KULT
A Rovatból

Ez meg mit keres a Top 10-ben? – Az éj leple alattban alkalmatlan szülők idegesítő gyerekeiért aggódunk

Mit keres egy olasz thriller a magyar Netflix toplistáin? Ez egy nagyon jó kérdés, főleg azért, mert majdnem belealudtam…
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2024. július 16.



Már el is spoilereztem Az éj leple alatt-ot? Igen. Rettenetesen lassú és unalmas filmet hozott el nekünk a Netflix.

Korrekt színészekkel, közepes megvalósítással, gyenge forgatókönyvvel és érdektelen rendezéssel támad ránk a streamingóriás. Annyi sokkal jobb thriller van, nem annyira érdemes időt fecsérelni gyengébb tartalomra. Lássuk, miért!

Hogy lehet egy 90 perces film unalmas? Ez nagyon jó kérdés, ha ennél rövidebb lenne a film, nem is lehetne játékfilm kategóriába sorolni, és mégis kínszenvedés volt az egész. Első számú bűnbaknak a forgatókönyvet emelném ki: itt mindenki kétbites. De szó szerint. Van egy bit, ami a kedves, mindenki számára megmutatott arca a karaktereknek, és van egy titkos, „rejtegetett” verzió.

Nem viccelek, szinte az összes karakternek ilyen kétverziós változata van.

Főszereplőnk, Pietro (Riccardo Scamarcio) egy jómódú olasz üzletember, akinek korábban alvilági kapcsolatai voltak, de már jó útra tért, köszönhetően családjának. Ám nem minden arany, ami fénylik, ugyanis éppen válik feleségétől, az amerikai Elenától (Annabelle Wallis).

Két gyermekük így egyértelműen a vita alapját képezi, és a válóperben nem áll jól Elena szénája, ugyanis hiába próbálja behúzni volt férjének fogadási függőségét a perbe, a férj sem kispályás, és felesége drogproblémáira igyekszik terelni a per hangsúlyát. Tehát nem szép válóper közepén vannak éppen főszereplőink. Aztán amikor a gyerekek épp az apukás estéiket töltik, hirtelen eltűnnek.

Szó szerint Az éj leple alatt tűnnek el Pietro gyermekei az orra elől.

Ekkor kap egy üzenetet az emberrablóktól, hogy kell nekik nagy mennyiségű pénz. Ám Pietro tényleg fogadási problémákkal küzd, és jelenleg nem igazán van neki szabad tőkéje, így kénytelen alvilági kapcsolataihoz fordulni. Itt megállok a történet részletezésében, mert túl nagy lesz az elvárás a filmmel szemben.

Ugyanis annyira unalmasan és vontatottan kapjuk meg ezeket a jeleneteket, hogy kénytelen voltam két részletben megnézni, pedig ilyet sosem szoktam. A sokadik hosszan és gagyin felvett motorcsónakos, és lassú, régi Land Rovert vezetős jelenet után úgy elálmosodtam, hogy inkább a bevetett nagydunyhát választottam a 34 fokos melegben, mint a kanapét a film előtt. Nem árulok el nagy titkot, van egy NAGY fordulat a filmben, ami nagyjából csak azokat fogja meglepni, akik a film nézése közben vasaltak... Mindenki más talán a harmadik jelenetben rá fog jönni, ki is áll a gyermekek elrablása mögött. A színészeket nem hibáztatom, mert nem igazán volt miből dolgozniuk.

Az említett vontatott szövegkönyv nem adott nagy esélyt a kezükbe, hogy bármit is kezdjenek a szerepeikkel.

Riccardo Scamarcio-nak továbbra is a negatív szerepek állnak jól, itt annyira nem megnyerő, mint az aggódó apuka. Annabelle Wallist addig nem kedveltem, amíg nem láttam a Birmingham bandáját és az Eleven kórt. Azóta tudom értékelni a színésznői képességeit, amit egy Haverok harcában, vagy egy 2017-es A múmiában nem tudott átadni. Mindenki más csak mellékszereplő, de abból is ténylegesen csak a háttérben mocorgó fajtából.

A rendezés is kimondottan gyenge, Renato De Maria tapasztalt direktornak minősül, és mégsem tud egy pillanatnyi feszültséget csempészni a történetbe. Arra építenek, hogy jól megvezetik a nézőket, ám önmagukat zavarják csak össze. Nem izgulunk a főszereplőkért, nem izgatnak a tétek, a karakterek egyik buta döntés után hozzák meg a másikat.

Esküszöm, a végén majdhogynem azért drukkoltam, hogy állami gondozásba kerüljön a két irritáló gyerek, mert egyik tökkelütött szülő sem méltó még ezekhez az idegesítő gyerekekhez sem.

A fényképezés igazi tévéfilmhez méltón közepes. Semmilyen kiemelkedő nincs Az éj leple alattban, éppen ezért nem értem, hogy kerül ez a film a magyar Top 10-be. Ennek a figyelemnek a töredékét sem igazán érdemes „rákölteni” egy közepesen rossz olasz thrillerre. Az éj leple alatt megtekinthető a Netflix műsorán.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: