A Facebook elismerte, hogy az oroszok meghackelték a Nyugatot
A Facebook bejelentette, hogy az elmúlt 2 évben 126 millió amerikai láthatott olyan tartalmakat, amelyeket a propagandát folytató orosz ügynökség készített
- írja az Index.
A BBC kedden napvilágra került információi szerint az amerikai elnökválasztás előtt és után 80 ezer ilyen poszt készült, leginkább politikai és társadalmi témákban. A hírek szerint az elnökválasztás idején megjelenő mintegy 80 ezer poszt mindegyike ugyanahhoz orosz ügynökséghez köthető, amely kapcsolatban áll a Kremllel.
A Facebook ezeket az adatokat egy szenátusi meghallgatáson hozta nyilvánosságra. Az eseményen az orosz propaganda kiterjedtségét és az elnökválasztásra gyakorolt hatását akarták felmérni az Egyesült Államokban. A vizsgálathoz a legnagyobb közösségi oldal mellett a Twitter és a Google is szolgáltatott adatokat.
"Ez ellenkezik mindazzal, amiért a Facebookot létrehoztuk és amiben hiszünk" - fogalmazta meg Colin Stretch, a Facebook általános igazgatója.
A most napvilágra került információk azért különösen érdekesek mert Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója korábban tagadta, sőt "őrült ötletnek" nevezte, hogy az amerikai elnökválasztás kimenetelét bárki nagy tömegben terjesztett hamis hírekkel próbálja meg befolyásolni közösségi oldalán.