Újabb sajnálatos tragédia történt az Egyesült Államokban, amire korábban sajnos több hasonló példa is volt. Ezúttal a Tennessee állambeli Knoxwille városában hagytak egy kisgyereket az autóban, aki az egyre forróbb utastérben meghalt - írja egy helyi portál, a Know News.
Az áldozat korát és nemét nem hozták nyilvánosságra, de a rendőrség közlése szerint egy kisgyerekről van szó.
Pénteken délután a város északi részén lévő Food City szupermarket parkolójában találtak rá egy kocsi hátsó ülésén. A rendőrök rögtön körülzárták az autót, mentők is érkeztek, akik megpróbálták újraéleszteni a kicsit, de sajnos már nem lehetett megmenteni az életét.
Azt nem lehet tudni, hogy a gyerek szülei, vagy azok, akik otthagyták a felhevült kocsiban, hol voltak ekkor, ahogy azt sem, hogy mennyi ideig lehetett ott az áldozat. Aznap viszont 32 fokos meleg volt Knoxville-ben, ezért az autóban akár 50 fok fölé is forrósodhatott a levegő akár 20 perc alatt.
"Fontos tudni, hogy milyen elképesztően fel tud hevülni egy autó, ha zárva van, és az ablakok fel vannak húzva. Az állatok és a gyerekek nagyon hamar rosszul lehetnek ilyen környezetben, ezért nem szabad őket sokáig bent hagyni. Mindig gondoljunk erre, mielőtt otthagyjuk az autónkat. Ellenőrizzük a hátsó üléseket, hogy biztosak legyünk abban, hogy nem hagyjuk ott a gyereket vagy a háziállatunkat"
- figyelmeztetett a knoxville-i rendőrség szóvivője.
Sorra történnek ilyen megelőzhető tragédiák világszerte, de az utóbbi időben főként az Egyesült Államokban. Ahogy arról korábban beszámoltunk, az egész világot megrázta annak a kb. 1 éves New York-i ikerpárnak a halála, akiket az édesapjuk magával vitt a munkahelyére, de megfeledkezett róluk, amikor kiszállt a kocsijából és bement dolgozni, így majdnem egy teljes munkaidőre bennhagyta őket az autóban. Sajnos későn kapcsolt, mert mire eszébe jutottak az ikrek, már nem lehetett megmenteni az életüket.
Újabb sajnálatos tragédia történt az Egyesült Államokban, amire korábban sajnos több hasonló példa is volt. Ezúttal a Tennessee állambeli Knoxwille városában hagytak egy kisgyereket az autóban, aki az egyre forróbb utastérben meghalt - írja egy helyi portál, a Know News.
Az áldozat korát és nemét nem hozták nyilvánosságra, de a rendőrség közlése szerint egy kisgyerekről van szó.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar György ügyvéd a Klubrádióban értékelteOrbán Viktor adriai utazását munkajogi szempontból. A miniszterelnök szabadságát tölti, de elkísérte stábjának több tagja is: Orbán Balázs politikai igazgató, Máté János államtitkár és Kaminski Fanni, aki a közösségi oldalait kezeli. A kormányfő egy NER-es magángéppel utazott.
Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, mindenki maga fizette az útiköltségét.
Magyar György szerint azonban a miniszterelnök munkajogilag nem kötelezheti a munkatársait arra, hogy vele utazzanak, majd előbb saját pénzből állják a költségeiket.
Az ügyvéd úgy fogalmazott: a munkatárs dönthet úgy, hogy ezt bevállalja, de ő nem tartja reálisnak, hogy mindenki maga állta a számlát. Szerinte az a kérdés, kinek a nevére állították ki a számlát, és ha nincs ilyen, akkor valószínűsíthető az ingyenesség.
Magyar György így fogalmazott: kedves Fanni és Balázs és János, mutassátok a számlát. De nem elég ám egy díjbekérő, hogy mennyibe fog kerülni: legyen ráütve pirossal, hogy »fizetve«.
Az ügyvéd arról is beszélt, hogy
Orbán Viktor választást akar nyerni, ezért nem engedheti meg magának, hogy teljesen kivonja magát a munkából a szabadsága alatt.
Ha viszont dolgozni kell, azt meg kell vásárolni, és erről a munkaadónak és a munkavállalónak kell megállapodnia.
Hozzátette: nem gondolja, hogy a munkaügyi bíróságon bárki azzal érvelne, hogy a miniszterelnök nem váltotta meg a szabadságukat, nem fizetett pótlékot, és a saját zsebükből kellett fizetniük.
Az utazással kapcsolatban Magyar Péter is megszólalt: pénteken ő tett közzé képeket a miniszterelnök horvátországi útjáról.
Magyar György ügyvéd a Klubrádióban értékelteOrbán Viktor adriai utazását munkajogi szempontból. A miniszterelnök szabadságát tölti, de elkísérte stábjának több tagja is: Orbán Balázs politikai igazgató, Máté János államtitkár és Kaminski Fanni, aki a közösségi oldalait kezeli. A kormányfő egy NER-es magángéppel utazott.
Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, mindenki maga fizette az útiköltségét.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar Péter Orbán apjának: Győző Bátyám! Nem jön ki a matek a hatvanpusztai uradalmi birtok kapcsán
A Tisza Párt elnöke felszólította Orbán Győzőt, hogy ha tényleg tisztázni akarja a fiát, Orbán Viktort a vádak alól, minden dokumentumot hozzon nyilvánosságra a hatvanpusztai építkezéssel kapcsolatban.
„Kedves Győző Bátyám! Nem jön ki a matek a hatvanpusztai uradalmi birtok kapcsán” – kezdte szerdai Facebook-bejegyzését Magyar Péter annak kapcsán, hogy a miniszterelnök édesapja a napokban egy interjúban azt állította: a Dolomit Kft. bevételeiből fedezte a 300 hektár föld megvételét és 7000 négyzetméternyi építkezést Hatvanpusztán.
„A 300 hektár föld ára 1 milliárd forint lehetett. A romok, valamint a veszélyes hulladék elszállításával és luxus anyagok beépítésével kalkulálva minimum 1,5 millió, de inkább 2 millió forintba kerülhetett az építkezés négyzetméterenként. De épült ott még mélygarázs, gyerekmedence, kerítés, napelempark. A mélyépítészeti és magas gépészeti munkákat még nem is számoltuk.
Óvatos becslések szerint 15-20 milliárd forintba kerülhetett a családi birtok kiépítése”
– írta a Tisza Párt elnöke, majd hozzátette:
ehhez képest a Dolomit Kft. 2010 óta körülbelül 16,5 milliárd forintos adózott eredményt ért el.
„A cég 51%-a van az ön tulajdonában. Az adózott eredmény 51%-a 8,41 milliárd forint. Ha a cégből történt nyereség kivételekor is minden adót tisztességesen befizetett, akkor nagyjából 6 milliárd forint maradt belőle. A 300 hektár föld megvétele után maximum 5 milliárd forint maradt.
A megmaradt 5 milliárd forintból hogyan fizethetett ki az uradalmi birtok felépítésére 15-20 milliárd forintot? Honnan van a pénz?” – tette fel a kérdést Magyar Péter, majd
felszólította Orbán Győzőt, hogy – ha tényleg tisztázni akarja a fiát, Orbán Viktort a vádak alól – minden dokumentumot hozzon nyilvánosságra.
Tegye nyilvánossá a szerződéseket, a számlákat és a kifizetéseket, és tételesen számoljon el vele, miből fizették a hatvanpusztai építkezést. Mutassa be a kifizetéseket, hogy pontosan mennyibe került a háromszáz hektár föld megvásárlása, a 7000 négyzetméternyi épület felépítése, a francia palotakerteket túlszárnyaló zöldmunka.
„Győző Bátyám! Ha nem élne ezzel a lehetőséggel, tíz hónap múlva akkor is kiderül minden, mert a kormányváltás után az adóhatóság minden tételt egyesével, tégláról téglára át fog vizsgálni. Ahogy bizonyára hallotta,
a jövőre felálló TISZA-kormány minden volt miniszterelnök, miniszter, képviselő és családtagjaik vonatkozásában húsz évre visszamenőleg vagyonosodási vizsgálatot kezdeményez.
A felállítandó Nemzeti Vagyonvisszaszerzési- és Védelmi Hivatal pedig lépésről lépésre ki fogja vizsgálni az elmúlt húsz év minden egyes visszaélését és korrupciós ügyét. A jogtalanul szerzett, ellopott közvagyont pedig visszaszerezzük a magyar embereknek” – zárult a bejegyzés.
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő többször is járt Hatvanpusztán, és lapunknak úgy nyilatkozott: újabb bizonyítékot talált arra, hogy ez nem egy mezőgazdasági üzem, hanem egy luxuskastély, amit a miniszterelnöki család építtetett magának. „Amit Orbán Győző mondott, az beismerése volt a dolgoknak. Ahogy keretezte, inkább hasonlított egy humorista magyarázatára: nagy a család, ezért kell ekkora ingatlan” – mondta Hadházy.
„Kedves Győző Bátyám! Nem jön ki a matek a hatvanpusztai uradalmi birtok kapcsán” – kezdte szerdai Facebook-bejegyzését Magyar Péter annak kapcsán, hogy a miniszterelnök édesapja a napokban egy interjúban azt állította: a Dolomit Kft. bevételeiből fedezte a 300 hektár föld megvételét és 7000 négyzetméternyi építkezést Hatvanpusztán.
„A 300 hektár föld ára 1 milliárd forint lehetett. A romok, valamint a veszélyes hulladék elszállításával és luxus anyagok beépítésével kalkulálva minimum 1,5 millió, de inkább 2 millió forintba kerülhetett az építkezés négyzetméterenként. De épült ott még mélygarázs, gyerekmedence, kerítés, napelempark. A mélyépítészeti és magas gépészeti munkákat még nem is számoltuk.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A magyar kormány július 11-én nyújtotta be keresetét a luxembourgi Törvényszékhez, amely augusztus 25-én tette közzé az ügyet az Európai Unió Hivatalos Lapjában. Ezzel hivatalosan is megindult a per. A keresetet először az EU Bíróságához adták be, de az az alsóbb fokú luxembourgi testülethez továbbította az ügyet, írta a Portfolio.
A kabinet az Európai Békekeretet támadja, mert kifogásolja, hogy a zárolt orosz jegybanki eszközök hozamát Ukrajna támogatására fordítják. A kormány szerint ezzel megsértik az uniós alapszerződésekben lefektetett jogszerű döntéshozatal alapelveit,
és a hivatalos jegyzőkönyv sem pontosan tükrözi a folyamatot.
Magyarország azt kéri a bíróságtól, hogy semmisítse meg az Európai Békekeret irányító bizottságának 2025 februárjában hozott döntését. Ez a határozat a Tanács 2024. május 21-én elfogadott intézkedésének végrehajtásáról rendelkezett. A tanácsi döntés kimondta, hogy a zárolt orosz eszközök kezeléséből származó nettó nyereség 99,7 százalékát az Európai Békekeretbe kell átutalni.
A határozat arról is szólt, hogy az adminisztratív költségeket szintén ebből a forrásból kell fedezni, így a tagállamoknak nem keletkeznek plusz kiadásaik.
Az Európai Békekeret az Unió kül- és biztonságpolitikai eszköze, amelyből katonai támogatást, fegyvereket és hadianyagot biztosítanak Ukrajnának.
Eddig több mint 11 milliárd eurót folyósítottak Kijev számára.
A perrel kapcsolatban hosszadalmas és összetett jogi eljárás veszi kezdetét, amely akár évekig is eltarthat, különösen az esetleges fellebbezések miatt.
A magyar kormány július 11-én nyújtotta be keresetét a luxembourgi Törvényszékhez, amely augusztus 25-én tette közzé az ügyet az Európai Unió Hivatalos Lapjában. Ezzel hivatalosan is megindult a per. A keresetet először az EU Bíróságához adták be, de az az alsóbb fokú luxembourgi testülethez továbbította az ügyet, írta a Portfolio.
A kabinet az Európai Békekeretet támadja, mert kifogásolja, hogy a zárolt orosz jegybanki eszközök hozamát Ukrajna támogatására fordítják. A kormány szerint ezzel megsértik az uniós alapszerződésekben lefektetett jogszerű döntéshozatal alapelveit,
és a hivatalos jegyzőkönyv sem pontosan tükrözi a folyamatot.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Vitézy Dávid Lázár János újabb HÉV-es ígéretéről: Nehéz nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan
A Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint most a nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal megterveztek.
Vitézy Dávid a Facebook-oldalán reagáltLázár János bejelentésére, miszerint indul a gödöllői HÉV fejlesztése. A Podmaniczky Mozgalom vezetője arra emlékeztetett, hogy a beruházást a miniszter 2022 végén saját maga állíttatta le.
„Most nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal meg lett tervezve”
– hangsúlyozta Vitézy, majd összefoglalta a projekt korábbi eseményeit.
A politikus szerint még Tarlós István főpolgármestersége alatt indult el a BKK részéről a gödöllői HÉV és a metró integrációjának tervezése, ezt Kovács Péter XVI. kerületi és a fiatalon elhunyt Riz Levente XVII. kerületi polgármester harcolta ki akkor a Fővárosi Közgyűlésben. A sok milliárdos tervezési munkát jelentősen késleltette, hogy a HÉV-ek átkerültek állami tulajdonba, végül a kormány 2021-ben döntött úgy, hogy a tervezést folytatja, uniós pénzt is rendelt hozzá, és 5,7 milliárd forintért a BFK átvette a korábbi tervezés irányítását.
„Sikerült megállapodni a műszaki tartalomról mind a négy érintett kerülettel és a Fővárossal, az engedélyezési tervek szinte véglegesek voltak, amikor megérkezett Lázár János, odaírta, hogy „Nem! Lezárni”, és ezzel ment a szerződés, a tervek és az uniós pénz is a kukába” – fogalmazott Vitézy.
„Most ugyanez a Lázár János bejelenti, hogy nulláról újrakezdik az egész beruházást úgy, hogy a tervezésre (!) újból kiírt tenderen az ajánlatok beadási határideje a 2026-os választásokkal esik egybe (!), nehéz azért nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan.
Ugyanis, ha a gödöllői hév fejlesztését, sőt, bármelyik hév-vonal fejlesztését egy percig is komolyan vette volna ez a közlekedési kormányzat, akkor az elmúlt három évben nem csak és kizárólag romboltak volna minden beruházás körül” – írta a politikus.
Vitézy Dávid a Facebook-oldalán reagáltLázár János bejelentésére, miszerint indul a gödöllői HÉV fejlesztése. A Podmaniczky Mozgalom vezetője arra emlékeztetett, hogy a beruházást a miniszter 2022 végén saját maga állíttatta le.
„Most nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal meg lett tervezve”
– hangsúlyozta Vitézy, majd összefoglalta a projekt korábbi eseményeit.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!