HÍREK
A Rovatból

Teljes vonalon jár az M3-as metró hétfőtől

Finisben a metrófelújítás, májustól a szerelvények a Nagyvárad és a Lehel téren is megállnak.


Március 20-a, hétfő délutántól az M3-as metró újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren egyelőre nem állnak meg a szerelvények.

A Nagyvárad tér és térsége a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal és a 83-as trolibusszal, a Keleti pályaudvar és a belváros felől az új jelzése szerint 23-as (korábbi 2M) és a 24-es villamosokkal, a Semmelweis Klinikák felől rövid gyaloglással vagy MOL Bubival érhető el.

A Lehel tér és környéke a Nyugati pályaudvartól az M14-es állomáspótló busszal, a Göncz Árpád városközpont felől a meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal érhető el.

Az M14-es és az M30-as állomáspótló buszok csak hétköznap közlekednek.

Hétvégente csak a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között a buszsávban haladó M3-as metrópótló busszal lehet utazni.

Hétvégén a Lehel tér és a Nagyvárad tér is elérhető a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között közlekedő M3-as pótlóbuszokkal, ezért az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok ekkor nem közlekednek, viszont a 34-es és a 106-os buszok a hétköznapokkal megegyezően a Göncz Árpád városközpont helyett a Lehel térig közlekednek.

A felújítás során minden állomás és megálló új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozottak is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozottak közlekedését.

Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró felújítása – várhatóan két hónap múlva – a Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások megnyitásával fejeződik be. Májustól már minden nap a teljes vonalon közlekednek a szerelvények, és az összes állomást használhatják az utasok. A rekonstrukció befejezése után szinte egy vadonatúj metrót kapnak vissza a budapestiek és a fővárosba látogatók.

Az M3-as metró közlekedési rendjének változásához igazodva változik a metróhoz kapcsolódó felszíni közlekedés is. A BKK a témában társadalmi egyeztetést tartott, melynek eredménye a társaság oldalán ismerhető meg.

A változások első üteme március 6-án, hétfőn lépett érvénybe, de a módosítások nagy részét március 18-án, szombaton vezeti be a BKK.

• Változás Észak-Pesten

A 122-es busz helyett március 18-tól, szombattól a 122E busz közlekedik Káposztásmegyer és Újpest-városkapu között, amely gyorsabban közlekedik. A járat kevesebb megállóhelyet érint, és új útvonalon, a Megyeri úton és a Külső Szilágyi úton közlekedik mindkét irányban. A buszok a hétköznap reggeli csúcsidőben 7-8 percenként indulnak, és bővebb üzemidőben, már napközben és késő este is közlekednek.

• Változások a Hungária-körgyűrűn belül

A 15-ös és a 115-ös busz március 18-tól, szombattól összevontan, 15-ös jelzéssel közlekedik a Boráros tér és a Gyöngyösi utca M között. Változik a busz útvonala: a Gyöngyösi utca felé a Bakáts utca–Lónyay utca helyett a gyorsabb Közraktár utca–Fővám tér–Vámház körút útvonalon közlekedik, és megáll a Boráros tér H (Közraktár utca) megállónál, a Zsil utcánál, a Czuczor utcánál, valamint a Fővám téren is. Továbbá a buszok a Boráros tér irányában a Bulcsú utca–Lehel utca–Lehel tér helyett a Váci úton közlekednek, és érintik a Váci úti Lehel tér M megállóhelyet (a mai metrópótló autóbusz megállóhelye).

A Dagály utcai lakótelep az immár hétvégén is közlekedő 79-es trolibusszal érhető el március 18-tól. A troli ezentúl megáll az Esztergomi úton, a Róbert Károly körúti felüljáró közelében, a Göncz Árpád városközpont M (Esztergomi út) megállóhelyen.

Továbbra is közlekedik az 1M villamos a Bécsi út / Vörösvári út és a Népliget között, amelynek jelzése később 1A-ra fog változni. A 73-as trolibusz útvonalát véglegesítik, a továbbiakban is a Keleti pályaudvar M és a Nyugati pályaudvar M között közlekedik, a Podmaniczy utca–Teréz körút–Váci út–Ferdinánd híd útvonalon. A 109-es autóbusz az alacsony utasforgalom és a kötöttpályás járatokkal való párhuzamosság miatt március 18-tól, szombattól nem közlekedik, helyette a csúcsidőben sűrűbben induló 9-es autóbusszal, a 17-es, a 19-es és a 41-es villamosokkal és a H5-ös HÉV-vel lehet utazni.

A 2M villamos 23-as, a 72M trolibusz 72-es, a 79M trolibusz 79-es, a 83M trolibusz pedig 83-as jelzést kap március 18-tól, szombattól, de a járatok útvonala nem változik. A 83-as trolibusz megáll a Czuczor utcánál is.

•​​​​​​​ Változások Dél-Pesten

Március 18-tól a 23-as buszok útvonalát meghosszabbítják a Szentlőrinci úti lakótelepig, jelzése 224-esre változik, a 23E gyorsbuszok pedig 223E jelzéssel közlekednek. A térségben közlekedő járatok összehangolt menetrend szerint járnak a Boráros tér H és a dél-pesti végállomások között. 224E jelzéssel továbbra is közlekedik gyorsjárat a Szentlőrinci úti lakótelep és a Boráros tér felé, valamint az utasok kérésére megmarad az Alacskai úti lakótelep és a Boráros tér közötti gyorsjárat is 255E jelzéssel (korábbi 254M). Az Alacskai úti lakótelep és Pestszentimre közlekedésének javítására a 254E és a 255E járatok vonalán ezentúl csuklós autóbuszok közlekednek, így lényegesen nagyobb férőhelykínálatot biztosítanak.

A 199-es autóbusz helyett március 18-tól, szombattól az újonnan induló 268-as autóbusszal lehet utazni Kispest, Vas Gereben utcától Kőbánya-Kispesten át Akadémiaújtelep felé. A járat útvonala az 525. tér és a Templom tér között megegyezik a 68-as busz útvonalával, de a Templom tér és a Vas Gereben utca között attól eltérően közlekedik. A Határ út, a Wekerletelep és Kispest kertvárosa a sűrűbben induló 194-es és 194B buszokkal is megközelíthető.

A 132E busz március 18-tól, szombattól a jövőben hosszabb útvonalon, a Szent Lőrinc-telepig jár, a 98E busz pedig március 20-tól hétfőtől Kőbánya-Kispest M felé megáll a Csaba utcánál is.

A 217E busz továbbra is közlekedik a délutáni csúcsidőben is, ahogy a 182A járat is elindul a csúcsidőszakokban a továbbiakban is.

Március 20-tól, hétfőtől a 178-as busz a Naphegy tér és a Deák Ferenc tér M között csúcsidőben gyakrabban közlekedik, a Deák Ferenc tér M és a Gyöngyösi utca M között pedig a gyakrabban induló 105-ös busszal lehet utazni.

A Lehel téri metróállomás felújítása miatt a 34-es és 106-os buszok március 20-tól, hétfőtől hosszabb útvonalon, a Lehel tér és az észak-budai végállomásaik között közlekednek.

Az M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. Az öt és fél éve tartó rekonstrukció során teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is.

(BKK)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
A kormány bevezette a dísznövényadót
Pár ezer forintot kell csak befizetni évente, mégis tízezreket érint az új rendelet. A könyvelők szerint értelmetlenül bonyolítja a vállalkozók életét.


A „29/2024. (IV. 30.) AM rendelet” a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezeténél működő Közösségi Marketing és Innovációs Alapba történő befizetésről szól. A szabályozásra Ruszin Zsolt, a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke hívta fel a figyelmet és a 444 vette észre.

„A közteherviselés terén közben sorjáznak az ostoba kormányzati döntések, ilyen volt az a döntés is, amely során az Agrárminisztérium »dísznövényadó«-val sújtotta a gazdaságot” – írta egy Facebook-posztban.

A rendeletben szereplő befizetés jogilag nem adó, hanem „marketing és innovációs hozzájárulás”. A szabályozás 2024 tavaszától érvényes, de Ruszin szerint „csak most kezd el tudatosodni a közel 50 ezerre becsülhető érintetti körnél”.

A hozzájárulás összege évi 8 millió forint árbevétel alatt 5000 forint, telephelyenként további 5000 forinttal kiegészülve. 8 millió forint árbevétel felett 10 000 forintot kell fizetni.

Az érintettek között nemcsak dísznövényekkel foglalkozó vállalkozások vannak, hanem sportpályák és temetők is. A rendelet szerint ide tartoznak a „sportpályát létesítő és fenntartó, temető zöldfelület létesítő és fenntartó” szervezetek is.

Ha minden érintett a legmagasabb összeget fizetné, a befizetések összesen 500 millió forintot tennének ki. Mivel azonban sokan ennél kevesebbet fizetnek, a teljes bevétel várhatóan nem éri el a félmilliárd forintot – írja a lap.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Nem fértek fel a buszra az iskolába induló gyerekek, a tankerület szerint nem az ő dolguk megoldani a bejutást
A gyerekeket két kísérővel engedték volna a zsúfolt távolsági járatra. Végül a város polgármestere oldotta meg ideiglenesen a helyzetet.


Már az első tanítási nap káoszba fulladt Hajdúviden. Az általános iskolás gyerekeket ugyanis mától nem iskolabusz, hanem menetrend szerinti járat viszi a 10 kilométerre lévő Hajdúböszörménybe. A szülők többségének nincs autója, és felháborodtak, hogy a megszüntetett önkormányzati buszt távolságival pótolná a Tankerület. Ez ráadásul csak múlt héten derült ki.

A 7 óra 25-ös járatra kell felszállniuk a diákoknak, melléjük két kísérőt ad a Tankerület. Egy ötödikes azt mondta, lehetetlen, hogy reggelente mindenki le tudjon ülni.

Egy apuka az elsős kislányát félti: „Egy elsős gyereknek, egy 6 vagy 7 éves gyereknek le kell ülnie! Ha fékez a busz, fordul a busz, ez balesetveszélyes!” – mondta az RTL Híradónak.

A szülők gúnyos tapssal fogadták a kijelölt buszt. A félelmük beigazolódott: egy kisméretű, majdnem megtelt járatra kellett volna felszállnia a közel 40 gyereknek, de nem fértek fel. A busz elment, a gyerekek ott maradtak.

„Jöjjön a busz! Jöjjön a busz!” – skandálták a kisfiúk, a lányok pedig táncoltak unalmukban.

A hajdúböszörményi polgármester végül odarendelte a beszüntetett iskolabuszt. Erre már mindenki felfért, és a gyerekek 25 perces késéssel indultak el az iskolába.

A szülők szerint volt, aki emiatt az évnyitóról, más az első óráról késett el.

A polgármester elmondta: bár ez 10 millió forint pluszkiadást jelent, amíg a Tankerület nem lép, újraindítják az iskolabuszt. „Kedvezményként adta a képviselő-testület, hogy behordják a gyerekeket, de azt tudni kell, hogy ez nem a mi feladatunk” – mondta a Híradónak Görögné Bocskai Éva.

A Tankerület szerint viszont ez az önkormányzat feladata. Ők csak Volán-buszokkal tudják biztosítani az iskolába jutást.

Az RTL Híradó riportja a hajdúvidi káoszról

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Schmidt Mária Orbán Viktor magángépes nyaralásáról: Legyen már szabad a miniszterelnöknek is legalább annyit, mint bármelyik más állampolgárnak!
A történész az interjúban azzal érvelt, hogy más országokban sem firtatják a kormányfők nyaralását. Úgy véli, Orbán jövedelme elég ahhoz, hogy évente egyszer magángépet vegyen igénybe.


Schmidt Mária az ATV-nek adott interjút, ahol szóba került, hogy a miniszterelnök a hozzá köthető Pilatus PC-12-es magángéppel utazott stábjával Horvátországba. Orbán a BIF tulajdonában lévő géppel repült Brač szigetére. A cégnek a kormány egyik fő ideológusa mellett a lánya, Ungár Anna és a fia, Ungár Péter (volt LMP-társelnök) is tulajdonosa. A vállalat a múlt héten hangsúlyozta, hogy a gépet bárki kibérelheti, és egy ilyen utazás körülbelül 4,5 millió forintba kerül.

„Ez egy légcsavaros repülőgép…” – mondta Schmidt, majd hozzátette: „a múlt héten, amikor a német sajtó megkérdezte, hogy hol nyaral a német kancellár, a válasz az volt: a kancellár nyaralásával kapcsolatban semmilyen információt nem adunk ki. Van, ahol így kezelik a dolgokat.”

Szerinte Orbán Viktor jövedelme elegendő ahhoz, hogy egy évben egyszer megengedjen magának egy ilyen utat.

„Azt hadd kérdezzem meg: nincs a miniszterelnöknek kellő jövedelme ahhoz, hogy egy évben egyszer megengedje magának, amikor lemegy a horvát tengerpartra a munkatársaival, hogy ne kelljen neki több órát autóban ülni a teljes TEK-es kísérettel?”

Hozzátette: „Az idő pénz, tehát lemenni főszezonban innen Brac-ra, az bizony 8-10 óra. De ha kék lámpával megy, hogy gyorsabban leérjen, akkor meg arról cikkeznek. Legyen már szabad annak is, aki egy ország miniszterelnöke, legalább annyit, mint bármelyik más állampolgárnak! Én tényleg nem értem, mi ebben a probléma.”

Schmidt azt is felidézte, hogy Orbán 2023-ban Opátijában, a Schmidt–Ungár család nyaralójában töltött pár napot. „Meghívtam, meglátogatott, ott töltött pár napot. Ő nem tud elmenni egy szállodába, nem tud elmenni bárhová, mert megismerik, percenként odamennek hozzá… Nem tud úgy kikapcsolódni. Nyilván azért is szállt most vitorlás hajóra, hogy a nyílt tengeren legyen… Nem mindenki szereti, ha lefotózzák, miközben úszik, fürdik.”

„Lehessen már neki is néha magánélete! És miért ne hívhatnám meg a barátomat a nyaralómba? Más nem hívja meg a barátját? Nem látja vendégül? Most jöttem vissza Horvátországból, és jóformán mást, mint magyar szót nem is lehet hallani ott”

– fakadt ki Schmidt.

Úgy véli, álságos számon kérni a miniszterelnök horvát nyaralását. „Mindenki megengedhet magának a horvát tengerparton egy vagy két hetet, kivéve az ország miniszterelnökét? Hagyjuk már ezt! Milyen álságos dolog! Miközben elolvasom az interneten, hogy a különböző celebek a Maldív-szigetekre járnak, meg a Bahamákra, de ott senki nem emel kifogást? Nem kérdez rá a repülőjegyre, a szállásköltségre” – mondta el a kormánypárti történész, holott korábban többek között Orbán lányának maldív-szigeteki útjáról is sokat cikkezett a kormányfüggetlen sajtó.

Hozzátette: „az is beleférne, hogy azt mondja ki a magyar törvény, hogy a miniszterelnök egy évben kétszer használhatja magáncélra is az állami, honvédségi gépet”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Lázár megmagyarázta Hatvanpusztát: Lehetne ötezer birkát tartani benne, csak senkinek nem tudja eladni az ember a gyapjút manapság
A dokumentumok étteremnek is beillő központi konyhát, hatalmas társalgókat és dohányzószobákat mutatnak. Lázár János úgy véli, nincs benne semmi rendkívüli.


Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő megszerezte a hatvanpusztai birtok épületeinek alaprajzait. A dokumentumokból kiderül, hogy az egykori birkaistálló helyén most egy olyan lakóépület áll, amelyben 10 apartman, két lift, egy 160 és egy 90 négyzetméteres dohányzószoba van, a központi konyha mellett pedig hús- és zöldség-előkészítő is található.

Az egykori uradalmi istállót most vendégháznak nevezik. Az alaprajz szerint tíz lakást, két liftet, három lépcsőházat, a földszinten egy 190 négyzetméteres kandallós étkezőt és egy 140 négyzetméteres társalgót alakítottak ki. Az emeleten egy 160 és egy 90 négyzetméteres dohányzó- vagy klubszoba kapott helyet.

Az épület nagy központi konyhája egy éttermet is ki tudna szolgálni – mondta Hadházy Ákos. Az alaprajz szerint van külön hűtőtér, italraktár, szárazáru raktár, fogyóeszköz raktár, zöldség- és hús előkészítő, fehér és fekete mosogató, mosókonyha és tisztaruha-raktár is. Emellett söntést is kialakítottak, ami olyan helyiség lehet, ahol italokat és poharakat tartanak.

Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfőn elmondta, hogy ő már járt az egykori istállóban, de semmi rendkívülit nem látott. Szerinte Hatvanpuszta nem tehertétel a Fidesz számára:

„Miután egy műemléképületnek a helyreállítására került sor, én ebben nem látok semmi luxizást. Még egyszer mondom, nekem megmutatta a tulajdonos, végig mentem azon az épületen, én semmi rendkívülit nem látok ebben. Funkcióváltás az történt, mert ezek nagy épületek, nyilván funkciót kell adni nekik. Lehetne mondjuk 5 ezer birkát tartani benne, az is egy lehetőség, csak senkinek nem tudja eladni az ember a gyapjút manapság.”

A miniszter arról is beszélt, hogy nem lát luxust abban sem, ha valaki magánrepülővel megy nyaralni. Szerinte a magyar embereket inkább az zavarja, ha valaki meg is veszi a repülőt vagy a hajót: „a magyaroknak fáj az, a magyarok szemét csípi, a magyaroknak nem tetszik az, hogy ha egy nagyvállalkozó, aki ráadásul állami megrendeléseket is kap, az a pénzét jachtokra költi adott esetben, repülőgépekre költi és erre szórja el. mert a magyarok lehet, hogy azt szeretnék, hogy fektesse be, többek között az ő érdekükben is.” Azt viszont nem árulta el, kire gondolt pontosan.

(via RTL)


Link másolása
KÖVESS MINKET: