KULT
A Rovatból

13+1 tökéletes alakítás a 80 éves Al Pacinotól

A nyolcadik ikszbe lépett korának egyik legnagyobb amerikai színésze. Megpróbáltunk bizonyítékokat gyűjteni, hogy bemutassuk: miért nincs semmi túlzás ebben a jelzőben.


940. április 25-én született a New York-i Bronxban egy szicíliai származású család gyermekeként Alfredo James Pacino, akiből kora talán legnagyobb színésze lett, és aki a legnagyobb rendezőkkel dolgozhatott együtt pályafutása során. Francis Ford Coppola, Sidney Lumet, Sydney Pollack, Brian de Palma, Michael Mann, Oliver Stone, Barry Levinson és végül 2019-re Quentin Tarantino és a legendás Martin Scorsese mind olyan direktorok, akik instruálták a minden szerepében brillírozó, a legértékesebbnek tartott Oscar-szobrocskát végül egyszer elnyerő olasz-amerikai sztárt.

Volt egy olyan terv, hogy a kerek évforduló alkalmából elővesszük Pacino 10 legnagyobb alakítását, de a filmográfiát elnézve egyszerűen képtelenek voltunk annyit kihagyni, hogy ez a szám kijöjjön. Így most jöjjön egy teljesen szubjektív lista arról, mit is jelent Al Pacino a XX.-XXI. század filmművészetének.

Serpico - 1973

A talpig becsületes fiatal rendőr kis híján beleőrül abba, hogy környezetében szinte ő az egyetlen, aki a jó oldalon áll. Csodálatos alakításon keresztül láthatjuk, ahogyan Frank Serpico előtt lassan kibontakozik a rendőrség valódi arca, ahol a legfőbb ellenséget nem a bűnözők között kell keresni.

Serpico (1973) - Al Pacino Loses His Shit Scene

null

Kánikulai délután (Dog day afternoon) - 1975

Egy egyszerűnek induló, de bonyodalmakba ütköző bankrablás egy végeláthatatlannak tűnő tárgyalássorozatba, sőt LMBT-tüntetésbe csap át, miközben a feszültség (nem kis részben az őrlődő Sonnyt alakító Pacinonak köszönhetően) a végsőkig fokozódik.

Attica! - Dog Day Afternoon (3/10) Movie CLIP (1975) HD

Dog Day Afternoon movie clips: http://j.mp/1BcYGMi BUY THE MOVIE: http://j.mp/WCUkcG Don't miss the HOTTEST NEW TRAILERS: http://bit.ly/1u2y6pr CLIP DESCRIPT...

A Keresztapa-trilógia (The Godfather) - 1972, 1974, 1990

Michael Corleone a maffiacsalád sarja annak ellenére lesz a Don, Vito Corleone utódja, hogy sok mindent máshogy képzel el, mint környezete. A három rész tulajdonképpen a Pacino által játszott Michael fejlődéstörténete. Nem könnyű egy jellegzetes jelenetet kiválasztani.

Just When I Thought I Was Out, They Pull Me Back In! SCENE - The Godfather: Part 3 MOVIE (1990) - HD

The Godfather: Part III movie clips: http://j.mp/15vKJyv BUY THE MOVIE: http://amzn.to/tfOPxp Don't miss the HOTTEST NEW TRAILERS: http://bit.ly/1u2y6pr CLIP...

Krumplirózsa (Frankie and Johnny) - 1991

Johnnynak, a börtönviselt szakácsnak igazán nem egyszerű meghódítani a bájos pincérnőt, Frankiet. Ám Al Pacino hibátlan alakításával még a legfagyosabb női szívet is sikerülhet felolvasztani. Pacinoról nem lehet azt mondani, hogy tobzódott a komikus szerepekben, de a Krumplirózsa különlegesen humoros, romantikus hőseként ez esetben sem tudott hibázni.

Scenes from "Frankie & Johnny (1991)"

Scenes including "Clair de Lune"

Az ír (The Irishman) - 2019

Tavaly végre elérkezett az alkalom, és egymásra talált a világ egyik legjobb rendezője a világ egyik legjobb színészével: Martin Scorsese rendezhette Al Pacinot. Külön extra adag hab az amúgy is ízletes (és rekordnagy) tortán, hogy Pacino a kissé neurotikus, nagyhatalmú szakszervezeti vezető, Jimmy Hoffa szerepében olyan remek társaságban brillírozhatott, mint Robert de Niro, Joe Pesci, Harvey Keitel vagy Jesse Plemons.

The Irishman (2019) Scene Jimmy Hoffa Angry

null

Angyalok Amerikában (Angels in America) - 2003

Al Pacino gyakran játszik ellentmondásos, nem kimondottan szerethető figurákat. A mccarthysta, minden hájjal megkent ügyvédről, Roy Cohnról ez a legkevesebb, amit el lehet mondani. A való életből vett haldokló szereplő következetesen és bármi áron tagadja homoszexualitását, sőt még halálos AIDS-betegségéről sem hajlandó tudomást venni, amennyiben az nem egyezik "elveivel".

[#2]

Fedőneve: Donnie Brasco (Donnie Brasco) - 1999

A maffiába beépülő FBI-ügynök, Joseph Pistone mit sem sejtő pártfogójaként Al Pacino egyszerre egy nagymenő gengszter és egy esendő kisember. A filmet nézve elsősorban az ő alakítása miatt vagyunk ugyanabban a dilemmában, mint Pistone/Brasco: vajon melyik oldallal szimpatizáljunk a messze nem csak jók és rosszak háborújaként leírható harcban?

Donnie Brasco (7/8) Movie CLIP - If You're a Rat... (1997) HD

Donnie Brasco movie clips: http://j.mp/1uv7KwB BUY THE MOVIE: http://j.mp/OLIEof Don't miss the HOTTEST NEW TRAILERS: http://bit.ly/1u2y6pr CLIP DESCRIPTION:...

Minden héten háború (Any Given Sunday) - 1999

„A játéknak többnek kell lennie, mint pusztán győzelemnek” - ezt vallja a rutinos, megszállott amerikaifutball-edző, Tony D'Amato Oliver Stone kőkemény drámájában. És emiatt, no meg megalkuvást nem ismerő személyisége miatt kerül konfliktusba szinte mindenkivel környezetében. A csapatát buzdító beszéde mémmé vált a motivációs beszédek rajongóinak körében.

Al Pacino beszéde - Minden héten háború - magyar felirattal (speech from Any Given Sunday)

A világ legjobb beszédei playlist - Best speeches ever in the world playlist: http://bit.ly/speechlist 3 dolog, amit előadóként elleshetsz ebből a beszédből:...

[#3]

Az ördög ügyvédje (The Devil's Advocate) - 1997

Egy messze nem hibátlan filmben egy lenyűgöző alakítás. Al Pacino sok szerepére lehet azt mondani, hogy ördögi figurát játszik, hát 1997-ben bebizonyította: magát a Gonoszt is zseniálisan és többrétegűen tudja megformálni. Mindent és mindenkit felőrlő gonoszsága szinte átégeti a vásznat és a képernyőt.

Al Pacino's speech about God (The Devil's Advocate)

Satan (Al Pacino) talks about God. Pretty funny and entertaining. I do not own the rights to this video.

A sebhelyesarcú (Scarface) - 1983

Tony Montana, a kubai menekültből Florida királyává váló mániákus maffiavezér tulajdonképpen hálás szerep, és Al Pacino lubickol benne. Hol a teljes őrület határára kerül, hol egészen emberi arcát mutatja, aki tudja, hogy a pénzen és a kábítószeren túl a nő szerelme az igazi kincs az életben. Az alábbi jelenet nem a színészi játék csúcsa, de mindenképp az egyik legemblematikusabb a filmből.

Scarface (1983) - Say Hello to My Little Friend Scene (8/8) | Movieclips

Scarface movie clips: http://j.mp/1L688ql BUY THE MOVIE: https://www.fandangonow.com/details/movie/scarface-1983/1MVcb9aa79dfbb6b1232f3ac08f240d9903?cmp=Movi...

Szemtől szemben (Heat) - 1995

Sokan minden idők egyik legjobb akciófilmjének tartják Al Pacino és Robert de Niro rendőr-bűnöző keringőjét, ami számos iszonyúan súlyos kérdést érint. A teljesen szétesett életű, a munkája miatt lassan becsavarodó Vincent Hanna szerepében Pacino brillírozik, miközben mindent feltesz arra, hogy elkapja a de Niro által alakított hidegvérű és kimért rosszfiút. Már ha egyáltalán ő a rossz... "Apró" ráadásként megkapjuk a filmtörténelem egyik legjobb párbeszését, amelyben színészlegendák által alakított főhősök rájönnek, hogy nem is különböznek olyan sokban egymástól.

Heat Restaurant scene || Deniro, Pacino

One of the best scenes in any recent movie. Showing that even though people can be on opposite sides of the law or the spectrum they can appreciate each othe...

Egy asszony illata (Scent of a Woman) - 1992

1993-ban megtörtént, amire legalább annyian vártak, mint majd 25 év múlva Leonardo di Caprio esetében: Al Pacino 6 jelölés után végre megkapta a legjobb férfi főszereplőnek járó Oscar-szobrocskát. Nehéz azt mondani, hogy a többi szerepért kevésbé érdemelte meg, de az Egy asszony illatának alkoholista, nehéz természetű, vak, ám mélyen mégis érző szívű és talpig becsületes Slade alezredeseként (tudom, közhely) felejthetetlent alakított. Tárgyalótermi beszéde pedig sokak körében szintén mémmé vált.

Scent of a Woman | "I'll Show You Out of Order!"

In his Academy Award winning role, Lt. Col. Frank Slade (Al Pacino) defends Charlie in a passionate speech that questions what truly makes a Baird man. Watch...

A velencei kalmár (The Merchant of Venice) - 2004

A 90-es években jutott még jó munka Pacinonak, ám a 2000-es évekre meglehetősen gyenge filmekben vállalt szerepet (később pedig a kisebb költségvetésű produkciók felé fordult). Pályája ívét az is jól mutatja, hogy hét jelölés és egy elnyert Oscar-díj után 27 évet kellett várnia a következő szerepre, amiért a várományosok listájára került. (Az ír Jimmy Hoffájaként végül nem vihette haza a szobrot.) A tévés szerepeiért kapott két Emmy-díj persze kárpótolhatta ezért. A hullámzó színvonalú filmek és szerepek közül azért kiemelkedett a 2004-es Shakespeare-adaptáció, A velencei kalmár. Az eredetileg komédiaként íródott mű mohó zsidó uszorását, Shylockot szenvedő, érzelmekkel teli, egyszersmind szánni való karakterré varázsoló Pacino élvezte a szerepet, hiszen mindig is rajongott az angol drámaíróért, ráadásul nagyon sokra tartja a színpadi szereplést is. Bár díjakra ezért a szerepért nem jelölték (csak hét évvel később, mikor színpadon játszotta el), az alábbi jelenet (amikor Shlylock a jogos bosszúról értekezik ellenfeleinek) talán bemutatja, miért lett első hangsúlyozottan szubjektív listánkon a kalmár szerepe.

The Merchant Of Venice 2004 Shylock speech) HD

A very beautiful speech from Shylock isnt'?

+1: Richárd nyomában (Looking for Richard) - 1996

És hogy miért lett 13+1-es a lista? Mert van egy alkotás, amit az IMDB nem is jelöl Pacino hivatalos szerepei között - joggal, hiszen a Richárd nyomában nem játék-, hanem dokumentumfilm arról, hogy Hollywood nagyjai hogyan próbálják adaptálni Shakespeare III. Richárd című drámáját. De talán még inkább arról, hogy mit gondolnak a legnagyobb sztárok színészetről, színházról is filmről. Kivételesen őszinte film, amiben Pacino számos oldalát megismerhetjük.

Looking For Richard (1996)

Amaze the Welken with your Broken Staves! Al Pacino in the Movie about King Richard III (act V, scene III)

Végvári Tamás

Végvári Tamás / Wikipédia

Ha magyar nézőként megemlékezünk Al Pacino 80. születésnapjáról, nem tehetjük meg, hogy ne szóljunk az őt magyarul harmincszor megszólaltató, majdnem pont tíz éve elhunyt Végvári Tamásról. Az Internetes Szinkron Adatbázis szerint Vas János szinkronrendező volt az első, aki összepárosította a két nagyszerű színészt, hogy azután néhány kivételtől eltekintve egészen Végvári haláláig összefonódjon a két karrier. A következő videóban meghallgathatjuk, mennyire passzolt a Jászai Mari-díjas színművész mély hangja Pacino fizimiskájához - bár nehezen hiszem, hogy létezik felnőtt magyar ember, aki ne hallotta volna még ezt a párosítást.

Az ördög ügyvédje Isten-monológ

Al Pacino az Ördög szerepében beavatja Kevin Lomax-et Isten műhelytitkaiba.

2010 óta jellemzően Reviczky Gábor és Dörner György osztozik Al Pacino szinkronszerepén, de az eredetihez hasonló orgánumú Csuja Imre is kölcsönözte már hangját a színésznek.

Robert de Niro és Al Pacino

Általában a filmvilág legnagyobb hírei közé szokott tartozni, ha csak felreppen a pletyka, hogy a két színészlegenda egy alkotásban szerepel. Sokak számára közismert, hogy a két művész jó kapcsolatban van egymással, ám azt talán kevesen tudják, hogy milyen sokszor keresztezte egymást karrierjük.

Pacino és de Niro négy közös filmben játszott. A Keresztapa második részében még nem volt közös jelenetük, mert két idősíkban szerepeltek (de Niro Pacino fiatalkori apját alakította). Első közös jelenetük a fentebb bemutatott Szemtől Szemben című moziban volt, ahol azon kívül még egy rövid, záró jelenetre láthattuk őket együtt. Harmadik közös munkájukat még említeni sem szeretném: A törvény gyilkosa című filmben ugyan sokat játszanak együtt, de ez nem kárpótol a mű rettenetes minőségéért. Végül Az írben minden mozirajongó megkaphatta, amit igazán megérdemeltünk: a közel három és fél órás film nagy részében közösen szerepelnek, ráadásul jobbnál jobb jelenetekben.

A Moviemaker.com oldal viszont megemlíti azt az esetet is, amikor Al Pacino majdnem lemaradt a Keresztapa Michaeljének szerepéről, mert ajánlatot kapott A banda, amelyik nem tudott lőni (The Gang That Couldn't Shoot Straight) című, végül közepesen sikeres produkcióban. Helyette végül egy másik fiatal olasz származású színész, Robert de Niro kapta a szerepet. Ahogyan szintén kinézték Pacinot a Taxisofőr címszerepére is. Ez a kútba esett próbálkozás végül de Niro és Scorsese legendásan termékeny közös karrierjének első állomása volt, míg Pacinonak még 43 évet kellett várnia, hogy együtt dolgozzon a rendezőóriással. Fordított eset a 90-es évek végén történt: hiába volt szó Robert de Niro szerződtetéséről, végül Al Pacino vált legendássá motivációs beszédével a Minden héten háborúban.

És köszöntésképpen álljon itt egy 15 évvel ezelőtti beszéd a nagyszerű kollégától, amit de Niro a 2005-ös American Cinematheque-díj átadása alkalmával mondott:

„Al, az évek alatt szerepeket happoltunk el egymástól. Az emberek folyton össze akarnak hasonlítani minket, néha egymásnak ugrasztani vagy elválasztani egymástól. Én, őszintén szólva, sosem értettem ezeket az összehasonlításokat. Teljesen egyértelmű, hogy én jóval magasabb vagyok nálad, és sokkal inkább amolyan vezető típus. Őszintén, te talán csak a generációnk legjobb színésze vagy - nem számítva persze engem.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Egy este páholyban – kipróbáltuk, milyen, amikor a szállodai luxus az Operaházban teljesedik ki
Az Anantara New York Palace vendégeként exkluzív páholyokból élvezheted a budapesti Operaház páratlan kulturális élményét, ahol a luxus és a művészet tökéletes harmóniában találkozik.


Vannak esték, amikor az ember nem szimplán egy jó programra vágyik, hanem élményre. Olyanra, amitől kicsit királyibb lesz a hétköznap, amiben van egy kis luxus, egy csipetnyi kultúra, és egy adag olyan „na ezt biztos nem csináljuk minden héten” érzés.

Budapest egyedülálló kulturális és történelmi kincsei közül az Anantara New York Palace Budapest szállóvendégeinek pont ilyen élményt kínál.

Az elegáns szállodai tartózkodás mellett most arra is lehetőséged nyílik, hogy az Operaház előadásait egy exkluzív páholyból élvezd, egy olyan perspektívából, amely valóban különlegessé teszi az estét.

Cikkünkben kipróbáltuk ezt a csodás lehetőséget, és megmutatjuk, milyen plusz szolgáltatások teszik még teljesebbé a náluk töltött időt.

Különleges lehetőség az Anantara vendégeinek

Van valami igazán páratlan abban, amikor egy szállodai tartózkodás nem csupán kényelmes szobákról és finom reggelikről szól. Amikor a hely atmoszférája, a figyelmes kiszolgálás és az extra programok együtt olyan élményt nyújtanak, amit még sokáig emlegetsz majd. Az Anantara New York Palace Budapest pontosan ezt az érzést adja: az ikonikus épület, a patinás New York Kávéház lenyűgöző belső terei és a szálloda elegáns hangulata már az érkezéskor megadja az ember alaphangulatát.

Az elegáns szállodai tartózkodást egy előre foglalható operaélmény teheti még emlékezetesebbé az Anantara vendégei számára.

Ez nemcsak a belépőjegyet tartalmazza, hanem kényelmi szolgáltatásokkal is kiegészül, és lehetővé teszi, hogy az előadásokat az Operaház exkluzív páholyából élvezd.

Ez az ajánlat egyedülálló módon kapcsolja össze Budapest történelmi luxusát a város ikonikus kulturális intézményével, a Magyar Állami Operaházzal. Mi a Verdi Don Carlos című előadásra váltottunk jegyet – egy teljes, négyfős páholyt foglaltunk –, és az este minden várakozásunkat felülmúlta.

Don Carlos páholyból: egy este, amit nem felejtünk

Már az Állami Operaház épületébe lépve megérint a hangulat: a bársonyszőnyegek, az aranyozott részletek, a monumentális csillárok és a történelmi falak súgta elegancia mind azt sugallják: valami különleges következik.

A páholyba érve ez az élmény csak fokozódott – kényelmes bársonyszékek vártak ránk, emellett egy palack Sauska pezsgő és négyféle frissen sütött, sós perec – sajtos, magvas, klasszikus –, így mindenki megtalálta a kedvencét, miközben a színpadon elindult a dráma.

A Don Carlos monumentális díszletei és a szereplők lehengerlő teljesítménye már önmagában lenyűgöző, de abból a magasságból, ilyen kényelmes közelségből, egy külön térből figyelni az előadást – ez valódi kiváltság. Verdi operája gyönyörű, tele érzelemmel – és fentről nézve egészen más rétegei tárultak fel. Láthatod az énekesek mimikáját, a díszlet apró részleteit, és közben olyan, mintha a saját kis zárt univerzumodban ülnél. Társasági élmény is, de mégis intim – pont olyan, amitől az ember különlegesnek érzi magát.

Az operaélmény így nem csupán egy kulturális program, hanem egyfajta meghosszabbított szállodai luxus, amelyet Budapest egyik legszebb épülete tesz még emlékezetesebbé.

Az exkluzív lehetőségről érdemes közvetlenül a szálloda concierge-szolgálatánál érdeklődni: a recepción keresztül a program személyre szabható, az időpont egyeztetése pedig gördülékenyen zajlik – a szálloda csapata pedig kiemelkedően segítőkész volt a szervezés során.

Több, mint egy szálloda

Aki maradna még egy kis kényeztetésre, annak jó hír, hogy az Anantara számos más exkluzív programot is kínál.

Foglalhatsz például romantikus dunai hajózást városnézéssel 2–10 fős társaságok számára, vagy elmerülhetsz Budapest gazdag kulináris örökségében egy vezetett gasztrotúra keretében.

Ez utóbbi során megkóstolhatod a magyar konyha klasszikusait – mint a gulyás, a lángos és a rétes –, kipróbálhatod a tradicionális párlatokat, például az Unicumot és a pálinkát, és közben mélyebb betekintést nyerhetsz a hazai gasztronómia hagyományaiba, amelyek egyszerre őrzik a múltat és követik a modern irányzatokat.

A program nem csupán a külföldi vendégek számára lehet vonzó, hanem azoknak a magyar látogatóknak is, akik különleges estére vágynak. Ez az élmény ugyanis tökéletes lehetőség arra, hogy egy hétköznapból is igazi ünnep legyen – ahol a luxus és a kultúra együtt teremtenek felejthetetlen pillanatokat, amelyekre még hosszú ideig szívesen emlékszünk vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Kifolyik tőle a szemünk: 2025 eddigi legrosszabb filmjében a boszorkány Milla Jovovich egy vérfarkast kerget
A Trónok harca írója, George R.R. Martin novelláját okádta a vásznakra A kaptár-filmek rendezője. Kell ennél több? Bizony, ennél sokkal több kell!


Számos olyan rendezőt és színészt ismerünk, akik rengeteg közös filmmel bizonyították, hogy igazán gyümölcsöző kapcsolat az övék, akár egymás múzsái is lehetnek. Ilyen például Martin Scorsese és Robert De Niro vagy Leonardo DiCaprio, Tim Burton és Johnny Depp, Pedro Almodóvar és Penelopé Cruz vagy Antonio Banderas, Wes Anderson és Bill Murray, Michelangelo Antonioni és Monica Vitti, Ingmar Bergman és Liv Ullmann vagy Max von Sydow, a Coen fivérek és Frances McDormand, Federico Fellini és Marcello Mastroianni, Werner Herzog és Klaus Kinski, Richard Linklater és Ethan Hawke, Adam McKay és Will Ferrell, Christopher Nolan és Cillian Murphy vagy Michael Caine, Sam Raimi és Bruce Campbell, Steven Spielberg és Tom Hanks, Quentin Tarantino és Samuel L. Jackson vagy John Woo és Chow Yun-Fat.

Paul W.S. Anderson rendező és Milla Jovovich színésznő azonban nem tartoznak közéjük. Ők ketten a 2002-es A kaptár című közös filmjük készítése során szerettek egymásba, s azóta, vagyis már 23 éve együtt vannak (2009-ben házasodtak össze, és 3 gyermekük született).

Anderson pedig valóban a múzsájaként tekint Jovovich-ra, hiszen már összesen hét filmet forgattak együtt, az első kooperációjuk óta a rendező mindössze három filmjében nem szerepeltette a nejét (Alien vs. Predator – A Halál a Ragadozó ellen, Halálfutam, Pompeji).
És sajnos a közös munkáikban sincs sok köszönet, hiszen A kaptár első, negyedik (Túlvilág), ötödik (Megtorlás) és hatodik (Utolsó fejezet) része, a 2011-es A három testőr és a 2020-as Monster Hunter: Szörnybirodalom sem éppen a hollywoodi filmkészítés csúcsteljesítményei. Vagy kerekperec mondjuk ki: a többségükben ostoba, látványorientált, gyenge fércművekről van szó.

Na de talán majd a hetedik együttműködés lesz az igazi! A Kárhozott Vidékre keresztelt akció-fantasy, amelynek novellaalapja (In the Lost Lands) nem más tollából származik, mint a Trónok harcát is megálmodó George R.R. Martinéból. Benne boszorkányokkal, vérfarkasokkal, világégéssel, vallási fanatikusokkal, sok-sok lövöldözéssel, bunyóval és lassítással. Na meg rengetegeg-rengeteg szűrővel.

Nos, bármennyire hangzik is lehengerlőnek a fenti summárum, A Kárhozott Vidék sajnos továbbra is megkérdőjelezi direktorunk és sztárunk, avagy az akciózó házaspár együttműködésének létjogosultságát.

Sőt, akár odáig is elmerészkednénk, hogy legújabb rettenetük egyben hosszú karrierjük leggyengébbje is eddig. Na de lássuk előbb, miből gazdálkodhattak a munkálatok megkezdésekor!

Egy nagy háború kietlen pusztasággá változtatta a világot (vagy csak azt a terepet, ahol a sztori játszódik). A megmaradtak egy városba zsúfolódtak össze, amely el van zárva az úgynevezett Kárhozott Vidéktől, ahol mindenféle démonok és szörnyek portyáznak. A súlyos beteg Nagyúr (Jacek Dzisiewicz) halálára bazírozó becsvágyó Úrnő (Amara Okereke) kétségbeesetten keresi a szerelmet, ezért merész lépésre szánja magát: megkeresi a hatalmas és rettegett boszorkányt, Szürke Alyst (Jovovich) – aki senkit nem utasít el, ha meg tudja fizetni a kérése árát –, és a vérfarkassá változás varázserejét kéri tőle. Alysnek ezért természetesen el kell mennie a Kárhozott Vidékre, a küldetéséhez pedig felkéri segítségnek a titokzatos vadászt, Boyce-t (Dave Bautista). Ám nincs könnyű dolguk, hiszen a nyomukban van a boszorkányságot halállal büntető vallási vezető, a Pátriárka Johan (Fraser James) jobbkeze, a fanatikus Ash (Arly Jover) és pribékjei.

Jó, oké, a fentiekből is kitűnik, hogy Paul W.S. Andersonék ezúttal sem az Oscar-díjakra pályáztak (bár azt még talán el tudjuk képzelni, hogy A három testőrrel és a Pompejivel voltak ilyen célok is…), szóval a helyén kell kezelni a filmet, ami nem is akar más lenni, mint egy akciódús, korhatáros, látványos fantasy, ezt nem vitathatjuk el tőle. Sajnos azonban a műfaján belül is pocsék lett.

Nehéz pozitívumot találni benne, mivel szinte egyik eleme sem működik.

A történet egy nagy katyvasz, az akciójelenetek fantáziátlanok, a szanaszét szűrőzött CGI-látványvilágtól kifolyik az ember szeme, a párbeszédek nevetségesek, a színészi játék pedig vagy ripacskodás (Okereke, Jover), vagy unott takarékláng (Jovovich, James), egyedül Dave Bautista próbálja valamennyire élettel megtölteni a karakterét, csak hát nem talál túl sok fogódzkodót hozzá.

Talán csak Paul Haslinger eredeti filmzenéjét lehet kiemelni ellenpólusként, és könnyen lehet, hogy a filmvégi csavar is meglephet egyeseket, mindent összevetve azonban A Kárhozott Vidék szigorúan csak a műfaj, a filmes trash, illetve az Anderson-Jovovich páros legmegátalkodottabb és leghűbb rajongóinak javallott. Mindenki másnak csak saját felelősségre!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Egy este páholyban – kipróbáltuk, milyen, amikor a szállodai luxus az Operaházban teljesedik ki
Az Anantara New York Palace vendégeként exkluzív páholyokból élvezheted a budapesti Operaház páratlan kulturális élményét, ahol a luxus és a művészet tökéletes harmóniában találkozik.


Vannak esték, amikor az ember nem szimplán egy jó programra vágyik, hanem élményre. Olyanra, amitől kicsit királyibb lesz a hétköznap, amiben van egy kis luxus, egy csipetnyi kultúra, és egy adag olyan „na ezt biztos nem csináljuk minden héten” érzés.

Budapest egyedülálló kulturális és történelmi kincsei közül az Anantara New York Palace Budapest szállóvendégeinek pont ilyen élményt kínál.

Az elegáns szállodai tartózkodás mellett most arra is lehetőséged nyílik, hogy az Operaház előadásait egy exkluzív páholyból élvezd, egy olyan perspektívából, amely valóban különlegessé teszi az estét.

Cikkünkben kipróbáltuk ezt a csodás lehetőséget, és megmutatjuk, milyen plusz szolgáltatások teszik még teljesebbé a náluk töltött időt.

Különleges lehetőség az Anantara vendégeinek

Van valami igazán páratlan abban, amikor egy szállodai tartózkodás nem csupán kényelmes szobákról és finom reggelikről szól. Amikor a hely atmoszférája, a figyelmes kiszolgálás és az extra programok együtt olyan élményt nyújtanak, amit még sokáig emlegetsz majd. Az Anantara New York Palace Budapest pontosan ezt az érzést adja: az ikonikus épület, a patinás New York Kávéház lenyűgöző belső terei és a szálloda elegáns hangulata már az érkezéskor megadja az ember alaphangulatát.

Az elegáns szállodai tartózkodást egy előre foglalható operaélmény teheti még emlékezetesebbé az Anantara vendégei számára.

Ez nemcsak a belépőjegyet tartalmazza, hanem kényelmi szolgáltatásokkal is kiegészül, és lehetővé teszi, hogy az előadásokat az Operaház exkluzív páholyából élvezd.

Ez az ajánlat egyedülálló módon kapcsolja össze Budapest történelmi luxusát a város ikonikus kulturális intézményével, a Magyar Állami Operaházzal. Mi a Verdi Don Carlos című előadásra váltottunk jegyet – egy teljes, négyfős páholyt foglaltunk –, és az este minden várakozásunkat felülmúlta.

Don Carlos páholyból: egy este, amit nem felejtünk

Már az Állami Operaház épületébe lépve megérint a hangulat: a bársonyszőnyegek, az aranyozott részletek, a monumentális csillárok és a történelmi falak súgta elegancia mind azt sugallják: valami különleges következik.

A páholyba érve ez az élmény csak fokozódott – kényelmes bársonyszékek vártak ránk, emellett egy palack Sauska pezsgő és négyféle frissen sütött, sós perec – sajtos, magvas, klasszikus –, így mindenki megtalálta a kedvencét, miközben a színpadon elindult a dráma.

A Don Carlos monumentális díszletei és a szereplők lehengerlő teljesítménye már önmagában lenyűgöző, de abból a magasságból, ilyen kényelmes közelségből, egy külön térből figyelni az előadást – ez valódi kiváltság. Verdi operája gyönyörű, tele érzelemmel – és fentről nézve egészen más rétegei tárultak fel. Láthatod az énekesek mimikáját, a díszlet apró részleteit, és közben olyan, mintha a saját kis zárt univerzumodban ülnél. Társasági élmény is, de mégis intim – pont olyan, amitől az ember különlegesnek érzi magát.

Az operaélmény így nem csupán egy kulturális program, hanem egyfajta meghosszabbított szállodai luxus, amelyet Budapest egyik legszebb épülete tesz még emlékezetesebbé.

Az exkluzív lehetőségről érdemes közvetlenül a szálloda concierge-szolgálatánál érdeklődni: a recepción keresztül a program személyre szabható, az időpont egyeztetése pedig gördülékenyen zajlik – a szálloda csapata pedig kiemelkedően segítőkész volt a szervezés során.

Több, mint egy szálloda

Aki maradna még egy kis kényeztetésre, annak jó hír, hogy az Anantara számos más exkluzív programot is kínál.

Foglalhatsz például romantikus dunai hajózást városnézéssel 2–10 fős társaságok számára, vagy elmerülhetsz Budapest gazdag kulináris örökségében egy vezetett gasztrotúra keretében.

Ez utóbbi során megkóstolhatod a magyar konyha klasszikusait – mint a gulyás, a lángos és a rétes –, kipróbálhatod a tradicionális párlatokat, például az Unicumot és a pálinkát, és közben mélyebb betekintést nyerhetsz a hazai gasztronómia hagyományaiba, amelyek egyszerre őrzik a múltat és követik a modern irányzatokat.

A program nem csupán a külföldi vendégek számára lehet vonzó, hanem azoknak a magyar látogatóknak is, akik különleges estére vágynak. Ez az élmény ugyanis tökéletes lehetőség arra, hogy egy hétköznapból is igazi ünnep legyen – ahol a luxus és a kultúra együtt teremtenek felejthetetlen pillanatokat, amelyekre még hosszú ideig szívesen emlékszünk vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Az osztrák JJ nyerte az Eurovíziós Dalfesztivált
Idén Svájcban tartották az Eurovíziót, ahol meglepő dolgok történtek. A zsűri Izraelnek nem adott kiemelkedő értékelést, a közönség mégis a dobogóig tudta tornázni a pontszámokat.


Lezajlott a 69. Eurovíziós Dalfesztivál, amelyet idén Svájcban rendeztek meg, miután tavaly a svájci Nemo nyerte meg a versenyt – írja a 24.hu. A döntőt Bázelben tartották, ahol 26 ország előadója lépett színpadra, összesen pedig 37 ország indult az idei megmérettetésen.

A 2025-ös Eurovíziót az osztrák színekben induló JJ nyerte meg Wasted Love című dalával. A 24 éves osztrák–filippínó énekes, Johannes Pietsch klasszikus zenét tanul, és a győztes dalt Teodora Spiriccsel, valamint Thomas Turnerrel közösen írta. JJ korábban a The Voice UK című műsorban is szerepelt. A döntő után a díjat családjának, csapatának és egész Európának köszönte meg, majd meghatódva azt mondta:

„a szeretet a legnagyobb erő a világon”.

A második helyen Izrael végzett Yuval Raphael New Day Will Rise című dalával. Az énekesnő a zsűri pontozása alapján még csak a 14. helyen állt, de a közönségszavazatokkal végül a második helyre lépett elő, miután Izrael kapta a legtöbb szavazatot a nézőktől.

Izrael részvétele idén is vitákat váltott ki a verseny körül. A Guardian beszámolója szerint szerdán körülbelül 200 ember tiltakozott palesztin zászlókkal Bázel belvárosában. Szombat este újabb demonstrációkra került sor, amelyeken a rendőrség könnygázt és vízágyús teherautót vetett be, hogy megakadályozzák a tüntetők bevonulását a városközpontba. A döntő alatt is történt incidens:

ketten megpróbáltak feljutni a színpadra, és egy stábtagot festékkel dobtak meg, de nem jutottak közel az énekesnőhöz, és senki sem sérült meg.

A harmadik helyet Észtország szerezte meg, míg a negyedik Svédország lett, akit a döntő előtt az esélyesek között tartottak számon.

Magyarország idén sem vett részt hivatalosan a dalfesztiválon, de így is lehetett magyar indulóknak drukkolni. A Carson Coma San Marinóban próbált kijutni az Eurovízióra, de végül nem sikerült bejutniuk. Németország színeiben azonban döntőbe jutott az Abor & Tynna néven versenyző Bornemisza testvérpár. Az erdélyi gyökerekkel rendelkező, de már Bécsben született és nevelkedett Tünde és Attila az elektronikus zenét a hiphoppal ötvöző Baller című dallal szerepeltek, és végül 151 ponttal a 15. helyen végeztek.


Link másolása
KÖVESS MINKET: