HÍREK
A Rovatból

Vitézy Dávid: A CAF-villamosok a „politikai túszejtés” áldozatai

Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti - írja a BKK a közleményében.


A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt gyanítja, politikai okok állhatnak annak hátterében, hogy még mindig nem járnak azok a CAF-villamosok, amelyeket már több mint egy éve leszállított a spanyol gyártó.

Vitézy Dávid hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában emlékeztetett, 26 ilyen villamost rendelt meg még az előző városvezetés, s ezek tavaly nyáron meg is érkeztek, csakhogy

az azóta eltelt több mint egy év alatt sem sikerült forgalomba állítani a járműveket.

Hangsúlyozta, a klimatizált, alacsonypadlós járművekkel mindenki elégedett, és soha nem érte panasz őket; az elvégzett vizsgálatok is azt támasztották alá, hogy minden műszaki követelménynek megfelelnek és a fékkel - amelyet korábban kifogásoltak - sincs semmi baj. Ráadásul azok az uniós források, amelyekből a villamosokat is vásárolták, az év végén lejárnak, tehát ha nem teljesítik a feltételeket, akkor elveszhetnek - figyelmeztetett.

Vitézy Dávid az ügyet úgy értékelte, hogy a fővárosban jelenleg felelősséghárítás és egymásra mutogatás zajlik, miközben a "legképtelenebb" érveket hozzák fel; a CAF-villamosok a "politikai túszejtés" áldozatai.

Ha a járműveket arra használnák, hogy hibát találjanak az előző városvezetés munkájában, akkor erre nem alkalmasak, mert nincs bajuk, s ugyanolyanok, mint amilyenek már régóta közlekednek Budapesten - fogalmazott a vezérigazgató.

Log into Facebook | Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

BKK: Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti

Négy új hosszú CAF villamos áll forgalomba 2020. október 12-én, hétfőn Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól. A négy új szerelvénnyel hétfőn déltől kezdve az 1-es villamos vonalán utazhatunk. A fennmaradó huszonkét jármű várhatóan novembertől áprilisig folyamatosan követi a most átadott szerelvényeket: a szükséges hatósági vizsgák és engedélyek megszerzése után további egy hosszú villamos az 1-es vonalon, huszonegy rövid villamos pedig ideiglenesen a budai fonódó hálózaton, illetve a 3-as vonalon, véglegesen pedig az 50-es és 56/56A vonalakon bővíti az alacsonypadlós szolgáltatást. A négy új jármű ünnepélyes átadására Karácsony Gergely főpolgármester, Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes, Fendrik László BKK- és Bolla Tibor BKV-vezérigazgató részvételével sajtótájékoztatón került sor, ahol elhangzott: a fővárosi járműállomány folyamatos és mielőbbi fejlesztése elengedhetetlen, azonban a közlekedési szolgáltatócégek csak a megrendelteknek megfelelő technikai paraméterekkel vehették át az új villamosokat - írja a BKK a közleményében.

„Négy új, gyönyörű, alacsonypadlós, korszerű CAF villamost adunk át a közösségi közlekedésnek. A Budapesten az elmúlt években elindult intenzív járműparkfejlesztés nagyon sokat javított a fővárosi közösségi közlekedés színvonalán. Azon dolgozunk, hogy újabb és újabb ilyen korszerű járműveket tudjunk forgalomba állítani Budapesten” –

jelentette be a budafoki villamoskocsiszínben tartott sajtótájékoztatón Karácsony Gergely. A főpolgármester közölte azt is: a 2017-ben megrendelt új járművekből a fennmaradó huszonkettő szerelvény is forgalomba állhat hamarosan. Várhatóan novembertől, a hivatalos átvételhez szükséges hatósági vizsgák és engedélyek megszerzése után az 1-es villamos vonalán további egy hosszú CAF bővíti majd a korszerű, alacsonypadlós szolgáltatást, míg a huszonegy rövid szerelvény ideiglenesen a budai fonódó villamoshálózaton, illetve a 3-as villamos vonalán áll forgalomba fokozatosan. A rövid szerelvények várhatóan 2021 őszétől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzését követően – összhangban az új CAF-ok megvásárlásához kapcsolódó uniós támogatási szerződésben foglaltakkal – az 50-es, illetve az 56-os és az 56A villamosvonal szolgáltatási színvonalát emelik majd.

Karácsony Gergely arról is beszélt, hogy a fővárosi járműállomány fejlesztése elengedhetetlen. „Bár most villamosokat adunk át, azt is fontos tudni, hogy a CAF villamosok beszerzésére irányuló projekt része a budapesti trolihálózat fejlesztése is. Azon dolgozunk, hogy az előző városvezetés által megkötött szerződések érvényesítésével új trolibuszokkal is szolgálhassunk Budapestnek, hiszen 51 újabb villamos és 50 újabb troli beszerzéséről még tavaly döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa” – emlékeztetett. A főpolgármester reményét fejezte ki, hogy Magyarország Kormánya ezen járművek beszerzéséhez is biztosítani fogja a forrást, hiszen a 2014-es szerződés ma már elérhetetlen áron biztosítja a megvásárlásukat, és ha Budapest nem él a lehetőséggel, a következő fél évtizedben nem lesz lehetőség új járművek beszerzésére.

Budapest körültekintően járt el

Az új villamosok átadásáról szóló sajtóeseményen szó esett arról is, miért nem állhattak mostanáig forgalomba az új szerelvények. Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója ezzel kapcsolatban felidézte: a BKK – ahogy a társaság már többször is hangsúlyozta – csak akkor vehette át az új szerelvényeket a gyártótól, ha azok minden műszaki részletükben megfelelnek a szerződésben foglaltaknak. Ez ugyanis a feltétele annak, hogy az utazóközönség maximális biztonsággal utazhasson a járműveken, és eközben a szerelvények megvásárlását lehetővé tevő európai uniós források lehívása is a szabályoknak megfelelően történjen meg.

A BKK ez év októberéig több műszaki hiányosság miatt nem vehette át a villamosokat: a vezérigazgató példaként három jármű korróziómentességért felelős alvázvédelmének hiányosságait, a szerelvények környezeti fényviszonyok függvényében automatikusan bekapcsolódó világítását szabályozó alkonykapcsoló készülékének teljes hiányát, valamint a fékberendezésekkel kapcsolatos anomáliákat említette. „Azok a sajtóban, közösségi médiában megjelent állítások, miszerint tizenegy villamos áll Budapesten, amelyet a BKK és a BKV mondvacsinált okokból nem vesz át, minden igazságot nélkülöznek. Az alvázvédelem javítása nyáron, Budapesten történt meg, az alkonykapcsoló rendszer szoftveres megoldására a közlekedési hatóság 2020 augusztusában adta meg jóváhagyó végzését. A fékeket érintő kérdésekben pedig a Budapesti Műszaki Egyetem, mint független szakértő bevonására volt szükség, mert a fékrendszer működése nem volt összhangban a villamosra kiadott típusengedélyben foglaltakkal. A BME ITS vizsgálata egyértelműen igazolta a BKK és a BKV álláspontját, a CAF pedig csak e vizsgálat eredményének hatására adta meg a szükséges jognyilatkozatot 2020. október 1-jén. Ez volt az utolsó állomása annak az átvételi procedúrának, amelynek következő lépéseként a BKK október 6-án átvehette a villamosokat a gyártótól, majd a mai napon átadhatta a Budapesten közlekedőknek. Nem késlekedtünk tehát, egyszerűen nem volt lehetőségünk arra, hogy korábban felelősségteljesen átvegyük a szerelvényeket”.

Fendrik László beszélt arról is: a huszonhat CAF villamosból a ma átadott négy járművön kívül Budapesten van további hét – egy hosszú és hat rövid – szerelvény, amelyek kötelező futáspróbájukat már teljesítették, közlekedési hatósági engedéllyel még nem rendelkeznek. A fennmaradó tizenöt jármű leszállítását a CAF jövő áprilisig vállalta, és a bár jelenlegi pandémiás helyzet miatt előfordulhat késés, a BKK és a BKV mindent megtesz azért, hogy 2021-ben ezeket a villamosokat is átadhassa Budapestnek.

Milyenek Budapest új villamosai?

A kérdésre a rövid válasz: ugyanolyanok, mint a negyvenhét, 2014 óta forgalomba állított, az utazóközönség által ismert és kedvelt villamosok. A rövidebb jármű 34 méteres és 200 fő szállítására alkalmas, míg a hosszabb 56 méteres és 345-en utazhatnak vele egyszerre. A járművek belső kialakítása maximálisan megfelel a modern kor valamennyi elvárásának: alacsonypadlós kialakításúak, azaz a babakocsival közlekedők és a mozgásukban bármilyen okból korlátozottak is minden fennakadás nélkül, akadálymentesen utazhatnak velük. Az utastérben nincsenek dobogón elhelyezett, nehezen megközelíthető ülések. A biztonságról fedélzeti kamerák, a levegő kedvező hőmérsékletéről pedig légkondicionáló és szellőző berendezések gondoskodnak.

„A kötöttpályás közlekedésnek kiemelt szerepe van egy város klímavédelmében, amelyben Budapestnek és egész Magyarországnak rengeteg tennivalója van, hiszen ez korunk egyik legnagyobb válsága, kihívása” – erről Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes beszélt a sajtótájékoztatón. A villamosok kötöttpályás, villamos árammal működő járműként természetesen már alapvetően „zöldnek” tekinthetők, azonban az új CAF szerelvényekről kevesen tudják, hogy energia-visszatápláló technológiájuknak köszönhetően arra is képesek, hogy a fékezés során termelt elektromos áramot visszatáplálják a villamoshálózat felsővezetékébe, így azt a többi szerelvény is fel tudja használni. Dorosz Dávid szerint „fontos, hogy a közösségi közlekedés vonzó, mindenki számára elérhető és kényelmes legyen, ezzel is tegyük élhetőbbé, zöldebbé, klímabarátabbá Budapestet”.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója beszédében a fővárosi villamosállomány fejlesztésének fontosságát hangsúlyozta, hiszen „Budapesten az alacsonypadlós, korszerű villamosok – azaz a CAF és a Combino szerelvények – körülbelül a járműpark 15 százalékát teszik ki, és férőhelykilométerrel számolva is csak 40 százalékos az arányuk”. Az új villamosok Bolla Tibor elmondása szerint jól illeszkednek a BKV hosszú távú stratégiájába, amelynek központi gondolata a környezet- és klímavédelem, a fenntartható energiagazdálkodás, valamint az ökológiai lábnyomunk csökkentése. „Üzemeltetőként pedig a BKV szakmai gárdája garancia arra, hogy a járművek üzemben tartása megfelelő kezekben van. Ebben maga a CAF villamosok bázisát adó Budafok kocsiszín modern, felújított, a jelen kor igényeinek megfelelő épülete is segíti szakembereinket, amely telephely 120 éves története során számos legendás járműtípusnak adott már otthont” – tette hozzá a vezérigazgató.

Uniós támogatás

A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 699 115 044 forint.

Budapesti Közlekedési Központ"


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Alföldi Róbert perel, miután a kormánymédia listázni kezdte, kik töltötték le a Tisza Párt applikációját
A Mandiner által közölt lista miatt forrnak az indulatok. A színész-rendező állítja, köze sincs az apphoz, miközben 200 ezer ember adatai kerülhettek illetéktelen kezekbe.


Alföldi Róbert bejelentette, hogy pert indít azokkal a lapokkal szemben, amelyek a nevét szerepeltették a Tisza Párt mobilalkalmazásához köthető kiszivárgott adatlistán. A színész a Facebook-oldalán reagált a hírre, és határozottan cáfolta, hogy letöltötte volna az applikációt.

„Nem töltöttem le semmiféle, a Tisza Párthoz köthető mobilapplikációt, így az adataim onnan ki sem szivároghattak” – jelentette ki.

A művész hozzátette, hogy a személyes adatokkal való visszaélés büntetőjogi kategória, ezért „az adataimat jogosulatlanul kezelő sajtóorgánum(ok) ellen a szükséges jogi lépéseket megtesszük”. Alföldi szerint az, hogy a média ezt „kvázi szenzációként tálalja, illetve negatív színben tünteti fel”, ellentétes „minden jogállami normával az Európai Unióban”.

A botrány azután robbant ki, hogy a kormányközeli Mandiner egy cikkben kezdte el listázni azoknak a közszereplőknek a nevét, akik a lap szerint regisztráltak a Tisza Világ alkalmazásba. A lap „levitézlett ellenzéki politikusokról, óellenzéki értelmiségiekről és független-objektív újságírókról” írt, akiket azzal gyanúsítottak meg, hogy azért regisztráltak, hogy „mielőbb megkapják az itinert Magyar Pétertől”.

A Mandiner által „leleplezett” érintettek közül többen is reagáltak. Ruff Bálint elemző például Facebookon jelezte, hogy soha nem titkolta a véleményét. „Amióta a politikában dolgozom, soha egy szóval sem mondtam, hogy pártatlan lennék” – szögezte le.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Németh Balázs annyira aggódott egy tiszás aktivista kiszivárgott adataiért, hogy azok alapján a háza elé ment el videózni
Az érintett aktivista, Lőrincz Nyék a Redditen borította ki a bilit az esetről. A politikus szerint ő csak az adatlopás áldozatain akart segíteni.


[sz]Malinovszki András / Fotó: MTI/Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály/Fischer Zoltán[sh]

Németh Balázs, a Fidesz-frakció szóvivője kedden egy videót tett közzé, amin az újpalotai lakótelepen sétálgat. A videóban egy konkrét ház előtt állva arról beszél, hogy a Tisza Párt adatkezelési botrányának egyik áldozatánál jár, akinek a személyes adatai egy interneten keringő, feltételezhetően ellopott listáról származnak – szúrta ki a 444.hu.

A felvételen Németh látszólag együttérzően aggódik, amiért az aktivista adatai egy háborús országba, Ukrajnába kerülhettek. Azt mondja: „Az interneten keringő lista szerint ebben a házban is lakik itt a XV. kerületben egy olyan tiszás aktivista, aki gyanútlanul megadta az adatait a Tisza Párt telefonos alkalmazásában. (…) Botrány! A rendszerváltás óta eltelt időszak legnagyobb adatkezelési botránya.”

A történetnek azonban van egy másik oldala is. Az érintett aktivista, Lőrincz Nyék a Redditen reagált az esetre, ahol azt állította, Németh valójában burkoltan megfenyegette őt. Lőrincz szerint a politikus „az oroszokkal közreműködve megszerzett illegális adatokból” kereste ki a címét. A posztjában úgy fogalmazott:

„Elképesztő felháborító, hogy olyan országban élünk ahol a FIDESZ emberei, illegális adatokkal visszaélve, odamennek aktivisták lakásaihoz és burkoltan próbálják megfenyegetni azokat akik szebb jövőt akarnak a hazájuknak.”

A két férfi között nem ez az első konfliktus. Németh Balázs korábban már több gúnyos-agresszív hangvételű videót is publikált Lőrinczről, aki a helyi Tisza Párt egyik aktivistájaként gyárt tartalmakat, elmondása szerint komoly organikus eléréssel. Lőrincz a fenyegetés ellenére a nevét is vállalta, amit azzal indokolt: „hátha motivál valakit hogy ne féljenek!”.

Németh Balázs a Fidesz képviselőjelöltjeként indul a 2026-os választáson a IV. és XV. kerület egy részét magába foglaló választókerületben. Kampányában korábban is riogatott Ukrajnával, egy reklámújságban arról írt: „Itt a XV. kerületben azt se felejtsük el, hogy keleti irányból, azaz Ukrajna felől ez a legkönnyebben megközelíthető része a fővárosnak, így kiemelten fontos, hogy megakadályozzuk Ukrajna uniós csatlakozását, és akár a vendégmunkások, akár az ukrán alvilági alakok betelepülését”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Iványi Gábor: Ez lesz az én hattyúdalom, mert öreg ember vagyok már
Hivatalos személy elleni erőszak miatt áll bíróság elé a lelkész hét társával, akár 10 évet is kaphat. Szerinte felvételek bizonyítják, hogy nem történt atrocitás a Dankó utcában.


Ahogy arról már beszámoltunk, vádat emelt a Központi Nyomozó Főügyészség Iványi Gábor lelkész és hat másik ember, köztük Donáth Anna, Gurmai Zita, Herényi Károly és Szél Bernadett ellen csoportosan elkövetett hivatalos személy elleni erőszak miatt. Az ügyészség szerint egy 2022. februári NAV-razzia során erőszakosan léptek fel a pénzügyőrökkel szemben. Ha bűnösnek találják őket, Iványi Gábor akár 10 év, míg a politikusok 2-től 8 évig terjedő börtönbüntetést is kaphatnak.

Az ügy előzménye, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal 2022. február 21-én különösen nagy vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás gyanúja miatt tartott előre be nem jelentett razziát az Oltalom Karitatív Egyesület Dankó utcai épületében. A helyszínen tömegjelenet és lökdösődés alakult ki, miután Iványi Gábor a támogatói, újságírók és politikusok gyűrűjében próbált bejutni az épületbe, amit a NAV emberei akadályoztak. A lelkész a helyszínen papírokat kért a nyomozóktól. „Papír van? Valami papír, ami alapján itt tetszik várni? Vagy csak úgy épp erre járt?” – kérdezte tőlük.

A kialakult tumultusban a vádirat szerint a politikusok „két kézzel” tolták az előttük álló Iványit a pénzügyőrök felé.

A lelkész a helyszínen ezt másként élte meg: „Tolnak engem harmincan, és úgy gondolja, hogy én harminc embert el tudok tolni?” – fakadt ki az események közben, miközben igyekezett nyugtatni a kedélyeket is. „Nem bántjuk a jelenlévőket, és nagyon szépen kérem, hogy senkit ne bántsunk.”

Iványi Gábor továbbra is tagadja a vádakat, és állítja, bizonyítékai vannak az ártatlanságukra - számolt be róla az RTL Híradó. „Le vannak mentve ezek a felvételek, amelyeken nyilvánvalóan jól látszik, hogy semmiféle atrocitás nem történt” – jelentette ki.

Szerinte „ha ott valaki törvénysértést követett el, akkor a NAV fegyveresei, akik mindenféle átkutatási parancs nélkül betörtek oda, elállták az utamat.”

Donáth Anna, a Momentum korábbi elnöke nem lepődött meg a vádemelésen, és politikai időzítést sejt a háttérben.

„Jönnek a választások, és hogyha kiszámoljuk, akkor az első tárgyalás még pont tavaszra becsúszhat. Szerintem régóta ezzel számoltak, hogy ez a timeline nekik kedvező lesz” – mondta a politikus, aki szerint a lépés kontraproduktív a rendszer számára.

Iványi Gábor sajnálja, hogy a mellette kiállók ellen is eljárás indult, de őt személy szerint nem ijeszti meg egy esetleges börtönbüntetés.

„Ez lesz az én hattyúdalom, mert öreg ember vagyok már” – fogalmazott a lelkész.

Hozzátette, a börtön nem jelentene neki megrázkódtatást. „A gyerekeim kirepültek, felnőttek, és legalább nem fogok se anyagi, se más vonatkozásban terhet jelenteni szeretteim számára, úgyhogy majdnem olyan, mintha egy idősek otthonába vonulnék be.”

Ha a bíróság bűnösnek találja, a lelkész akár 10 év börtönt is kaphat, míg társaira 2-től 8 évig terjedő szabadságvesztés várhat.

Az RTL Híradó riportja

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Pintér Sándor szíve szerint szankcionálná a vizsgálatokat kihagyó betegeket, de óva intik tőle, mert az már „túl rendőrös” lenne
A belügyminiszter nemcsak a betegeket, de az orvosokat is górcső alá venné. Beléptetőrendszerekkel ellenőriznék, ki mikor dolgozik a rendelőkben.


Pintér Sándor belügyminiszter a Magyar Kórházszövetség konferenciáján arról beszélt, hogy legszívesebben megbüntetné azokat a betegeket, akik nem mennek el a lefoglalt vizsgálati időpontjukra, de tanácsadói szerint ez „túl rendőrös gondolkodás” lenne – számolt be róla a HVG.

A miniszter ambiciózus célt tűzött ki: Európa egyik legjobb egészségügyi rendszerét tervezi felépíteni, ehhez azonban szerinte növelni kell a lakosság egészségben eltöltött éveinek a számát, és biztosítani kell minden beteg számára a minőségi ellátáshoz való egyenlő hozzáférést.

Pintér továbbra is a teljes központi irányításban látja a megoldást. A tervek szerint egységes gazdálkodási, raktározási és eszközfelhasználási rendszert vezetnek be a kórházakban. A belügyminiszter egyik legnehezebb feladatának a szociális ellátás és a gyógyítás teljes szétválasztását nevezte. Ennek részeként a kórházakban hagyott 300 csecsemőt 2025. december 31. és 2026 március 31. között nevelőszülőknél vagy bölcsődékben helyezik el.

Pintér elismerte, hogy „jelen pillanatban nincsen elég háziorvos a rendszerben”, ezért több fronton is beavatkoznának.

Egy új rendelettel bővítenék a háziorvosok kompetenciáját, így olyan gyógyszereket és laborvizsgálatokat is felírhatnának, amiért eddig szakorvoshoz kellett menni.

Az utánpótlás érdekében az orvostanhallgatóknak előírnának 3 hónap kötelező háziorvosi gyakorlatot. „Hátha időközben kedvet kapnak ehhez a területhez” – jegyezte meg a miniszter. A háziorvosoknak ugyanakkor a jövőben alaposan meg kell majd indokolniuk, miért utalnak be valakit kórházba, amivel kapcsolatban Pintér Sándor elismerte: „nagy ellenállás lesz”.

Azt is mondta, hogy növelni kell az e-beutalók számát a jövőben. Jelenleg a beutalók 85 százaléka e-beutaló, de a miniszter azt szeretné, ha ez közelítené a 100 százalékot. Azzal kapcsolatban, hogy a betegek egy része nem jelenik meg az előre lefoglalt időpontokon, ezt mondta:

„Az én lelkemhez közel áll az is, hogy aki a feladatát nem végzi el, azt szankcionáljuk is. Ettől nagyon óvnak engem, hogy ezt tegyem, azt mondják, hogy ez túl rendőrös gondolkodás”

Pintér Sándor az orvosok és a kórházigazgatók szigorúbb ellenőrzéséről is beszélt. A járóbeteg-rendelőkben beléptetőrendszerekkel ellenőriznék a munkaidő betartását, miután egy felmérés szerint 1964 rendelő több mint felében nem volt betegellátás az első félórában, 719 esetben pedig az utolsó 30 percben.

A kórházigazgatók teljesítményét pedig egy 31 pontból álló indikátorrendszerrel mérik majd.

„Mindent mérni kell, ami mérhető, vagy ha nem mérhető, akkor azzá kell tenni” – fogalmazott a miniszter, majd vészjóslóan hozzátette, hogy az első eredmények alapján „sokan kiesnek majd az NB I.-ből”.

A konferencián szó esett a várólistákról is: míg a szürkehályog-műtétek terén Magyarország Európa élvonalában van, addig az ultrahangra 30-38 napot kell várni. A CT- és MR-vizsgálatoknál novembertől államosítják a rendszert, az állam felvásárolta a közkórházakban működő magángépeket és 221 szakembert képeztek ki a kezelésükre.

A belügyminiszter azt is elmondta, hogy a kormány idén 230 milliárd forintot fordít a kórházak adósságainak rendezésére. Pintér arra kérte az igazgatókat, hogy aki úgy látja, az év végéig több adósságot fog felhalmozni a megengedettnél, az most szóljon. „November eleje van, most jelezzék, ha valaki bajban van” – üzente a kórházvezetőknek.


Link másolása
KÖVESS MINKET: