HÍREK
A Rovatból

Lefoglalta a rendőrség, aztán visszakapta a megvásárolt BMW-t, de most a Wallis ingyen követeli tőle

A Wallis korábbi ügyfele már többször járt bíróságon azért, hogy ne vegyék el azt a BMW-t, amiért állítása szerint már 11 millió forintot kifizetett.
Címlap: Pixabay.com - szmo.hu
2022. szeptember 30.



T. vett már pár kocsit az életében, de a 24.hu beszámolója szerint olyan, mint legutóbb, még nem történt vele.

"Először jött a rendőrség, elvitte a kocsit. Aztán visszaadta. Most meg járok a perekre, mert a Wallis akarja visszakapni tőlem a BMW-t, de ingyen. Miközben leszurkoltam nekik több mint 11 millió forintot. Hónapok óta ott lebeg a kérdés a fejem felett: mi van, ha a bíróság végül úgy dönt, adjam vissza? Akkor elbuktam 11 millió forintot? Képtelenség ez az egész."

- nyilatkozta a lapnak a férfi.

A férfi története három évvel ezelőttre nyúlik vissza. T. még 2019 decemberében vásárolt egy használt BMW 520-ast a Wallisnál. A 11,5 millió forintos vételárat kézpénzzel kifizette a kereskedőnél, amit már a bíróságon és a rendőrségen is többször elmondott, sőt tanút is hozott rá.

A kocsit azonban csak két hónapig tudta használni, mert 2020 februárjában lefoglalta a rendőrség egy nyomozás részeként. A kereskedőnél ugyanis történt egy jelentős bűncselekmény.

A járművet T. hónapokkal később, de visszakapta, és sokáig úgy tűnt, ezzel vége is a kellemetlenségeknek.

Tavaly ősszel viszont érkezett egy bírósági idézés, hogy T.-ből alperes lett egy polgári eljárásban, a Wallis ugyanis szeretné visszakapni a kocsit, ráadásul ingyen.

Eddig négy tárgyaláson vett részt a férfi csak idén, mert a kereskedő azt próbálja bizonyítani, hogy az a gépkocsi, amit náluk fizetett ki, amit az ő telephelyükön vett át és amit az ő munkatársuk papírozott le, az nem jogszerűen került a tulajdonába.

A Wallis körüli „használt kocsis ügy” még 2020-ban robbant ki, amikor az egyik kereskedéséből 24 kocsi tűnt el összesen több száz millió forint értékben. Ez azonban nem egy szokványos lopási ügy, a Wallis egyik értékesítője, T. Z. eladta és lepapírozta a kocsikat, az értük kapott összeget pedig elsikkasztotta.

Akkor nem csak neki, hanem többeknek is lefoglalták az autójukat. Volt, akinek ez milliós kiadást jelentett, mert autóját munkaeszközként használta.

A per során a Wallis azt kéri, hogy az adásvételi szerződést tekintsék semmisnek, mivel állításuk szerint a dokumentumot nem hagyta jóvá olyan személy, aki jogszerűen képviselheti a céget. Azt állítják, hogy az azokon szereplő aláírást meghamisították. Érvényes szerződés nélkül viszont megvalósul a polgári törvénykönyv szerinti jogalap nélküli birtoklás esete, ezért jár nekik vissza a használt BMW 520-as.

Nem T. az egyetlen, aki most polgári peres ügyben a bíróságra jár. K. – aki szintén nnév nélkül nyilatkozott a 24.hu-nak – azt mondja, náluk is ugyanazok az érvek jönnek a Wallistól: jogalap nélküli birtoklás, semmis szerződés, meghamisított aláírás.

A helyzetet súlyosbítja, hogy a pénztáros hölgy nem emlékezett a pénzt befizető személyekre, ráadásul ő minden befizetés után ad bizonylatot, amit viszont sem T., sem K. nem kapott.

A lefoglalt kocsit csak akkor kaphatják vissza a vevők, ha van rá tanú, hogy a vevő átadta ezt az összeget a Wallis épületén belül, akkor a Wallis által átvett pénznek lehet tekinteni, még akkor is ha nem a ténylegesen jogosult vette át az összeget.

Aki ugyanis átvette a pénzt a Wallis képviseletében, azt a cég képviseletére jogosultnak lehet vélelmezni.

Több korábbi ítéletben annak ellenére mondták ki a munkáltató vagyoni felelősségét egy elkövetett bűncselekményért, hogy a munkavállaló az adott szerződéseket meg sem köthette volna a munkáltató képviseletében. Ennek oka az volt, hogy a magánszemély nagyobb körültekintéssel nem tudott volna vásárolni.

A 24.hu információi szerint a 24 kocsi közül, csupán háromnak a tulajdonosa jár a polgári perekre.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar György: Orbán Viktor stábja aligha maga fizette az adriai utat
Az ügyvéd szerint a számlákon múlik, igaz-e, hogy mindenki maga állta a költségeket. Ha nincs bizonylat, szerinte valószínűsíthető az ingyenesség.
F. O. - szmo.hu
2025. augusztus 27.



Magyar György ügyvéd a Klubrádióban értékelte Orbán Viktor adriai utazását munkajogi szempontból. A miniszterelnök szabadságát tölti, de elkísérte stábjának több tagja is: Orbán Balázs politikai igazgató, Máté János államtitkár és Kaminski Fanni, aki a közösségi oldalait kezeli. A kormányfő egy NER-es magángéppel utazott.

Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, mindenki maga fizette az útiköltségét.

Magyar György szerint azonban a miniszterelnök munkajogilag nem kötelezheti a munkatársait arra, hogy vele utazzanak, majd előbb saját pénzből állják a költségeiket.

Az ügyvéd úgy fogalmazott: a munkatárs dönthet úgy, hogy ezt bevállalja, de ő nem tartja reálisnak, hogy mindenki maga állta a számlát. Szerinte az a kérdés, kinek a nevére állították ki a számlát, és ha nincs ilyen, akkor valószínűsíthető az ingyenesség.

Magyar György így fogalmazott: kedves Fanni és Balázs és János, mutassátok a számlát. De nem elég ám egy díjbekérő, hogy mennyibe fog kerülni: legyen ráütve pirossal, hogy »fizetve«.

Az ügyvéd arról is beszélt, hogy

Orbán Viktor választást akar nyerni, ezért nem engedheti meg magának, hogy teljesen kivonja magát a munkából a szabadsága alatt.

Ha viszont dolgozni kell, azt meg kell vásárolni, és erről a munkaadónak és a munkavállalónak kell megállapodnia.

Hozzátette: nem gondolja, hogy a munkaügyi bíróságon bárki azzal érvelne, hogy a miniszterelnök nem váltotta meg a szabadságukat, nem fizetett pótlékot, és a saját zsebükből kellett fizetniük.

Az utazással kapcsolatban Magyar Péter is megszólalt: pénteken ő tett közzé képeket a miniszterelnök horvátországi útjáról.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Pert indított Magyarország az Ukrajnának fizetett uniós támogatások miatt
A magyar kabinet szerint jogsértő, hogy az orosz jegybanki eszközök hozamát Ukrajna támogatására fordítják. Az ügy akár évekig is eltarthat.


A magyar kormány július 11-én nyújtotta be keresetét a luxembourgi Törvényszékhez, amely augusztus 25-én tette közzé az ügyet az Európai Unió Hivatalos Lapjában. Ezzel hivatalosan is megindult a per. A keresetet először az EU Bíróságához adták be, de az az alsóbb fokú luxembourgi testülethez továbbította az ügyet, írta a Portfolio.

A kabinet az Európai Békekeretet támadja, mert kifogásolja, hogy a zárolt orosz jegybanki eszközök hozamát Ukrajna támogatására fordítják. A kormány szerint ezzel megsértik az uniós alapszerződésekben lefektetett jogszerű döntéshozatal alapelveit,

és a hivatalos jegyzőkönyv sem pontosan tükrözi a folyamatot.

Magyarország azt kéri a bíróságtól, hogy semmisítse meg az Európai Békekeret irányító bizottságának 2025 februárjában hozott döntését. Ez a határozat a Tanács 2024. május 21-én elfogadott intézkedésének végrehajtásáról rendelkezett. A tanácsi döntés kimondta, hogy a zárolt orosz eszközök kezeléséből származó nettó nyereség 99,7 százalékát az Európai Békekeretbe kell átutalni.

A határozat arról is szólt, hogy az adminisztratív költségeket szintén ebből a forrásból kell fedezni, így a tagállamoknak nem keletkeznek plusz kiadásaik.

Az Európai Békekeret az Unió kül- és biztonságpolitikai eszköze, amelyből katonai támogatást, fegyvereket és hadianyagot biztosítanak Ukrajnának.

Eddig több mint 11 milliárd eurót folyósítottak Kijev számára.

A perrel kapcsolatban hosszadalmas és összetett jogi eljárás veszi kezdetét, amely akár évekig is eltarthat, különösen az esetleges fellebbezések miatt.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Vitézy Dávid Lázár János újabb HÉV-es ígéretéről: Nehéz nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan
A Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint most a nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal megterveztek.
F. O. - szmo.hu
2025. augusztus 27.



Vitézy Dávid a Facebook-oldalán reagált Lázár János bejelentésére, miszerint indul a gödöllői HÉV fejlesztése. A Podmaniczky Mozgalom vezetője arra emlékeztetett, hogy a beruházást a miniszter 2022 végén saját maga állíttatta le.

„Most nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal meg lett tervezve”

– hangsúlyozta Vitézy, majd összefoglalta a projekt korábbi eseményeit.

A politikus szerint még Tarlós István főpolgármestersége alatt indult el a BKK részéről a gödöllői HÉV és a metró integrációjának tervezése, ezt Kovács Péter XVI. kerületi és a fiatalon elhunyt Riz Levente XVII. kerületi polgármester harcolta ki akkor a Fővárosi Közgyűlésben. A sok milliárdos tervezési munkát jelentősen késleltette, hogy a HÉV-ek átkerültek állami tulajdonba, végül a kormány 2021-ben döntött úgy, hogy a tervezést folytatja, uniós pénzt is rendelt hozzá, és 5,7 milliárd forintért a BFK átvette a korábbi tervezés irányítását.

„Sikerült megállapodni a műszaki tartalomról mind a négy érintett kerülettel és a Fővárossal, az engedélyezési tervek szinte véglegesek voltak, amikor megérkezett Lázár János, odaírta, hogy „Nem! Lezárni”, és ezzel ment a szerződés, a tervek és az uniós pénz is a kukába” – fogalmazott Vitézy.

„Most ugyanez a Lázár János bejelenti, hogy nulláról újrakezdik az egész beruházást úgy, hogy a tervezésre (!) újból kiírt tenderen az ajánlatok beadási határideje a 2026-os választásokkal esik egybe (!), nehéz azért nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan.

Ugyanis, ha a gödöllői hév fejlesztését, sőt, bármelyik hév-vonal fejlesztését egy percig is komolyan vette volna ez a közlekedési kormányzat, akkor az elmúlt három évben nem csak és kizárólag romboltak volna minden beruházás körül” – írta a politikus.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Otthon Start: a lakásárak gyors drágulása felemésztheti a kedvezményeket
A program célja az volt, hogy könnyítse a lakásvásárlást, de a korlátozott négyzetméterár miatt már most megugrottak az árak a fővárosban.


Az Otthon Start Program 3 százalékos kamata és a 10 százalékos önerő első ránézésre könnyebbé tehetné a lakáshoz jutást. A rendeletben meghatározott, 1,5 millió forintos négyzetméterár-korlát azonban rövid idő alatt jelentősen felhajtotta az árakat Budapesten, kezdte elemzését a bank360.hu. Emiatt

még egy kisebb lakás megvásárlásához is jóval nagyobb hitelre van szükség, amelynek a törlesztőrészlete sok esetben meghaladja a piaci kölcsönökét.

Az egyik legnagyobb ingatlaniroda kiadványa szerint 2025 júliusában a pesti használt téglalakások átlagos négyzetméterára 969 ezer forint volt. A hirdetési portálokon viszont már most is számos olyan lakás található, amelyet közel 1,5 millió forintos négyzetméteráron kínálnak, akár felújításra szoruló állapotban is.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a fővárosi ingatlanok átlagos négyzetméterára 2025 első negyedévében 24,4 százalékkal volt magasabb az előző év azonos időszakához képest.

Egy 40 négyzetméteres lakás a 969 ezer forintos átlagár mellett 38,76 millió forintba kerülne. Ennek a 90 százalékát, vagyis 34,88 millió forintot fedezne a hitel, amely 6,5 százalékos kamat mellett havi 260 ezer forintos törlesztőrészletet jelentene. Ha ugyanezt a lakást 1,5 millió forintos négyzetméteráron vásárolnák meg, az összeg 60 millió forint lenne. A 90 százalék ebben az esetben 54 millió forint, ám az Otthon Start legfeljebb 50 millió forint hitelt ad. Ez több mint 277 ezer forintos havi törlesztést jelent, miközben még 4 millió forint hiányzik a vételárból. Ennek fedezéséhez piaci hitelre lenne szükség, amely további 30 ezer forinttal növelné a havi kiadást. A teljes törlesztés így 307 ezer forintra emelkedne, ami 18,1 százalékkal magasabb a piaci hitel törlesztőrészleténél.

A banki értékbecslés tovább nehezítheti a vásárlást.

Ha például egy 60 millió forintos vételár mellett a bank csak 1,25 millió forintos négyzetméterárral számol, akkor a lakás értéke 50 millió forint. A bank ennek a 90 százalékát, vagyis 45 millió forintot hitelez. Így a vásárlónak a 6 millió forint önerő helyett 15 millió forintot kellene előteremtenie, ami a teljes ár 25 százaléka. A szabályozás ráadásul kimondja, hogy a vételár és a bank által meghatározott érték között legfeljebb 20 százalék eltérés lehet. Ha ez a különbség nagyobb, a program keretében nem lehet hitelt felvenni.

A kedvezményes hitel előnyei így gyorsan eltűnhetnek.

A törlesztőrészlet sok esetben magasabb lehet a piaci hiteleknél, az önerő pedig jóval több lehet a vártnál.

Ha a banki értékbecslés alacsonyabb árat állapít meg, a vásárlás akár meg is hiúsulhat. Ilyen esetben a vevők nemcsak a lakásról maradhatnak le, hanem elveszíthetik a foglalót és az addig felmerült költségeket, például az ügyvédi díjat is, amely egy ekkora vételárnál több százezer forint.


Link másolása
KÖVESS MINKET: