Nem lehet többé a Facebookon és az Instagramon politikai nézetek, származás vagy vallási hovatartozás alapján célozni hirdetéseket
Január 19-től a hirdetők többé nem adhatnak fel olyan hirdetéseket, amelyek etnikai hovatartozás, politikai hovatartozás, vallási vagy szexuális irányultságra céloznak, írja a Telex az Axios cikke alapján.
A tilalom a Meta tulajdonában lévő összes alkalmazásban érvényes lesz, tehát a Facebookon, az Instagramon, és a Messengerben is.
Graham Mudd, a Meta hirdetésekért felelős vezető munkatársa elmondta, hogy a vállalat elkötelezett amellett, hogy segítse a kisvállalkozásokat, a non-profit szervezeteket, hogy elérjék célközönségüket. Ebben például olyan eszközök lesznek hasznosak, mint a közönség a földrajzi elhelyezkedése.
A hirdetők eddig olyan részletes célzási beállításokkal élhettek a Meta alkalmazásaiban, amelyek az eddigi hirdetési rendszer kritikusai szerint könnyen manipulálhattak vagy hagyhattak figyelmen kívül egyes társadalmi csoportokat a saját érdekeik mentén.