KÉK HÍREK
A Rovatból

M2-es autósüldözés: több hibát is elkövethettek a rendőrök egy szakértő szerint

Bár az akciót sikeresnek, sőt hősiesnek ítélik a közvéleményben, nem kizárt, hogy az akciófilmbe illő manőverek egy része felesleges kockázatvállalás volt.


Ahogy arról szerdán beszámoltunk, a leglátványosabb akciófilmeket idéző autós üldözés folyt az M2-es autóúton: a rendőrök követni kezdetek egy Mercedest, ami alkalmanként 200 km/óra fölé gyorsított, majd többszöri ütközés és leszorítás után végül sikerült megállítaniuk az ámokfutót. Az akcióban részt vevő egyik rendőr részletesen is mesélt élményeiről.

A Telex most belsős forrásokra hivatkozva arról ír, hogy bár a rendőrség nyilvánosan méltatta az eljárást, még adódhatnak belső viták az eset miatt, mert több szabálytalanságot is elkövethettek az üldözők. Egy rendőrségi szakértő szerint nem biztos, hogy a rendőröknek joguk volt az akciófilmbe illő intézkedéshez.

Ez nem Amerika, sem ütközéssel, sem leszorítással nem kényszeríthetnek megállásra egy szabálytalan autót a magyar rendőrök – mondta el a portálnak a megkérdezett szakember. A videó megtekintése során a névtelenséget kérő bennfentes arról beszélt, hogy szabályos és szabálytalan elemeket is felfedezett a rendőrségi akcióban.

Az ominózus autós üldözés

Mint mondta, a felvétel első másodperceiben jól döntöttek a rendőrök, amikor az elöl haladó megpróbálta lelassítani a hátsó rendszám nélkül közlekedő E osztályos Mercit. Ugyanakkor a szakértő szerint Vác területéről kiérve az M2-re hajtva sem csatlakozott a két rendőrautóhoz erősítésként néhány további egység.

Ezeknek az lett volna a feladatuk, hogy fogják vissza a forgalmat a Mercedest követő járőrök mögött, hogy civilek ne kerüljenek balesetveszélyes helyzetbe.

A kockázatot csupán azzal próbálta enyhíteni a második rendőrautó jobb első ülésén ülő rendőr, hogy intett a mögöttük haladóknak. A felvételek szerint ez nem sikerült neki, mert több autó is közvetlenül mögöttük haladt, potenciálisan veszélyes helyzetben. A szakértő szerint nem volt elég járőr a mögöttük érkező járművek feltartásához.

A szakértő arra is felhívta a figyelmet, hogy Magyarországon hivatalosan nem is létezik a „rendőrségi autós üldözés” terminus, csak a követés, de ennek is szigorú szabályai vannak.

A rendőröknek ilyen esetekben egy hatvanoldalas, nem nyilvános módszertani útmutatót kell követniük. A szakember szerint bár néhány kormánymozdulat túlzásnak tűnik, a szakértő szerint a rendőrségi Škoda Octavia azért kacsázott az ámokfutó előtt, hogy csökkentse az esélyét, hogy a Mercedes kikerüli, majd nagy gázzal elhajt.

A videó harmincadik másodpercénél úgy tűnik, hogy sikerül megállítani az ámokfutót, de a mercedeszes végül visszatér a szélső sávba. A megszólaltatott szakértő szerint ekkor vált egyértelművé, hogy a megszokott módon nem sikerül kivenni a forgalomból a száguldozót, ekkor viszont a járőrök szerinte rosszul mérlegeltek, amikor az üldözés folytatása mellett döntöttek.

A rendőrök valószínűleg nem számoltak azzal az észszerűtlen lehetőséggel, hogy a Mercedes azon az áron is megpróbál elmenekülni, hogy közben esetleg ütközésbe keveredik az őt üldözőkkel. Miután ez megtörtént, az ámokfutó megpróbált utat törni magának a két rendőrautó közt, ezért az, amelyik eddig előtte haladt, egy határozott kormánymozdulattal az M2-es két forgalmi irányát elválasztó betonelem felé vezette a menekülő Mercedest, majd az nagy erővel a betonnak ütközött.

A szakértő szerint ez felesleges kockázatvállalás volt, mert megtörténhetett volna, hogy az autó a szemközti sávba repül, veszélyeztetve az ott – szabályosan – közlekedők épségét.

A szakértő szerint további indokolatlan manőver volt, hogy a három keréken guruló autónak ismét nekiütközött a rendőrségi Škoda. Összességében véleménye szerint, bár a rendőrség azt kommunikálta, hogy az őrült száguldozót a szakszerűen eljáró rendőrök példás módon állították meg, de később a rendőrségen vitákat válthatnak ki a manőverek. Szerinte felmerül a kérdés, hogy milyen módszerrel lehetett volna elejét venni a három autó összetörésével végződő üldözésnek, de ez a körülményektől is függ.

Hozzátette azt is: további probléma, hogy a rendőrség szolgálati autóin évek óta nincs casco biztosítás, ezért az eset belső és bírósági kivizsgálásának eredményén múlhat, hogy az összetört rendőrautókban keletkezett károkat kinek kell megtérítenie.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Letartóztatták az egyik leghíresebb szekszárdi borászt
Az ügyészség szerint túlárazott pályázatokkal csalták ki az állami támogatást. A borászatot korábban miniszterek is meglátogatták.


Júniusban helyezte letartóztatásba a Székesfehérvári Járásbíróság nyomozási bírája B. I.-t, a neves szekszárdi borászt. A döntés egyelőre nem jogerős, mert a védelem fellebbezett ellene. A bíróság július 13-áig rendelte el a letartóztatását.

A Magyar Hang információi szerint a borász ellen két különböző eljárás is folyamatban van. Az egyik a Fővárosi Törvényszéken zajlik, ahol összesen 11 személy, főként borászok ellen indult büntetőügy. B. I. neve ebben az eljárásban is szerepel.

A lap úgy tudja, a másik ügy a Fejér Vármegyei Főügyészséghez köthető, ahol szintén költségvetési csalás gyanújával nyomoznak a borász ellen.

A gyanú szerint az érintett cégek túlárazott pályázatok révén jutottak állami támogatáshoz, ezzel 3,6 milliárd forintnyi vagyoni hátrányt okozva a költségvetésnek.

A Magyar Hang megkereste az illetékes hatóságokat is. A Fejér Vármegyei Főügyészség megerősítette, hogy valóban zajlik egy nyomozás, de nevet nem árultak el. A Fővárosi Törvényszék pedig azt közölte, hogy egy B. I. nevű vádlottat valóban letartóztattak egy másik eljárás keretében.

A borász neve korábban többször is felbukkant a nyilvánosság előtt. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter 2020-ban helikopterrel látogatott el a pincészethez, míg Lázár János 2022-ben itt ünnepelte választási győzelmét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
A Rovatból
Felrobbant egy benzinkút Rómában – több súlyos sérült van, az egész városban hallották a detonációt
A detonációt az egész városban hallani lehetett, a helyszínen hatalmas füst- és lángfelhő csapott fel. A hatóságok a közeli metróállomást is lezárták.
Szerző: GJ - szmo.hu
2025. július 04.



Több ember megsérült, köztük hárman súlyos égési sérüléseket szenvedtek, miután pénteken felrobbant egy benzinkút Róma keleti részén.

A hatalmas robbanás egy benzint, dízelt és cseppfolyósított propán-bután gázt (PB-gáz) forgalmazó töltőállomáson történt a Via dei Gordiani utcában, és az egész városban hallani lehetett.

A Roma Today nevű helyi hírportál egy olyan fényképet is közzé tett, amelyen jól látható, milyen magasra csap fel a hatalmas füst- és lángfelhő. Egy helyi lakos videóra vette a robbanást.

Az olasz főváros közlekedési vállalata, az Atac közölte, hogy a rendőrség utasítására lezárta a közelben található „Teano” nevű metróállomást.

(Reuters)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
Újabb tragikus medvetámadás: egy olasz motoros turista halt meg a Transzfogarasi úton
Az áldozat egy csoporttal érkezett és egy parkolóban álltak meg. Az agresszív állat onnan vonszolta el. A mentés irányítója is megszólalt.


Újabb medvetámadás volt Romániában.

Egy 48 éves olasz motoros turista vesztette életét, miután egy medve rátámadt a Transzfogarasi út mentén, csütörtökön

– közölte az Arges megyei katasztrófavédelem.

A férfi több másik külföldi motorossal együtt a Vidraru vízerőmű gátjához közel, a DN7C jelű országút egyik parkolójában állt meg. Itt érte őket a támadás: a medve elragadta a turistát, majd egy 70–80 méter mély szakadékba vonszolta.

A helyszínre riasztott mentők és csendőrök a férfi holttestét a víztározó partján, egy bozótos területen találták meg. A helyi sajtó által közzétett fotók alapján a motorja letámasztva állt a parkolóban, mellette néhány méterre egy motoros kesztyű hevert a földön.

„Akik ismerik a helyet, tudják, hogy a szintkülönbség körülbelül 80 méter, és a terep nagyon meredek. Az állat annyira agresszív volt, hogy 10–15 méterre vonszolta a parttól” – mondta a mentés irányítója. Szerinte a férfi valószínűleg azonnal szörnyethalt.

A Romsilva friss tavaszi felmérése szerint a kezelésükben lévő 107 vadászterületen 3186 barnamedve él, miközben a szakértők szerint az ideális létszám mindössze 948 példány lenne. Ez azt jelenti, hogy a populáció több mint háromszorosan meghaladja az optimális szintet.

A támadás helyszínének környékén, az Arefu 5 jelű vadászterületen, ahol az Argeș megyei Erdészeti Igazgatóság felügyeli az állományt, jelenleg 112 medvét tartanak nyilván. A kívánatos létszám itt mindössze 25 lenne – a túltelítettség tehát négyszeres.

A Transzfogarasi úton egyre gyakoribb látvány a medvék megjelenése, különösen a nyári hónapokban. Sok medve az út mellé merészkedik, ahol az emberektől próbálnak élelmet szerezni. Annak ellenére, hogy tilos és pénzbírság jár érte, még mindig sokan etetik és filmezik őket.

A Romsilva közleményében hangsúlyozta: „Az emberi biztonság érdekében kerülni kell mindenféle interakciót a medvékkel, és tilos az etetésük”.

Az elmúlt években több hasonló eset is történt Romániában. Tavaly júliusban egy 19 éves lány halt meg, miután egy medve rátámadt a Bucsecs-hegység egyik népszerű túraösvényén. Idén május végén pedig egy 77 éves lengyel turistát harapott meg egy medve a Fogarasi-havasok térségében.

Tavaly ősszel Mircea Fechet, a környezetvédelmi minisztérium akkori vezetője arról beszélt, hogy a hatóságok áttelepítéssel és befogással próbálják kezelni a helyzetet. A cél az volt, hogy a Transzfogarasi út mellett megjelenő, élelemért kolduló medvék ne jelentsenek veszélyt az emberekre.

2025-ben a megelőzési kvóta 52 medvére vonatkozik, de az év első felében csak 26 állatot sikerült kilőni. A hatóságok további lépéseket is kilátásba helyeztek a lakosság védelme érdekében.

Forrás: 24.hu, Székelyhon.ro


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Oldalára borult egy Bécsbe tartó Flixbus az autópályán - húsz utas megsérült, az egyikük súlyosan
A busz eddig ismeretlen okból lesodródott az útról Németországban. Egy súlyosan megsérült utast két órán át próbáltak kiszabadítani a roncsból.


Súlyos buszbaleset történt Németországban július 4-én hajnalban. Egy Koppenhágából Bécsbe tartó Flixbus letért az útról a mecklenburgi A19-es autópályán, Röbel közelében, majd az oldalára borult.

A Bild információi szerint a járműben 53 utas és két sofőr tartózkodott. A rendőrség közlése szerint a busz 2:40 körül, Berlin irányába haladva sodródott le az útról, egyelőre ismeretlen okból.

A két sofőrnek nem esett baja a baleset következtében, de húsz utas megsérült, egyikük súlyosan. Őt csak két óra alatt sikerült kiszabadítani a roncsból.

A helyszínre több tűzoltó- és mentőegység érkezett. Az autópályát a mentés és a helyszínelés idejére teljes szélességében lezárták. Az épségben maradt utasokat egy másik jármű szállította tovább a közeli Röbel városába. A baleset körülményeit vizsgálják.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk