Az Iszlám Állam a fiatalok kedvenc appján is terjeszteni kezdte a propagandáját
Egyre népszerűbb a TikTok nevű videós applikáció a fiatalok körében, így az Iszlám Állam is felfigyelt rá és a Facebook helyett ezen a csatornán próbálja elérni őket.
A terrorszervezetek a közösségi médiát is felhasználva igyekeznek a propagandájukat eljuttatni.
A Facebook szigorításai után egyre jobban visszaszorították őket, ám az IÁ most máshol keres új követőket.
A TikTok-ot, és az app-on keresztül a fiatalokat célozzák meg. Rövid videókat készítenek, így egy gyors és könnyen elkészíthető üzenettel hatékonyan tudják eléri a célközönséget
- írta meg a Wall Street Journal.
A lapban Elisabeth Kendall, az Oxfordi Egyetem kutatója nyilatkozott arról, hogy szerinte a terroristák ideológiája ezen a platformon könnyebben beépülhet a kollektív memóriába.
A WSJ próbált utánanézni, ám a nyomozásuk után a korábban feltöltött profilok és videók is eltűntek a TikTok-ról, amely tavaly a harmadik leggyakrabban telepített app volt az USA-ban, de nagyon népszerű Indiában és Törökországban is.
Az ok, hogy a TikTok közösségi alkalmazás kínai változata törölte az Iszlám Állam (IÁ) terrorszervezet propagandavideóit posztoló felhasználók fiókjait
- közölte a cég egyik alkalmazottja kedden az AFP francia hírügynökséggel. "A terrorszervezeteket népszerűsítő tartalmaknak semmi keresnivalójuk a TikTokon" - írta az AFP-hez eljuttatott emailjében a vállalat. "Állandó jelleggel letiltjuk azokat az összes ilyen fiókot és minden, velük kapcsolatban álló terminált, mihelyst azonosítjuk őket, állandóan egyre szigorúbb ellenőrzéseket végzünk, hogy aktív módon feltárjuk a gyanús tevékenységet"- szögezte le a cég.