HÍREK
A Rovatból

Vasárnapi óraátállítás: ezeknek a vonatoknak, buszoknak és BKK-járatoknak változik a menetrendje

Ha hajnalban utaznál, érdemes tájékozódni.


A vasárnapi óraátállítás miatt változik néhány éjszakai belföldi és nemzetközi vonat, valamint fővárosi busz menetrendje. A nyári időszámítás kezdete a Volánbusznál mindössze néhány, Kelenföld és Érd közötti járatot érint - közölte a MÁV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A március 27-ről 28-ra, szombatról vasárnapra virradó éjszaka 2 óráról 3 órára kell az órákat előreállítani, ezzel életbe lép a nyári időszámítás.

Az óraállítás miatt hajnalban a legtöbb éjszakai járat közlekedése nem változik, a 2 óra előtti és a 3 óra után indulásokat kell figyelni a menetrendben - írja a BKK.

Ebben az időszakban, várhatóan hajnali 2 és 4 óra között a BKK FUTÁR utazástervező nem működik majd.

Mivel egyes járatokat az óraállítás időpontja menet közben ér, a 918-as, a 938-as, a 940-es, a 943-as, a 948-as, a 956-os, a 964-es, a 972-es, a 972B, a 980-as, a 990-es, a 992-es, a 994-es, a 996-os, a 998-as és a 999-es busz esetében egy-egy indulás időpontja is változik.

Aki ezek közül valamelyikkel utazik, kérik, hogy a bkk.hu/menetrendek oldalon ellenőrizze a változásokat.

A MÁV tájékoztatása szerint

Az óraállításban érintett belföldi vonatok:

A Nyugati pályaudvarról egy hajnali S72-es esztergomi személyvonat 35 perccel később, 3 órakor indul.

A Nyugati pályaudvarról Szobra 0:52-kor induló S70-es vonat az eredeti menetrendhez képest Szob alsó és Szob között 60 perccel később közlekedik, 3:06-kor érkezik Szobra. A Nyugati pályaudvarról Szobra 1:52-kor induló S70-es vonat nem közlekedik március 28-án. A Nyugatiból Szobra 2:52-kor induló S70-es vonat 8 perccel később 3 órakor indul.

A Nyugati pályaudvarról Szolnokra 0:43-kor induló S50-es vonat az eredeti menetrendhez képest Cegléd és Szolnok között 60 perccel később közlekedik, Szolnokra 3:24-re fut be.

A Nyugati pályaudvarról Ceglédre 1:43-kor induló 2620-as számú vonat nem közlekedik március 28-án.

A Nyugatiból Szolnokra 2:43-kor induló S50-es vonat 17 perccel később, 2:43 helyett 3 órakor indul.

Debrecenből a Nyugati pályaudvarra 2:31-kor induló sebesvonat 29 perccel később, 3 órakor indul, Szolnoktól a 2849-es számú vonat menetrendje szerint halad tovább 4:40-kor, a Nyugatiba 6:07-re fut be. A 2849-es számú vonat 30 perccel korábban, 4:10-kor indul.

A Debrecenből Nagykerekibe 2:20-kor induló vonat 40 perccel később 3 órakor indul.

Szolnokról a Keleti pályaudvarra 2:58-kor induló G60-as vonat 3 órakor indul.

Lajosmizséről a fővárosba közlekedő S21-es jelzésű személyvonat 15 perccel később, három órakor indul.

Kelebiáról a Keleti pályaudvarra 2:09-kor induló személyvonat 51 perccel később, 3 órakor indul.

Az óraállítás Magyarország területén két nemzetközi vonatot érint:

a Bécs és Bukarest között közlekedő 347-es számú Dacia nemzetközi gyorsvonat Lőkösházáról már a nyári időszámítás szerint indul 3:39-kor.

a Bukarest és Bécs között közlekedő 346-os számú Dacia nemzetközi gyorsvonat Lőkösházáról a nyári időszámítás szerint 3 órakor, 60 perc késéssel indul Budapest és Bécs felé.

A március 27-én Magyarországról induló éjszakai vonatok körülbelül 60 perccel később érkeznek meg a külföldi végállomásra

15:10-kor Bukarestbe induló 79-es számú Muntenia IC,

17:40-kor Brassóba induló 407-es számú Corona IC,

19:10-kor Bukarestbe induló 473-as számú Ister IC,

20:40-kor Salzburgba induló 462-es számú Kálmán Imre EuroNight vonat.

Magyarországra március 28-án érkező nemzetközi személyszállító vonatok általában 60 perccel később érkeznek

9:15-kor Bukarestből érkező 472-es számú Ister IC,

9:20-kor Brassóból érkező 406-os számú Corona IC,

13:20-kor Bukarestből érkező 78-as számú Muntenia IC vonat.

További információk a MÁVcsoport.hu oldalon.

Az óraátállítás az alábbi Volánbusz járatok közlekedését érinti

720 Kelenföld - Érd, Autóbusz-állomás

A Kelenföldről 2:15-kor Érd felé közlekedő autóbusz a nyári időszámítás szerint 3:15-kor indul.

731 735 Érd, Autóbusz-állomás - Érd, Bem tér

Az Érdről 2:40-kor (nyári időszámítás szerint 3:40-kor) induló 735-ös autóbusz nem közlekedik, helyette az eljutást Érd, Bem tér felé az azonos időben, 3:40-kor induló 731-es autóbusz biztosítja.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyarország kivételével minden EU-ország aláírta az újvidéki tragédia évfordulós részvétnyilatkozatát
A közlemény többek között a békés gyülekezés és a sajtószabadság tiszteletét hangsúlyozza, és az erőszak kerülésére szólít fel. Az aláírók között Ausztriától Spanyolországig sorakoznak az országok.


Az EU szerbiai delegációja a honlapján közzétett közleményben ismét együttérzését fejezte ki az egy évvel ezelőtti újvidéki állomásomlás áldozatainak családjai és szerettei felé, vette észre a Telex.

„Az alapvető jogok és értékek tiszteletben tartása, beleértve a békés gyülekezés szabadságát és a sajtószabadságot, az EU alapvető értékei, amelyeket mindenkinek védelmeznie kell és fenn kell tartania. Mindenkit arra kérünk, hogy tanúsítson önmérsékletet, enyhítse a feszültséget és kerülje az erőszakot” – áll a közleményben.

A közleményt az alábbi országok írták alá: Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Cseh Köztársaság, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia.

Az aláírók között az összes uniós ország szerepel Magyarország kivételével.

A közleménnyel kapcsolatban a Telex megkereste a Külgazdasági és Külügyminisztériumot, hogy miért hiányzik a magyar aláírás a listáról.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Három mentő halt meg bő egy hónap alatt Siófokon - egy kocsin dolgoztak évekig
Az Országos Mentőszolgálat Halottak napján búcsúzott a hosszú évtizedeken egy esetkocsin szolgáló kollégáitól. Ketten közülük szinte egyszerre hunytak el.


Szívszorító hír érkezett Siófokról: bő egy hónapon belül három, évtizedek óta szolgáló mentődolgozó hunyt el. Halottak napján az Országos Mentőszolgálat a közösségi oldalán búcsúzott a kollégáktól.

Szeptember 13-án hajnalban, szinte egyidőben halt meg Horváth János mentőgépkocsi-vezető és Verbovszky István mentőápoló. Október 23-án pedig elhunyt Felker Ferenc mentőtiszt.

Mindhárman a Siófoki Mentőállomáson dolgoztak hosszú évtizedeken át.

Közös bennük, hogy ugyanazon az esetkocsin szolgáltak éveken keresztül.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter Lázár Jánosnak: Te vadászgatsz és bizniszelsz együtt osztrák bankárokkal, strómanokkal és egyéb pénzemberekkel
A Tisza Párt vezére korrupcióval és vagyonfelhalmozással vádolja a minisztert. Hozzátette azt is: a TISZA mozgalmat szerinte „magyar emberek tízezrei támogatják, legális módon”.


Magyar Péter vasárnap délelőtt azt írta a közösségi oldalán, hogy szerinte „Lázár János lop, csal, rombol és akkor is hazudik, amikor kérdez. Ez nem újdonság.”

Posztjában élesen bírálta a fideszes politikust. Ahogyan fogalmazott: „Azért az tényleg az agyhalálhoz közeli állapot, amikor Lázár János, a korrupt, hazug és gátlástalan politikus megtestesítője vádol mást korrupcióval.”

A TISZA mozgalom finanszírozását érintő vádakra reagálva Magyar azt írta, támogatásuk szerinte tiszta:

„Ellentétben a hazugságaiddal, a TISZA-t magyar emberek tízezrei támogatják, legális módon. A TISZA, szemben a Fidesszel, sem állami, sem külföldi, sem céges támogatásban nem részesül. A Strabaghoz annyi közünk van, hogy már utaztunk autópályán.”

Magyar bejegyzésében kitért a közlekedési miniszter kapcsolatrendszerére is. Szerinte Lázár „az egyik leggazdagabb osztrák család” kitartottja. Hozzáteszi: „te vadászgatsz és bizniszelsz együtt osztrák bankárokkal, strómanokkal és egyéb pénzemberekkel”.

„Mindenki tudja, hogy az összeharácsolt vagyonod az 50 milliárd forintot is meghaladhatja, miközben soha nem dolgoztál a piacon, csak és kizárólag önkormányzati és kormányzati munkahelyeid voltak.”

Magyar lajstromot is állított, szerinte Lázár János ezeket mind „lenyúlta”: „Miket is sikerült eddig lenyúlni? Úgy értem, a Divatcsarnok, a batidai kastély, a több tucat magyar és külföldi ingatlan, többszáz hektár föld és a százmilliárdos mezőhegyesi birodalom mellett? A takarékszövetkezetek és az FHB Bank beszántásából mennyit is kaptál? 30 milliárdot?”

„János, te soha nem leszel báró, hiába harácsolsz össze hozzá minden kelléket. Hiába vadászgatsz hetente háromszor. Ahogy focista sem leszel, hiába tudsz teli rüszttel gyönyörű öngólt lőni a felső ficakba. És tudod, mi nem leszel még? Miniszterelnök.

Hiába tanultál meg ultizni, hiába hazudsz minden nap még nagyobbat, hiába tolod fullba a kretént. Még a saját párttársaid is tudják, hogy egy gátlástalan bűnöző vagy, akinek az életében minden hazugság és csalás.”

A politikus posztja végén megjegyezte: „az különösen vicces, hogy most az osztrák Szabadság Párt (FPÖ) politikusai akarnak parlamenti vizsgálóbizottságot összehívni a hazugságaid alapján, miközben pont az ő egyik milliárdos fő támogatójuk, a Turnauer család és néhány osztrák bankár csinált belőled milliárdost” – zárta posztját Magyar.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Hadházy szerint veszélyben vannak a budapesti gyógyfürdők a Bosnyák téri gigaberuházás miatt
A független képviselő szerint kérdéses, hogyan fér meg egymás mellett a Bosnyák térre tervezett fűtési rendszerek kiépítése és a fővárosi gyógyvizek ellátása.


Hadházy Ákos vasárnap délelőtti Facebook-posztjában arról írt, szerinte a Bosnyák téri, állami irodáknak szánt óriásprojekt fűtési rendszere nem kaphatna engedélyt a jelenlegi szabályok és tudományos eredmények alapján. Úgy látja, a beruházás a melegvizű kutakra épülne, ami „a gyógyfürdők és strandok ellátását” veszélyeztetheti. A politikus azt mondja, a Népszava hívta fel a figyelmet a problémára, és egy friss tanulmányra hivatkozik, amely szerinte „piros zónát” jelölt ki, ahol nem javasolják az új kutak fúrását.

Hadházy állítása szerint

„a beruházásnak környezetvédelmi engedélye sincs, és eszerint nem csak a sokezer plusz autó miatt, hanem a budapesti gyógyvizek veszélyeztetése miatt sem kaphatná azt meg”.

Úgy véli, a kormány a geotermikus fűtési rendszerrel indokolta, miért éri meg megvenni az irodaházakat „Tiborcz István haverjától”, miközben a Bayer Construct sietve elindította a kutak engedélyezését, de kezdetben még csak a későbbi terv töredékét termelné ki.

A posztban kitér arra is, hogy

„környezetvédelmi engedélyt viszont nem szereztek be, mert kimondatták a Kormányhivatallal, hogy erre nincs is szükség. Ezt az abszurd döntést az Önkormányzat és civil szervezetek sikeresen támadták meg, így a kormányhivatalnak mégis vizsgálnia kell a környezetvédelmi hatásokat. Közben viszont a geotermikus energia törvényi szabályozása a tanulmány hatására megváltozott... Persze, gondolom, a kormány majd egy rendelettel lehetővé teszi, hogy a tudományos tények ellenére mégis engedélyt kapjon a beruházás fűtése”.

„Csak sajnos a fizika nem hallgat Orbánékra!” – írta bejegyzésében, amihez hozzátette, szerinte a 80 szakember közreműködésével készült tanulmány világosan jelzi a kockázatokat. Hadházy szerint jelen állás szerint

„könnyen előfordulhat, hogy vagy fűtés lesz a Bosnyák téri állami irodákban, vagy melegvíz a Széchenyi fürdőben”.

Hadházy szerint tehát a „piros zónán” belüli új fúrások és a kitermelés növelése a meglévő forrásokra nézve beláthatatlan kockázatot hordozhat. A politikus szerint ezért a projekt jelen formában nem kaphatna engedélyt, és azt állítja, a hatóságoknak a környezeti hatásokat alaposan vizsgálniuk kell. A posztja alapján továbbra is kérdéses – állítja –, hogy a Bosnyák térre tervezett fűtés és a fővárosi gyógyvizek ellátása hogyan fér meg egymás mellett.


Link másolása
KÖVESS MINKET: