Még mindig nyitva tartanak a gyorsétteremláncok Oroszországban, nagy részük eddig nem ítélte el a háborút
Az Apple-hez hasonló technológiai óriáscégek és a Hermeshez hasonló luxuskereskedők is bezárták az üzleteiket, és felfüggesztették az értékesítést Oroszországban Ukrajna invázióját követően. A legtöbb amerikai gyorséttermi lánc, valamint élelmiszeripari vállalat azonban továbbra is nyitva tart, és nagyrészt hallgat - írja a New York Times.
A Starbucks, valamint a KFC-t és a Pizza Hutot működtető Yum Brands közölte, ők a humanitárius segítségnyújtást támogatják, így foglalnak állást a konfliktusban.
A Starbucks közleményben is elítélte az “igazságtalan, rettenetes támadást” Ukrajna ellen, ezzel együtt az üzleteik továbbra is nyitva tartanak. Igaz, a fenti cégek Oroszországban nagyrészt franchise rendszerben működnek, amelyek tulajdonosai gyakran orosz bankokhoz és befektetőkhöz kapcsolódnak.
A szakértők szerint a megállapodásoktól függően valószínűleg a franchise tulajdonosának kell eldöntenie, hogy bezárja-e az adott éttermet, nem pedig maguknak a márkáknak.
A cég szóvivője nem válaszolt azokra a kérdésekre, amelyek arra vonatkoztak, hogy az oroszországi éttermek nyitva tartanak-e, és az inváziót illetően sem nyilatkozott.
A PepsiCo szintén nem nyilatkozott oroszországi tevékenységéről, és a szóvivők sem válaszoltak a több kommentárt kérő e-mailekre. A cég a honlapján azt írja, hogy Oroszország legnagyobb élelmiszer- és italgyártójaként több száz millió dollárt fektetett be három gyártóüzemébe az országban.