KULT
A Rovatból

Az Abigail az év legszórakoztatóbb horrorfilmje, amiért mégis pokolra jutnak a marketingesek

Nincs kérdés, a Radio Silence csapata hihetetlenül tehetséges és odaadó alkotókból áll, akik ha beállnak egy projekt mögé, akkor az biztosan valami különleges lesz. Jelen esetben kicsit bugyuta, de meglepően vicces a vérgőzős vámpírvadászat.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2024. április 25.



Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillett nevét érdemes megjegyezni. A rendezőpáros barátaikkal együtt alapította a Radio Silence Productions-t 2011-ben, hogy aztán a 2012-es V/H/S című antológia horrorjukkal betörjenek a filmbizniszbe. A srácok eredetileg YouTube-ra készítették videóikat, majd többre vágytak és a V/H/S sikerét meglovagolva számtalan filmet készítettek. Legsikeresebbek talán a 2022-es és 2023-as Sikoly-filmek voltak, de én imádtam a 2019-es Aki bújt-ot is.

A szakemberek jól dolgoznak, és ami a nagy stúdióknak a legcsábítóbb, gyorsan.

Azt, hogy a Sikoly 6-ot moziba tudták küldeni kicsit több, mint egy évvel az előző rész érkezése után, még máig hihetetlen számomra. Ez szokatlanul kevés idő egy ekkora produkció esetében. Mindemellett eddig még nem hibáztak mint rendezők. Eddig.

Na jó, elég a félrebeszélésből: most sem hibáztak. Az Abigail egy pokolian szórakoztató horror-vígjáték. Nem klasszikus komédia és nem paródia, de egyértelműen építenek a humorra. A rendezőpároshoz csatlakozó két író ismeretlenebb név a szakmában, Stephen Shields és Guy Busick. Ehhez képest összeraktak egy érdekes történetet, misztikummal, remek csavarral és szórakoztató karakterekkel. A párbeszédek kicsit Shane Blackre-szerűek, pörgősek, trágárok, de kellően üdítőek a szokásos hollywoodi produkciókhoz képest.

A történet annyira zseniálisan hülyeségnek hangzik, csoda hogy más még nem próbálta megvalósítani.

Nem követel meg nagy költségvetést, kevés színész kell hozzá, így minden stúdiónak csábító lenne az ötlet. Egy csapat bűnöző, Joey, Frank, Rickles, Sammy, Peter és Dean elrabolnak egy kislányt, Abigailt, hogy megbízójuk, Lambert pénzt követelhessen a lány gazdag apjától. Ahogy telik az idő, miközben vigyáznak a lányra, szépen lassan elkezdenek hullani a szereplők, és mi nem tudjuk, mi történik.

Remek félrevezetéseket alkalmaznak az alkotók, csak egy dologra nem számított a Radio Silence. A marketingesek az első előzetesben lelőtték a film csavarját, amire a nézők kb. az első félóra végén jönnek rá. Abigail ugyanis bizony

(SPOILER!!!)

egy vámpír, és nem ők tartják fogva a kislányt, hanem ők a friss hús a darálóban.

Márpedig darálásról van itt szó bőséggel.

Nem annyira velőtrázóan, sokkolóan véres a film, mint az Aki bújt, de azért nem mennek művérért a szomszédba az alkotók, kellő mennyégű vérengzés van ahhoz a 18-as karikához. A remek premissza ellenére a film lelke egyértelműen a szereplőgárda, az interakcióik és a köztük kialakult kémia. Ezért a forgatókönyv után a második nagy piros pont a színészekért jár a csapatnak.

Főszerepben a rendezőpárossal immár harmadjára dolgozó Melissa Barrera sziporkázik, mint Joey. Rajta kívül Dan Stevens Frank szerepében talán a másik legnagyobb név, aki mostanában virágzását éli. Rövid időn belül ez a harmadik filmje, a Godzilla x Kong és a szintén horror Cuckoo után. Az Abigailt alakító Alisha Weir fiatal kora ellenére sem új a szakmában és bizonyítja, hogy nem minden gyerekszínész borzasztó. Elképesztően jó a vámpír szerepében, látszott, hogy jól érezte magát a forgatáson.

Akár végig is mehetünk a szereplőkön, mert szinte csak a nyolc főszereplő játszott az egész produkcióban, és mégsem tűnt kis költségvetésű kamarahorrornak.

William Catlett alakítja Rickles-t, aki a csapat megbízható tagja, a nagyon vicces Kevin Durand játssza Petert, a szerethető mamlaszt. A nemrég tragikusan fiatalon elhunyt Angus Cloudnak ez az utolsó szerepe, pedig csak most kezdett beindulni a karrierje. Őt legtöbben az Eufória Fezco-jaként ismerhetik, de szerepelt több videóklipben is. Kathryn Newton, mint Sammy humoros és szórakoztató. Giancarlo Espositoból pedig nem kapunk eleget, de itt is hozza a tőle megszokott „örökös gonosz lángelme” karaktert.

Tehát a legnagyobb baj a filmmel egyértelműen a marketing. Értem, hogy ez a szükséges rossz, mert ha nem használják ki a balerina kislányvámpírt a reklámkampány során, akkor sokkal kevesebben ülnek be a filmre. Pedig a készítők remekül leplezték ezt a kiváló csavart, így nagy kár érte. Ha meglett volna az a „meglepetés wow”-faktor, akkor szerintem az év legjobb horrorfilmje lehetett volna.

Így sem volt rossz, sőt az utóbbi idők egyik legszórakoztatóbb horrorfilmje, mind humorával, mind a vérengzéseivel kicsi pluszt ad.

A rémisztések kevésbé prominensek, ha valaki látott már legalább egy horrorfilmet az élete folyamán, azt nehéz lesz meglepni. Van egy két jumpscare, de nem vészes, sokkal inkább a párbeszédeken és a karaktereken van a hangsúly. Na meg Abigailen, akinek pusztán a játékáért érdemes megnézni a filmet.

Technikailag is minden csillagos ötös. A helyszínnek választott elhagyatott, ódon kúria nagyon hangulatos és változatos. Kevés helyszín és színész, gondolom a költségeken is csökkentett, ami mindig jó egy horror szempontjából. De nem érezni, hogy bármin is spóroltak volna a készítők. A CGI működik, semmi szemet szúró nem volt, mindent látunk, amit kell, még a digitális vérfröccsenések se zavartak, mert utána tényleg jelen voltak a sebesülések és a vértócsák, nem csak elmismásolták őket, mint egy John Wick 4 esetében például.

A zenét egy igazi hollywoodi szakember alkotta, Brian Tyler.

Az ő nevével rengeteg projekt kapcsán találkozhattunk kisebb horroroktól kezdve, igazi szuperprodukciókban is dolgozott. Itt is köszönhetünk neki egy-két maradandó pillanatot, például Abigail és Sammy közös „balettja” elég emlékezetesre sikerült. Aaron Morton operatőr pedig a hozzá megszokott iparosmunkát hozta. Neki is nagyon illusztris a filmográfiája, aki látta Az első óment, vagy a Nincs, aki megmentsen-t, az tudja, mire számíthat. Szép képek, ügyesen fényképezve.

Az év horrorja lehetett volna, de megértem, hogy el kellett rontani a „meglepetést”. Remélem, hogy a Radio Silence most is sikeres lesz, mert

ilyen szakemberekre van szüksége Hollywoodnak. Akik egy bugyuta ötletből is kihozzák a maximumot, gyorsan, olcsón és szórakoztatóan.

Én mondom: jegyezzük meg Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillett nevét. Az Abigail csütörtöktől megtekinthető a mozikban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: