Újabb tűzoltó életét követelte az Ausztráliában pusztító tűzvész. Bill Slade szombat éjjel a Victoria állambeli Omeo közelében harcolt a lángokkal, amikor rádőlt egy fa, ennek következtében pedig meghalt.
Slade egyike volt azon kevés hivatásos tűzoltóknak akik a számos önkéntes brigád mellett küzdöttek az erdő- és bozóttüzek megfékezéséért. Negyven éve szolgált tűzoltóként, az egyik legtapasztaltabb, legjobb és leghosszabb ideje szolgáló szakember volt, novemberben nevezték ki parancsnoknak. Emellett házas és kétgyermekes családapa volt.
A szeptember óta egyre csak súlyosbodó ausztrál tűzvészben eddig legalább 27-en meghaltak, közülük négyen tűzoltók voltak. Két önkéntes tűzoltó ráadásul egyszerre halt meg, ők is baleset következtében. Azóta őket már el is temették.
Eközben az országban egyre több támadás éri Scott Morrison miniszterelnököt és a kormányt, mivel sokak szerint nem tesznek eleget a klímaváltozás megfékezéséért, ami felelős a rekordhosszúságúnak ígérkező és súlyos pusztításokat hozó erdőtűzszezonért is.
Pénteken több ezren tüntettek Sydneyben és Melbourne-ben, ahol Morrison lemondását és több klímavédelmi intézkedést követeltek.
Újabb tűzoltó életét követelte az Ausztráliában pusztító tűzvész. Bill Slade szombat éjjel a Victoria állambeli Omeo közelében harcolt a lángokkal, amikor rádőlt egy fa, ennek következtében pedig meghalt.
Slade egyike volt azon kevés hivatásos tűzoltóknak akik a számos önkéntes brigád mellett küzdöttek az erdő- és bozóttüzek megfékezéséért. Negyven éve szolgált tűzoltóként, az egyik legtapasztaltabb, legjobb és leghosszabb ideje szolgáló szakember volt, novemberben nevezték ki parancsnoknak. Emellett házas és kétgyermekes családapa volt.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„A rendszerváltás óta most először történt olyan, hogy egy magyar kormány nyíltan fenyegeti és listázza a honfitársait. Orbánék már nyilvánosan listáznak és fenyegetnek bírókat, művészeket, újságírókat és civileket” - írta Magyar Péter szerda délelőtti Facebook-posztjában.
„Orbán Viktor janicsárjai telefonon és személyesen is zaklatják a magyarokat. Már a Fidesz-frakció szóvivője is nyíltan fenyegeti a korrupt hatalommal egyet nem értőket”
- fogalmazott a TISZA Párt elnöke, aki szerint „a rettegő hatalom minden erkölcsi és jogi határt átlépett”.
„Ez az a pont, amikor a magyar nemzetnek pártállásra tekintet nélkül össze kell fognia és megálljt kell parancsolnia Orbán Viktornak”
- írta Magyar.
Szerinte már mindenki érezi, hogy „nincs jobb, nincs bal, csak magyar” .
„158 nap múlva nemcsak arról szavazunk, hogy működő és emberséges országban fogunk élni, hanem arról is, hogy olyan hazát szeretnénk-e, ahol a kormány nyíltan a saját honfitársaira támad és képes több százezer ember életét tönkretenni besúgóhálózattal, listázással és nyílt fenyegetéssekkel a hatalma megtartása érekében. Áprilisban senki nem maradhat csendben! Senki nem maradhat otthon! A választáson a szabad Magyarország a tét” - zárta posztját.
„A rendszerváltás óta most először történt olyan, hogy egy magyar kormány nyíltan fenyegeti és listázza a honfitársait. Orbánék már nyilvánosan listáznak és fenyegetnek bírókat, művészeket, újságírókat és civileket” - írta Magyar Péter szerda délelőtti Facebook-posztjában.
„Orbán Viktor janicsárjai telefonon és személyesen is zaklatják a magyarokat. Már a Fidesz-frakció szóvivője is nyíltan fenyegeti a korrupt hatalommal egyet nem értőket”
- fogalmazott a TISZA Párt elnöke, aki szerint „a rettegő hatalom minden erkölcsi és jogi határt átlépett”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Évekig nem temethetik el a kenyai tragédia magyar áldozatait, ha nem sikerül azonosítani őket
A becsapódás után kigyulladt repülőgépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A hatóságok most a gyászoló családtagoktól kérnek személyes tárgyakat, hogy DNS-mintát nyerjenek.
A kenyai repülőgép-baleset áldozatainak azonosítása a tragédia utáni napokban is komoly kihívás elé állítja a hatóságokat, mivel a becsapódás után kigyulladt gépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A szakemberek DNS-minták alapján próbálják megállapítani az elhunytak személyazonosságát, ehhez pedig a gyászoló, életben maradt családtagoktól kértek személyes tárgyakat, amelyeken megtalálható a korábbi használó DNS-e – írja a Blikk.
Dr. Borbély Zoltán közlekedési szakjogász a lapnak elmondta:
ha a hatóságok nem tudják egyértelműen azonosítani az áldozatokat, a jogszabályok szerint eltűntnek kell nyilvánítani az érintetteket. Ebben az esetben viszont nem lehet őket eltemetni, csak bizonyos idő eltelte után.
A jogszabályok szerint az eltűnés megállapításától számítva öt évnek kell eltelnie, mire a hozzátartozók kezdeményezhetik a holttá nyilvánítást, és
csak a bírósági határozat megszületése után tartható meg a temetés.
A szakértő hozzátette, hogy a tapasztalatok szerint az azonosítási folyamat általában gyors, a 2017-es veronai buszbalesetnél például napok alatt lezárult ez a szakasz.
Mint az már ismert, a tragikus repülőbaleset magyar áldozatai Süllős Gyula, a Vasas ökölvívó-szakosztályának egykori vezetője és családja. A gyászoló családtagoknak kell intézkednie a földi maradványok Magyarországra szállításáról, amelyben a kenyai magyar konzulátus munkatársai segítenek. Ez a lelki teher mellett jelentős anyagi költséggel is jár. A magyar áldozatokon kívül két német turista és a kenyai pilóta vesztette életét a szerencsétlenségben.
A kenyai közlekedési minisztérium 30 napos vizsgálatot ígért a baleset okainak feltárására.
A kenyai repülőgép-baleset áldozatainak azonosítása a tragédia utáni napokban is komoly kihívás elé állítja a hatóságokat, mivel a becsapódás után kigyulladt gépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A szakemberek DNS-minták alapján próbálják megállapítani az elhunytak személyazonosságát, ehhez pedig a gyászoló, életben maradt családtagoktól kértek személyes tárgyakat, amelyeken megtalálható a korábbi használó DNS-e – írja a Blikk.
Dr. Borbély Zoltán közlekedési szakjogász a lapnak elmondta:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Kedden elhunyt Tardos Anna gyermekpszichológus – közölte a Magyarországi Pikler-Lóczy Társaság a Pikler Műhely Facebook-oldalán.
„Mély szomorúsággal tudatjuk mindazokkal, akik szerették, tisztelték, barátai, tanítványai, munkatársai voltak, hogy Tardos Anna gyermekpszichológus, a Pikler pedagógia leghitelesebb képviselője, a mai napon elhunyt. Gondolatai, tanításai tovább élnek bennünk, hiánya fájó, személye pótolhatatlan”
– olvasható a bejegyzésben.
Tardos Anna 1931-ben született Budapesten. Pszichológusi-pedagógiai diplomáját 1953-ban, pedagógiai-szakpszichológusi képesítését 1983-ban szerezte meg. Pályáját az ELTE Pedagógiai Tanszékén kezdte tanársegédként, ahonnan 1956 után politikai okokból kellett távoznia, ezt követően középiskolában tanított orosz nyelvet és pszichológiát.
Édesanyja a nemzetközi hírű gyermekorvos, Pikler Emmi volt, aki 1946-ban a II. kerületi Lóczy utcában alapította meg a később róla elnevezett csecsemőotthont. Tardos Anna édesanyja munkatársa lett, majd az ő kutatásait folytatta. 1998. június 22-én, amikor az intézmény közalapítvánnyá vált, nevezték ki a Pikler Intézet igazgatójává.
Évtizedeken át tanulmányozta a csecsemők saját kezdeményezésére történő szabad mozgás- és játéktevékenységét, munkásságáról magyar és idegen nyelven közel száz tudományos publikációja jelent meg.
Tevékenységében kiemelt szerepet kapott a csecsemőkkel és kisgyermekekkel foglalkozó szakemberek képzése és továbbképzése. Társszerzője volt az Anyák Könyvének, és szakértőként közreműködött a Rádió Tipegő, valamint a TV Szülők Iskolája című sorozataiban.
A nemzetközi hírű Pikler Intézetet a Nemzetközi Pikler Emmi Közalapítvány megszüntetésével 2011-ben zárták be. A kormány a döntést azzal indokolta, hogy a közfeladat más szervezeti keretek között hatékonyabban ellátható, a feladatok egy részét a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézethez rendelték. A bezárás ellen akkoriban szakmai körökben többen tiltakoztak, az intézmény sorsa miatt európai parlamenti képviselői felszólalás is elhangzott. A Pikler-szemléletet és a szakmai munkát ma a Lóczy utcában működő Pikler Ház, valamint több nemzetközi szervezet viszi tovább.
Kedden elhunyt Tardos Anna gyermekpszichológus – közölte a Magyarországi Pikler-Lóczy Társaság a Pikler Műhely Facebook-oldalán.
„Mély szomorúsággal tudatjuk mindazokkal, akik szerették, tisztelték, barátai, tanítványai, munkatársai voltak, hogy Tardos Anna gyermekpszichológus, a Pikler pedagógia leghitelesebb képviselője, a mai napon elhunyt. Gondolatai, tanításai tovább élnek bennünk, hiánya fájó, személye pótolhatatlan”
– olvasható a bejegyzésben.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A kormányzó szerint a számok emelkedhetnek, több sérült állapota nagyon súlyos, a helyieket arra kérték, maradjanak otthon és ne közelítsék meg a környéket.
A 2976-os járat Honoluluba indult, és kedden, helyi idő szerint nem sokkal 17 óra után zuhant le. A gépen körülbelül 140 ezer liter üzemanyag volt.
A helyszínről készült felvételeken hatalmas fekete füst látszik a kifutópálya közelében lévő ipari zónában, bő egy kilométerre a pálya végétől. Több tucat mentőegység dolgozik, a videók szerint a környéken rengeteg épület és jármű is lángra kapott; a légi felvételeken egy égő autóbontó és egy teherautó-parkoló is kivehető.
A kormányzó kiemelte: a baleset egy kőolaj-újrahasznosító üzemet is érint, ezért különösen nagy a tűzveszély. A hatóságok arra kérik a lakókat, tartsák be a figyelmeztetést, kerüljék a helyszínt, mert a jelenlétük akadályozná a mentést. A repülőtéren minden érkező és induló járatot leállítottak, több utat lezártak a környéken.
a gépen háromfős személyzet utazott, a sorsukról egyelőre nincs hivatalos információ.
Louisville polgármestere az X-en azt írta: „Minden mentőszolgálat a helyszínen van. Több sérült van, és a tűz még mindig ég.” Majd hozzátette: „A környéken számos utat lezártak – kérjük, kerüljék el a helyszínt”.
Szemtanúk szerint a törmelék és a rakomány nagy területen szóródott szét. Egy férfi a CNN-nek ezt mondta:
„A fiam szólt, hogy: hé, néz fel az égre, ekkor láttam, hogy ilyenek hullanak odaföntről”.
A Szövetségi Légügyi Hatóság a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanáccsal (NTSB) együtt vizsgálja a baleset körülményeit. Az NTSB vizsgálatát végző 28 szakember még szerdán megérkezik a baleset helyszínére, és várhatóan több tájékoztatót is tartanak majd a további részletekkel.
A louisville-i légikikötő az UPS hatalmas Worldport központja: a több mint 460 ezer négyzetméteres létesítményben több mint 12 ezer ember dolgozik, és naponta több mint kétmillió csomagot kezelnek. A balesetben érintett típus, a McDonnell Douglas MD–11F a nagy cargo-üzemeltetők kedvelt gépe; a konkrét példány 1991-ben készült, először a Thai Airwaysnél repült, 2006 óta az UPS-nél szolgált.
Tragédia a louisville-i repülőtér mellett:
röviddel felszállás után ipari területre zuhant egy UPS MD–11-es teherszállító, a hatóságok legalább hét halottról és 11 sérültről számoltak be