Elindult az autós Bubi, percenként 65 forintért lehet autózni
Keddtől már Budapesten is lesz rá mód, hogy saját kocsi nélkül autózz, és ehhez - a jogsin kívül - csak egy applikáció szükséges.
A GreenGo a budapesti közösségi közlekedés legújabb formája, egy mindenki számára könnyen hozzáférhető, környezetbarát alternatíva a fővárosi mindennapokhoz. "Egy úgynevezett 'eCarsharing', vagyis autómegosztó szolgáltatás, amely nem csak kényelmes, gyors, egyszerű és praktikus, de még zöld is, hiszen csak teljesen elektromos autókat használunk" - olvasható a GreenGo honlapján.
“Az elején elég hosszasan kellett magyaráznom az ismerősöknek, hogy mi lesz ez, aztán a végén sikerült két szóra redukálnom: Bubi. Autóval” - foglalta össze a GreenGo lényegét az ötletgazda Michaletzky Bálint a Forbesnak.
Ezt a fajta autómegosztást azoknak ajánlják, akiknek csak ritkábban kell az kocsi, viszont akkor tényleg szükségük van rá, de nem szeretnének csak ezért a pár alkalomért fenntartani egy kocsit, adókat fizetni és benzinre költeni.
Hatalmas könnyebbség még az is, hogy az autóhasználat végeztével a Budapesten kijelölt szolgáltatási területen belül ott hagyhatod ott a kocsit, ahol csak akarod.
Nem kell visszavinni az autót, és a töltéssel vagy a parkolási díjjal sincs semmi teendőd. A használattal kapcsolatos költségeket a cég fizeti (töltés, takarítás), neked csak a percalapon számlázott bérleti díjjal kell számolnod.
Jelenleg 45 darab érhető el a fővárosban a Volkswagen elektromos autójából, az e-Up-ból, de szeretnék a mostani szolgáltatási területet legalább a háromszorosára növelni - mondta a befektető Ce Rent Zrt. ügyvezető igazgatója, Milalovicz Attila. Így 300-500 darab elektromos autóval furikázhatna legalább 10 ezer felhasználó.
Ehhez azonban a töltőhálózat fejlesztése is elengedhetetlen. A jelenlegi hálózat mérete nem engedte, hogy a GreenGo nagyobb flottával induljon. Bálint a Forbesnak elmondta, egy töltő telepítése 2-3 millió forintba kerül, és legalább 100-150 töltő kéne az ideális üzemhez.
Az e-Up-ok egyébként 2 nap alatt merülnek le, az app pedig ki is írja, hogy a kibérelni kívánt autó mennyit bír még az aktuális töltöttséggel.
Hogyan működik és mennyibe kerül?
Az első lépés az autók használatához egy rövid regisztráció, amely személyesen történik a ügyfélszolgálaton, ekkor kell befizetni a használat egyszeri díjait. A bankkártya-regisztráció 1000 forint és a regisztrációs díj 4900 forint.
Az autók bérlése ezután a letölthető mobilalkalmazáson keresztül működik,
nem kell személyesen rohangálni autókölcsönzőbe a kulcsokért: megnézed a térképen, hogy hol vannak szabad autók, felkeresed a kocsit, egy PIN-kód segítségével kinyitod az ajtót, a slusszkulcsot pedig a kesztyűtartóban találod, a forgalmival együtt.
A pontos díjak az egyszeri költségeken felül:
Bálint szerint Magyarország le van maradva Nyugat-Európához képest: ott a legtöbb nagyvárosban ezek már működő rendszerek, igaz, a legtöbb helyen nem elektromos, hanem benzines autóval működnek.
A Totalcar már tesztelte is az autót:
Ha te is örülsz, hogy Budapesten is elérhető egy ilyen szolgáltatás, nyomj egy lájkot!