19 óra egyhuzamban a levegőben: Londonból Sydneybe utaztak a világ leghosszabb kereskedelmi repülőútján
Két napfelkeltével később pedig már a napfényes, meleg péntek délutánban sütkérezhettek Ausztrália keleti partján. Legalább három órával korábban annál, mintha időközben át kellett volna szállniuk.
Ez a szolgáltatás egyelőre még nem elérhető, de a Quantas abban reménykedik, hogy 2022-re vagy 2023-ra a menetrendek részét képezheti majd.
De mielőtt ez megtörténik, meg kell győzniük felelős hatóságokat, hogy a pilóták, a légiutas-kísérő személyzet és az utasok számára nem megterhelő egy akár 22 órás, szünet nélküli utazás.
A légitársaság "Project Sunrise"-nak hívja tervét, amelyben a rendszeres New York-Sydney járatok is szerepelnek.
A vezérigazgató, Alan Joyce szerint ezzel a kereskedelmi repülés eddigi "végső határát" is átlépné az emberiség.
A londoni QF7879 járat utazása egyike volt annak a három kutatóútnak, amelyet a légitársaság azért végez, hogy adatokat gyűjtsön az ausztrál polgári repülésbiztonsági hatóság számára.
Ezen repülések során a pilóták agyhullámait is monitorozzák, és a repülést megelőző és követő hetekben vizsgálják a vizeletüket, hogy megfigyeljék benne az alvásciklusokat szabályozó melatonin szintjét.
Más utasok, elsősorban a Qantas alkalmazottai és a gyakori repülők az utak során biometrikus monitorokat viselnek, hogy rögzítsék az alvási szokásaikat, a fizikai aktivitásukat és, hogy miként elégítik ki őket a fedélzeti szórakoztatásra szánt eszközök, mint pl. a filmnézés vagy a világítás változásai.
A rekorddöntő repülőgép leszállása egybeesett a Qantas 99. évfordulójának estéjével, így több száz alkalmazott ünnepelte az érkezőket egy különleges ünnepségen.