Így változott az ajtónyitás az M2-es és az M4-es metrón
Október 17., szombattól az M2-es és az M4-es metró vonalán megváltozik a kocsiajtók működtetése. Mostantól nem automatikusan nyílnak, hanem az érkező szerelvények megállása után ki- és beszálláskor az utasoknak kell megnyomniuk a zöld gombot. A BKK a Facebook-oldalán posztolt is egy videót, ami erre hívja fel a figyelmet.
Az új "nyomógombosdi" sok kommentelőknél alaposan kicsapta a biztosítékot. Bár majdnem 250-en lájkolták alig egy nap alatt, és vannak jó néhányan, akik a nyomógombos nyitás mellett vannak, mégis rengeteg kritika éri az új rendszert.
"Kedves BKK, arra tudnátok valamilyen magyarázatot adni, hogy miért kell nyomógombosítani a metróajtókat? Hogy egyetlen vak vagy aliglátó se tudjon a továbbiakban segítség nélkül felszállni. Igen, kapnak segítséget, csakhogy ők szeretnének önállók lenni, és nem nyomógombok után matatni a szerelvény falán. Megkérdeztetek egyetlen vak utast is, vagy egyetlen szervezetet erről? Vagy ők kérték? Várom szíves válaszotokat, tisztelettel."
"Meg a kismamákét, meg a mozgáskorlátozottakét, meg a kutyásokét, meg a bőrönddel utazókat... Szerintem álljunk meg, az utóbbi években minden csak akadálymentesítve lett mindenkinek, nem kéne a rosszat feltételezni rögtön egy ilyen tök egyszerű dologról. Jódolgában már minden sz..ba beleköt az ember. Ez csak egy rohadt gomb. Aki nem látja, az egyszer megkérdezi, hogy hol van, és utána tudja, és meg tudja nyomni."
"Ha kevesebbszer nyílik az ajtó, akkor lassabban megy tönkre és az utasteret könnyebb légkondicionálni."
"A 2-es metrón, ha a vezető meglát egy vak embert, aki nem tud fölszállni, akkor központilag kinyithatja az ajtókat. A gond a 4-esen lehet, ahol az automata könyörtelenül becsukja az ajtót, ha a menetrendben indulás van, és nem érzékeli, ha valaki bármilyen fogyatékkal élő lassabban tudott csak beszállni - igaz, ott a diszpécser, de mi van, ha éppen nem azt az állomást vagy szerelvényt nézi?"
"A világ több országában is egyedi ajtónyitás van. Néhány ok az egyedi ajtónyitásra: nem használódnak el az ajtók minden nyitásnál; a fűtés illetve a légkondicionálás hatékonyabb. Ha máshol megy az egyedi ajtónyitás akkor nálunk is kéne... Vagy ennyire analfabéta a magyar?"
"Szerintem jobb volt mikor a vezető nyitotta ki az ajtókat és bemondták hogy kérem vigyázzanak az ajtók záródnak.Vissza kéne mennünk a 80-as évekbe."
"Ez csak lassítja az utascserét. Remélem a szelektív ajtónyitást nem fogják folyamatosan használni, csak a kisforgalmú időszakokban."
"Végre!"
Nektek mi a véleményetek?
Oszd meg a hírt a faladon!