HÍREK
A Rovatból

Vitézy Dávid: A CAF-villamosok a „politikai túszejtés” áldozatai

Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti - írja a BKK a közleményében.


A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt gyanítja, politikai okok állhatnak annak hátterében, hogy még mindig nem járnak azok a CAF-villamosok, amelyeket már több mint egy éve leszállított a spanyol gyártó.

Vitézy Dávid hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában emlékeztetett, 26 ilyen villamost rendelt meg még az előző városvezetés, s ezek tavaly nyáron meg is érkeztek, csakhogy

az azóta eltelt több mint egy év alatt sem sikerült forgalomba állítani a járműveket.

Hangsúlyozta, a klimatizált, alacsonypadlós járművekkel mindenki elégedett, és soha nem érte panasz őket; az elvégzett vizsgálatok is azt támasztották alá, hogy minden műszaki követelménynek megfelelnek és a fékkel - amelyet korábban kifogásoltak - sincs semmi baj. Ráadásul azok az uniós források, amelyekből a villamosokat is vásárolták, az év végén lejárnak, tehát ha nem teljesítik a feltételeket, akkor elveszhetnek - figyelmeztetett.

Vitézy Dávid az ügyet úgy értékelte, hogy a fővárosban jelenleg felelősséghárítás és egymásra mutogatás zajlik, miközben a "legképtelenebb" érveket hozzák fel; a CAF-villamosok a "politikai túszejtés" áldozatai.

Ha a járműveket arra használnák, hogy hibát találjanak az előző városvezetés munkájában, akkor erre nem alkalmasak, mert nincs bajuk, s ugyanolyanok, mint amilyenek már régóta közlekednek Budapesten - fogalmazott a vezérigazgató.

Log into Facebook | Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

BKK: Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti

Négy új hosszú CAF villamos áll forgalomba 2020. október 12-én, hétfőn Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól. A négy új szerelvénnyel hétfőn déltől kezdve az 1-es villamos vonalán utazhatunk. A fennmaradó huszonkét jármű várhatóan novembertől áprilisig folyamatosan követi a most átadott szerelvényeket: a szükséges hatósági vizsgák és engedélyek megszerzése után további egy hosszú villamos az 1-es vonalon, huszonegy rövid villamos pedig ideiglenesen a budai fonódó hálózaton, illetve a 3-as vonalon, véglegesen pedig az 50-es és 56/56A vonalakon bővíti az alacsonypadlós szolgáltatást. A négy új jármű ünnepélyes átadására Karácsony Gergely főpolgármester, Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes, Fendrik László BKK- és Bolla Tibor BKV-vezérigazgató részvételével sajtótájékoztatón került sor, ahol elhangzott: a fővárosi járműállomány folyamatos és mielőbbi fejlesztése elengedhetetlen, azonban a közlekedési szolgáltatócégek csak a megrendelteknek megfelelő technikai paraméterekkel vehették át az új villamosokat - írja a BKK a közleményében.

„Négy új, gyönyörű, alacsonypadlós, korszerű CAF villamost adunk át a közösségi közlekedésnek. A Budapesten az elmúlt években elindult intenzív járműparkfejlesztés nagyon sokat javított a fővárosi közösségi közlekedés színvonalán. Azon dolgozunk, hogy újabb és újabb ilyen korszerű járműveket tudjunk forgalomba állítani Budapesten” –

jelentette be a budafoki villamoskocsiszínben tartott sajtótájékoztatón Karácsony Gergely. A főpolgármester közölte azt is: a 2017-ben megrendelt új járművekből a fennmaradó huszonkettő szerelvény is forgalomba állhat hamarosan. Várhatóan novembertől, a hivatalos átvételhez szükséges hatósági vizsgák és engedélyek megszerzése után az 1-es villamos vonalán további egy hosszú CAF bővíti majd a korszerű, alacsonypadlós szolgáltatást, míg a huszonegy rövid szerelvény ideiglenesen a budai fonódó villamoshálózaton, illetve a 3-as villamos vonalán áll forgalomba fokozatosan. A rövid szerelvények várhatóan 2021 őszétől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzését követően – összhangban az új CAF-ok megvásárlásához kapcsolódó uniós támogatási szerződésben foglaltakkal – az 50-es, illetve az 56-os és az 56A villamosvonal szolgáltatási színvonalát emelik majd.

Karácsony Gergely arról is beszélt, hogy a fővárosi járműállomány fejlesztése elengedhetetlen. „Bár most villamosokat adunk át, azt is fontos tudni, hogy a CAF villamosok beszerzésére irányuló projekt része a budapesti trolihálózat fejlesztése is. Azon dolgozunk, hogy az előző városvezetés által megkötött szerződések érvényesítésével új trolibuszokkal is szolgálhassunk Budapestnek, hiszen 51 újabb villamos és 50 újabb troli beszerzéséről még tavaly döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa” – emlékeztetett. A főpolgármester reményét fejezte ki, hogy Magyarország Kormánya ezen járművek beszerzéséhez is biztosítani fogja a forrást, hiszen a 2014-es szerződés ma már elérhetetlen áron biztosítja a megvásárlásukat, és ha Budapest nem él a lehetőséggel, a következő fél évtizedben nem lesz lehetőség új járművek beszerzésére.

Budapest körültekintően járt el

Az új villamosok átadásáról szóló sajtóeseményen szó esett arról is, miért nem állhattak mostanáig forgalomba az új szerelvények. Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója ezzel kapcsolatban felidézte: a BKK – ahogy a társaság már többször is hangsúlyozta – csak akkor vehette át az új szerelvényeket a gyártótól, ha azok minden műszaki részletükben megfelelnek a szerződésben foglaltaknak. Ez ugyanis a feltétele annak, hogy az utazóközönség maximális biztonsággal utazhasson a járműveken, és eközben a szerelvények megvásárlását lehetővé tevő európai uniós források lehívása is a szabályoknak megfelelően történjen meg.

A BKK ez év októberéig több műszaki hiányosság miatt nem vehette át a villamosokat: a vezérigazgató példaként három jármű korróziómentességért felelős alvázvédelmének hiányosságait, a szerelvények környezeti fényviszonyok függvényében automatikusan bekapcsolódó világítását szabályozó alkonykapcsoló készülékének teljes hiányát, valamint a fékberendezésekkel kapcsolatos anomáliákat említette. „Azok a sajtóban, közösségi médiában megjelent állítások, miszerint tizenegy villamos áll Budapesten, amelyet a BKK és a BKV mondvacsinált okokból nem vesz át, minden igazságot nélkülöznek. Az alvázvédelem javítása nyáron, Budapesten történt meg, az alkonykapcsoló rendszer szoftveres megoldására a közlekedési hatóság 2020 augusztusában adta meg jóváhagyó végzését. A fékeket érintő kérdésekben pedig a Budapesti Műszaki Egyetem, mint független szakértő bevonására volt szükség, mert a fékrendszer működése nem volt összhangban a villamosra kiadott típusengedélyben foglaltakkal. A BME ITS vizsgálata egyértelműen igazolta a BKK és a BKV álláspontját, a CAF pedig csak e vizsgálat eredményének hatására adta meg a szükséges jognyilatkozatot 2020. október 1-jén. Ez volt az utolsó állomása annak az átvételi procedúrának, amelynek következő lépéseként a BKK október 6-án átvehette a villamosokat a gyártótól, majd a mai napon átadhatta a Budapesten közlekedőknek. Nem késlekedtünk tehát, egyszerűen nem volt lehetőségünk arra, hogy korábban felelősségteljesen átvegyük a szerelvényeket”.

Fendrik László beszélt arról is: a huszonhat CAF villamosból a ma átadott négy járművön kívül Budapesten van további hét – egy hosszú és hat rövid – szerelvény, amelyek kötelező futáspróbájukat már teljesítették, közlekedési hatósági engedéllyel még nem rendelkeznek. A fennmaradó tizenöt jármű leszállítását a CAF jövő áprilisig vállalta, és a bár jelenlegi pandémiás helyzet miatt előfordulhat késés, a BKK és a BKV mindent megtesz azért, hogy 2021-ben ezeket a villamosokat is átadhassa Budapestnek.

Milyenek Budapest új villamosai?

A kérdésre a rövid válasz: ugyanolyanok, mint a negyvenhét, 2014 óta forgalomba állított, az utazóközönség által ismert és kedvelt villamosok. A rövidebb jármű 34 méteres és 200 fő szállítására alkalmas, míg a hosszabb 56 méteres és 345-en utazhatnak vele egyszerre. A járművek belső kialakítása maximálisan megfelel a modern kor valamennyi elvárásának: alacsonypadlós kialakításúak, azaz a babakocsival közlekedők és a mozgásukban bármilyen okból korlátozottak is minden fennakadás nélkül, akadálymentesen utazhatnak velük. Az utastérben nincsenek dobogón elhelyezett, nehezen megközelíthető ülések. A biztonságról fedélzeti kamerák, a levegő kedvező hőmérsékletéről pedig légkondicionáló és szellőző berendezések gondoskodnak.

„A kötöttpályás közlekedésnek kiemelt szerepe van egy város klímavédelmében, amelyben Budapestnek és egész Magyarországnak rengeteg tennivalója van, hiszen ez korunk egyik legnagyobb válsága, kihívása” – erről Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes beszélt a sajtótájékoztatón. A villamosok kötöttpályás, villamos árammal működő járműként természetesen már alapvetően „zöldnek” tekinthetők, azonban az új CAF szerelvényekről kevesen tudják, hogy energia-visszatápláló technológiájuknak köszönhetően arra is képesek, hogy a fékezés során termelt elektromos áramot visszatáplálják a villamoshálózat felsővezetékébe, így azt a többi szerelvény is fel tudja használni. Dorosz Dávid szerint „fontos, hogy a közösségi közlekedés vonzó, mindenki számára elérhető és kényelmes legyen, ezzel is tegyük élhetőbbé, zöldebbé, klímabarátabbá Budapestet”.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója beszédében a fővárosi villamosállomány fejlesztésének fontosságát hangsúlyozta, hiszen „Budapesten az alacsonypadlós, korszerű villamosok – azaz a CAF és a Combino szerelvények – körülbelül a járműpark 15 százalékát teszik ki, és férőhelykilométerrel számolva is csak 40 százalékos az arányuk”. Az új villamosok Bolla Tibor elmondása szerint jól illeszkednek a BKV hosszú távú stratégiájába, amelynek központi gondolata a környezet- és klímavédelem, a fenntartható energiagazdálkodás, valamint az ökológiai lábnyomunk csökkentése. „Üzemeltetőként pedig a BKV szakmai gárdája garancia arra, hogy a járművek üzemben tartása megfelelő kezekben van. Ebben maga a CAF villamosok bázisát adó Budafok kocsiszín modern, felújított, a jelen kor igényeinek megfelelő épülete is segíti szakembereinket, amely telephely 120 éves története során számos legendás járműtípusnak adott már otthont” – tette hozzá a vezérigazgató.

Uniós támogatás

A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 699 115 044 forint.

Budapesti Közlekedési Központ"


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Pár száz méterre tőlünk ott fog dorbézolni a képmutató, luxizó, a társadalomtól elzárkózó, kordonok mögött rettegő, orbáni elit
Holnap lezárjuk a két évtizedes avíttas, szomorú múltat és az egész lejárt bagázst magunk mögött hagyjuk - mondta a Tisza elnöke.


Vasárnap izgalmas nap lesz Kötcsén, hiszen a hagyományos, zártkörű Fidesz-dzsembori mellett Magyar Péter is hirdetett egy rendezvényt a település főterére.

A Tisza elnöke ma posztjában adott útmutatót a híveinek, egyben békés, de határozott közösségként jellemezte magukat. Ezt írta:

"Sziasztok! Holnap fontos nap lesz. Egy szimbolikus helyen, történelmi pillanatban találkozunk kordonok és TEK-esek nélkül 11.00 órakor Kötcsén, a Hősök terén.

Pár száz méterre tőlünk ott fog dorbézolni a képmutató, luxizó, a társadalomtól elzárkózó, kordonok mögött rettegő, orbáni elit. És néhány kilométerre Kötcsétől található Balatonőszöd, a gyurcsányi hazugság szimbóluma is.

Gyurcsány és Orbán - a dicstelen múlt összefonódó jelképei.

Holnap lezárjuk a két évtizedes avíttas, szomorú múltat és az egész lejárt bagázst magunk mögött hagyjuk.

A Tisza új jövőt épít. Lépésről lépésre nyilvánosságra hozzuk a működő és emberséges Magyarország programját és az azt végrehajtó valódi szakembereket.

Az adócsökkentés kormánya leszünk. A nőket egyenrangú félnek tekintő, az uniós forrásokat hazahozó és a gazdaságot beindító kormány leszünk.

Holnap lezárjuk az elmúlt 20 évet, amelynek 2 ember volt a nyertese, de egy ország a vesztese.

Holnap elmondjuk, hogyan nyerjük meg a választást és megbeszéljük az utat a működő, emberséges országhoz.

Kérlek, érkezzetek időben, kövessétek a szervezők és a rendőrök utasításait.

Figyeljetek egymásra és ne üljetek fel semmilyen provokációnak. Békés, de határozott közösség vagyunk, nem félünk sem a török császártól sem a janicsárjaitól.

Találkozunk holnap Kötcsén és közösen elindulunk a működő és emberséges Magyarország felé."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Budapestről repült Dublinba egy magánrepülő, csak épp Brac szigetét érintve
A magyar kormány már korábban is bérelt a társaságtól. Orbán Viktor a szabadságát éppen Brac szigetén töltötte, ahová augusztus 21-én utazott egy, Schmidt Mária érdekeltségébe tartozó magángéppel.


Péntek délután Budapestről indult Dublin felé a Vistajet üzleti légitársaság Embraer Legacy 650E gépe. A járat azonban nem közvetlenül repült Írországba, hanem előbb letért déli irányba, és leszállt a horvátországi Brac szigetén is.

A repülési adatok szerint a gép fél órát töltött Bracon, majd onnan folytatta útját Dublinba. Szombat este az ír fővárosban játszik világbajnoki selejtezőt a magyar válogatott, a mérkőzést Orbán Viktor is a helyszínen nézi meg. A miniszterelnök már Dublinban van, vasárnap pedig a kötcsei pikniken mond beszédet.

Orbán Viktor a szabadságát Brac szigetén töltötte, ahová augusztus 21-én utazott egy, Schmidt Mária érdekeltségébe tartozó magángéppel.

A Kormányzati Tájékoztatási Központot megkérdezte a 24.hu, hogy a kormányfő pénteken Bracról repült-e Dublinba, és ha igen, ki bérelte a gépet, valamint mennyibe került a használata.

A mostani repülő egy Embraer ERJ-135BJ Legacy 650E, amely a máltai Vistajet flottájához tartozik. Tizenhárom utast tud szállítani, és 850 kilométer per órás sebességgel repül. A magyar kormány már korábban is bérelt a társaságtól. Az Átlátszó írta meg, hogy 2021-ben a külügyminisztérium 140 millió forintért kölcsönzött egy Bombardier Global 6000-es gépet a cég flottájából egy Kambodzsába és Thaiföldre tervezett útra. Az utat akkor Szijjártó Péter koronavírus-fertőzése miatt szakították félbe.

Orbán Viktort 2018-ban a parlamentben is faggatták arról, nem tartja-e aggályosnak, hogy Garancsi István luxusgépével repül. Akkor így válaszolt:

„Harminc év óta így megyek, jövő héten is így fogok menni, és azután is így fogok menni. Meggyőződésem, hogy a miniszterelnöknek ott kell lennie, ha az országot érintő sportról, gazdaságról vagy kultúráról legyen szó.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Felföldi József Orbán Ráhelnek: Apád rendszerének legnagyobb kudarca személyes. Mert mit ér a hatalom, ha a saját lánya is menekül előle?
Orbán Viktor egy lejárt lemez, aki bukni fog, és ellenzékbe kerül, de nem kellene, hogy egyedül vigye el a balhét - írja a milliárdos üzletember.


"A ti hirtelen amerikai kiköltözésetek a választások előtt alig pár hónappal világosabb beismerése nem is lehetne annak a rabló munkának, amit az elmúlt években végeztetek a kedves férjeddel, az ország egyik leggazdagabb, semmiből valamivé vált üzleti zsenijével" - írja Felföldi József a Facebookon Orbán Ráhelék New Yorkba költözéséről.

Ezt írja a milliárdos üzletember:

"Kedves Ráhel,

a bűnös mindig menekül. A ti hirtelen amerikai kiköltözésetek a választások előtt alig pár hónappal világosabb beismerése nem is lehetne annak a rabló munkának, amit az elmúlt években végeztetek a kedves férjeddel, az ország egyik leggazdagabb, semmiből valamivé vált üzleti zsenijével.

Nem kell politikai elemzőnek lenni ahhoz, hogy mindenki értse: aki most elhagyja az országot, az azért megy, mert pontosan tudja, mi vár rá itthon.

Kirekesztés. Megvetés. Számonkérés. Talán ennél is több.

Nyilván ebből már nem szívesen kérnétek. Értem én.

De azért van ebben valami végtelenül szomorú. Nem sokszor érzek így, de most kicsit sajnálom apádat.

Vénségére ennek a férfinak a neve ma már egyet jelent a hazugsággal, a lopással, és bizony rajta veri le a nép az egész kiábrándultságát.

Orbán Viktor egy lejárt lemez, aki bukni fog, és ellenzékbe kerül, de nem kellene, hogy egyedül vigye el a balhét. Mert nemcsak a saját bűneit cipeli, hanem azt is, amit a férjed és a NER többi kegyeltje elkövetett.

Egy felelős nő, egy példamutató anya, a miniszterelnök kötelességtudatát érző lánya ilyenkor nem a menekülést választaná. Ilyenkor ott lenne az apja mellett. Akkor is, ha fél. Akkor is, ha érezhetően megváltozott a közhangulat. Akkor is, ha kényelmetlen a szembenézés önmagával és másokkal.

Ti viszont nem ezt az utat vállaltátok. Inkább elhúztatok Amerikába, és most onnan várjátok, hogy mi lesz a hatalmi játszma vége. Ha tényleg megtörténik a trónfosztás, ott az új otthon, biztonságos távolságban, és addigra annyi pénzt sikerül kimenekíteni, hogy az Orbán–Tiborcz utódok generációkon át kényelmesen éljenek. Ha meg mégis győzne az apád, akkor szépen vissza lehet jönni, hiszen csak egy „tanulóév” volt külföldön.

Milyen furcsa: pont most lett kedved tanulni. Jajj, hát az a fránya tudásvágy…

Ha én lennék Orbán Viktor, akkor most tanulnék valamit a lelépésedből, mégpedig azt, hogy hiába a pénz, hiába a szabályok áthágása, hiába a kivételezés, ha nem mutatsz példát becsületből és lojalitásból, akkor semmit sem ér az egész.

Te most megmutattad, apád rendszerének legnagyobb kudarca nem gazdasági, nem politikai, hanem személyes.

Mert mit ér a hatalom, ha a saját lánya is menekül előle?"

Felföldi jövő hétvégére egyébként tüntetést szervez, egy interjúban azt mondta, nem a harag fűti, hanem a hazaszeretet.

Felföldi József debreceni édesipari vállalkozó, az egyik fő terméke, a QuickMilk nevű „varázsszívószál” után neveznek „szívószálpápának”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
Orbán Viktor Dublinban nézi meg a válogatott meccsét, a stadion előtt tüntetni fognak miatta
Több szélsőjobboldali fiók is üdvözölte Orbán érkezését. Látogatása magánjellegű, és nem szerepelnek benne hivatalos találkozók. A kormányfő vasárnap már Kötcsén mond beszédet.


Orbán Viktor szombat este Dublinban tekinti meg a magyar válogatott Írország elleni mérkőzését – írta meg az Irish Times. A miniszterelnök jelen lesz az Aviva Stadionban.

Az ír külügyminisztérium megerősítette a lapnak, hogy

Orbán Viktor látogatása magánjellegű, és nem szerepelnek benne hivatalos találkozók.

Az Irish Times szerint a magyar miniszterelnök nem kezdeményezett egyeztetést az ír kormányfővel sem.

A lap kereste a dublini magyar nagykövetséget is, ahol azt válaszolták, hogy nem rendelkeznek információval Orbán Viktor útjáról, így nem tudják megerősíteni sem azt. A nagykövetség rákérdezett az információ forrására is.

Az Irish Times szerint a közösségi médiában jelentek meg bejegyzések a látogatásról. A lap azt írja, több szélsőjobboldali fiók is üdvözölte Orbán érkezését. A hírre

az ír Munkáspárt egyik képviselője is reagált: közleményében azt írta, a párt LMBTQ munkacsoportja tüntetést szervez a stadion elé a miniszterelnök jelenléte ellen.

A lap megjegyezte, hogy akár hivatalos találkozóra is sor kerülhet, mivel ír vezetők is ott lesznek a mérkőzésen.

Orbán Viktor politikai igazgatója, Orbán Balázs is elutazik a meccsre. A repülőtérről posztolt egy fotót, amelyhez azt írta: „Nemsokára indulunk – gondolom, nem gyalog!”

A miniszterelnök várhatóan nem marad sokáig Dublinban. Vasárnap már a kötcsei pikniken szólal fel, amit ezúttal nem szombaton, hanem vasárnap tartanak meg.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk