Link másolása

Ha vasárnap, akkor Cápák között. A harmadik adás kapcsán leginkább arra voltam kíváncsi, hogy fogják keverni a cápákat most, hogy heten vannak.

Mint kiderült, sehogy.

Balogh Levente, Balogh Péter és Moldován András állandó, csak a maradék két poszton cserélgetnek. Olyan ez, mint az iskolai órarendben a páros és páratlan hét. A páratlan Sárospataki Alberté és Dr. Varga Eszteré.

Kumincez Gábor és Gáspár Gábor saját véleményük szerint forradalmasították az ételházhozszállítást. Lilu igen találóan rámutatott, hogy ez a piac finoman szólva le van fedve. Való igaz, Budapest belvárosában, ha bárhol óvatlanul nyitod ki a kocsi ajtót, fellöksz egy biciklisfutárt.

Az ifjú üzletemberek szerint azonban pont az a probléma, hogy ott ez a sok ételfutár cég, de mind ugyanazt csinálja. Ők viszont termelői alapanyagokból, prémium minőségű ételeket szállítanak környezettudatos módon, Michelin-csillagos éttermekben edződött szakácsoktól. A számaik is biztatóak, ami annak is köszönhető, hogy ügyfeleik között megtalálható két nagy magánkórház.

Egy konyhát szeretnének építeni és berendezni, ehhez 200 millió forint finanszírozást kértek 10% tulajdonrészért. A cápák elismeréssel hallgatták őket egészen az ajánlatig, ami 2 milliárdos cégértéket feltételez. Ekkor kételkedni kezdtek. Közben kaptak kóstolót is, ami nagyon ízlett neki, bár Moldován András kétségbe vonta, hogy ez fine dining lenne.

A cápák össze is vesztek kicsit, hogy ez akkor most luxus közétkeztetés, vagy sem. Végül mindenki kiszállt. Egyedül Sárospataki Albert tett ajánlatot: 100 millió forintot adott volna 30%-ért, és 100 milliós hitelkeretet.

A fiúk ellenajánlata 100 millió forint kamatmentes hitelről szólt 2 évre, és 100 millióért kínáltak 10%-ot. Albert közölte, hogy 25% alá nem megy, és a kamatmentes hitelre 1 évre tudja odaadni. A Gáborok ezt nem fogadták el, így dolguk végezetlen távoztak.

Danku Tibor kereskedő és Nyíri Szilárd vendéglátós a Onebeer vállalkozást képviselik, amely egy pub, egy store és egy webshop büszke tulajdonosa, ahol különleges italokat kínálnak. Biztosak voltak benne, hogy a cápák verekedni fognak értük. A különleges italok kisüzemi kézműves söröket jelentenek. A webshopot pont a Covid előtt futtatták fel. Végül újabb lábként gerillasörfőzés ágazatot is indítottak, és mára ők lettek a legnagyobb hazai kraftsör-forgalmazók.

Gyorsabban szeretnének növekedni. Saját sörök exportálása, franchise üzlet létrehozása, új üzletek nyitása, és a nagyker gyors felfuttatása szerepel a célok között. 20 millió forintot kérnek a cápáktól 10%-ért.

Ars poétikájuk:

„Mi vagyunk a medvék, a medve halat eszik, és a cápa is csak egy hal.”

Még „Cápák vére” nevű sörrel is készültek.

Moldován Andrásnak nagyon tetszett, különösen a Kopi Luwakos sör – ez ugye a világ legdrágább kávéja, amiben az a pláne, hogy a cibetmacska kikakilta, lásd még a Bakancslista című filmet. András lelkesedését mutatja, hogy nem fektet alkoholba, de kiskapuként az ismert székelyvicc szellemében megállapította, hogy ez nem alkohol, hanem sör. Fel is ajánlott 10 milliót 10%-ért.

Esztert az zavarta, hogy kiderült, Szilárd – akinek a kreativitása nélkül valószínűleg nem tartana ott a cég, ahol – nem tulajdonos a cégben, így elvileg bármikor elmehet. A bankárhölgy ki is szállt. Mondjuk valóban furcsa volt, ahogy a cégtulajdonos Danku közölte, hogy Szilárd pótolható, pedig lássuk be, befektetendő pénze több embernek van, mint kreatív tehetsége.

A végén András mellett Albert maradt csak versenyben, aki némi tépelődés után megadta András ajánlatát: 10 millió 10%-ért. Danku Tibor megpróbálta lealkudni 7-7%-ra, de Moldován András lukat beszélt a hasába, így végül megköttetett az üzlet.

Gábri Gabriella és Juhász Csaba következett. A párból a hölgy a közgazdász, az úr a feltaláló. Egy orvosbiológiai innovációval érkeztek a cápákhoz, amely szerintük a penicillin felfedezése óta a legnagyobb durranás a sebkezelésben. A találmány biológiailag képes módosítani a sebgyógyulás folyamatát.

Két termékkel érkeztek, állatok és emberek részére. Tulajdonképpen egyfajta „folyékony kötszerről” van szó, ami 3-6-szor gyorsabb gyógyulást tesz lehetővé, mert amellett, hogy fertőtleníti a sebet, olyan réteget képez rajta, amely biológiai folyamatokat indukál.

A piaci bevezetésben szerettek volna segítséget kérni: 1,5 millió eurót kértek 20% cégrészért. Moldován András hülyeségnek és vajákosságnak tartotta a terméket. A többiek ugyan elhitték, hogy a termék jó, de a számok elijesztették őket. Moldován András ki is ment a stúdióból, szerinte felnőtt emberek nem hihetik el ezt a sztorit, hogy 9 éve dolgoznak ezen a terméken, olyan hatékony, ahogy mondják, mégsem csapott le még rá senki.

Végül senki nem tett ajánlatot, de Eszter, Levente és Albert reményét fejezte ki, hogy sikerül Csabáéknak elérni a céljaikat.

Ehhez talán segítség, hogy ebben az adásban ők kapták a Raiffeisen különdíját (mert ilyen is van).

Ricardo Pardo Aroca chilei menekültek gyermekeként nőtt fel Magyarországon. Egy AI alapú kutatási eszközzel érkezett a cápák elé. A HubScience egy tudásfeltáró eszköz, amit kutatók készítettek kutatóknak.

A világban átlag 12 másodpercenként jelenik meg egy új cikk. Ezt a tudásmennyiséget feldolgozni nagyon nehéz. A HubScience mesterséges intelligencia révén „tudásbányászatot” folytat: elemzi és kereshetővé teszi a cikkeket. Más hasonló szoftverekkel ellenben előnye, hogy a kutató kezébe adja az irányítást, és az eredmények visszakereshetőek. Ricardo 50 millió forintot kért 4%-ért.

Balogh Levente Ricardo másik cégéből is szeretett volna részesedést. Varga Eszter 20% részesedést kért volna 50 millióért. Balogh Péter és Moldován András ugyanezt ajánlották ketten.

Az általam eddig látott jelentkezők közül a latin fiatalember érkezett a legjobban átgondolt ajánlattal.

Albert kérdésére, hogy miért csak 50 milliót kért elmondta, hogy az eddigi adások elemzésével arra jutott, ez egy reális összeg, amit megkaphat, de elég sok ahhoz, hogy kezdeni is lehessen valamit belőle. Nem csoda, hogy a cápák versengeni kezdtek érte, ugyanis Albert felajánlott 50 milliót 15%-ért. Petya, Eszter és Levente is felajánlotta, hogy beszáll mellé.

Nem is láttam még ilyen alkudozást, ahol a cápák adtak folyamatosan jobb és jobb ajánlatokat, csak hogy bekerülhessenek a cégbe. Végül Eszter, Albert és Petya hárman kínáltak 20-20 milliót 4-4 százalék üzletrészért, amit Ricardo elfogadott, így hát igazi happy enddel ért véget az adás.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„A bicskei áldozatok elnézést kértek, végre, Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól” – Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiával jelentkezett
Teli van erős utalásokkal a humorista legújabb videója, amiben körülmetélik Gyöngyösi Mártont, és Karácsony Gergely is férfivá műtteti magát.

Link másolása

A régi idők Híradójának paródiájával jelentkezett Bödőcs Tibor. Az alig ötperces szösszenetben számos közéleti eseményt figurázott ki a népszerű humorista.

A humor azonban sok helyütt maró társadalomkritikát rejtett: szóba került többek között, hogy Szijjártó Péter Szergej Lavrovval együtt nevette ki az orosz börtönben meghalt Alekszej Navalnij nyitott koporsóját, hogy Orbán Viktor megtanította cipőfűzőt kötni Donald Trumpot vagy hogy a bicskei gyerekotthon áldozatai bocsánatot kértek – végre – Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól.

Ezen kívül a Vágó István-klón Bödőcs „beszámolt” arról is, hogy az amerikai nagykövetségen körülmetélték Gyöngyösi Mártont, hogy Magyar Péter eltávolíttatja Schmidt Mária-tetoválását a válláról, és megtudhattuk, hogy Karácsony Gergely férfivá műtteti magát.

A rövid videó végén, mintegy bónuszként, értesülhettünk a legújabb Rákay Philip-filmről is – ezúttal igen meglepő stílusban.

Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiája


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
95 éves lenne Audrey Hepburn, aki előre tudta, hogy meg fog halni
Az ikonikus angol-holland származású színésznő 1929-ben született és 1993-ban halt meg egy hospice házban. Kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Link másolása

Idén ünnepelné 95. születésnapját Audrey Hepburn, melynek apropóján a Blikk képgalériát közölt a híres színésznőről.

Audrey Hepburn sikeres modell is lehetett volna, ha fiatal nem happolják el a filmes szakemberek. Pályája elején modellkedésből és táncos szerepekből keresett pénzt, de 1948-ban kapta meg az első szerepét a Nederlands in zeven lessen című filmben.

Az '50-es években Angliában dolgozott, ahonann az Egyesült Államokba vezetett az útja, ahol az első világraszóló sikerét a Római vakációval szerezte. 1967-ben visszavonult a filmes szakmától, ám Steven Spielberg amerikai filmrendező felkérésére elvállalta később az Örökké című film egyik szerepét.

1992-ben derült ki, hogy vastagbélrákkal küzd. A diagnózist követően megműtötték, kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Egy hospice házban halt meg 1993. január 20-án.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Így tudta meg Kulka János, hogy a Nemzet Színésze lett – Máris sokan gratuláltak neki
A színészt egy kollégája hívta fel telefonon, és a bejelentéssel nagyon meglepte őt - árulta el Kulka János, aki nagyon köszönte a kitüntető címet.

Link másolása

Ahogy arról mi is beszámoltunk, Kulka Jánost választották a Nemzet Színészének a nemrégiben elhunyt Tordy Géza helyére.

A művészt az RTL Híradó kérdezte meg arról, honnan tudta meg a hírt:

Kulka János válasza:

"Molnár Piroska hívott, gratulált nekem. Nemzet Színésze vagy. Meglepődtem. Nagyon köszönöm, nagyon"

- árulta el a színész, majd hozzátette: sokan gratuláltak neki, sok sms-t és hívást kapott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Két órából egy érdekes, egy kínzás. Megéri? Az elátkozott Queen Mary kritika
Az elátkozott Queen Mary nem más, mint egy ügyesen összerakott zagyvaság. Hangulatos, gyönyörű, de értelmetlenül túlbonyolított horror próbálkozás.

Link másolása

A Queen Mary olyan, mintha egy erőltetett, izzadságszagú Netflix horrort néznénk. Egy szerencséje van: az alkotók komolyan gondolták és kemény munkát fektettek bele. Nem tudom, hogyan lehetne leírni Az elátkozott Queen Mary-t úgy, hogy átadjam a tapasztalataimat.

Kerek egész képet, ugyanis nem tudok írni, akkora összevisszaság az egész.

Kár érte, se a színészek, se a filmes szakemberek nem tehetnek róla, egészen máshol csúszhatott el ez a történet.

A kezdés meglepően impozáns. 1938-ban járunk egy halloween-i estélyen egy hajó fedélzetén, amely épp az új világba tart Angliából. Egy furcsa családot követünk az első osztálynak fenntartott étteremben, akikkel valami nem stimmel.

Apuka erőszakosnak tűnik, anyuka babonásnak, a gyermek pedig nem bír magával.

A párbeszédekből hamar össze lehet tenni, hogy ők bizony nem az első osztályra valók, de Halloween-re hivatkozva, álruhában sikerül elvegyülniük a gazdagok között. Természetesen lebuknak és baj-bajt követ, majd az egész egy vérengzésbe fullad.

Aztán gyors váltás és egy másik családot kezdünk el követni a jelenben, Anne (Alice Eve), Patrick (Joel Fry) és gyermekük Lukas (Lenny Rush) személyében. Szépen lassan, nem túl szájbarágósan kiderül, hogy ők mit keresnek a már szórakoztató központként működő, Los Angelesben végleg kikötött Queen Mary-n.

Valami nem stimmel az egész hajóval, egyszerre túl steril és zavaróan mocskos.

A kapitány, Bittner (Dorian Lough) is gyanúsan viselkedik, mintha titkolna valamit. Mondani sem kell, hogy a két történetszál egyszerre folyik egymás mellett, felváltva váltakozik, majd egyszer csak összefonódnak.

Nem fogok spoilerezni, mert nem is igazán tudnék. Hangulatos indításból viszonylag gyorsan elérkezünk az unalmas tucathorrorok világába. Maga a helyszín már megért volna egy értelmesebb filmet. Az atmoszféra tapintható, mind a jelen mocska és felületes sterilsége, mind a ’30-as évek elegáns nyomora. A képi világ zseniális, a vágások néha ámulatba ejtőek, a gyönyörű képekkel társulva.

Isaac Bauman operatőr képei magukért beszélnek. A kivégzések brutalitása ritkán látott moziban X karika nélkül. Nem ezen fog múlni a siker.

A kosztümök, a maszkok, a díszletek és még a CGI is rendben van, az alacsony költségvetés ellenére. Alice Eve, Joel Fry és a többi színész is jó. Ami biztos, hogy nem ezen a brigádon csúszott el a dolog. A forgatókönyvíró és a rendező azonban egyest érdemelnek - köszönjük leülhetnek.

Sokat segíthetett, hogy tényleg mindent próbáltak helyszínen felvenni, a Queen Mary hajón forgathatott a stáb, sőt még egy 3D-s szkennelést is végeztek az egész hajón, így szabadon mozoghatott az operatőr a szűk térben, digitálisan. Érdekes technológia ügyes felhasználása. Akkor mi a gond az egésszel, hogy nem úgy hivatkozom rá, hogy az év egyik legjobb horrorja? Egyszerű: ősbutaság az egész film. Nem csak unalmas, nem ijesztő, de még értelmetlen, logikátlan és zavaróan buta karakterekkel van tele.

Ennyire gyenge forgatókönyvet régen láttam. Mintha mesterséges intelligenciával írták volna,

azzal a leírással, hogy „robot csinálj nekem egy látványos, brutális horrorfilmet, naaaaagy csavarral a végén.” Hát nem jött össze, se izgalmas, se érdekes nem lett a végeredmény. Azon kívül, hogy szép és mozog a kép, sok köze nincs egy koherens történethez.

Itt senki se úgy viselkedik, mint egy élő ember. A gyilkos áldozatai megköszörülik a torkukat, miközben a kegyetlen tettes véres fejszéje még egy fejbúbban van. Aztán elkezdenek elfutni egy zsákutcába négyen! Tényleg mélységesen felháborító, hogy ezzel valaki pénzt szeretett volna szerezni. A forgatókönyvírók között nem meglepő, hogy az első filmes Stephen Oliverrel és a nem túl nagy tapasztalattal rendelkező Gary Shorreal találkozunk. Egyébként Shore rendezte is a filmet elég, ha ehhez annyit teszek hozzá, hogy előző nagyjátékfilmje Az ismeretlen Drakula mérföldekkel jobb volt ennél. Pedig az nagy szó! Aki látta, az tudja.

Ami a legrosszabb az egészben, hogy a mozi annyira szép, amennyire egy horrorfilm képes rá.

Még a felúszó feliratok, a stáblista elrendezése és a főcím is művészire sikerült. Valószínűleg itt ment félre: volt egy remek ötlet, de nem volt elég tartalom egy egész estés filmhez, ezért tóldották-fóltozták és addig csavarták művészieskedéssel, hogy a Frankenstein szörnyetege effektus történt. Lehet jobb lett volna, ha elégetik a Queen Mary-t, ahogy ezt a szörnnyel is tették. Spoiler az 1931-es Boris Karloff filmből, elnézést.

Nem ragozom tovább, rossz film a Queen Mary. Lehetett volna remek horror is, ha a forgatókönyv hozzáértő kezekben landol, vagy ha csak egy rövidfilmet készítenek az alkotók. De egy több mint kétórás misztikus kalandnál nem adott többet.

Olyan mintha megnéztük volna a Lost első és utolsó részét egymás után. Egy figyelemfelkeltő, gyönyörű, rejtélyes felvetés, ami egy kiábrándító, túlcsavart, értelmetlen badarságba csap át.

Nem ajánlom senkinek, inkább nézzetek meg mást a mozi kínálatból.


Link másolása
KÖVESS MINKET: