KÉK HÍREK
A Rovatból

Kevesebb az Uber sofőr Budapesten

Életbe lépett a kormányrendelet, amely alapján kivonhatják az uberezők kocsiját a forgalomból.

Link másolása

Életbe lépett a mai nappal a kormányrendelet, amelynek értelmében a hatóságok levehetik a szükséges engedélyek nélkül dolgozó Uber-taxisok rendszámát, és kivonhatják a kocsijukat a forgalomból.

Csütörtökön Fekete Zoltán, az Uber ügyvezetője egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy ennek ellenére az Uber folytatja működését Budapesten - írta az Index. Fekete azt mondta, kiállnak a sofőrjeik mellett, és nincs már olyan sofőrjük, akinek ne lenne folyamatban az engedélykérési eljárása.

Ennek ellenére a mai napon meglehetősen visszaesett az Uberes autók száma.

Vagy egyáltalán nem talál elérhető autót az applikáció, vagy a megszokott 2-3 percnél távolabb, majdnem 10 percnyire datálja a legközelebbi sofőröket.

1

4

Vannak, akik végleg abbahagyták az uberezést. Tegnap este az egyik sofőr azzal köszönt el az utasaitól, hogy

"
valószínűleg ők voltak az utolsó fuvarja a holnaptól életbe lépő szabályok miatt

- olvasható az Indexen.

A petíció egyébként továbbra is aláírható, amely az Uber mellett áll ki.

2

Megkérdeztünk egy, a neve elhallgatását kérő Uber-sofőrt is a témában. Szerinte a tüntetések miatt egyértelmű volt, hogy reflektorfényt kap az Uber, és ezért sejthető volt, hogy a kormány újabb gyors ellenőrzéseket fog tartani. "A büntetésektől egyáltalán nem tartottam a tüntetések előtt, mivel egy év alatt 20 ellenőrzés volt kb. a NAV és a BKK részéről összesen a hírek szerint (ez a szám 150-re ugrott egy héttel a tüntetések után). Az Uber továbbá jogi segítséget nyújt bármilyen esetben, de persze a szerződésben benne van, hogy a büntetés és felelősség engem terhel, úgyhogy ez még a jövő zenéje, hogy akiket megbüntetnek, ott ki fog fizetni (nyilván a sofőr), de erről majd később hallunk még szerintem, mivel a BKK felől elég magas a 600.000 ft-os büntetés... és sokan, gondolom, nem tudnak majd fizetni.

Eszközökkel kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy

én 4.000 ft-ot fektettem be egy telefontartóra a kocsimba, és ezt az összeget nem sajnálom, mivel nagyjából egy-két fuvarból vissza lehetett keresni, tehát összességében csak nyertem az Uberen.

A sofőr tapasztalata szerint az utasok döntő többsége elégedett volt a szolgáltatással, elégedettebb, mintha például taxit választott volna. "Talán egy utassal találkoztam, akinek rossz tapasztalata volt az Uberrel. Olyan emberrel is találkoztam, aki világéletében taxit hívott, bárhova ment, és egy ismerőse miatt kezdte el az Ubert használni, azóta egyszer se ült taxiban. Sok rosszat lehet hallani a taxisokról, mivel kétszer ugyanazért az összegért ugyanonnan még senkit nem vittek haza..."

Az utasok abszolút többsége az Uber mellett áll és a taxistüntetésekkel kapcsolatban még inkább negatív képük van a taxisokról.

Sokan úgy érveltek, hogy az Uberezés, ugyanúgy, mint minden a gazdaságunkban, a kereslet-kínálaton alapszik. Sok utas azzal a facebookos poszttal érvelt, hogy ez

"
olyan, mintha a postások az email ellen tüntetnének.

És hogy mi jön a radikális szigorítások után? Valószínűleg sokan végleg kiszállnak a volán mögül, hiszen egy esetleges ellenőrzés alkalmával akár a helyszínen akár rögtön levehetik a rendszámtáblát a kocsiról. "A büntetések aránytalanul magasak, és igazából, mivel sokkal kevesebb az Uber sofőr a tüntetések óta, ezért nyilván nagyobb az esély arra, hogy adott esetben mögénk üljön egy ellenőr..."

Informátorunk sem vállalja a kockázatot: azt mondja, az Uberhez addig nem megy vissza, ameddig ekkora a rizikó, a taxizás pedig a magas költségek miatt nem alternatíva számára, ráadásul kezdőként is nehéz helyzetben lenne. "Ha képesek lesznek bizonyos érdekcsoportok elfogadni a technológiai fejlődést, ami egyelőre nem a közeljövőben lesz, akkor szívesen folytatnám sofőr-tevékenységemet. A taxizáson elgondolkoztam, de túl sok befektetett pénz kell ahhoz, hogy az ember elkezdje, továbbá sok a fix havi költség is, úgyhogy nem kezdek el taxizni. Arról nem is beszélve, hogy a taxisok, akik 15-20 éve taxiznak, jól élnek belőle, mivel fix céges útjaik vannak, és a diszpécserek is nyilván nekik osztják ki a jobb lehetőségeket, így most újoncként beállni szerintem nem lehet egyszerű."

Ha érdekesnek találtad a hírt, oszd meg másokkal is!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
„Két gyermekemet vesztettem el a hajóbalesetben” – Egy testvérpár is meghalt a verőcei hajóbalesetben
Egy fiatal lány holttestét már megtalálták, a nagynéni azonban még reménykedik: szülei még nem azonosították, így teljes bizonyosságunk még nincs - mondta.

Link másolása

Szombaton, késő este tragikus hajóbaleset történt Verőcénél, ami két család életét változtatta meg örökre.

"Két gyermekemet vesztettem el a hajóbalesetben"

- mondta el egy édesanya. A lányát eltűntként keresik még. Fiáról, a 39 éves Adriánról pedig már biztosan tudni, hogy nem élte túl az ütközést.

A balesetben a motoros kishajó és az MS Heidelberg nevű szállodahajó ütközött a Duna verőcei szakaszán. Az egyetlen túlélő egy olasz férfi, ő sérülésekkel úszott partra, ahol egy autós talált rá, és értesítette a hatóságokat.

Nem sokkal később megtalálták a kishajó roncsait a Megyeri hídnál, valamint két utas holttestét, egy férfit és egy nőt.

A baleset áldozatai között volt Olivér is, akit főnöke szinte fiaként szeretett. "Nagyon jó barátom volt, szinte a fiamként szerettem" – mondta a férfi, aki nem érti, hogyan történhetett a baleset, hiszen Olivér tapasztalt hajós volt. A kis csapat tagjai jól ismerték egymást, mindannyian a hajózás szerelmesei voltak. A férfi szintén ott volt a keresők között.

Adrián, a motoros hajó tulajdonosa komolyan vette a hajóvezetést. "Többször is nekifutott az engedély megszerzésének, így nem kockáztatta volna" – mondta egy barátja, Sándor, aki aznap este szintén hivatalos volt a buliba, de egy családi rendezvény miatt végül nem ment el. Talán ez mentette meg az életét. "Többen közülük jó hajósok voltak, nem tudom elképzelni, hogy miért nem vették észre a szállodahajót. Lehet, hogy megpróbáltak átvágni előtte, de már nem sikerült... lehet, hogy ez soha nem fog már kiderülni" - mondta.

A másik, már megtalált áldozat egy fiatal lány, a 20 éves Boglárka. A nagynéni még reménykedik: "szülei még nem azonosították, így teljes bizonyosságunk még nincs" – mondta.

A rendőrség őrizetbe vette a Heidelberg kapitányát, aki továbbra is állítja, hogy nem vette észre az ütközést. Szalma Botond, a Mahart egykori vezérigazgatója szerint ez kizárt: "A képek alapján látszik, hogy hatalmas volt az ütközés ereje. A motoros valószínűleg szinte teljes sebességgel haladhatott, amikor nekicsapódott a szállodahajónak. Az áldozatok valószínűleg azonnal meghaltak". Szalma szerint a kapitány mindenképpen hibázott, amikor nem kezdte el azonnal a mentést.

A kutatás azóta is tart zajlik Verőce és a Megyeri híd közötti szakaszon, de a teljes kutatás kiterjed a Duna szigetszentmiklósi szakaszáig is, ahol a tűzoltók speciális eszközökkel folytatják a keresést.

Bence, egy szlovákiai magyar, aki gyakran kajakozik a Dunán, azt mondta: "Nagyon gyakori, hogy a szórakozó emberek nem mérik fel a Duna veszélyeit, sok a gondatlan baleset, több, mint ami a hírekbe kerül".

A baleset okai továbbra is tisztázatlanok, de a hatóságok mindent megtesznek, hogy kiderítsék, mi történt azon a tragikus estén - írja a Blikk.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KÉK HÍREK
A Rovatból
„Összeismerkedtek egy fiatal olasz sráccal, és ő élte túl egyedül” – épp a túlélő nem tartozott a baráti társasághoz, amelynek tagjai eltűntek vagy meghaltak a hajóbalesetben
A balesetet szenvedett fiatalok barátja is csatlakozott a keresőkhöz, egész nap a vízen volt. Őt is hívták a buliba, de egy családi esemény miatt nem tudott velük tartani.

Link másolása

Csak egy túlélője van a dunai hajóbalesetnek, mikor egy kishajó ütközött egy szállodahajóval. A Verőcénél történt tragédiában nyolc utasból egy férfi úszott ki a partra, ő értesítette a rendőrséget. Két holttestet megtaláltak, öt utast még keresnek a mentőegységek.

A túlélő egy olasz férfi, aki a partra úszott. Az OMSZ közlése szerint négy mentőegység érkezett a helyszínre, ahol az olasz férfit ellátták. Fejsérüléssel, kulcscsont sérüléssel, zúzódással, helyszíni állapot stabilizálással szállították sűrgősségi osztályra.

A keresőegységek a Duna partján találták meg az egyik férfi holttestét, majd később a Megyeri híd közelében egy női holttestet. Az eltűntek kereséséhez egyik barátjuk az interneten kért segítséget. Ő is egész nap a vízen volt. Azt mondja, nem érti mi történhetett.

Elmondása szerint 19 és 40 év közöttiek voltak a jachton. Egy fesztiválon voltak, ott ismerkedtek meg az olasz fiatallal, aki túlélte a balesetet.

Őt is hívták a buliba, de egy családi ünnepség miatt nem tudott velük menni - mesélte a férfi a Tényeknek.

Úgy tudja, hogy a tragédia idején épp egy másik buliba tartott a társaság, ekkor ütköztek össze a szállodahajóval.

A rendőrség nyomoz, hogy kiderítse, ki volt a hibás a balesetben.

VIDEÓ: A Tények beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
„Mintha egy pillangó nekirepült volna egy hegynek” – Szakértők is megszólaltak a verőcei hajóbalesetről
A Magyar Országos Hajózási szövetség szóvivője azt közölte: szigorú szabályok vannak arra, hogy két hajó mennyire közelítheti meg egymást.

Link másolása

Továbbra is keresik a verőcei hajóbalesetben eltűnt öt utast a Dunában a partmentén. A kis hajó összeütközött egy szállodahajóval, a nyolc fiatalból csak egy olasz férfi élte túl a tragédiát.

A Budapestről Passauba tartó svájci hajó kapitánya valószínűleg nem érzékelte az ütközést, ezért ment tovább, és csak Komáromnál állították meg. Ugyanakkor szemtanúk azt mondták, hogy egy nagy csattanást hallottak, majd a kapitány felkapcsolta a reflektorokat.

A kétszintes MS Heildelberg 11,4 méter széles és 109,4 méter hosszú, 110 főt befogadó hajó, melynek legénysége 35 fő. A baleset után csak az orron láthatók karcolások.

Az ATV által megszólaltatott szakértők szerint a kishajó vezetője lehetett a felelős a balesetért. Arról azonban, hogy a nagyhajó kapitánya érzékelhette-e az ütközést, megoszlanak a vélemények.

A Magyar Országos Hajózási szövetség szóvivője azt közölte: szigorú szabályok vannak arra, hogy két hajó mennyire közelítheti meg egymást. "Egészen kicsi, 30 méter távolságra már nem is mehet, sőt nem keresztezheti annak az útvonalát. Tehát a hobbihajók vezetőinek minden esetben elsőbbséget kell adnia” – mondta.

Egy hajóskapitány szerint nem kérdés, hogy a kishajó irányítója mulasztott. Úgy vélte kizárt, hogy a szállodahajó kapitánya érzékelhette az ütközést, hiszen egy ilyen hotelhajó vízkiszorítása közel kétezer tonna.

“Ez nagyjából mintha egy pillangó nekirepült volna egy hegynek”.

A MAHART Zrt. korábbi vezérigazgatója szerint viszont a szállodahajó kapitányának mindenképpen éreznie kellett az ütközést.

"A hajós azért van a hídon, és azért van éjszakai és nappali szolgálat, hogy lássa, hogy mit csinál. Ez a mese kategória, hogy egy hajós nem érzékeli, hogy nekiment valaminek és az mi volt, egy fát is érzékel egy jó hajós, ha nekimegy a hajója"

– nyilatkozta az ATV-nek Szalma Botond.

Forrás: hvg.hu, 24.hu, ATV.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Elhagyta Magyarországot a szállodahajó, amely összeütközött egy motorcsónakkal Verőcénél
A hajó már Ausztriában jár, de a cseh kapitány nélkül, akit letartóztattak. A BRFK szerint minden szükséges vizsgálat megtörtént, ezért engedték tovább a hajót.

Link másolása

Elhagyta Magyarországot a verőcei hajóbalesetben érintett MS Heidelberg - írja a Blikk. Egy nappal a tragédia után hajózhattak el a cseh kapitány nélkül, akit hétfőn vettek őrizetbe.

A szakértők szerint a hajó távozása nem okoz gondot, ha a vizsgálatot és a szemlét megfelelően dokumentálják.

A lap szerint a Schiffsradar oldala azt mutatta, hogy vasárnap este 22 óra után indult tovább Komáromból a hajó, és már osztrák vizeken hajózik.

A portál emlékeztet rá, hogy az öt éve történt Hableány-tragédiánál is elengedték a hatóságok a balesetet okozó hajót a budapesti kikötőből.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság a Blikk kérdésére annyit közölt:

"a szállodahajón a szemlét és a szükséges nyomozási cselekményeket a BRFK munkatársai elvégezték, a tanúkat kihallgatták, így a hajó folytathatta útját".

A nyomozás során a szakértők vizsgálják a szállodahajót, a sérülést, a technikai eszközöket. Ha a kapitány szerint nem volt műszaki probléma, akkor nem foglalják le a hajót. Ha utólag mégis hivatkozna erre, akkor egy újabb szemle ezt ellenőrizni tudja - mondta el egy szakjogász.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk