Magyar Posta: megvan, mennyivel drágulnak a neten rendelt áruk – elindult az új váminformatikai rendszer
Július 1-én elindult a posta váminformatikai rendszere, amely az első napok tapasztalatai alapján ugyan összességében jól működik, de kisebb korrekcióra szükség volt. Amennyiben bármely ügyfélnek ebből kára származott, kártalanítják - közölte a Magyar Posta kedden az MTI-vel.
Az Európai Unióban az idén július 1-én megszűnt az unión kívülről érkező, 22 euró értéket meg nem haladó áruk áfamentessége.
Az első napokban a Magyar Postához 10 ezres nagyságrendben érkeztek az unión kívülről küldemények a korábbi pár százzal szemben. A társaság közleménye szerint ezért előfordulhatott, hogy egyes ügyfelek nem kaptak sms- vagy email-értesítést, és így nem volt módjuk online befizetni a díjat, az utánvétes kézbesítés pedig drágább. A Magyar Posta úgy döntött, hogy egységesen a legalacsonyabb vámkezelési díjat számolja fel azoknak, akiknek a küldeményét az első napokban vámkezeltette - közölték.
- áll a posta közleményében.
Felhívták a figyelmet: a vámkezelés leggyorsabb és legolcsóbb módja az, ha a vásárló a rendeléskor megadja az emailcímét és a telefonszámát, és ezeket a termék adataival együtt a posta is megkapja a webshoptól. Ebben az esetben automatikus a vám elé állítás, a vásárló értesítést (email, vagy sms) kap az áfa összegéről és a vámkezelési díjról, valamint 48 órát arra, hogy online befizesse azokat, és így alacsonyabb postai közreműködői díjjal számolhasson. Amennyiben nincs elektronikus elérhetőség az ügyfélhez, vagy nem fizet online, akkor csak utánvéttel és ezzel együtt magasabb vámkezelési díjjal kézbesíthető a küldemény.
Az Unión kívülről érkező küldemények esetén minden eddiginél fontosabb lesz a pontos címadatok (név, cím) mellett az elektronikus elérhetőségek (email, telefon) megadása is, mert a megfelelő adatok birtokában a Posta automatikusan elvégzi a vámeljárást, és fizetést követően a szabályok szerint kézbesíti a küldeményt.
Az automatikus vámeljárási rendszer működésének ellenőrzése, illetve az Unión kívülről érkező küldemények kézbesítésének nyomon követése folyamatos. Amennyiben a postai tapasztalatok, vagy az ügyfélvisszajelzések alapján további finomhangolások szükségesek, azt a Posta mielőbb megteszi, és az érintetteket tájékoztatja - írja a Magyar Posta a honlapján.