Online rabszolgapiac: az Instagramon árulják őket az emberkereskedők
Szerinte a Google-nek, az Apple-nek, a Facebooknak és más olyan cégeknek, amelyek ilyen alkalmazásokat tartanak fenn, elszámoltathatóaknak kell lennie.
"Amit ők csinálnak, az az online rabszolgapiac promóciója"
- mondja Urmila Bhoola.
A 16 éves Fatout a nyomozás után a hatóságok megkeresték és hazaszállították Gineába, ahol egy helyi család örökbefogadta.
Kimberley Motley amerikai ügyvéd szerint, aki jogi szintre emelte az ügyét, a rabszolga-kereskedelmet elősegítő nagy technológiai vállalatoknak pénzbeli kompenzációt kell nyújtaniuk ügyfelének.
Kiemelte azt is, hogy pl. az Apple Store-ban kijelentik, hogy felelősek mindenért, ami az üzletükbe kerül. Akkor ilyen esetben mit jelent ez a felelősség?
És talán egy ennél is fontosabb kérdés: tud-e a Szilícium-völgy a közeljövőben sikeres lépéseket tenni az ellen, hogy termékeit emberkereskedelem céljából használják?