Lázár Jánosék 13 vasútvonalon nem a MÁV-val oldanák meg a vasúti közlekedést
2025. július 1-jétől újabb vasútvonalakat vesz át a GYSEV a MÁV-tól. Az Építési és Közlekedési Minisztérium döntése alapján 752 kilométernyi vasúti pálya üzemeltetése kerül át a zöld-sárga vasúttársasághoz. Az érintett szakaszok egy része a Dunántúlon található, a felszabaduló járműveket pedig az ország keleti részén állítják forgalomba.
A minisztérium közleménye szerint
A változás összhangban van a tárca azon célkitűzésével, hogy a magyar irányítás alatt álló vasúttársaság nagyobb szerepet kapjon a hazai közlekedésben.
Lázár János építési és közlekedési miniszter az év eleji KözlekedésInfó rendezvényen jelentette be, hogy „összeadjuk a két magyar irányítású vasúttársaság, MÁV és a GYSEV erőforrásait”. A minisztérium januárban közzétett 10 vállalása között is szerepelt, hogy a GYSEV bizonyos vonalszakaszok üzemeltetését átveszi.
A vasúttársaságok szakemberei az elmúlt hetekben véglegesítették az érintett szakaszokat. A GYSEV júliustól többek között a Győrszabadhegy-Celldömölk, a Győrszabadhegy-Veszprém és a Veszprémvarsány-Franciavágás szakasz üzemeltetését látja el. Az átvétel kiterjed a Pápa-Csorna, a Zalaszentiván-Nagykanizsa és a Porpác-Székesfehérvár közötti vonalakra is.
További érintett szakaszok: Zalaegerszeg-Rédics, Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót, Boba-Őriszentpéter-országhatár, Ukk-Balatonszentgyörgy, Hajmáskér-Csajág, Murakeresztúr országhatár-Balatonszentgyörgy és Murakeresztúr-Gyékényes-országhatár. A közlemény szerint a Balatonszentgyörgy és Csajág állomások nem kerülnek át a GYSEV-hez, foglalta össze az MFOR.