KULT
A Rovatból

Tényleg ennyire gonosz és rosszindulatú a mostani fiatal generáció? – Bosszúra készen-kritika

Bosszú, drogok, szövevényes csavarok és mélységesen elítélendő üzenet a Netflix legújabb üdvöskéjében. Az Z-generáció visszavág.


A Netflixen már megjelenése napjától a film toplista első helyén volt a Bosszúra készen elég sokáig,

amely elsöprő sikerét nem csak a nézők, de a nemzetközi kritikusok is elismerik.

Lehet, velem van a baj, de én nem tudtam hangosan hahotázni Jennifer Kaytin Robinson tini feketekomédiáján. Lehet túl öreg vagyok a tini filmekhez.

Látom, mit szerettek volna az alkotók: van benne egy kis Könnyű nőcske, egy csipetnyi Kegyetlen játékok, apró Idegenek a vonaton, megfűszerezve igy kis Bajos csajokkal, és Spinédzserekkel, és bumm, kész is van ez az Frankenstein szörny. Viccesnek nagyon nem vicces, drámának gyenge, és morálisan erősen megkérdőjelezhető és kétségbeejtő.

Kezdjük azzal, ami működött:

a jelmez design, a díszletek mind-mind elsőrangúak.

Mintha egy másik világban járnánk, a gazdagok és szépek világában. Természetesen a tini középiskolai diákokat, jó hollywoodi szokáshoz híven 25-30 évesek játsszák, de ehhez már mindenki hozzászokott. Annyira szépek és stílusosak a Rosehill Akadémia tagjai, hogy nem lehet őket csúnyán fényképezni. A zenéket pedig tökéletesen választották ki, tökéletes popzenék, stílusosan, már-már videoklipesen elhelyezve a filmben.

Mi az, ami nem működött?

A mostani generáció tényleg ilyen lenne? Ennyire gonosz és rosszindulatú? Ennyire felháborítóan önző karaktereket nagyon régen láttam a TV képernyőjén. Csak remélni tudom, hogy a film sikere nem azt okozza, hogy ez követendő példa lesz a fiatalok számára.

Van itt minden. Az egyik diákot droghasználattal vádolják, ő pedig elveszti az ösztöndíját és gyakorlatilag a jövője is kétséges lesz. Mind ezt azért, mert nem volt szimpatikus a főszereplőnknek. Főszereplőnk meztelen videóját körüzenetben elküldik az egész iskolának, szinte minden ok nélkül.

Vagy a másik kedvencem, amikor egy egész évfolyamot bedrogoznak, csak hogy kiszúrhassanak egy másik diákkal.

Szörnyű, elítélendő és veszélyes viselkedésmódot díjaz a Bosszúra készen. Persze megértem, lehet a készítők direkt akarták szítani a kedélyeket és görbe tükröt akartak mutatni a világnak, de nem vagyok benne biztos, hogy ez mindenkinek át fog jönni.

Csak azt látják, hogy kegyetlen bosszút állni és a másik életét tönkre tenni vicces és kifizetődő. Mint említettem, lehet öregszem.

A forgatókönyv hozza az elvárt tini tingli-tangli színvonalat, tele van utalásokkal korábbi sokkal jobb tinifilmekre, de nem zavaró módon. Humorosnak nem nevezhető a film, nem értem a kritikákat, ahol azt írják, hogy „úristen, fogtam a hasamat a nevetéstől”.

Egyszerűen gyenge a szövegkönyv.

Van egy nagy csavar a filmben, amire nagyon büszkék lehetnek a készítők. Tényleg váratlan volt és jót tett a filmnek, meg nem mentette, de hatásos volt, az biztos. A film legvége így is bárgyú lesz és nyálas, ahhoz képest, hogy mennyire rosszindulatú a film hangvétele.

A színészek szépek és tehetségesek, de a hozott anyagból sokat nem tudnak kihozni. A főszereplő Camila Mendes jó, sokkal jobb, mint a Riverdale sorozatban, ahonnan sokan ismerhetik. Maya Hawke zseniális, nagyon szeretem a színésznőt, a főgenyó Austin Abrams sokaknak az Eufóriából lehet ismerős. Rish Shah pedig a Ms. Marvel-ben is a szerelmi szálat szolgáltatta, itt is erre hivatott, csak kék hajjal.

Mindenki hozza a tőle elvárható színvonalat.

Rajtuk kívül még találkozhatunk Sarah Michelle Gellarrel, aki az igazgató szerepét tölti be felejthetően, és Sophie Turnerrel, akinek volt nagyjából 1,5 percnyi szerepe, amiben azért emlékezetesebb volt.

Nem érzem megérdemeltnek a Bosszúra készen sikerét. Ennél sokkal jobb filmek tűnnek el a süllyesztőben, mondjuk az is igaz, hogy sok sokkal rosszabb filmek érnek el hasonló sikereket. Valahogy rezignáltan állok hozzá, valószínűleg nem én vagyok a célközönség, pedig én nagyon szerettem a Bajos csajokat, vagy a Könnyű nőcskét, nincs bajom a tini tingli-tangli filmekkel. Tudom őket helyükön kezelni, de cikkünk tárgyát valahogy nem sikerült.

Mélységesen elítélem az üzenetét és a hatást, amit sokakra gyakorolni fog.

A Bosszúra készen megtekinthető magyar szinkronnal a Netflix kínálatában.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: