KAPCSOLAT

A kamaszok 39 százalékától kértek már erotikus fotót chatelés közben

A Tinik a neten felmérés arra kereste választ, hogyan változtak a fiatalok internetezős szokásai.


Hogy mi jellemzi a tinédzserek online szokásait? Fontosabb nekik a chat és a közösségi média, mint a rádióhallgatás vagy az olvasás, napi 3 óránál többet lógnak a neten, és az Instagram a kedvenc platformjuk – derül a Magyar Tinik a Neten c. felmérésből. A Be Social közösségi média ügynökség a Nagy Facebook Körkép után arra volt kíváncsi, mennyiben mások a tinédzserek online szokásai, ezért több mint 9000 18 év alatti fiatalt kérdezett meg online.

„Az már a korábbi felmérésünkből, a Nagy Facebook Körképből is látszott, és személyes tapasztalatunk is van róla, hogy a tizenévesek sok szempontból egész másként viselkednek az online világban, mint az idősebb generációk” – mondja Joanelli Tamás, a Be Social Kft. ügyvezetője. – „Ezért is szerettünk volna egy külön felmérésben csak a 18 év alattiakra fókuszálni, megtudni, hogy mi az, ami rájuk igazán jellemző. Néhány év múlva ők is felnőtté válnak, pénzt keresnek és döntéseket hoznak, például vásárlásról – és lehet, hogy egész máshogyan, mint az a szüleiktől megszokott volt. A Magyar Tinik a Neten felmérés egyelőre arra ad választ, most hogyan viselkedik ez a korosztály, ha az online világról van szó.”

Tinik a neten – Mennyit? Hol? Hogyan?

A tizenévesek több mint háromnegyede, 78%-a napi 3 óránál többet internetezik – a megkérdezett fiatalok közel 40%-a 4 óránál is többet tölt a világhálón lógva. Bár az adatok alapján elmondható, hogy a mai fiatalok életében már központi szerepet játszik a nethasználat, a digitális kommunikáció, egyelőre még tartják magukat a hagyományos szabadidős programok is az online tevékenységek mellett.

A felmérésben az volt a tizenévesek egyik feladata, hogy jelöljék meg, mik azok az elfoglaltságok, amikre akár több mint 2 órát is fordítanak naponta, és mi az, amire szinte semennyi időt sem szánnak.

A barátokkal való személyes találkozás vezeti a rangsort (78%), ha arról van szó, mire fordítanak sok időt, de ott van a nyomában a közösségi média (55%). A családi programok (47%) és a chatcsatornák (47%) pedig holtversenyben kerültek a harmadik helyre. Beszédes ugyanakkor, hogy mik azok a dolgok, amik nem igazán részei egy átlagos tinédzser hétköznapjainak: a rádióhallgatás (65%) áll az élen, a könyvolvasás (38%) követi, nem sokkal lemaradva tőle a tévénézés (37%) jön a sorban.

A megkérdezett tizenévesek leggyakrabban okostelefonon neteznek, asztali számítógépet csak 6%-uk, okosórát csak 3%-uk használ. Az e-mailezés már nem a mai fiatalok műfajának számít: egyharmaduk nem igazán használ e-mailt, míg 50%-uk ritkán, csak hivatalos ügyekben. A kommunikáció ma már főleg a közösségi médiában, a chatcsatornákon zajlik közöttük.

Az utóbbi években a hírfogyasztási szokások is átalakultak, ez kihat a most felnövő generációra is – a felmérés válaszadóinak csupán egyharmada mondta, hogy szívesen olvas híreket, 40%-ukat már inkább csak a szórakoztató jellegű, sztárokkal kapcsolatos hírek érdeklik.

Tinik és a közösségi média

A megkérdezett tizenévesek 71%-ának van olyan barátja, ismerőse, akivel szinte csak virtuálisan tart kapcsolatot; közülük minden másodiknak több ilyen barátja is van. Ilyen módon az sem lehet meglepő, hogy a fiatalok nagy része, 90%-a kapott már üzeneteket ismeretlenektől, 43%-ukkal ráadásul ez gyakran előfordul.

A Facebook jövőjével kapcsolatban gyakran felmerül, hogy a fiatalok elhagyják a közösségi médiát, mert nem akarnak jelen lenni ott, ahol a szüleik. A felmérés válaszaiból az derül ki, hogy a magyar tinik nem menekülnek a szüleik elől: 83%-uk azt válaszolta, hogy neki a szülei is ott vannak ismerősei között a Facebookon. A Facebooknak sokkal inkább amiatt kell aggódnia, hogy más platformok népszerűbbek nála a fiatalok körében. A válaszoló tizenévesek az Instagramot tették első helyre, mint leggyakrabban használt közösségi média platformot, második helyre a Messenger, harmadik helyre a YouTube került. A Facebook csak az ötödik a sorban, a Snapchat beelőzi. A TikTok és a Pinterest zárják a listát.

Tinik és az influencerek

Ha van még terület, amihez a mai tizenévesek viszonyulása egész más, mint az idősebbeké, az az influencerek világa. A megkérdezett tinik 61%-a több mint 10 influencert követ az Instagramon – 28%-uk 30-nál is többet. Az influencereket leginkább azért kezdik el követni, mert tetszenek a képeik (78%), mert jó sztorikat osztanak meg (49%) és jó termékeket ajánlanak (24%). S bár tizenévesekről van szó, akik még saját keresettel nem rendelkeznek, az influencermarketing máris hatalmába kerítette őket: 40%-ukkal előfordult már, hogy azért választottak egy terméket, mert egy influencer ajánlotta. Minden ötödik tinivel többször is megesett már ez. A fiatalokat vonzza az influencerek világa, igaz, legtöbbjük (48%) tisztában van azzal, hogy ennek az életvitelnek is lehetnek árnyoldalai. Mégis a tinik csaknem egynegyede (24%) szeretne influencerré válni.

Tinik és a netbiztonság

A tinédzserek megosztottak az adatvédelem és netbiztonság kérdésében: egy részük láthatóan tudatos és igyekszik megtenni különböző óvintézkedéseket, más részük viszont meglehetősen lazán kezeli a kérdést. Ezért ezek az állítások jellemzőek leginkább rájuk: nyilvánosak a profiljaik; előfordult már velük, hogy nem valós adatot adtak meg magukról; ugyanakkor egy évben egyszer-kétszer lecserélik a jelszavukat; és beállították a kétlépcsős azonosítást.

Hogy a mai tizenéveseknek nagyon is körültekintőnek kell lenniük, ha netes biztonságról van szó, azt az is bizonyítja, hogy a megkérdezettek 44%-a mondta azt, hogy volt már olyan érzése a közösségi médiában, hogy zaklatják. Ráadásul minden 10. válaszolóval ez többször is előfordult.

Kértek-e már tőled erotikus fotót chatbeszélgetésben? – így szólt az anonim felmérés egyik kérdése, amire a tinik 39%-a felelt igennel – ez az arány a 14 év alattiaknál is 33%-os. A megkérdezettek 7%-a teljesítette is a kérést. A fiúk tűnnek aktívabbnak: közülük minden 10., a lányok esetében minden 20. küldött kérésre magáról erotikus képet. Az összes megkérdezett 30%-a válaszolt úgy, hogy tőle ugyan még nem kértek ilyet, de hallott már hasonló esetről másoktól.

Tinik és a márkák

A neten szembejövő reklámokkal egyelőre nehezen békélnek meg a tinédzserek, 57%-uk véli úgy, hogy elég idegesítőek, ha lehet, olyan megoldást választanak, hogy ne találkozzanak reklámokkal. 27%-uk már megszokta a helyzetet, de próbál nem tudomást venni a reklámokról. 15% számolt be arról, hogy már az is előfordult velük, hogy ráklikkeltek egy hirdetésre, mert megtetszett nekik.

Ha maguk dönthetnek róla a tinik, hogy látják-e egy márka aktivitásait, akkor valamivel pozitívabb a kép: a megkérdezettek 86%-a követ valamilyen márkát a Facebookon vagy Instagramon, a legtöbben csak egy-kettőt. Minden 5. fiatal azonban 10-nél is több márkát követ.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KAPCSOLAT
A Rovatból
Így vallotta be Alföldi Róbert, hogy a férfiakhoz vonzódik
A színész-rendező tíz éve coming outolt. Nem ő volt akkoriban az egyetlen hazai sztár, aki bevallotta másságát.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. március 19.



Tíz évvel ezelőtt beszélt először nyíltan melegségéről Alföldi Róbert, írja az rtl.hu.

„Melegként lemenni az edzőterembe, az megint egy plusz szorongás”

– mondta 2014 márciusában a színész-rendező, aki fél évvel korábban Csáki Judit Alföldi színháza – Öt nemzeti év című könyvében törte meg először a csendet. Alföldi akkor a Nyitottak vagyunk kampányhoz csatlakozott, amiben az elfogadásra hívták fel az emberek figyelmét.

Nem ő volt az egyetlen, aki akkoriban felvállalta szexualitását. Kulka János mellett Gallusz Niki is őszintén beszélt boldogságáról a Fókusznak:

„Mitől érzi egy nő magát igazán nőnek? Én ettől, hogy számításba vagyok véve, és úgy, hogy tudom, követi a gondolataimat. Velem van. És ettől érzem magamat úgy, mint egy hagyományos kapcsolatban” – mondta a színésznő.

A hírességek tíz évvel ezelőtti coming outjait ebben a videóban lehet megnézni:

Kvíz ajánló: Mennyire emlékszel Szécsi Pál dalaira?


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KAPCSOLAT
Ezért nem szabad háromnál többször kitörölni a fenekünket – hallgass a szakértőre!
Fontos kérdésre kaptunk választ egy Tiktokon posztoló fizioterapeutától.
K. A., fotó: Unsplash - szmo.hu
2024. március 25.



Fontos kérdésre adott választ egy Tiktokra posztoló fizioterapeuta. A George néven futó szakértő ugyanis arról beszélt egy videóban, hogy hányszor érdemes kitörölni a fenekünket kakilás után.

A válasz az, hogy legfeljebb háromszor, mivel a túlzásba vitt törölgetés aranyeret okozhat.

„Amikor kettőnél vagy háromnál többször törlöd meg, azt székletkenésnek hívják. Lényegében arról van szó, amikor túl sok széklet marad a végbélnyílás bejáratánál még azután is, hogy befejezted a kakilást”

- fejtette ki George.

Szerinte az egyik technika, amivel csökkenthetjük a törlések számát az, hogy vízesésszerűen összeszorítjuk a medencefenekünket.

„Tehát kezdd azzal, hogy 20 százalékkal, majd 50 százalékkal, 80 százalékkal és 100 százalékkal összenyomod a végbélnyílást, így a kakilás végére ez négyszer is megtörténik. Ez segíthet lezárni a végbélnyílás záróizmát – ha kis székletdarabok lógnak ki a bejáraton, az általában a külső záróizom gyengeségéből adódik.”

Ha pedig ez sem működik, akkor George szerint érdemes orvoshoz fordulni.

via 24.hu

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KAPCSOLAT
A Rovatból
Anyaszült meztelenül edz egy olasz pár, mert szerintük így sokkal egészségesebb
Te kipróbálnád? Tudományosan nem igazolt az állítás, de az olasz influenszerpár esküszik a módszerre.


A Blikk oszlatta el kétségeinket afelől, hogy igaz-e a hír, miszerint a 31 éves Bella Mantovani és férje, a 34 éves Vagner O Fera, olasz influenszerek (ki nem hallott róluk?), kitalálták, hogy meztelenül edzenek. Azt mondják, az egészséges, és több kilót is képesek leadni.

Hogy mondandójuknak nyomatékot adjanak, fotósorozattal is előrukkoltak.

Az, hogy valóban egészségesebb és hatásosabb-e a meztelen edzés, nem tudni. Annyi bizonyos, hogy Bella és Vagner jól keres a fotósorozattal, és saját állításuk szerint rengeteg előnye van a meztelen edzésnek. „Így több kalóriát égetünk el” – állítják, bár meggyőző bizonyíték egyelőre nincs a dologra. Bella azt mondja, ő már négy kilót dobott le ezzel a módszerrel. Hozzáteszik azt is, a ruházat hiánya által biztosított szabadság növeli a motivációt, de a testet is intenzívebb munkára ösztönzi.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KAPCSOLAT
A Rovatból
Szeretjük egymást, de nem szexelünk – túlélhet-e egy házasság testiség nélkül?
Egy 48 éves nő kért tanácsot miután észrevette: bár szeretik egymást a férjével, de már nincs köztük testiség. A szakértő rövid válasza az, hogy túlélheti a házasságuk, de a helyzet nem feltétlenül egyszerű.


Egy 48 éves nő kért tanácsot Coleen Nolan-től, a Mirror tanácsadó rovatában: az olvasói levél szerzője arról írt, hogy bár ő és a férje szeretik egymást és jó barátok, az elmúlt években valami megváltozott közöttük.

„Azt mondanám, hogy lelki társak vagyunk, ragyogó barátok, és nagyon szeretjük egymást. Azonban az elmúlt néhány évben fokozatosan belecsúsztunk ebbe a mintába, hogy nem szexelünk”

– áll a levélben. Az olvasó arra kíváncsi: van-e jövője a házasságuknak akkor, ha nincsen közöttük szexuális kapcsolat. Coleen határozott igennel válaszolt:

„Nos, a válasz igen, egy házasság túlélhető szex nélkül is, ha mindkét partner 100%-ban benne van.”

A tanácsadó szerint minden kapcsolat keresztül megy különféle fázisokon, ami teljesen normális. Hangsúlyozza azonban, hogy „ha az egyik fél szexet akar, a másik pedig nem”, az bizony probléma. Azt javasolja, hogy beszéljenek nyíltan a helyzetről, hogy tudják, mit szeretne a másik. Emellett azt tanácsolja, hogy próbáljanak „mélyebb szinten újra kapcsolódni egymáshoz”.


Link másolása
KÖVESS MINKET: