KULT
A Rovatból

A férfi, aki képtelen egyedül lenni, pedig Rihannától Giselle Bünchenig bárkit megkapott – Ők voltak DiCaprio legfontosabb barátnői

Amióta George Clooney beadta a derekát, azóta Leonardo Dicaprio a leghíresebb agglegény Hollywoodban. Megnéztük, kik jártak vele a legtovább.

Link másolása

A színész arról híres, hogy kizárólag rövid távú kapcsolatokat tart csak fent huszonéves modellekkel - ismerhetjük a 25-nél nem idősebb szabály-mémeket is róla - , nagyjából egymáshoz hasonló típusú lányokkal. A rossz nyelvek szerint azt sem szereti, ha egy nála okosabb nő van mellette. Azt is mondják, hogy az anyjával való szoros kapcsolata miatt képtelen megállapodni valaki mellett és családot alapítani, mert a mama az igazi nő, a megközelíthetetlen etalon az életében. Most megmutatjuk a hosszabb kapcsolatinak listáját, de közte a kisebb románcokra is kitérünk. A DiCaprio-gate-et kutatók főként a 25-ös felső korhatárra koncentrálnak, így ez a Redditen lelt ábra is, egész szépen látható, hogyan alakult a választásainak kora az idővel (nem nagyon, csak ő öregszik, a csajai nem):

Kristen Zang, 1996-1997

A színész egy évig járt a michigani születésű modellel és ő volt az első, akivel hivatalosan mutatkozott a vörös szőnyegen: a Rómeó és Júlia premierjén együtt vettek részt Los Angelesben. Egyesek szerint ő volt a nagy szerelme, mások szerint Giselle Bündchen.

1996 előtt:

Kristen Zang előtt is több nővel randizgatott már a színész, például Bridget Hallal. A Victoria's Secret egykori modellje 1994-ben számos eseményen vett részt az akkor kezdő színésszel. Naomi Campbell-lel állítólag járt egy rövidebb ideig, amiből végül máig tartó nagy barátság lett. A párost rendszeresen látják együtt nyaralni és jótékonysági rendezvényeken.

Úgy tűnik, nem annyira szeret egyedül aludni - és enni, mondhatnánk pikírten, mert legtöbbször éttermekből távozva fotózgatták - az Oscar-díjas sztár, ugyanis 1997 után szintén több rövid afférja volt, többek között velük: Demi Moore, Helena Christensen, Amber Valletta, Liv Tyler, Eva Herzigova. Ez már így önmagában egy döbbenetes névsor, szebbnél szebb, híresebbnél híresebb és sikeres nők lajstroma.

Gisele Bündchen, 2000-2005

Az első hosszabb és komolyabb párkapcsolat a színész életében a brazil modellhez köthető. Állítólag komolyan is gondolták mindketten, de DiCaprio csak nem akart hivatalosan is elköteleződni a nő mellett, aki ezt megelégelve végül továbbállt. Egy interjúban a modell, aki azóta elvált anyuka, azt állította, hogy ő maga szeretett volna változtatni a munkával telített, bulikkal telezsúfolt életmódjukon is, de a színész ebben nem akart vele tartani, Giselle pedig dobta, mert komolytalannak érezte.

Bar Refaeli, 2006-2009 és 2010-2011

A Sports Illustrated modellje egy 2006-os Las Vegas-i bulin ismerkedett meg Leóval, majd viszonylag hosszú, ötéves kapcsolatuk 2011 májusában ért véget. Ez volt a színész második leghosszabb kapcsolata, aminél nagyobb dobást ilyen szempontból azóta sem sikerült összehoznia. Történetüket az teszi még egyedibbé, hogy a Barral való liezonjában volt egy féléves szünet is 2009-ben, aztán visszatértek egymáshoz.

2009-es szünet Bar Refaelivel: Anne Vyalitsyna

Na de DiCaprio ezt a kis szünetet sem töltötte tétlenül: 2009-ben járt az orosz Sports Illustrated és a Victoria's Secret modelljével, majd visszatért Rafaelihez. De lehet, hogy csak összekeverte őket, mert nagyon hasonló típus a két nő.

2011-2013:

Leót ebben az időszakban is hírbe hozták több szépséggel, például Blake Lively-val, Erin Heathertonnal állítólag járt 10 hónapot is, de Miranda Kerr-el és Kat Torressel is összehozta a média.

Toni Garrn, 2013-2015

A német származású Victoria's Secret modell egészen pontosan 18 hónapot járt Leóval, neki sikerült Bar Refaeli óta a leghosszabb kapcsolatot megcsípnie vele. A modell azóta hozzáment Alex Pettyfer angol színészhez.

2015 és 2017 között:

Kelly Rohrbach és Rihanna is képbe került, utóbbi a pletykák szerint szeretett volna komolyabb kapcsolatot a színésszel, de nagyon vigyáztak, hogy ne hozzák őket hírbe egymással, és végül csak a felszínen úszkált a viszony. Állítólag mindkét nő egy rövid ideig randevúzgatott a színésszel, látták őket együtt bulikon és estélyeken. Így járt Nina Agdal is.

Camila Morrone 2017-2022 

Egy újabb öt éves sztori, úgy tűnik ez az a bűvös szám, amit sehogy nem sikerül Dicapriónak átlépnie, pedig ha ez sikerülne, lehet, hogy simán így is életben maradna... Erről a kapcsolatról érdekes módon már több orgánumban nem mint járásról, hanem mint öt éves randizásról számolnak be. Nyilván nem láthatunk be teljesen a színfalak mögé, de azért ez egy érdekes momentum. A színész azt nyilatkozta erről a kapcsolatról, hogy megérti a románcukat körülvevő kíváncsiságot. „Valószínűleg én is kíváncsi lennék rá” – tette hozzá diplomatikusan. Lehet, hogy már egyre lazább viszonyokat ápol a gyengébb nemmel a sztár?

Azóta hírbe hozták a színészt az ukrán modellel, Maria Beregovával és Gigi Hadiddel - vele mostanában is - , valamint Vittoria Cerettivel. Ahogy annak idején az Oscar-díjért is szurkoltunk, most azért is drukkolhatunk, hogy sikerüljön Leónak végre beállni Clooney mellé a sorba, és találjon egy olyan nőt maga mellé, akit képtelen elereszteni. Mi is szurkolunk, addig pedig íme egy bájos videó, amiben nem vált kővé egy idősebb színésznővel váltott csóktól sem:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: