SIKERSZTORIK
A Rovatból

Aki az otthonodba hozza a dél-koreai varázskozmetikumokat

Hasszánné Szondi Ágnes feleség, édesanya, blogger és könyvelő – újabban pedig ő az a nő, aki belevarázsolja Dél-Koreát az otthonodba, a fürdőszobádba, de még az arcodra is. Interjú.
Dobó Maitz Petra - szmo.hu
2018. augusztus 09.



– Ha én írnám a te életed történetét, valahogyan úgy képzelném el a pillanatot, amikor az első felfedezésedet tetted a dél-koreai kozmetikumok világában, hogy tuti, hogy megláttál egy cikket valami 78 éves ázsiai nagyiról, aki úgy néz ki, mint harmincéves unokája és kíváncsi voltál, mi a titka. De tényleg, mi volt az első mozzanat, amikor először vesztél bele ebbe a világba?

– Nálam másként kezdődött ez az egész. Folyamatosan problémáim voltak a bőrömmel, szinte semmiféle kozmetikumot nem bírt magán elviselni, mindenre piros foltokkal válaszolt. Húzódott, feszült, megjelentek az első ráncok, pánikba estem. Mindenféle luxuskozmetikumot és termékcsaládot kipróbáltam, de változást egyik sem hozott. Régóta keringtem már a virtuális világban, így azt gondoltam, miért is nem lehetne azt, hogy itt találom meg a megoldást a problémámra.

Keresni kezdtem és végül találtam is. Kíváncsivá tett a számomra teljesen ismeretlen világ, a 80 éves hölgy titkos receptje a királyi családból, aki 25 évesnek nézett ki. Vajon mit tudhatnak ott, ami mi nem? Létezik megoldás az én problémámra is? Rendeltem néhány dolgot, teljesen vaktában, ismeretlenül. Nem volt rossz, de az igazi áttörés csak ezután jött.

Ráakadtam több olyan márkára, kozmetikumra, amelyek néhány hét alatt rendbe tették a bőröm.

– Hogy kitaláltam a nénit. :) Mi egyszer már 2016-ban beszélgettünk dél-koreai kozmetikumokról, és akkor mondtál valami hihetetlenül izgalmasat. Azt mesélted, a nagy és neves európai márkák 80%-a át sem mehetne Dél-Koreába vagy Japánba bolti forgalmazásba, mert annyira gyatra a minősége. Ez tényleg így van? Ennyivel jobb minőséget adnak ezek a termékek, mint amiket mi akár Magyarországon is évtizedek óta használunk?

– Valahogy nagyon el vannak maradva a nyugati márkák, éppen csak kullognak a koreaiak nyomában. Manapság sok mindent próbálnak átvenni, BB krémet és az ott használható gyógynövények erejét kihasználni, mint pl. az ázsiai gázló, de a koreai kozmetikumok általánosságban több hatóanyagot tartalmaznak mint az itthon kapható kozmetikumok nagy része. Évezredes hagyományokra tekint vissza ez az ipar, amit az állam is jócskán támogat, és a kereslet is gerjeszt. Talán nincs olyan ország, ahol ennyi pénzt költenének a szépségápolási cégek fejlesztésre, mint itt. A természet közelségét kiaknázva rengeteg gyógynövényt használnak, de nem riadnak vissza az általunk furcsának talált összetevők alkalmazásától sem, mint pl. a csiganyál, vagy a fecskefészek kivonat.

– Pont erre szerettem volna kitérni. Csiganyál-pakolásról és arckrémről hallottam már, egy-két éve mindenki csigakrémet kent az arcára. Mondj még ilyen furcsaságokat, amitől az ember lányának kikerekedik a szeme. Kezdjük ott: mit vonnak ki egy fecskefészekből?

– A fecskefészek kivonat számtalan olyan ásványi anyagot tartalmaz, mely hasznos a bőr számára, sok készítmény készül belőle. Használnak továbbá lózsírt, mert összetétele miatt csodákat tud a bőrrel tenni. Mi, magyarok, lovas nemzet vagyunk, talán fel is kapjuk a fejünket a lózsír hallatán, de nem kell idegenkedni.

A kígyómérget régóta használják a kozmetikumokban. Dél-Koreában is igen népszerű, melyet rendkívül jó ránctalanító hatásának köszönhet. Az ebből kivont peptidek nagyon sok kozmetikumban megtalálhatóak.

– Hivatalosan is megnyílt a webshopod - felmerül a kérdés: ha Dél-Korea ennyire kritikusan viszonyul az európai termékekhez, Magyarországon hogyan fogadták az üzletedet? Milyen engedélyeztetési eljárás volt szükséges, hogy ezeket a termékeket hivatalosan forgalmazhasd?

– Az EU-ban kizárólag CPNP regisztrációval rendelkező termékeket lehet értékesíteni,. Sok munkafolyamat van, melyen egy terméknek át kell esni, mire egyáltalán egy webshopba bekerülhet. Az engedélyezési folyamathoz többféle dokumentum szükséges, amit szinte kizárólag csak a gyáraktól lehet beszerezni. Az elején nagyon nehéz volt, a nagy márkák egyáltalán nem álltak velünk szóba, még a Dél-Koreai Nagykövetségtől közvetlenül kapott levelekre sem válaszoltak. Sokszor gondolkodtam rajta, hogy abbahagyom ezt a még szinte el sem indult vállalkozást, de szerencsére nem így lett.

Bloggerként több márkát ismertem, több céggel voltam már korábban kapcsolatban. Több levelet írtam nekik, hogy szeretem a termékeiket, használom őket, úgy gondolom hogy méltóképpen tudnám a márkájukat képviselni, így született több olyan együttműködés, ami a mai napig tart.

– Milyen korosztálynak ajánlasz termékeket? Tiniknek, 30 felettieknek és persze a 40 feletti korosztálynak is akár, akik majd frankón letagadhatják életkorukat?

– 47 évesen elmondhatom magamról hogy problémamentes, és szinte ráncmentes a bőröm, köszönve ezt ennek a hazaitól kissé eltérő bőrápolási rutinnak, és a koreai kozmetikumok erejének. Szerettem volna ezt a tudást átadni, és hozzáférhetővé tenni mindenki számára, ezért az egyik fő vonalunk az öregedésgátlás. Próbáltam az általam leginkább kedvelt kozmetikumokat csokorba gyűjteni, és komplex megoldást kínálni erre a problémára.

Leginkább a problémamegoldás az, ami vezérel minket, ezért a tinik számára regeneráló, bőrnyugtató kozmetikumokat kínálunk, de az is talál nálunk kozmetikumot, aki ekcémával, vagy akár pikkelysömörrel küzd.

Nem álltunk meg a normál drogériás termékeknél, olyat is próbálunk kínálni, ami egy kicsit többet nyújt, és igazi megoldást kínál. Professzionális vonalunk is van, kozmetikusok és bőrgyógyászok is szívesen vásárolnak tőlünk.

– Mit jelent amit írsz "a hazaitól eltérő bőrápolási rutin"?

– Koreában a 10 lépcsős bőrápolási rutin a legelterjedtebb.

A legnagyobb hangsúly az arctisztításra helyeződik, ami a legtöbb esetben kétfázisú. Ez azt jelenti, hogy egy természetes növények olajaiból készült lemosó feloldja a szennyeződést, amit egy habzó lemosóval tökéletesen lemosunk a bőrről. Ezután következik a bőr PH értékének a helyreállítása egy tonikkal, mely nem egészen olyan mint a nálunk kaphatóak.

Ha a tonizálás megvolt, jöhet a többi lépés, esszencia, szérum és a krém, ami az egészet bezárja, na és a fényvédő ami nélkül a koreaiak ki sem lépnek az utcára. A többi lépés lehet alkalmi jelleggel a hámlasztás és az arcmaszkok használata. Na persze, ezt még simán lehet fokozni mindenféle kiegészítő termékkel, Dél-Koreában a 25 lépcsős rutinon sem akad fenn senki.

– Azt azért szerintem többek nevében kijelenthetem, hogy egy magyar nőnek (férfinek) ennyi ideje nincs naponta. Apropó, férfiaknak való termékek is megtalálhatóak a palettán?

– Igen, többféle férfiaknak való termékünk is van, egy szett melyben az alapvető bőrápolási termékek mellett parfüm is található. A legnépszerűbbek a férfiak körében a havi ránctalanító kúránk, melynek már az első pár napban látványos eredménye van, de a fehérítő krémünket is sokan kipróbálták már, mely a nap és egyéb környezeti károk miatti barna foltok eltüntetésében segít.

– Muszáj feltennem azt a kérdést, ami manapság azért sokakat érint: az állatkísérletek mennyire vannak jelen egy dél-koreai kozmetikumnál?

– Dél-Koreában betiltották az állatkísérleteket. Egyáltalán nem szabad állatokon kozmetikumot tesztelni. 2018 év végéig minden ilyen gyakorlatot be kell szüntetni.

– Sokszor hallani, hogy ha valamit 21 napon keresztül teszel, onnantól a szokásoddá válik. Ha elkezded használni a dél-koreai arcápolási termékeket, szintúgy körülbelül három hét után jelenthető ki, hogy látványos a változás?

– Sok olyan termékünk van, aminek már néhány nap alatt látható a hatása, de nyilván egy eddig teljesen elhanyagolt, vagy nem megfelelően ápolt bőrnek azért többre van szüksége. Nem csodaszerek ezek, de a bőr számára megadják azt, amire szüksége van. Az a tapasztalatom,

ha valaki elkezdi használni ezeket a kozmetikumokat rutinba építve, és megtalálja a számára legmegfelelőbbet - a kiválasztásban természetesen szívesen segítünk - már nem fog visszatérni a nyugati kozmetikumokhoz.

– Te jártál-e már Dél-Koreában? Kérdezem ezt úgy, hogy azt gondolom, valami hihetetlen munka és eredmény van a hátad mögött, hogy Dél-Koreát és Magyarországot kicsit "közelebb hozd egymáshoz a térképen".

– A webshop működik, de nem ülünk a babérjainkon most sem. Több dél-koreai delegációval találkoztunk már itt Magyarországon, akik bemutatták nekünk az újdonságaikat. Most fordult a kocka, nem hozzánk jönnek, hanem mi megyünk, ugyanis meghívást kaptunk a Export Gateway Plaza rendezvényre, mely Szöulban kerül megrendezésre. 200 cég bemutatkozóját, honlapját böngésztük át, így alakult ki egy 20-as lista, melyből 8 céggel lesz módunk tárgyalóasztal mellé ülni, és meghallgatni, kipróbálni, megnézni milyen újdonságokat, újításokat, termékeket kínálnak.

Az utazásban van még némi bizonytalansági tényező, de ha minden jól megy, hamarosan a webshopban is megtalálhatóak lesznek azok a termékek, melyek még Dél-Koreába is újdonságnak számítanak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk