KULT
A Rovatból

25 éves a Forrest Gump - hárman is visszautasították Tom Hanks leghíresebb szerepét előtte

Ráadásul július 9-én van az amerikai színész 63. születésnapja is, aki a kis Forrestet játszó amatőr gyerekszereplőt utánozta, és így lett Forrest hús-vér figura.

Link másolása

Az Egyesült Államokban 1994. július 6-án mutatták be Robert Zemeckis nagyjátékfilmjét. Zemeckis előtte már bebizonyította, hogy nagyszerűen ért a vígjátékhoz, az érzelmi húrok pengetéséhez, sőt, ahhoz is, hogy maradandót alkosson a műfajban, hiszen aki nem tudná: ő rendezte a Vissza a jövőben három részét, amiből legalább az első több generáció számára is alapfilm. Zemeckis szuper döntést hozott a kilencvenes évek elején: adaptálni akarta Winston Groom regényét, ami egy csekély értelmű, de óriási szívű alabamai férfiról szól, akinek az életén keresztül végigkövethetjük Amerika Kennedy-időszakát, a Johnson-érát, a hippi-korszakot, a Watergate-ügy idejét és egyéb kulcsfontosságú eseményeket.

A Forrest Gump nagyot dobott Zemeckis karrierjén, akárcsak Tom Hanksén, aki annak az évnek az elején átvehette egy fontos filmben, a Philadelphiában nyújtott alakításáért az Oscar-díjat. Az Amerikai Filmakadémiát aztán nem érdekelte, hogy Hanksnek van egy friss szobra, a következő évben a Forrest Gumpért is odaadták neki a legjobb férfi főszereplőnek járó díjat. Cikkünkben a filmmel és Hanksszel kapcsolatos érdekességekből válogattunk, melyek minden idők egyik legszeretetreméltóbb filmes karaktere, a 75-ös IQ-jú Forrest Gump kapcsán hangzottak el.

Forrest Gump híres hanghordozása a kis Forrestet alakító színésztől származik

"A kis Michael Conner Humphreys, aki a gyerek Forrestet játszotta ma már veterán, Afganisztánban szolgált - mesélte a színész - . A forgatáson Bob, a rendező odajött hozzám és azt mondta: "Van itt egy kis gond. Meg kéne tanítanod ennek a kölyöknek, hogy úgy beszéljen, ahogy te akarsz majd beszélni később a filmben. Akkor az ugrott be, hogy miért is nem beszélek inkább én úgy, ahogy ő beszél most? Ezért elkezdtünk egy csomó időt együtt tölteni, egy diktafon társaságában. Mississippiből származott, és nagyon keményen megnyomta a szavak végén a "g" hangot. Valahol van otthon egy csomó kazettám a nagyon fiatal Michael Conner Humphreysról, amint velem dumcsizik. 7-8 éves volt akkor."

És nemcsak a beszédét, de az egész játékát a kisfiú inspirálta

"Forrest Gump egész figurája a kis Michaelen alapult - emlékezett Hanks - például van az a jellegzetes testtartása, hogy hátul a csípőjére teszi a kezét. Vagy ahogy a fejét ingatta viccesen jobbra-balra. Ez mind-mind Michael Conner Humphreystól jött."

Tom Hanksnek ugyanúgy meghallgatásra kellett mennie a szerephez, mint a többi színésznek

Hanks bájos castingfelvételeit videón is meg lehet nézni. Az egyiken Robin Wrigttal próbálják el azt a jelenetet, amikor Forrest meglátogatja nagy szerelmét, Jenny-t, randevúra hívja, de kiderül, hogy a lánynak aznapra már van programja. A második Hanks nagyjelenete: ebben tudja meg, hogy Jenny anya és ő a kisfiú apja. Ezután következik a két gyerekszínész castingja, végül a kis Forrestet, a főszereplő fiát játszó Haley Joel Osment meghallgatása. Osmentnek egyébként ez volt az első filmszerepe, és a film casting directora fedezte fel egy Pizza Hut reklámban.

Lapozz a castingfelvételekért és a folytatásért:



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Azahriah-koncert: kígyózó sor a büféknél, a színpad előtti sorok megteltek
A büfék előtti sorok reménytelennek tűnnek percekkel a kezdés előtt. A programot DESH koncertje nyitja, utána lép színpadra Azahriah.

Link másolása

Kígyózó sorok voltak órákkal Azahriah első Puskás Arénában rendezett koncertje előtt a kapuknál. A stadion területén azonban már zökkenőmentesen terelték a tömeget a rendezők. A színpad előtti sorokba azonban már szinte lehetetlen odaférkőzni:

A büféknél nagyjából fesztiválárakra érdemes készülni:

A hivatalos kezdés előtt fél órával azonban szinte már esélytelen, hogy időben sorra kerüljenek a sor végére beállók:

Úgy tudjuk, hogy a program 19:35-kor kezdődik DESH önálló koncertjével, majd némi átszerelés után Azahriah 20:45-kor lép színpadra.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Meghalt a dokumentumfilmes, aki egy hónapig csak mekis kajákat evett
Morgan Spurlock 53 éves volt. Még 2004-ben mutatták be nagy port kavart gyorskajás filmjét, amiért végül Oscarra is jelölték.

Link másolása

53 éves korában elhunyt Morgan Spurlock, Oscar-díjra jelölt dokumentumfilmes, aki a 2004-es Super Size Me című filmjével vált ismertté, írja a BBC. A rendező halálát daganatos betegség okozta csütörtökön, közölte a filmes családja.

A húsz évvel ezelőtti filmben Spurlock egy hónapig csak McDonald's ételeket fogyasztott, hogy bemutassa azok egészségügyi hatásait. Az alkotás hatalmas vitákat váltott ki, és végül Oscar-jelölést kapott a legjobb dokumentumfilm kategóriában.

Nem csak rendezte a Super Size Me-t, hanem ő volt a film sztárja, egyben a bizarr kísérlet alanya is. A dokumentumfilm forgatása alatt naponta tucatnyi Big Macet és Chicken McNuggetset evett, valamint literszámra fogyasztotta a kólát.

Ennek hatására 11 kilót hízott, és az orvosok figyelmeztették, hogy az egészsége komoly veszélyben van, ha folytatja a 30 napos kihívást.

A forgatás idején amikor csak megkérdezték tőle az előadók, hogy nagyobb krumplival és üdítővel kéri-e a menüket, mindig el kellett fogadnia. A kísérlet alatt folyamatosan romló egészségi állapotáról és az orvosi aggodalmakról számolt be, amelyek vérnyomására és koleszterinszintjére vonatkoztak.

Spurlock pályafutása során több mint 20 filmet és dokumentumfilmet rendezett, köztük a 2008-as Hol az ördögben van Oszama bin Laden? című alkotást és a 2013-as One Direction turnéfilmet. 2010-ben Emmy-díjra jelölték a Simpson család 20. évfordulós különkiadásáért.

2017-ben bevallotta, hogy nemi erőszakkal vádolták, és fizetett a szexuális zaklatással kapcsolatos per rendezéséért. Azt is elismerte, hogy „minden feleségét és barátnőjét” megcsalta. Ennek következtében végül kilépett a produkciós cégéből, amelynek társalapítója volt.

2019-ben visszatért a képernyőkre a Super Size Me folytatásával, és saját gyorsétteremláncot nyitott, hogy bemutassa, hogyan változott a gyorséttermi ipar.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Neki tényleg elhisszük” – egyszerre volt monumentális az Azahriah-koncert a Puskásban, és egyszerre érezhette a közönség, hogy ez most tényleg az övé
A felesleges manírok helyett egy egészen feszes bő másfél órát kaptunk, ahol a hangosításra, technikai körülményekre, illetve a zenekarra sem lehet panasz.

Link másolása

A hazai zenei élet, egyúttal a sajtó is már több, mint fél éve ugyanazon a kérdésen rugózik, ami a popkultúrát illeti: lesz-e hazai “világsztárunk”? Ha erre nem is lett egy koncert után határozott válasz, az a zenetörténeti tény viszont megvan, hogy még soha nem sikerült hazai előadónak ennyi ember előtt fellépnie. Baukó Attila, azaz Azahriah három teltházas Puskást hoz össze, mi pedig megnéztük a “legelső napján”.

A legelső nap valóban idézőjeles, hiszen ez a koncert lett utoljára, “csakazértis” alapon behirdetve a két telt ház után: számítani lehetett az inkább kíváncsiskodó, az esemény nagysága miatt résztvevő tömegre is, hiszen a hardcore rajongók az első két nap jegyárusítása során a Broadway rendszerét hosszas órákra fagyasztották le. Ez érződött is a tömegen, illetve az is kijelenthető, hogy bőven nem tinilányokról van szó az összetételt tekintve, ritkán láttunk ilyen diverz közönséget.

A helyszín adott, a Puskás Aréna, ahol már több koncertet is rendeztek, ebből körülbelül ugyanennyi szólt értékelhetetlen visszhanggal: a tavalyi Red Hot Chili Peppers koncertje pont a hangosításnál esett el, Az est egyik döntő kérdése volt, sikerül-e egy teljesen magyar produkció esetében áthidalni azt, amit világszinten elismert bandáknak nem.

Relatíve lassan telt meg a Puskás lelátója és küzdőtere, az előre nem nyilvános timing szerint fél nyolc tájékán megjelent Desh a színpadon egy zenekarral a háta mögött, aki önállóan, Azahriah-tól függetlenül körülbelül fél éve működik, mint produkció. A közönség közepesen lelkes sikításokkal üdvözölte mindezt, a bulin a vizuálok “jólvanazúgy” megoldása sem dobott túlságosan sokat: Desh saját vetítését az álló ledfalakra vízszintesen, teljesen koncepció nélkül helyezték el, mögötte az eleve kivetített újpalotai panelházakra ráapplikálva.

Pont, mint a nagyok.

Nagyjából így lehetne leírni a háromnegyed kilenckor megjelenő Azahriah produkcióját.

Ritkán érezhetett olyat hazai közönség, akár egy Budapest Parkos “szupershow’ alatt sem, hogy ez a nagy “valami” nemhogy egy egyszeri alkalommal van összerakva, hanem az az érzésünk támadt, mintha egy valóban régóta, nemzetközi szinten elismert előadó koncertjén lennénk. Maga az intro, a végtelen kameraállásból közvetített, és minden számra különböző effekteket használó közvetítés a koncertről, rengeteg apró pont arról tesz tanúbizonyságot, hogy igenis hazai előadó is képes ilyen magas szintű produkcióra.

Azahriah színpadon való megjelenése és a kezdeti eksztázis egészen gyorsan ülepedett, és mintha technikai gondok is lettek volna, hiszen a második számnál szemmel láthatóan a stábot és a zenekart kereste. Ezután pedig egy nagyon hosszú, viszonylag “mozgásmentes” blokk következett. Ennek két tanulsága is van: egyrészt a Puskásban már egy részint szkeptikus közönségnél talán nem elég a sok különböző táncos ilyen etapokban, másrészt pedig végtelenül tisztelendő az, hogy érezhetően nem egy “szuperbesztofot” hallunk, hanem tényleg Azahriah szája íze szerint halad a setlist.

Ami a hangzást illeti, az egyáltalán nem koncertekre tervezett stadionból kihozták a technikusok a maximumot. Nyoma nem volt a tavalyi “chilis visszhangnak”, a delay tornyok a stadionban körbemászkálva szépen tették a dolgukat. Ami még ennél is fontosabb, hogy minden zenész pontosan annyit tett bele a buliba, amennyi kell, ez pedig a hazai “koncertshow-k”, Majkák és Rúzsa Magdik hazájában dicséretként kell említeni. A felesleges manírok helyett egy egészen feszes bő másfél órát kaptunk, ahol a hangosításra, technikai körülményekre, illetve a zenekarra sem lehet panasz.

Ha nem is nagy falat, de mégiscsak szokatlan ez a fajta nagyság még Azahriah-nak is, érződött, hogy mennyivel felszabadultabbá vált a koncert Desh “második eljövetelekor”, amikor elérkeztek a közös számok, ezzel egyetemben a nagy klasszikusok.

A közönség nagy része jól fogadta a produkciót, és talán csak az erősen zenei, komplexebb részeknél lehetett olyat érezni, hogy kicsit másra figyeltek. De eleve ilyen körítés esetén csak azért mennék vissza háromszor, hogy egyszer tényleg a zenekarra, egyszer tényleg a vizuálokra figyeljek jobban, szóval ez a kalandozás egy Puskásban nyugodtan nevezhető bocsánatos bűnnek.

Számomra még ijesztő is az a gondolat, ami a dalok közötti interakciókat, kommunikációt illeti a közönséggel, ugyanis az érződött a leginkább, hogy

Azahriah tökéletesen tisztában van azzal, hogy mi történik körülötte, és tudja is kezelni a cirka 45 ezer embert. A show több részénél is az érződött, hogy mi sem lenne természetesebb dolog, minthogy ennyi ember előtt rontson akár mosolyogva bele a gitárszólóba, vagy énekeljen egy hónapja kiadott dalokat.

A katarzis azért elmaradt, noha egész egyszerűen a Puskással kapcsolatban nem tudnék olyan elvárásokat megfogalmazni, amit egyébként ne teljesített volna vagy a főhős vagy a zenekar vagy a technika tisztességgel az este folyamán. Az viszont biztos, hogy rendkívül jót tesz az a hazai zeneiparnak, ha ilyen elvárások megugrása után is azt érezzük, van még ott, ahonnan ez jött.

Alapvetően sokáig lehetne firtatni annak az okát, hogy miért működik pont az Azahriah-projekt ilyen magas nézőszám esetén is, talán pont a mellettem ülők mondták ki a legfontosabb mondatot: “neki tényleg elhisszük”. Amennyire monumentális volt a puskásos buli, ugyanannyira volt az egésznek egy sajátos élménye: ez most “tényleg a miénk”.

Kimondatlanul, de a hazai élet tényleg várt egy valódi sztárra, akinél a nagyszínpad az nem az aktuális (tökéletesen ugyanolyan lineuppal dolgozó) fesztiválok egy-két évéig terjed, hanem valaki olyanra, akiről talán kispáli nosztalgiázással beszélhetünk, hogy mi hol és mikor láttuk mindezt először. Ha itt, akkor azért, ha máshol, akkor pedig azért vált ez az alkalom egyszerivé (háromszorivá).


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Azahriah-t ünnepelte első zenei menedzsere: 10 000 000-ból ő lett az egy. És ma megcsinálta!
Gyárfás Máté szerint az énekes történelmet írt a koncertjével. Három teltházas koncertet ad egymás után a fiatal művész.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. május 25.


Link másolása

Gyárfás Máté, az MGS MUSIC Hungary zenei menedzsment vezetője, megható posztban gratulált Azahriah első Puskás Arénás fellépése után. Négy évvel ezelőtt találkoztak először, amikor Azahriah még nem tudta, merre menjen, de pontosan tudta, mit akar elérni. Gyárfás szerint Azahriah történelmet írt és megérdemelten jutott el idáig.

„Négy éve amikor ez a fiú megkeresett - bár nem tudta merre menjen -, de tudta mit szeretne elérni. Számára csak egy dolog létezett, hogy neki ezt meg kell csinálnia. És 10.000.000-ból ő lett az egy. És ma megcsinálta! Történelmet írt!”

– írta Facebook posztjában Gyárfás. Így folytatja: „lehet dumálni, lehet eladni a lelkünk, lehet eltaposni másokat, lehet felégetni mindent, azonban az igazán nagy dolgok akkor születnek ha nyitva marad a szemünk és ha tisztán látunk.”

azahriah május 24-én lépett először színpadra. A jegyek őrületes fogyása miatt a tervezett egy helyett három egymás utáni nap is fellép a Puskás Arénában, ami példátlan. Ő az első magyar előadó, aki önálló koncertet ad itt, ráadásul hármat egymás utáni napokon. Az esemény végül közel telt házas lett, 45-50 ezer ember volt kíváncsi a fiatal előadóművészre.


Link másolása
KÖVESS MINKET: