Védőbuborék és a székek megfordítása – így lehetne biztonságossá tenni a repülést a járvány után
A koronavírus-járvány olyan erővel változtathatja meg a repülőpiacot, hogy még a legnagyobb cégek is veszélybe kerülhetnek. A légitársaságoknak át kell gondolniuk a működésüket, főleg úgy, hogy sok szakértő szerint a társadalmi távolságtartás jóval tovább marad velünk, mint hinnénk.
Egy olasz cég azonban nem tétlenkedik - írja a Daily Mail -, és azon dolgozik, hogy már a pandémia alatt - hiszen teljesen nem állt le a repülős közlekedés - is megoldható legyen a biztonságos repülés, és olyan védőeszközöket terveztek, amelyek nagyban védik az utasokat a hasonló jellegű fertőzésektől.
Az Avio Interiors olyan burkot tervezett, amely minden egyes székre rászerelhető, és védi az utasok privát zónáját, így redukálva az esetleges fertőzések továbbterjedését.
A római kétarcú isten után Janus névre keresztelt modell a hamburgi repülőgép-expón debütált volna, ám a járványhelyzet miatt mindez halasztásra kerül. A székekre szerelhető buborékszerű eszköz leglényegesebb része az úgynevezett Glassafe, amely egy átlátszó anyagból készült kis burok, amely az utasok felsőteste körül helyezkedik el, és védelmet nyújt a számukra akkor is, ha közvetlenül mellettük ül valaki. A Glassafe átereszti a fényt és könnyű tisztán tartani, amely szintén fontos szempont egy ilyen célú eszköz esetében. Arra is gondoltak, hogy különböző fényáteresztő-képességű buborékokat készítsenek, attól függően, milyet szeretne az utas.
A cég azt is javasolja, hogy a középső széket célszerű lenne megfordítani, hogy még jobban védve legyenek az utasok. Ebben a helyzetben lenne mindhárom utas maximálisan védve, még azoktól is, akik a székek között haladnak el.
Mindez azonban egyelőre csak terv, a repülőgép-társaságok egy része ugyanis súlyos pénzügyi nehézségekkel küzködik, és az se biztos, felszállnak-e még valaha a gépeik. Sokan arra a megoldásra is gondoltak, hogy a középső ülőhelyeket mostantól üresen hagyják, ám ez egyharmaddal kevesebb bevételt jelent - a Ryanair főnöke, Michael O'Leary már ki is jelentette, hogy amennyiben ezt kötelező jellegűvé teszik, akkor egész biztosan lehúzzák a rolót. Számukra például ideális megoldást jelenthetne az Avio Interiors találmánya, hiszen ők olyan megoldásra törekedtek, amellyel nem kell csökkenteni az utaslétszámot, mégis megfelel a social distancing elveinek.